Dit is dan de ‘speciale verrassing‘ die Bugatti voor ons in petto had. Wéér een speciale uitvoering van de Veyron. Om moe van te worden.
Ditmaal is een 1.200 pk sterke Grand Sport Vitesse voorzien van een zwarte carbonfiber body en opgedragen aan Jean Bugatti. Details zoals de grille en het EB logo zijn gemaakt van platinum.
De laatste tijd hebben ze er namelijk een handje van om modellen op te dragen aan helden uit het verleden. Zoals onlangs nog de Grand Sport Vitesse “Jean-Pierre Wimille” onthuld en nu is blijkbaar Jean Bugatti aan de beurt.
Jean Bugatti was de oudste zoon van Ettore Bugatti en onder andere verantwoordelijk voor het ontwerp van de Type 41 Royale en de Type 57SC Atlantic. Die laatste auto is ook in het interieur verwerkt. Jean overleed op 30-jarige leeftijd toen hij crashte met een Type 57 omdat hij een dronken fietser moest ontwijken.
Net als bij andere modellen uit de Legend serie zal Bugatti drie exemplaren van de “Jean Bugatti” bouwen. De prijs van deze speciale uitvoering? Voor slechts 2,28 miljoen euro heb je er al eentje.
UPDATE: nu met video van de onthulling in Frankfurt!
Jochempie zegt
Ik ben een groot Veyron-fan, maar ze gooien hun imago op deze manier wel een beetje te grabbel.
Nooit verwacht dat de meest geavanceerde hypercar aller tijden zou veranderen in “oude wijn in een nieuwe zak”. Kom eens met wat nieuws, Bugatti, en laat de Veyron waardig sterven.
ej20g zegt
@Jochempie: same here.
str8six zegt
Wauw, wat een verrassing! Een Veyron in het zwart!!! Dit wordt nu écht mijn lievelingsauto, zo ontzettend onderscheidend t.o.v. de huidige Bugatti line-up!
*sarcasmodus uit*
GAAAAP!!!
exotic zegt
Nou ben ik de ergste niet als het aankomt op “speciale modellen”, maar (afgezien dat het een Veyron SS is) wtf is hier speciaal aan?
Het is gewoon een leuk verfje met een leuk interieur. Als ik binnekort een auto ga kopen ga ik toch ook niet vragen voor een speciaal “exotic” model? C’mon Bugatti, ik snap dat je ze zsm kwijt wilt, maar dit helpt niet.
rotjeknor zegt
*face-slap*
lijphoofd zegt
Verder hebben ze geen moeite met die veyrons te slijten hoor, dat lijkt maar zo
Freewarefreak zegt
Meesterlijk mooi. Zeker zo in het geheel zwart. Blijft gewoon de King. Nog steeds droomauto nummer 1.
razzie zegt
Weer een nieuw 1/43 modelautootje erbij. Verdienen ze meer aan dan die auto.
Bo1972 zegt
Persoonlijk vind ik het model niet begerenswaardig. En iedere keer uitkomen met een andere editie ook verre van overtuigend. Maar dit is wel de eerste die ik kwa interieur en exterieur aantrekkelijk vind!
damion123 zegt
-.- alweer ?!
Carreza zegt
De “Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Jean Bugatti”…
Straks verbreken ze nog het record van model met de langste naam.
henkspank zegt
hoe dan ook vind ik hem echt erg mooi
Brum zegt
Het ontwerp begint gedateerd te raken en deze wielen helpen daar aan mee. Tijd voor een nieuw model van Bugatti!
yerrie zegt
@Brum: ik zit net juist te typen dat het model tijdloos is, smaken/meningen verschillen dus
trolle zegt
Geeuw….
johannes79 zegt
Waarom dan niet In klassiek bugatti-blauw?
4x4wheels zegt
Vernieuwend absoluut niet, wel de mooiste kleur/velg/interieur combi tot nu.
yerrie zegt
Ik vraag me af wat mensen gedacht hadden dan ? jullie willen een soort van FAB design update of zo ?
