
Stel je hebt een hoog bejaarde Bugatti T13 uit 1924. Dan koester je die natuurlijk totdat je erbij neervalt. Je zet hem altijd binnen, en als je er al mee gaat rijden is dat heel voorzichtig. Ene meneer Burgess (56) dacht daar toch anders over.
Hij deed afgelopen zondag mee aan de Prescott Speed Hill Climb in het Engelse plaatsje Winchcombe. Met zijn T13 raasde hij over de weg… totdat de remmen het vlak voor een scherpe bocht begaven. Het object ter waarde van 250.000 pond kukelde om en meneer knalde met zijn hoofd bijna op de vangrail.
Wonder boven wonder hield de held met helm en chloorbrilletje er niks aan over. Sterker nog, hij stond op en dook de dichtstbijzijnde kroeg in. Proost!
En die Bugatti dan? Die wordt wel weer gerepareerd. Over 8 weken hoopt de man weer achter het stuur te zitten. Misschien kan hij hem beter omruilen voor een nieuw exemplaar met een iets betere bochtstabilteit? Of voor dit grijze monster? (via: huffingtonpost.co.uk )
MrBrown, ik kende je nog niet. Welkom ;) !
Ik mag die kerel (voorzitter van de Bugatti owners club) wel:
“I’m just irritated more than anything because it means I can’t compete again until this one is repaired.”
echte kerels doen dat zo, heeft ook met de wagen te maken, niets voor doetjes!
Haha wat een idee zal dat zijn zeg, als je dat ook op de openbare weg zou doen. Dan kunnen ze je (denk ik) niet meer pakken voor rijden onder invloed.
NB. Alleen het IDEE lijkt me leuk, niet de uitvoering…
Haha artikelfoto is baas
Tsja, je hebt jankerds en je hebt doorzetters.
Oei komt hij toch goed mee weg, aangezien dat je hoofd in deze auto het dak is…..
Hij kreeg ‘m nog aardig recht.. Goed dat hij er gewoon me rijdt zoals het hoort, afgzien van de crash dan.
Een hobby kost nu eenmaal geld. Voor mij ook zo’n T13.
Goeie genade, wat een reflex om meteen weg te duiken!
Schade valt reuze mee zo te zien, kromme wielen en een gebroken stuur. En wat krassen in de lak waarschijnlijk.
@potver7: Die krassen zullen wel blijven zitten, daar kan de eigenaar dan een stoer verhaal over vertellen.
geheel volgens het 1924 protocol ..
toen mannen nog van het mannelijk geslacht waren ..
Ik heb wel eens een verhaal gehoord van een chauffeur die met een paar borrels teveel een eenzijdig ongeluk had gehad. Daarna is hij direct naar de kroeg gegaan om wat te drinken zodat hij bij het blazen kon zeggen dat zijn promillage kwam doordat hij voor de schrik wat had gedronken. Zelfde verhaal?
@ferrari94tr: 3 jaar geleden heb ik een rechtszaak bijgewoond die precies zo ging. Dat komt wel vaker voor.
Vreselijk! moet er niet aan denken dat het me zou overkomen!
zal een hoop Tijd geld en Liefde ingaan zitten om hem klaar te krijgen.
@Lotus-Omega: Nee hoor gewoon een smak geld er tegenaan, dan is ie volgende maand, weer klaar voor de volgende race.
Koesteren, en binnen zetten is voor watjes, racen met dat ding.
Overigens wordt er juist heel veel geraced met kostbare klassiekers.
Ze bestaan nog, de echte kerels. Lekker gassen met die oude wagens! Fantastisch om te zien en horen.
Gelukkig heeft ‘ie er niets aan overgehouden. Misschien wel een tweede klassieker kopen, hoeft ‘ie niet 8 weken te wachten…
Heerlijk. Trappen met dat ding.
Moest trouwens ook aan deze denken. Gevaarlijke wagentjes.
https://www.youtube.com/watch?v=LATwSlHdiPY&feature=youtube_gdata_player
Zo hoort het gewoon.
Langste de ene kant waren het toen stoere racers die met gevaar voor eigen leven gingen razen. Langst de andere kant lijkt het verdacht veel op sommige zeepkist, pedaal-gocart ongevallen die ik al meegemaakt en gezien heb, en dat doet toch wel wat af aan de glorie.
Deze man is hierbij de autoliefhebber van het jaar.
@norge:
da,s elke kroegenloper die zijn barrel aan gort rijdt ..
Is het een replica dan? Een echte lijkt me veel meer waard?
Ettore zou trots zijn geweest.
Want daar maakte die ze voor.
übermerk (was het) met überbaas.
Had Ayrton maar Bugatti gereden…
Als het fietswielen heeft kan het omvallen…