Sappige verhalen, de (auto-)pers is er dol op. En wat is er nou sappiger dan een nóg grensverleggender opvolger van de snelste productiesupercar ter wereld? De SuperVeyron in kwestie ligt nog steeds op de tafel bij Bugatti, maar veel haast wordt er niet mee gemaakt.
Stilstand is achteruitgang, en dus moet een tour de force als de Bugatti Veyron (SuperSport) een passend vervolg krijgen. Het selecte koperspubliek is er, ze hebben er de centen voor, en voor de PR doet een allesvernietigend model natuurlijk wonderen. Nee, een gebrek aan innovatie kan Bugatti niet ontzegd worden. Denken we, want concreet ligt er natuurlijk nog helemaal niets aan Veyron-opvolging.
Een Brits blaadje sprak in een vochtige parkeergarage af met een ‘insider’ van Bugatti, die hen, weggedoken onder een hoog opgetrokken kraag en gleufhoed, krant onder de oksel, en met een filterloze Gauloise op de onderlip, al hoestend de vage details gaf die we allemaal zelf ook wel hadden kunnen verzinnen: 200 kg aan gewichtsbesparing, dik 1.500 pk, en een prijskaartje van zo’n 6 miljoen euro.
Maar wanneer komt ‘ie dan? Hou je adem er niet voor in: eerst moet de huidige Veyron uitverkocht worden, en we weten (bij benadering) hoeveel Grand Sports dat nog zijn (de dichte versies zijn al lang weg). Pas daarna wordt er serieus gekeken naar een SuperVeyron.
Ok..Vergeet de IAA van 2013 dus. Of die van 2015 voor wat dat aangaat. We gokken dat de Galibier er eerder is. Als hij al komt, want ‘haast’ is een begrip dat niet bij Bugatti past.
Foto: 1 april-hoax uit 2008, waar destijds zowaar nog wat media in tuinden.
TheMaster zegt
R33 anyone :)
norge zegt
Kleurtjes zijn nu al te koop.
fisto zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
lincoln zegt
bedrijfsleider bij Bugatti .. lijkt me een tyfus job ..
en daarbij is het merk al morsdood ..
dus vervloekt ..
je kan het nooit “goed” doen en er moet altijd geld bij ..
lambo4all zegt
@lincoln: heerlijk juist, een eindeloze geldstroom, weinig vernieuwing en er hoeft geen winst gemaakt worden. Misschien wat voor die gast die ze er bij audi gaan uitschoppen?
lincoln zegt
@lambo4all:
eind van de dag moet er gewoon geld gemaakt worden ..
echt waar ..
trolle zegt
6miljoen voor een gepimpte veyron?
Ook goe zot als ge daar u geld aan uitgeeft
imaginenl zegt
@trolle: waardevaster dan een VW golf als je het mij vraagt
berlinetta zegt
Bugatti heeft hetzelfde lot als Maybach?
timdrogt zegt
en je kan het gas alleen vol in trappen op vw’s geheime testbaan (die niet meer zo geheim is)
mdemooistelettervanhetalfabet zegt
Bugatti heeft eigenlijk gewoon geen bestaansrecht zonder de Veyron, want VAG bezit al andere merken voor ander soort luxe en snelle auto’s (Bentley, Lamborghini). Dat wordt een opheffing?
Rick-dos zegt
De strategie van VAG m.b.t. Bugatti is onduidelijk. VAG heeft nu wel genoeg reclame gemaakt voor z’n W-motor maar het is gewoon niet aangeslagen. En wat nu voor het merk Bugatti? De Veyron is een one trick pony. Je hebt dadelijk een McLaren P1 en Ferrari LaFerrari die deze auto stof zal laten bijten op bijna alle fronten behalve dan topsnelheid. Dus stellen ze de turbo’s weer eens wat bij en de topsnelheid gaat weer wat omhoog maar wat kun je daarmee en heeft iedereen het nu niet wel een beetje gehad met de Veyron? Denk dat het merk weer een langzame dood zal sterven zoals @berlinetta ook al zegt. Het zal mij niets verbazen als Bugatti hetzelfde lot heeft als Maybach.
Het was vanaf het begin al een megalomane project van Piëch.
macready zegt
@Rick-dos:
Triple tricks. Topsnelheid, acceleratie tot zo’n 200, gecombineerd met luxe plus relatief comfort.
De P1 en LaFerrari verliezen v.w.b. acceleratie tot 200 met name door gebrek aan tractie dankzij 2WD.
berlinetta zegt
@macready: Eén bocht en de Veyron verliest.
macready zegt
@berlinetta:
Tenzij het nat is. Maar als de P1 en LaFerrari het van de bochten moeten hebben en de Veyron van acceleratie, topsnelheid, comfort en luxe, dan past dat jasje van one trick pony laatstgenoemde het slechtste. ;)
trolle zegt
De veyron is inderdaar leuk voor eventjes maar ze rammen ze ook wel door u strot.
spotu2 zegt
De 500ste variant begint afgezaagd te worden…