Ik vind het knap dat de auto er nog steeds goed uit ziet en niet verouderd lijkt na wat is het 8 jaar, ik ga hem dan ook steeds meer waarderen.
na 8 jaar is het ook nog steeds de snelste en ongeëvenaard wat snelheid betreft (auto’s die na iedere test/speed run weer naar de garage moeten om alle bouten te laten natrekken niet mee gerekend)
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
@yerrie: Niet verouderd? Kijken wij naar dezelfde auto?
audifreak zegt
Erg mooie uitvoering, al begint die Veyron met al die ‘special editions’ inmiddels wel een beetje uitgemolken te raken..
lambo4all zegt
Weer een prAchtig mooie kleurstelling op de veyron. Alleen had iedere willekeurige klant die een veyron wilt kopen dit ook kunnen laten doen, niks “special” aan.
peugeot205 zegt
Bugatti please…. Overigens wel echt een goede kleurstelling.
gash zegt
Fraaie kleuren, maar zo’n ‘special edition’ is natuurlijk niet gemaakt voor de ware autoliefhebber. Bugatti vist hiermee nu in de vijver van rijke mafkezen.
betonstaal zegt
Die dingen verkopen dus niet. Behalve aan rijke boeren die er al 5 hebben. Binnenkort een shit-versie waarin verwerkt de excrementen van Ettori Bugatti, opgegraven uit de beerput naast zijn ouderlijk huis.
bierbuik zegt
Gaap…
Dit zwart staat hem wel goed, de wielen vind ik wat minder.
Het wordt hoog tijd dat Bugatti eindelijk een keer met iets nieuws komt, al deze ‘speciale’ uitvoeringen komen me nogal mijn neus uit
9114life zegt
Ben nooit zot geweest van de Veyron, technisch uiteraard superprestatie maar vind model niet mooi, veel te zwaar en lomp. Deze versie (buitenkant dan toch) vind ik wel meevallen, zwart slankt duidelijk af.
rob68 zegt
Surprise suprise….
roberto zegt
Er zijn bijna meer special editions gemaakt dan ‘normale’ Veyron, kortom nog 3 jaar wachten en iedereen die de standaard ‘veyron’ heeft, is unieker dan zijn buurman met de Bugatti Veyron SuperSport Gransport SangNoir Pur Blanc Mansory Jean-Claude van Damme edition!
Alfarobert zegt
Voor 2,28 miljoen koop ik liever een mooi huis en een paar Aston Martins + Maserati’s. Heb de Veyron nooit echt mooi gevonden en AM en Maserati klinken ook lekkerderderder.
sanderm3 zegt
@Alfarobert:
Jean Claude van Damme….hahahaha fantastisch.
karsvdtuin zegt
Bugatti… Kill yourself
gv93 zegt
Had wat geweest als ze er de motor van de polo slowmotion in hadden gelepeld, had er tenminste iets nieuw geweest,
pax1004 zegt
Al bekleden ze em met goud en leggen ze er miljoenen diamanten in, t blijft een gedrocht. Bugatsie
bmw1 zegt
Het enige wat veranderd is, is de prijs
michelinman zegt
Me gusta
lemans96 zegt
Allemaal mee eens hoor, dat steeds maar weer nieuwe subversies uitbrengen maar ik vind ‘m wel heel mooi zo in ’t zwart.
w0o0dy zegt
Nieuwe versie voor de volgende beurs in Moskou of zo… De Veyron “we leuren net zo lang met speciale versies tot iemand van ellende de laatste stuks opkoopt en ergens in een schuur pleurt”-edition.
