En we hebben weer een nieuw gerucht over Bugatti, het gereïncarneerde merk zou bezig zijn met een speciale raceauto die ook geschikt is voor straatgebruik. De specs? Een vermogen van 1175 pk en wederom een topsnelheid van ruim 400km/u…
Het project zou intern bekend staan als ‘Projekt Lydia’ en Bugatti hoopt er in 6:40 een rondje Nürburgring mee te kunnen rijden. Sounds good! Enige nadeel is de prijs, volgens auto-motor-und-sport.de gaat het om een prijs van 2,5 miljoen euro (in NL zo’n 3 miljoen). De productie zal gelimiteerd worden tot 70 units. Grote vraag is wanneer we de auto kunnen verwachten, er was sprake van 2009 maar 2010 lijkt inmiddels realistischer. We krijgen immers eerst nog een Veyron targa die media-aandacht nodig heeft.
GeoBem007 zegt
Allright. Tegen dan heb ik de lotto misschien gewonnen. Hoewel ik met de lotto er hier in België soms nog niet geraak! Euromillions zou al beter zijn.
Benieuwd wat je voor zoiets betaald aan verzekering eigenlijk.
Josje zegt
heb je je net een “gewone” veyron gekocht, komen ze nu op de proppen met dit…
dacht je eindelijk DE auto te hebben. lijkt me best lullig:P
(hoewel als je een “gewone” kan kopen, hoef je niet lang te sparen voor zoiets
Mercedes zegt
WOW.. een “sport-versie” van DE bugatti dan nog wel
joost zegt
Dat zijn aardig wat centen voor wat extra pk! Maarja… je wilt natuurlijk wel sneller zijn als je ooit eens een bugatti bruder op de autobahn tegen komt.
Mustang zegt
Waarom maken ze geen normale versie die betaalbaar is?
jonas zegt
Mmm klinkt allemaal zeer lekker, zet mij maar op de lijst
zapp zegt
Misschien krijgt hij dan “het gevoel” wat veel autojournalisten missen bij deze fantastische bak. :)
Ik zie het al voor me, een gestripte versie van de Veyron, een stuk minder luxe, veel lichter, meer pk’s en misschien een vaste spoiler en dan het liefst een echte (eigenlijk tè) grote zoals je soms op porsche’s ziet zoals deze
http://static.autoblog.nl/images/wp2007/Porsche%20911%20GT2%20R%20Edo%20Competition%204.jpg
Hij zal er niet mooier op worden waarschijnlijk maar wel vetter. :)
Bossink zegt
Yeah ik moet egt opslag gaan vragen aan mun baas :P
Kyanite zegt
Een echte Bugatti Veyron GTI, nu nog spinners erop en je rijdt helemaal voor aap.
w0o0dy zegt
@Zapp: zo heel veel lichter zal de auto denk ik niet worden…. het grootste probleem is die lompe motor. Die weeg bijna 300kg en dat is simpelweg teveel. Ga je de rest dan extreem licht maken dan is de hele balans naar z’n grootje en zal het ding geen grip op de vooras hebben….. tenzij ze de hele voorkant dan weer met spoilers volhangen en dan is de aerodynamica helemaal naar z’n grootje.
Ik ben benieuwd, maar ik gok liever op de Mosler met hetzelfde vermogen.
Jos zegt
Klink een beetje als het principe van de Reventón vind ik…
vond op autoblog.com deze impressie:
autoblogger zegt
@jos: klik gewoon even verder naar de bron van auto-motor-und-sport.de , dan zie je wel meer van dat soort plaatjes (tekeningen)…
VonStroke zegt
Hopelijk niet gebaseerd op de Veyron, die heeft trouwens al een Pur Sang editie. Ik hoop op iets nieuws, en vooral iets mooiers dan de Veyron.
