• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron SS ‘krijgt klop’ van opgevoerde GT-R

Auteur: ricardo, gepost 16 april 2013 om 11:02 – 58 Reacties

Bugatti Veyron Super Sport krijgt klop van opgevoerde GT-R


Heb je een 1.200 pk en 1.500 Nm sterke Veyron Super Sport, staat zo’n vervelende GT-R weer eens in de weg. Echt, is er ook iets waar opgevoerde Nissans niet goed in zijn?

Zelfs een Veyron in zijn meest machtige uitdossing is niet opgewassen tegen de 1.700 pk sterke Nissan GT-R AMS Alpha 12+. Laatstgenoemde was recentelijk nog aanwezig bij een sprintfeestje van het Russische DragTimes. Tot een één-op-één confrontatie met de Veyron is het daar niet gekomen, die was simpelweg niet fysiek aanwezig, maar wanneer je de beelden van de sprintruns naast elkaar legt zie je duidelijk wie de ander in het fijnstof laat bijten. Een vergezochte vergelijking, maar wel een treffende.

Hoe deze apparaten in no-time op de 300 km/u zitten blijft absurd. Eerst is de Bugatti sneller, maar bij de 200 km/u veranderen de verhoudingen en schiet de Nissan weg.

Oh, en een mogelijk scenario na afloop: terwijl de GT-R-eigenaar achterblijft met gefrituurde zuigerringen en een gekookte turbo rijdt de Veyron-meneer in alle luxe en in een serene rust naar huis. Een opgevoerde ricer en Bugatti’s beste vergelijken is leuk, maar laten we de verschillen niet vergeten. Desondanks blijft het knap waartoe Nissan’s VR38DETT 3.8-liter V6 in staat is.

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Bugatti schiet de Chiron SS nogmaals naar hoge snelheden

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

ams-performance, Bugatti, dragrace, gt-r, Nissan, supersport, tuning, veyron, Video

Vorig bericht: « Vier de zomer met een Dunlop Roadtrip!
Volgend bericht: Gaat Jaguar een extra hete F-Type maken? [600+ pk] »

Lees Interacties

Reacties

  1. gedwongenleaser zegt

    16 april 2013 om 11:06

    Twee compleet verschillende auto’s maar beide super dik (ok, de 1 qua gewicht wat meer dan de ander).

    Login om te reageren
  2. lemans96 zegt

    16 april 2013 om 11:07

    Jammer dat ze niet daadwerkelijk tegenover(naast) elkaar staan…

    Login om te reageren
  3. kraakensmaak zegt

    16 april 2013 om 11:07

    Beetje slap alleen dat tellertje van een Veyron en er een CLS naast zetten op de drag strip.

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      16 april 2013 om 11:36

      @kraakensmaak: Eerst lezen dan reageren…

      Login om te reageren
  4. dotternetta zegt

    16 april 2013 om 11:09

    Waar is de Veyron? Dit is toch een Mercedes?

    Login om te reageren
    • Jaapie zegt

      16 april 2013 om 11:22

      @dotternetta:

      Het gaat hier om de twee tellers, niet wat er op het filmpje naast de gtr staat.
      Zo moeilijk is die niet toch??

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        16 april 2013 om 11:30

        @Jaapie: niet moeilijk, maar het slaat gewoon nergens op.

        Login om te reageren
        • notsobig zegt

          16 april 2013 om 11:38

          @melkkoe: Het slaat wel degelijk ergens op, alleen is het resultaat anders als waar je op gehoopt had…

          Login om te reageren
          • melkkoe zegt

            16 april 2013 om 11:41

            @notsobig: nee, een bugatti kan ik toch nooit betalen, en ik heb niks tegen de GT-R, maar houd deze aub gewoon origineel.

            Login om te reageren
  5. FreVC zegt

    16 april 2013 om 11:09

    De beelden van de Veyron zijn niet geschoten op dezelfde dragstrip, ze zijn van de review van Autocar!

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      16 april 2013 om 11:35

      @FreVC: Dat méén je niet?

