Deze auto kan zo carnaval vieren. Oakley Design klaarde de klus.
Probleem. Je bezit een Bugatti Veyron van de eerste lichting. De eerste jaren van je bezit maak je de blits bij werkelijk iedereen en zijn moeder, wanneer je voorrijdt. Maar dan, na de succesvolle introductie van de Veyron 16.4 besluit Bugatti om een blik special editions, porseleinen uitvoeringen, motorupgrades, facelifts, cabrio-uitvoeringen en uitzwaaiedities uit te brengen. Aan het aantal verschillende versies van de Bugatti Veyron zouden we gemakkelijk meerdere artikelen kunnen wijden. Dat is voor later.
Terug naar het probleem. Want de eigenaar van de eerste lichting wenste een upgrade, maar zonder afscheid te moeten nemen van zijn vertrouwde maatje. Wat doe je dan? Juist, dan trek je bij Oakley Design aan de bel en dan krijg je het beste van twee werelden. Je Veyron ziet er weer fris uit met de faclifted koplampen, front spoilert en dikke side skirts. Oakley schroefde de hele auto uit elkaar, verving ieder paneel door blootliggend carbon fiber en gaf bovendien de motor een fikse upgrade. Van 1001 pk naar 1145 pk, en van 1250Nm naar 1580 Newtonnetjes. Not bad.
Het yellow&black was op verzoek van de eigenaar (auto was eerst blauw), die nu niet meer op zoek hoeft naar een Veyron SuperSport. In een wat andere kleurstelling (lees: geen geel) had ik ‘m zo mee naar huis genomen. Wat jij?
balhaarchapsel zegt
Mooi ding
rufctr01 zegt
Ik vind het wel een mooie kleurencombi.
berlinetta zegt
Mijn ding is het niet (nooit geweest), maar ze hebben het best goed aangepakt. Ik ben benieuwd wat ze aan de motor hebben veranderd. Gewoon een simpel chipje?
lowrocco53b zegt
@berlinetta: boostcontroller uit china?
jrsmoke zegt
Alleen jammer dat hij niet in Europa is.
carfreakjim zegt
@jrsmoke: Hij staat in engeland, dus niet in een euroland maar in Europa
jrsmoke zegt
@carfreakjim: Zie kenteken foto 6
carfreakjim zegt
@jrsmoke: Zover ik weet blijft dhij in engeland, de andere autos van deze man staan wel op een engels kenteken.
metalmike zegt
Shmee heeft er ook een video over gemaakt: https://youtu.be/uYXRJ0YZCzk
Helemaal lyrisch over dat ding, maar ik heb hem sowieso nog nooit kritiek horen uiten over een auto.
crackdavid zegt
@metalmike: Natuurlijk is hij niet kritisch op zijn sponsors. Schmee maakt alleen maar reclamefilmpjes.
gtwillem zegt
@crackdavid: wie is Schmee?
RubenPriest zegt
@gtwillem: YouTuber die met heel veel gesponsorde content leuke dingetjes kan doen. @goodolddays inderdaad. Gister toevallig filmpje gekeken van Seen Through Glass, die krijgt een M4 mee voor een week van BMW en durft na een week te zeggen dat het een emotieloos hok is. Dan ben je objectief bezig.
gtwillem zegt
@RubenPriest: Ok! Ik volg volgens mij alleen Motor Trend en Chris Harris. Ik mag niet nog meer filmpjes kijken op internet van vrouwlief ;-)
RubenPriest zegt
@gtwillem: koop een tablet met een boekenkaft als hoesje. Dan denkt je vrouw dat je een boek aan het lezen bent, maar ondertussen..
nielsemans zegt
@RubenPriest: alleen het overtuigen dat een boek tegenwoordig oortjes heeft is lastig :p
baap zegt
Motorupgrade is helemaal goed, maar deze kleurstelling is naar mijn mening te opzichtig en dan maar te zwijgen over de velgen. 1500+ NM’s wil wel vooruit :)
martijn11 zegt
Goede keuze
rocky zegt
Zal wel een duit aan centjes gekost hebben (niet dat een Veyron eigenaar dat nou uitmaakt…)
baasbas zegt
Veyron. Volledig supersport uitgevoerd!! Verkeerd in goede staat!!!1! KIJKEN IS KOPEN!!!
baasbas zegt
*sic
celicatwincam zegt
@baasbas: DIKSTE VAN NL!!!! SHOWKWALITEIT!!!!
vali1992nl zegt
@celicatwincam: 50 euro extra voor de velgen!
goodolddays zegt
Binnenkort als uitgebrand karkas bij Target Cars?
gtwillem zegt
@goodolddays: Target Cars is niet zo’n foute dealer als hier vaak wordt beweerd. Gewoon importauto’s in gebruikte staat voor een relatief gunstige prijs. Als je je ogen open houdt kun je er een prima deal doen. Het is geen Youngtimer paleis, maar dat pretendeert het ook niet te zijn.
piwie zegt
ik vind hem supervet!! Geel is mijn kleur en dat vermogen.. oei, er zal vast nog veel meer rek in dat motorblok zitten..
reistje zegt
Niet eens een supersport? Wat een cheapass.