Poekie Lauda zegt
Nice! Lijkt me een Bugatti Veyron Clubsport te worden :D precies waar ik op zat te wachten ;)
Maar ‘Projekt Lydia’ lijkt een beetje op ‘Poekie Lauda’ ;) ze kunnen me dus wel waarderen daar :lol:
Jos zegt
@autoblogger, inderdaad, had net geen toegang tot die site (foutmelding).
We hebben ook nog de sedan versie van Bugatti tegoed :P
http://www.autoblog.com/2006/08/11/bugatti-veyron-sedan-being-considered/
http://www.autoblog.com/2006/05/18/bugatti-to-offer-up-a-million-dollar-sedan/
Rick zegt
Was te verwachten ;)
autoblogger zegt
@Jos: dat is al heel oud ;)
http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/17/bugatti_vierdeurs_coupe
Rick dos zegt
Zou het dan eindelijk eens zo zijn? Dat ze eindelijk eens een keer met een échte sportauto op de markt komen?
w0o0dy zegt
@Rick Dos: welnee, dit blijft een 1900+ kg monster met vooral wat meer pk’s. Blok is te zwaar en samen met de 4wd en de dsg bak zal het niet heel veel lichter kunnen worden. 100kg misschien…. maar veel meer zie ik voorlopig niet gebeuren. Daarnaast….. de kopers zijn ook niet het slag mensen dat racet, ze willen vooral het duurste, meest exclusieve… opvallen en met cijfertjes te koop lopen..
Ik zie die 6:40 echt niet gebeuren tenzij de top naar +/- 350km/u gaat door de enorme downforce…. en dan nog…. ik geloof er niet zo in.
Nick zegt
Misschien dat het mogelijk is om een straatlegale MR-type prototype voertuig (á la LMP1/A1GP) te ontwikkelen met de W16 motor en toch onder de 1000 kg houden.
Ik bedoel, er zijn zwaardere motoren die in Le Mans worden gebruikt.
Zoals de 8 liter V10 (330 kg) van de Viper GTS-R.
En toch weegt dezelfde Viper GTS-R maar 1150 kg.
Maar ik heb veel liever de spirituele opvolger van de Bugatti Royale!
jaguarxkr zegt
@mustang
Zo blijft Bugatti nog exclusief. En persoonlijk vind ik dat erg mooi, ik bedoel. hoeveel phantoms, bentley’s hebben we inmiddels al niet op straat gezien? Ik heb er zoveel gezien dat ze in mijn ogen al niet meer exclusief zijn en iets waar je geen wow meer van kan zeggen.
De bugatti veyron is echter iets dat ik nog nooit heb gezien op de weg.
J. zegt
Wat ik van de geruchten heb gehoord is dat het in niks gaat lijken op een Veyron, en dat kan ook niet als je zo’n bloedsnelle ronde op de Nordschleife neer wil zetten.
Het zou gaan om een auto die qua uiterlijk iets weg heeft van de vormen de de auto’s in de Le Mans Series hebben zoals de R10 van Audi.
Citrofiel zegt
Zou er op deze geen verlies gemaakt worden? Ik denk eigenlijk van wel… Waarom dan doen? Met de Veyron hebben ze al een statement gemaakt, en laten zien wat ze kunnen. Ik denk niet dat deze daar overheen zal komen. Dus niet voor het geld, en niet voor de marketing. Waarom?
Nick zegt
De Ricardo DSG transmissie en Haldex/Syncro-gebaseerde AWD systeem (niet te verwarren met Lamborghini AWD of Audi quattro, welke compleet anders zijn) wegen samen ongv. 350-400 kg.
Achterwielaandrijving betekent helaas wel dat je enorme banden, wellicht ballonbanden nodig hebt.
Als er een space frame word ontwikkelt zoals we die zien bij Formule 1 en een volledig carbonfiber carrosserie dan moet het wel mogelijk zijn om onder de 1000 kg te komen, ondanks de ~400 kg wegende W16 motor.