      Login om te reageren
      • FreVC zegt

        16 april 2013 om 11:42

        @sebasjuhh: Ik meende net iets anders te lezen in het artikel

        Login om te reageren
    • kenner zegt

      16 april 2013 om 11:47

      @FreVC: eerst lezen, dan reageren

      Login om te reageren
  6. henk123456 zegt

    16 april 2013 om 11:13

    Ik had verwacht dat de Veyron harder zou klimmen boven de 300. Ik doe het ‘m niet na, maar voor een auto die dik 430 moet kunnen rijden gaat het naar mijn idee vrij langzaam!

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      16 april 2013 om 20:15

      @henk123456: Moet je je eens verdiepen in luchtweerstand; de benodigde energie om te blijven acceleren loopt niet lineair op, maar exponentieel. B.v. bij 80km/u heb je 10pk nodig om de luchtweerstand te overwinnen, bij 160km al 80pk (!!!). Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)

      Verder is dat filmpje natuurlijk een onzin-vergelijking, tuning vs stock, stijl vs stickers en miljoenen vs tonnen.

      Login om te reageren
  7. barryb zegt

    16 april 2013 om 11:29

    verneukte titel.

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      16 april 2013 om 11:33

      @barryb: Welkom!

      Login om te reageren
  8. Johan-SV zegt

    16 april 2013 om 11:31

    Het gewicht van de Veyron zal heeft ook een belang in de acceleratie

    Login om te reageren
  9. SJ zegt

    16 april 2013 om 11:36

    500 pk meer, een (relatief) close-ratio versnellingsbak, en toch pas om en nabij de 300 per uur het op snelheid winnen. En vanaf dat moment ligt de Veyron virtueel nog altijd dik honderd meter (iig vele tientallen meters) voor. Ik zeg kudo’s voor de Veyron.

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      16 april 2013 om 11:38

      @SJ: inderdaad, en in de echte wereld moet je dan al lang weer remmen voor het volgende stoplicht of flitskast.

      Login om te reageren
    • notsobig zegt

      16 april 2013 om 11:42

      @SJ: Niet vanaf de 300, maar vanaf de 200. Bovendien iets met pk/gewicht verhouding, de eerste meters is hij vrij lastig de 1700pk’s op de grond te krijgen dus verlies je tijd t.o.v. een lager pk/gewicht verhouding… Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

      Ik vind het knap van de GTR dat hij de 1700 pk nog zo op de weg krijgt!

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        16 april 2013 om 11:49

        @notsobig: hoezo, de traction control zou dit toch ook gewoon moet kunnen doseren voor de bestuurder?

        In mijn TDI kan ik ook gewoon het gaspedaal vloeren (ook met sneeuw) de motor wordt vanzelf wel ingehouden.

        Login om te reageren
        • notsobig zegt

          16 april 2013 om 12:23

          @melkkoe: En jou TDI’tje heeft ook 1700pk? Op ijs helpt ABS ook niet meer om een beetje vergelijkbaar voorbeeld te noemen…

          Login om te reageren
          • melkkoe zegt

            16 april 2013 om 12:52

            @notsobig: Wat moet je dan doen op ijs? de ABS kan ik niet eens uitzetten, en de handrem lijkt me ook al niet geweldig.

            Login om te reageren
            • notsobig zegt

              16 april 2013 om 14:24

              @melkkoe: Deur open doen en eruit springen…

              Login om te reageren
              • melkkoe zegt

                16 april 2013 om 15:48

                @notsobig: haha, ok ik zal het onthouden!

  10. E34M5Touring zegt

    16 april 2013 om 11:38

    Wauw, dus een auto met 500kg minder en 500pk meer is sneller. Big Surprise….

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      16 april 2013 om 12:06

      @E34M5Touring:
      Een verrassing is het niet, qua gewicht schelen ze slechts 130kg trouwens.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        16 april 2013 om 12:16

        @jrk68: Die 500kg was for dramatic effect :). Maar blijft natuurlijk een beetje een bullcrap race dit. -130kg en +500pk is natuurlijk nauwelijks te overbruggen. Vind ik het nog knap in hoeverre hij bijblijft. Nog bij VD Kooi geweest afgelopen weekend?