Ik had graag wat meer foto’s gezien van de engine bay!
spykerboy zegt
Dat geel is juist baas zo! Nix aan veranderen meer!!
TDI-goeroe zegt
af fabriek zit zo’n auto meestal fantastisch in elkaar, geen rammeltjes, kraakjes en dergelijke. Ik vraag me af, als je alles gaat vervangen, of ie dan nog net zo fijn rijdt, als af fabriek…
krokant zegt
@TDI-goeroe: Ik denk dat de heren bij high-end tuners als Oakley hier wel verstand van hebben…
wimbraber zegt
@krokant: inderdaad, heb dat filmpje van Shmee zitten bekijken en als je daar zit tot hoever in de details ze zijn gegaan zit het denk ik met de kwaliteit wel goed!
joostvd zegt
Black
davelepeef zegt
Dat geel/zwart is wel een historisch verantwoorde keuze…
galverink zegt
Ziet er eigenlijk uit alsof ze die gele accenten gebruiken om te verhullen dat er eigenlijk niet zo veel gedaan is. Op de tekeningen zit er een flinke splitter onder maar in het echt is die kleiner. Het lijkt me ook nogal wat om echt dingen te veranderen zonder dat Molsheim moeilijk kan gaan doen.
Edge zegt
Ik vraag me vooral af waarom. Als je het geld hebt om een Veyron te kopen en deze niet bepaald standaard upgrades te laten uitvoeren, heb je ook het geld om een échte Supersport te kopen. En de reden dat de eigenaar iets unieks wilde is ook onzin, want met die honderd miljoen speciaaltjes is de kans sowieso niet groot dat je dezelfde Veyron nog eens tegenkomt.
biohazardracer zegt
Deze vind ik veel mooier dan al die andere special editions die bugatti zelf heeft uitgebracht ?
Die kleurencombo staat hem super goed!
Junior540 zegt
Vraag me sowieso af waarom veyron’s niet vaker worden motorisch worden getuned… Doen ze met Lambo’s zo veel
Edge zegt
@Junior540: Lambo’s zijn dan ook wel enigszins de Golfjes onder de supercars. Elke rapper/voetballer/andere gast met veel geld heeft er een, en ze willen allemaal iets unieks. Dan krijg je al snel een situatie waarin de Lambo bij een tuningboer wordt achtergelaten voor een pk-kuurtje, een wrapje en nieuwe velgen krijgt aangemeten en soms zelfs een wanstaltige bodykit opgeschroefd krijgt.
De Veyron is met zijn totale oplage van 450 stuks een stuk schaarser. De meeste Veyrons zijn niet in handen van het type dat zijn of haar auto laat tunen, die worden vooral als investering gekocht. Natuurlijk zijn er enkele uitzonderingen en belandt er heel af en toe wel eens een Veyron bij Mansory, of zoals nu Oakley, maar het gros staat in showroomstaat met pakweg 200km op de teller binnen te verstoffen. Niet elke Veyron-bezitter gaat zoals Dutchbugs ermee op tour door Europa :’)
ghost zegt
Was lelijk, blijft lelijk!
87sandyd zegt
En waar ga je nu heen voor je onderhoud?
pielemuis zegt
Fikse upgrade? Een stijging van 14%, hoogstwaarschijnlijk gewoon een chip-tuning. Dat is zo lastig nog niet.
Dutchdriftking zegt
Ik vind het eigenlijk gewoon heel erg goed gelukt. Het bewijs dat geel goed doet aan elke auto. Het interieur kan ik echter niet goed zien. En daar heb ik dan ook m`n twijfels over.
fmgarcia zegt
Janmer van de meegespoten diffuser.
mrrallycross zegt
Shmee150 heeft een video hierover!
michaelcorleone zegt
Goed gelukt van Oakley Design ik blijf de Veyron heerlijk vinden.
trolle zegt
Ze hadden er beter wat gewicht uit gesmeten ipv hem meer power te geven
driver28 zegt
Ik wil gaan met die banaan..