En dan ook nog eens gespot in combinatie met een Rolls-Royce Ghost. Lekkere combo hoor!
In Knokke-Heist werd dit in 2 kleuren blauw uitgevoerde exemplaar vastgelegd door spotter racegamez. Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij gaat het hier om een demo van de fabriek. Een exemplaar in exact dezelfde kleurstelling stond begin dit jaar namelijk op de autoshow van Genève.
En als dat inderdaad zo is dan gokken we dat deze auto binnenkort ook opduikt bij Pon in Leusden. Grote kans namelijk dat deze demo van Bugatti een rondje langs de dealers aan het maken is. Hoe snel zo’n GS Vitesse is? In slechts 2,6 seconden knal je vanuit stilstand naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 410 km/u.
Bekijk alle foto’s van dit blauwe monster op Autojunk!
PS Een lekkere promovideo van de Grand Sport Vitesse kan je HIER bekijken.
RubenPriest zegt
Die Ghost oogt nog bruter als zo’n halve smurf.
moveyourmind zegt
@rubenpriest: my thoughts: baas boven baas
agera zegt
klopt baas van de ghost is weer de phantom :D
alcantara zegt
@rubenpriest:
Maar de hamvraag is: rijdt het ook bruter?
RubenPriest zegt
@alcantara: een vraag waar je niet over na hoeft te denken. Je wordt gereden in een Ghost.
daantjeds zegt
hele vette foto!!
slipstreamer zegt
Wat is er precies zo bijzonder aan een veyron? Ik vind dat ding persoonlijk echt veel te lomp (lelijk) ogen… en inderdaad die Ghost ziet er veeeeeeel stoerder uit!!!
davelepeef zegt
@slipstreamer: bijzonder? Begin met de prijs. Vermogen, packaging van techniek… Ja turbo\’s en n tunert geven ook veel vermogen maar dit is n ander niveau van werken. Toch n soort serieproduct. Of dit bijzonder genoeg is om er zoveel voor te lappen…? Voor mij ook niet aan de orde :)
agera zegt
Alleen het feit al dat de Veyron een heel betekenis en vorm heeft gegeven aan het woord super/hypercar
xilver zegt
@agera: Idd, alles aan die wagen is extreem. Het is de eerste productiewagen die 400km/u kan halen, de eerste wagen die duurder is dan een miljoen USD, de snelste acceleratie en remtijden ooit, het gebruik van luchtvaarttechnologie en magnesium, de W16 (nog nooit werden 2 V8’en zo ineen gekoppeld),… en ik kan zo wel eventjes blijven doorgaan.
Je kan een Mclaren F1 legendarisch noemen, wat het waarschijnlijk ook is, maar een Veyron kan zich zeker een gelijke (als niet meer) noemen.
SimonMc zegt
@xilver: “de eerste wagen die duurder is dan een miljoen USD”
Écht niet…
loloo zegt
@SimonMc: informeer je beter jongen
SimonMc zegt
@loloo: Nee, informeert gij u beter “jongen”.
“The Guinness Book of World Records recorded the CLK GTR as the most expensive production car ever built at the time, with a price of $1,547,620(USD).” ( 1998 )
xilver zegt
@SimonMc: Ja de CLK GTR is echt wel een productiewagen…
MAB zegt
@xilver: als ik me niet vergis zijn remtijden van een koenigsegg beter want heb ooit gelezen dat ze records daarmee hebben gebroken.
SimonMc zegt
@MAB: Inderdaad, maar dat heeft hij waarschijnlijk niet gezien ( of willen zien ). Typisch Veyron fans, denken dat het de beste auto is, en binnen 20 jaar denken ze dat waarschijnlijk nog.
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb ergens wel respect voor de Veyron, maar het is zeker niet mijn beeld van de perfecte supercar. Een perfecte supercar weegt geen 2000 kg, ziet er mooier uit dan de Veyron ( dat is niet moeilijk), en klinkt niet als een opgefokte diesel. Ook heeft een supercar geen 4-wiel aandrijving, maar ik kan het ergens wel begrijpen in dit geval ivm de topsnelheid.
En zeker omdat de Veyron gewoon een statement is van Volkswagen om te kunnen zeggen “kijk eens wat wij kunnen!”, terwijl ik mij afvraag hoeveel van die hele auto binnenshuis ontwikkeld is. Ook maken ze dan nog eens zoveel miljoenen verlies op elke Veyron.