Get it through your stupid ass thick skull….. No one that can afford one cares enough to buy one!
iphonistvongates zegt
Nu nog een Porsche 911GT3 RS achtige versie met alleen achterwielaandrijving en voor elke 2 cilinders een hogedrukturbo, volledig kevlar carbon koetswerk, iPod aansluiting voor een B&O installatie en die belachelijke speciale dorpelsleutel om het volledige vermogen te activeren gewoon achterwege laten….o ja inclusief een betaalbare WA+ casco verzekering graag!
reggie-boy_rood zegt
Het houd niet op.. Niet vanzelf….
thomcarspotter zegt
sjongejonge -_-
geen week zonder speciale versie van die veyron…
kilum zegt
eerste veyron ooit die ik mooi vind alleen is nooit 2,28miljoen waard
die 200pk hoeft van mij niet geef mij maar een zwarte “normale” veyron op deze wielen en met dit interieur betaal ik 1miljoen klaar
als ik het geld had,
droomt verder.
verena zegt
tsja ………………Perridon heeft z’n 3e besteld toch,mischien nog een 4e 5e 6e …………………………………..zzzzzzzzz
9000cse zegt
Goed! Ieder z’n mening en die respecteer ik ook. Maar smaken verschillen nou eenmaal.
Mijn mening is gebaseerd op het volgende:
– VAG heeft het aangedurfd om dit merk weer tot leven te wekken. Vele andere zouden er door ten onder zijn gegaan en het merk Bugatti daardoor een onwaardige dood hebben laten sterven;
– Zij hebben met de Veyron een technische prestatie geleverd, die niemand anders in staat was geweest en die zijns gelijke zoekt;
– Een hypercar in die prijsklasse in de wereld zetten doe je in de wetenschap, dat dit product niet als warme broodjes bij de bakker over de toonbank zullen vliegen;
– Bugatti’s waren en zijn – voor wat exclusiviteit betreft – bolides voor “the happy few”, die bij iedereen respect afdwingen;
– De “moderne” tijd dwingt fabrikanten tot differentiatie van het product om de verkoop te stimuleren.
Waarom dan “moe worden” wanneer Bugatti met subtiele wijzigingen zijn product aanpast? Het is en blijft de meest perfecte hypersportscar, die voor geld te koop is. En wat doen andere merken? Kijk naar de Gallardo: LP-zus en LP-zo. Toch is er niets nieuws aan te vinden. En het design? Gelukkig verschillen smaken!
Nee, de Veyron vind ik door zijn eenvoud nog altijd de hypersportscar bij uitstek. Net als bij bijvoorbeeld de Rolls-Royce Phantom: Niet teveel aan veranderen en zeker niet elke drie of vier jaar een facelift of een nieuw model. Past gewoon niet in deze prijsklasse.
upstream zegt
In het begin werd gezegd dat de Veyron (toen verkocht voor 1 miljoen euro) in werkelijkheid 4-5 miljoen had gekost afgezet tegen de voorziene 300 stuks die men zou produceren.
Het lijkt me dat de boekhouders bij VAG nu hebben beslist om het model uit te melken en afgeleiden te blijven produceren tot het project wel winstgevend is…
upstream zegt
Voor mij is dit ook geen nieuws: iedere wagen zou minstens in een aanvaardbaar aantal units moeten gebouwd worden (50?)… Dit is pure marketing… Development kost niks in vergelijking met een nieuw model en aangezien er maar 3 worden gemaakt kost ook het bouwen niks in vergelijking met de opbouw van een nieuwe productielijn… Eigenlijk zouden automagazines verslaggeving over dit soort wagens moeten beperken tot een regels (of mini mini kader)
johnny23 zegt
OMG! Zie ik nou zelfs bij een auto van 2,nogwat miljoen LED strips van 0,25?
proost zegt
dit kennen we ondertussen maar het ergste vind ik nog dat er geruchten zijn voor iets nieuw en dan krijg je zoiets.. sturen ze nog een teaser en blijkt zelfs dát gewoon een zwarte veyron te zijn wat moet er geteased worden dan, er is niks veranderd sinds 2005