Voor mensen die uitgekeken raken op hun Veyron is er goed nieuws: er komt definitief een open versie.
Georges Keller van Bugatti heeft inmiddels bevestigd dat in 2009 de liefhebbers een dakloze Veyron kunnen bestellen. Dat wordt overigens geen volledige cabriolet met stoffen klapdak, want dat vindt Bugatti (terecht) niet veilig genoeg. In plaats daarvan krijgt de Veyron een targa dak, dat is een uitneembaar glazen exemplaar welke wordt ontwikkeld samen met Webasto. Dat dak kan echter niet mee in de bagageruimte en moet dus thuis in de garage worden achtergelaten. Mocht het onderweg gaan regenen, dan kan er een stoffen nooddakje worden opgezet. Zal ons benieuwen hoe hard je mag rijden met dat dak erop (bron: ANE).
StormRAM zegt
Yes, nog meer Veyrons die de wereld mogen bevolken :) Dit nieuws makt m’n hele dag goed :D
QuireinIngh zegt
ziet er goed uit, ik hoop wel dat je er dan nog flink mee mag rijden anders koop je zo’n auto voor niets
OPC zegt
Op zich ziet hij er niet verkeerd uit, maar dicht vind ik hem persoonlijk toch mooier.
hansie zegt
deze foto is toch niet echt maar een ps?
Lolikbenbol zegt
Mijn god hé, in dat kleine stukje vier vette fouten…
autogekkk zegt
Jongens zet dan niet van die photoshop foto’s. Je hebt mensen die niet weten wat dat is. Die gaan maar zeuren of zeggen dat ze het mooi vinden. Of je kan ook erbij zetten dat het een neppe foto is.
jan aka pueblo zegt
Er staan inderdaad wat fouten in (@ Lolikbenbol: vierde vind ik niet)
-edit: dank u, is gefixt-
Omar Pasha zegt
Hoe meer Bugatti’s er komen hoe beter :D
@hansie
inderdaad ;)
victor zegt
helaas meer van die krengen, gellukig zijn ze heel zeldzaam
S.A.F zegt
Nog steeds een lelijk ding. :-)
Arie zegt
Mensen; het gaat om het nieuws, niet om de spelfouten. Als je graag spelfouten uit een tekst wilt, halen zoek je maar een andere site op ;)
Tommy zegt
Hoe weet je nou hoe die eruit ziet?? Er zijn nog geen eens foto’s van vrij gegeven…
focus_st zegt
Ja maar als dit targa’s of cabrio’s moeten zijn, laat ze dan maar mooi achter in de fabriek
dubhead zegt
dubai is weer een model rijker .
Jesper zegt
Tijd voor een koppie cup-a-soup Wouter ;)
dubhead zegt
zegt leeraar nederlands (missing the point here)
bp zegt
hopelijk lijkt hij niet te sterk op die ps want dat lijkt echt nergens op
Kees zegt
Dit is via AG al enkele maanden lang bekend.
babbaloerie zegt
Tuurlijk komt er geen stoffen dak, lijkt me niet goed voor de aerodynamica met 407 km/h :P
Alex zegt
Hopelijk hebben de oudere multimiljonairs een stevig toupetje op :P
vwgolf zegt
ik was al nooit echt fan van de bugatti, en dan gaan ze ook nog een targa uitbrengen met waardeloos flutdak, wat heb je daar nou aan.
autoblogger zegt
@Kees: http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/16/bugatti-veyron-spider
een jaar daarvoor was het overigens ook al bekend, zie de link in het artikel…
Maar ach, het schijnt dat mensen dit interessant nieuws vinden.
Matthis zegt
haha webasto… mijn webastodakm is net zo fakking lek ! :D:D suuces!
Matthis zegt
typfouten onder voorbehoud.. :P
Jorden zegt
De snelheidlimiet word overigens ook begrensd (een dikke 300+) Dus geen top van boven de 400 voor deze versie! Het word dus een lekkere monaco cruiser! :P
Willy1 zegt
brrr, ik begin m steeds minder mooi te vinden, en als die zo ongeveer wordt als op de foto wordt deze uitvoering nog lelijker.
Aldus mijn (gebrek) smaak
Wally zegt
Maken ze eigenlijk nog steeds verlies op hun über supercar, of hebben ze eindelijk winstmarges?
phantom zegt
deze auto is een statussymbool, puur om te laten zien wat ze bij vw allemaal kunnen, deze auto is dus niet winstgevend
btw; hoe zwaar gaat ie worden en wanneer komt nou die “project lydia” ;de veel lichtere veyron met 1175pk ?
Rick zegt
-edit: klik maar even op het plaatje-
ZeRoo zegt
Dat is best vreemd dat er een “cabrio” komt .. op de gewone versie werd toch al enorm verlies geleden en nu gaan ze dan nog een versie ervan maken?
Of willen ze dan toch zo de R&D-kosten terug gaan verdienen..
Citrofiel zegt
Hopelijk krijgt VAG het nooddak beter voor elkaar dan bij de Murcie, zoals velen wel kennen van Top Gear. ;)
dekster zegt
Schuifdakje langs die rode lijnen en de 2 overblijvende elementen kunnen wel de koffer.
Betere oplossing in mijn ogen, maarja, hoeveel mensen gaan nu met een veyron buiten komen als ze zeker weten dat het binnen 30min gaat regenen?
Foramen zegt
als je dit ziet denk ik dat ze “het dak er afzagen” wel erg letterlijk hebben genomen.. niet mijn smaak, dicht overgens ook niet.
Rick dos zegt
Is dit om de laatste van de 300 Veyron’s weg te kunnen zetten of krijgen we een nieuwe oplage hier voor?
Benjamin1 zegt
hij wordt er nou niet bepaald mooier op *ahum* ahum*…niet dat de Veyron sowieso een ”mooie” supercar is :S
Kees zegt
@autoblogger, ‘dit’ sloeg uiteraard op de bevestiging. Maar ach, ik begin te mierenneuken.
Gerard zegt
Wreet zwak ! . . . , doet absolute afbraak aan de puurheid.
Hij kan volledig open of niet :?
Justin zegt
@dekster; dat lijkt me niet; de motorruimte is niet voor niets volledig open. De warmteontwikkeling van deze motor is zo enorm dat het afdekken ervan met een deel van het dak gegarandeerd tot oververhitting gaat leiden…..
pp zegt
Deze auto komt niet, is ook nooit bevestigd, de 300 auto,s zijn bijna verkocht,
nog ongeveer 60 productie plaatsen over.
Bugatti gaat door met iets anders maar daar is echt nog geen informatie over voor de buitenwereld.
Polov zegt
Paul van den Brul (de Bugattiverkoper van Hessing) ontkent alles op Quotenet: http://www.quotenet.nl/quoto/topless_veyron_is_onzinverhaal.php
s8 zegt
Ja joh! Gewoon doen, alsof je 400 km/u rijdt met open dak.
steff zegt
dicht is et een prachtauto, maar open vind ik hem maar niets hoor
tom zegt
lijkt me goed
enkel als je achter een vrachtwagen rijdt in de file (of elders) en deze verliest wat hij transporteert en je krijgt het op je dak is je glazen dakje wel naar de kl*ten