Op dat vlak heeft Koenigsegg het beter voor elkaar, en dat met een fractie van het budget van VW.
mashell zegt
@SimonMc: Haha. Natuurlijk heeft een supercar 4 wiel aandrijving, een supercar heeft namelijk het beste dat er voor handen is aan boord. Ook klinkt een Veyron niet als een opgefokte diesel, naderend onweer klinkt is een meer passende omschrijving. Je hoort gewoon het geluid van overdaad en verspilling niet de efficiency van een moderne diesel. Zoals altijd zijn delen van de wagen door toeleveranciers ontwikkeld en heeft VW Lamborghini ervaring ingezet (is dat erg, de Alfa 8C is ook geen Alfa). De Veyron is op dit moment het hoogste wat er in automobielbouw bereikt is (en zo ongeveer het duurste en meest zinloze).
MAB zegt
@SimonMc: Ik snap helemaal wat je bedoelt! Het heeft gwn niet de ingredienten van een supercar.
agera zegt
@MAB: Niet de ingredienten? De Veyron is misschien wel de beste voorbeeld van een supercar.
MAB zegt
@agera: lees de reactie van @SimonMc maar die hij heeft op mij. Dan zul je het begrijpen. (1 voorbeeldje welke supercar weegt nou weer 2000kg?)
agera zegt
@xilver: Yup helemaal mee eens, het is ook zoals je het zegt net zoals over de McLaren. Deze twee auto’s hebben ingrijpende veranderingen verricht in de supercarwereld en staan daarom ook torenhoog eenzaam aan de top voor hun tijd. De revoluties waren zonadig dat iedereen zich wilde meten met de Veyron. Het gaat niet alleen om puur de snelheid, er spelen ook een aantal andere factoren mee. Daardoor was de F1 de supercar van de jaren ’90 en de Veyron de supercar van 2004 tot nu.
agera zegt
het moet zijn, een heel nieuw betekenis
davelepeef zegt
T ding stond ook in de Autovisie. Werd genoemd dat de lak n ton kostte… Is dat echt zo??? Vind dat knallende blauw wat moeilijk, maar dat transparante blauw over t koolstofvezel is fantastisch… Maar wtf ga je heen met carrosserieschade??? Terug fabriek lijkt me niet raar voor deze klasse auto\’s?
robbie zegt
@davelepeef: laat in dat geval de lak maar zitten. Naakt carbonfiber is ook mooi ;)
Donstil zegt
@robbie: Dat is dit toch? Blauw carbon, althans die perswagen is dat wel (Evo reed er laatst mee).
norge zegt
Ziet eruit als een petjes bak naast die vermomde bimmer.
davelepeef zegt
@norge: t is die kleur hè!!
norge zegt
@davelepeef: Inderdaad het had helemaal blauw moeten wezen.
ds3lover zegt
Dit was een showwagen voor de Zoute GP, een evenement in Knokke waar er allerlei exotisch spul tentoongesteld word, er was ook nog een andere veyron Gran Sport en een F12
agera zegt
De Veyron is niet de mooiste maar wel de bruutste supercar dit overtreft alles.
lambo zegt
Zag hem vandaag ook in knokke rijden. Echt een vette auto hoor. Nog veel andere exoten: 2 Aventador’s, paar Gallardo’s, R8 GT, 599 GTO’s, Carrera GT, en nog veel meer…
Marijn90 zegt
En toen werd je wakker..?
xilver zegt
De Veyron blijft toch wel de meest epische auto op het moment. Ik heb dat ding al een aantal keer live gezien en ik blijf het machtig vinden.
JaxDryke zegt
@xilver: Ik vind persoonlijk de ‘normale’ Veyron nogál lelijk, en dan bedoel ik voornamelijk de achterkant.
xilver zegt
@JaxDryke: Goh, dat blijft natuurlijk een kwestie van perspectief. Ik vind het geen lelijke auto (er is mooier, da’s waar) maar dat is enkel een kwestie van smaak.
agera zegt
@xilver: De auto is ook niet gebouwd om mooi te zijn, de Veyron heeft een heel andere doel.
JaxDryke zegt
Hmm .. die zag ik gisteren al voorbij komen op facebook .. van ene Jelle nogwat .. eh ja .. een belg :P
JaxDryke zegt
@JaxDryke:
Hainz zegt
http://www.youtube.com/watch?v=YiYled7Ea2Y
Hierbij de bewegende beelden!
nova_cane zegt
Kom op jongens, wie wil er nou worden dood gevonden in een veyron. wat een saaie bak.