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      16 april 2013 om 12:21

      @E34M5Touring: 500 kg???

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        16 april 2013 om 12:31

        @SimonMc: Dat was om mijn punt aan te sterken. Minder gewicht en meer pk’s, dan is het niet raar dat je sneller bent.

        Login om te reageren
  11. darkpluisje zegt

    16 april 2013 om 11:40

    Oke dus de auto die minder weegt en met 500pk meer wint? Wauw, who would have thought :O

    Waar blijft de getunde veyron ?

    Login om te reageren
  12. lambo4all zegt

    16 april 2013 om 11:48

    lekker hoor, alleen kan je na 10.000km 90% van de bewegende onderdelen in de gtr weggooien. maar ik geef toe, als je gewoon een kanon wilt dan is het een erg leuk speeltje!

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      16 april 2013 om 11:56

      @lambo4all: Waarschijnlijk is dat nog steeds goedkoper dan het onderhoud aan een Veyron ;)

      Login om te reageren
  13. kenner zegt

    16 april 2013 om 11:51

    Als AMS Performance 1700 pk uit een V6 krijgt, wat zou er gebeuren als ze die Veyron eens onder handen namen…..

    Login om te reageren
    • MrShifra zegt

      16 april 2013 om 12:17

      @kenner: Dan vliegt die in de fik.

      Login om te reageren
      • nickmercedes zegt

        16 april 2013 om 12:33

        @MrShifra: Nee, die vliegt dan weg.

        Login om te reageren
  14. Okkii zegt

    16 april 2013 om 12:09

    Jullie weten toch wel dat een veyron blok begrenst is op zijn kracht.. Als ik mij niet vergis hadden ze het in een documentaire over 2500pk, maar of dat van de warmte was of kracht dat weet ik niet meer.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      16 april 2013 om 12:22

      @Okkii: Ja, met die redenering heeft mijn auto ook 300 pk…

      Login om te reageren
      • killioq zegt

        16 april 2013 om 13:13

        @SimonMc: nee, het blok kan/mag niet meer dan 2500 pk krijgen, dat betekent niet dat hij 2500pk heeft. Eerste lezen, dan reageren.

        Ot; 1700vs1200 pk zegt wel genoeg, toch blijf ik het een knappe prestatie vinden van de Nissan, ook al moet je alles vervangen na een paar duizend kilometer, maar die hoeveelheid maak je toch ook niet in een bugatti. Plus dat je voor het geld van een bugatti 2 tot 3 nissans kan kopen.

        Login om te reageren
    • tmon zegt

      16 april 2013 om 19:13

      @Okkii:
      Dat is inderdaad wat de Veyron verliest aan warmte. 1200 pk als aandrijfvermogen uit het blok en 2500pk af te voeren, zo de open lucht in, aan warmte.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        16 april 2013 om 21:40

        @tmon: Gewoon stationair laten draaien, aansluiten op de verwarming en je zal net niet vlug kou hebben ;)

        Login om te reageren
  15. martijnb11 zegt

    16 april 2013 om 12:42

    En nu allebij standaard. Ik bedoel als je een sport wage maar ver genoeg opvoert kan je elke auto er wel uittrekken.

    Login om te reageren
  16. KEV9 zegt

    16 april 2013 om 12:43

    het zelfde als een appel tegen een peer laten racen. Nu de beide auto’s nogmaals tegen elkaar laten sprinten als het motorblok 100K verder is. wel zonder enige vorm van revisie. vermoed dat de bug alleen aan de start staat.

    Login om te reageren
  17. bohica zegt

    16 april 2013 om 12:55

    iedereen zeikt alleen of vermogen,gewicht en slijtage.
    Daar gaat het helemaal niet om.
    Ik hoor niemand over hoeveelheid turbo’s of de inhoud van de motor.

