Nog niet weggeweest? Dan is de omgeving van Molsheim misschien een aanrader maar Spanje kan ook. Voor de modellen naar klanten gaan moet Bugatti de Super Sport namelijk testen en daar zijn ze nu en public mee bezig.
Voor de doldwaze testdagen heeft Volkswagen een heel circus de Spaanse bergen in gestuurd. Een hele serie Volkswagen busjes vol technici en 3 Veyron’s waren aanwezig. Op snelheid zullen ze niet getest hebben. Die serie is inmiddels achter de rug. Wellicht gaat het om een hoogtestage of willen ze gewoon het verbruik in de bergen weten.
Het was in ieder geval geen probleem om op te vallen, anders hadden ze de auto niet in het oranje mee genomen. De close-up van de achterkant laat overigens mooi zien dat ze zowaar de lampen vervangen hebben. Uit met de rooie ringen, in met de helder witte exemplaren. (bron: diariomotor.com)
RickB zegt
Ook echt op een Volkswagen kenteken :P
wapz zegt
“Wellicht gaat het om een hoogtestage of willen ze gewoon het verbruik in de bergen weten.”
Het blijven Duitsers.
AS zegt
Leuke kleurencombinatie voor meneer ‘RRR’ trouwens :P
Sorcerer zegt
Hoogte is wel belangrijk voor een turbomotor. Net als hitte. Dan neemt de hoeveelheid zuurstof per volume af en kun je minder verbranden. Een auto met een turbomotor is in de regel dan ook het snelst als het lekker koud is buiten :)
Dus misschien testen ze wel of het vermogen niet te veel afneemt bij ijle lucht ofzo…
mb man zegt
SUper wagen.Wel een ander kleurtje graag!
Jurrian zegt
Zie je dat, ze hebben hem gelijk wat meer op een onderzeeer laten lijken, voor die man uit texas?
wietse zegt
cool!!
Carlos zegt
Het stuur manueel verzetten? In een auto van hoeveel miljoen? Daar moet een goede reden voor zijn hoop ik…
strating zegt
Het blijft een ontzagwekkend geluid maken zo’n volkswagen!
jack_abarth zegt
@Sorcerer,
Hoogteverschil is najuist bij een turbo minder relevant als bij een NA motor ;)
De rest klopt overigens wel wat je zegt. Moet maar’s met een een turbomotor rijden net voordat het regent of net na een flinke regenbui, denk dat je motor ongeveer 15% sterker is.
CBR600rr zegt
Ik blijf het voor een Bugatti Veyron een ordinair uiterlijk vinden. Een dergelijke livery hoort op een Porsche 911 GT3RS of een Gallardo, maar niet op een auto van +E2.000.000
jack_abarth zegt
@mezelf,
Aanvulling vanuit wikipedia:
Een ander belangrijk voordeel van een turbomotor is hoogtecompensatie. Hoe hoger hoe ijler de lucht. IJlere lucht bevat minder zuurstof en voor een stoichiometrische verbranding kan er dus ook minder brandstof aan toegevoegd worden. In 1961 heeft Daf proeven gedaan met een dieselmotor in samenwerking met C.A.V op het gebied van hoogtecompensatie. Hieruit kwamen de volgende cijfers: een motor zonder turbo verloor 50% vermogen bij een stijging van 5000 meter boven zeeniveau, een motor met turbo verloor slechts 4% vermogen. Het brandstofverbruik dat veranderde, was respectievelijk 100% (zonder turbo) en 5% (met turbo). Deze getallen zijn enigszins kunstmatig: in 1961 was de toename in snelheid van de turbine alleen acceptabel tot 3000 meter om geen overbelasting van het materiaal te veroorzaken. Deze problemen spelen vandaag geen rol meer.
VWouter zegt
Wel cheap hoe slecht dat spoiler? naar buiten komt.
Jurrian zegt
@VWouter: die spoiler?
wat is daar goedkoop aan dan? ik vind dat juist wel een van de coole dingen, en ook bizar hoe snel en soepel die dat doet zoals je ziet als hij bij top gear over het circuit word gejaagd.
Freude_am_Fahren zegt
Wat een bak! Deze ziet er wel beter uit dan de “standaard” veyron. (maar ik ben nog steeds geen veyron fan, al geef ik toe dat het een ongelooflijk stukje techniek is)
wow zegt
Dan is ferrari een op gefokte fiat want ferari heeft aandelen van fiat
Dimglor zegt
Een leuke update van Veyron ;)
Ziet er goed uit en zoals al eerder bewezen is ie voldoende snel ;)
Rikus zegt
De achterlampen zijn een drama, op welke tuning meeting hebben ze inspiratie opgedaan? En de kleurencombo is ook om je zwetende stinkvoeten bij af te likken, echt verschrikkelijk!
De techniek van een Veyron is subliem, geweldig en een prachtig staaltje autotechniek!
super458 zegt
Eat this, Zonda’s!
Cantago zegt
Ik verbaas me nog steeds maar over één ding… En dat is dat de Veyron SuperSports gewoon alles van het bord geveegd heeft qua rondetijden. VERUIT het snelste! En dat voor een luxeauto? Ongelooflijk…
w0o0dy zegt
@Cantago: Hoezo? vreselijk veel vermogen en een airbrake… en kijk dan is naar de layout van het circuit. Vrij veel langzame bochten met een “recht” stuk ervoor/erna. Op een baan met medium-speed bochten of met veel richtingswisselingen tov rechte stukken zal de Veyron verhoudingsgewijs langzamer zijn.
Cantago zegt
@w0o0dy: Het ding mag dan wel een airbrake hebben (voegt dat VEEL toe met die snelheden?) en vreselijk veel vermogen… Hij weegt ook het dubbele van een normale snelle auto! Maar idd, ik zou hem wel eens op een ander circuit willen zien. De Nurburgring om eens mee te beginnen!
w0o0dy zegt
@Cantago: wel eens een race tussen een superbike en een snelle sportwagen gezien? Je kunt later remmen dus win je tijd, je kunt sneller weer op snelheid zijn, dus win je weer tijd, door de hoge snelheid die een Veyron haalt op zo’n baan praat je over een paar tienden of meer per recht stuk… x4… you do the math..
Cantago zegt
@w0o0dy: later remmen is prima, maar maakt dat met zulke lage snelheden zoveel uit? Ik denk dat die airbrake pas boven de 200 oid echt lekker effect heeft. En sneller op snelheid? Ik denk dat een superbike normaal sneller klimt dan een supercar! Alleen in de bochten ben je niks op een motor. Ik vraag het me af… Een aantal rondetijden op andere circuits ed zal het laten zien;)
autoblogger zegt
Ook hier gespot: http://www.autojunk.nl/2010/08/bugatti-veyron-supersport-3
gipsie zegt
Harde piemel