Maar dan zal het waarschijnlijk als een Formule 1 wagen rijden, en dat betekent dat je voor er überhaupt hard mee gereden kan worden men eerst de banden moet warmen.
Django zegt
Echt een wagen voor ouwe gepensioneerde directeuren in drie-delig kostuum, hoedje en sigaar die zoiets kopen van de overwaarde van hun huis of de verzilverde opties (c.q. oprotpremie).
Jammer, bij Bugatti denk ik altijd aan old-school.
Rick dos zegt
@wOoOdy
Dat denk ik ook. Wellicht ijdele hoop? ;)
w0o0dy zegt
Gewicht: ongeveer 1,5 ton
Hierbij een tekeningetje…. lijkt me eerder een auto gebaseerd op de Bentley LeMans-racer dan dat het iets met de Veyron te maken heeft.
Rick dos zegt
Those cheap ass m…… :)
SimonMc zegt
Misschien meer iets zoals de bentley hunadieres concept?
En let ook eens goed op de motor ;)
http://www.supercars.net/cars/146.html
SimonMc zegt
*hunaudieres
Papa zegt
@ SimonMc
If only…..
w0o0dy zegt
nope…. check this out!
sus zegt
70 exemplaren worden er gemaakt…
Dat geraken ze toch aan de straatstenen niet kwijt !?
Hoeveel veyrons zijn er ondertussen verkocht ?
ik dacht iets van een 300….
Deze is dan nog 2maal zo duur en daar hopen ze er 70 van te verkopen?
Optimistisch…
Tenzij ik er volledig naast zit en er een al een paar duizend veyrons verkocht zijn…
gekke turbo zegt
lieve sus er worden maar 300 veyrons gemaakt zodat de exclusiviteit van de auto behouden blijft en je moet inzien dat er dus mensen bereid waren die prijs voor te betalen en nog een aantal jaren te wachten(door de productie van 50 stuks per jaar) ;)
RenesisHP zegt
w0o0dy zegt
@mx-5 owner: leuke wagen, maar met zoiets zie ik ze die 6:40 niet gaan halen (ik geloof daar toch al niet echt in overigens…)
Steven zegt
dat ding ziet er uit alsof een bugatti veyron met 400km/h tegen een le mans prototype is geknalt en zijn samen gevoegt.
ff over de discussie over het gewicht van de motor, de v8 uit de e92 m3 weegt 202 kg, dat zijn 8 cillinders, deze 16 en 4 turbo’s. dus zo zwaar is ie niet.
En als je kijkt naar pk’s per kilo motorgewicht.
veyron: 2,5
m3: 2,07
en een rede voor deze auto? om de nurburgring sneller te ronden dan ooit te voren, en vervolgens een bijna onverslaanbare tijd neer te zetten. Want dan is het wel duidelijk waar voor ze hem bouwen, zodat hun klanten weer lekker kunnen pochen.
Nick zegt
@w0o0dy: Die Bentley Speed 8 Le Mans wagen was gewoon een marketing truuk ten voordele van Bentley.
In feite is het gewoon een Audi R8 LMP1.
Nick zegt
@Citrofiel: Omdat iedereen denkt dat de W16 even een motortje is dat “maar” 1001 pk levert.
En omdat het populair is om VAG te bashen, zoals bij Toyota en Mercedes-Benz ook het geval is.
Ik geef die mensen ook niet de schuld, want ligt in de menselijke aard.
Je kan iedereen wel uitleggen over adiabaten, isochoren en andere thermodynamica en exothermica termen dat het niet bepaalde een simpele motor is.
Laat staan ondersteltechnieken, Pacejka bandendynamica en aerodynamica.
Maar niemand wil en/of kan dat toegeven.
tom zegt
als ik een ”gewone” veyron zou hebben
en ik had die net zou ik wel kwaad zijn maar ja de mensen met een ”gewone” veyron leveren die terug in en krijgen een deel geld terug en besteden dat aan de nieuwe veyron he