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      16 april 2013 om 14:13

      @bohica: net zoals de prijs, het aantal cilinders en het bochtenwerk. Dit zijn gewoon twee totaal verschillende auto’s die je niet klakkeloos met elkaar kunt vergelijken

      Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    16 april 2013 om 16:42

    Het was best voorspelbaar de uitkomst…

    Login om te reageren
  19. agera zegt

    16 april 2013 om 17:51

    Als je een GTR opvoert tot 1700 pk en hem helemaal laat uitkoken heb je echt geld teveel. Al is het vervangen van onderdelen nog steeds goedkoper dan een Veyron, wel is de performance en het uiterste limiet van de GTR in beeld gebracht. En dit allemaal geperst uit een 3.8L V6 erg knap. Opnieuw bewondering en respect voor de GT-R.

    -Je hebt met de standaard GTR, en vooral met de SpecV al een auto die elke concurrent zoek rijdt die het dubbele kost zoals de 911 GT2/GT3 RS’en, Gallardo’s, R8’en, 458’en.

    -Laat Nissan het blok verder doorontwikkelen of een totaal nieuw blok maken en Nissan heerst ook tussen alle hypercars zoals de Agera’s, Huayra’s en Veyron’s.

    Login om te reageren
  20. Bartholomeo zegt

    16 april 2013 om 18:57

    Ik dacht dat de veyron motor zo’n 3000 pk ontwikkelde, en daarvan gaat er 2000 pk op in warmte. ( in andere woorden ; de boel koel en draaiend houden kost bergen energie )

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      16 april 2013 om 22:39

      @Bartholomeo: Leuk fabeltje. Dit gaat dan op voor elke auto natuurlijk, maar is leuk om te vertellen in de kroeg.

      Login om te reageren
      • rowanb8765 zegt

        29 oktober 2013 om 21:56

        @SimonMc: Klopt wel wat hij zegt (Zie link) die motoren hebben idd 3000PK, maar verliesen om van de warmte af te komen 1999pk. http://ecomodder.com/forum/showthread.php/veyron-engine-loses-2-000-hp-waste-heat-24083.html

        Login om te reageren
  21. schnitzelexpert46 zegt

    16 april 2013 om 19:24

    Filmpje in het vorige artikel hier over geeft het gewoon aan dat de GT-R sneller is dan de Veyron, Agera en Venom GT… Niks nieuws dus.

    Login om te reageren
  22. mikehks zegt

    16 april 2013 om 19:36

    GT-R heeft wel slicks he, iidg minstens toyo R888jes, bugatti op straatbanden (ook niet simpele bandjes, maar minder tractie dan slicks)

    Login om te reageren
  23. fortuna zegt

    16 april 2013 om 20:45

    Het niveau is ver zoek hier. VER ZOEK!

    Login om te reageren
  24. macready zegt

    16 april 2013 om 21:21

    Inderdaad, 1700 pk op racebenzine vs 1200 pk op normale benzine… goh.
    Grappige is dat ik van de reguliere Veyron al snellere tijden heb gezien in handen van testers, dan wat de SS hier neerzet (1/4 mile onder de 10 sec, 0-200 ruim onder de 7 sec).

    Opvallend ook te zien dat de GTR z’n pk’s zo slecht kwijt kan tot 200, getuige ook de 0-100 tijd.

    Login om te reageren
  25. speedie zegt

    16 april 2013 om 22:25

    Snap het plaatje niet om zich met Bugatti te meten door motor op te fokken en dan 1 sprintje lang (of kort) meegaat; Daarbij om als productie seriewagen te gelden moet je er toch minstens 250 of is het 1000 stuks van gemaakt hebben? Dat hebben alle uitdagers van de Bug niet.

    Login om te reageren
  26. Svda zegt

    17 april 2013 om 06:16

    Zo ken ik ook nog wel een paar die sneller zijn als de SS, maar het zijn geen fabriekswagens dus beetje nutteloze test….

    Login om te reageren
  27. TWmercedes-amg zegt

    18 april 2013 om 21:15

    Netjes

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North