Het gaat bijna gewoon worden.
In Nederland kennen we slechts één Bugatti-dealer. De markt van het merk is in ons land zo klein, dat Bugatti de vloer deelt met merken als Lamborghini en Bentley. Hoe anders is dat in Duitsland. Het automerk achter de Veyron en de Chiron heeft de vierde dealer in het land geopend. De showroom is gelokaliseerd in Hamburg.
Van de 12 Europese Bugatti-dealers begeven maar liefst vier dealers zich in Duitsland. Dit heeft natuurlijk een reden. Zo’n 40 procent van de Bugatti-orders in Europa worden bij onze oosterburen afgenomen. Duitsland staat aan de top, met het Verenigde Koninkrijk en Zwitserland op een tweede en derde plaats.
De dealer begeeft zich op een strategische locatie, niet ver van het vliegveld van Hamburg. Via deze weg kunnen internationale geïnteresseerden snel ontvangen worden. Tijd is immers geld.
De andere drie dealers in Duitsland hebben de afgelopen periode goede zaken gedaan. Nog niet alle Chirons zijn uitverkocht, maar het merk heeft in het land al 45 orders genoteerd. De toekomstige eigenaren kunnen vermoedelijk niet wachten om met de hypercar de Autobahn onveilig te maken.
Bugatti heeft wereldwijd 34 dealers in 17 landen, dit is de grootste.
ghost zegt
Die Bugatti dealer in Nederland is gewoon zielig. Het besloot 12m2 van een Bentley showroom. Stelt echt niks voor!
mashell zegt
@ghost: waarom zouden ze in Nederland ook een grote showroom nodig hebben? De wagen configueren doe je in Frankrijk. En het is ook niet zo dat Peridon nou opeens 6 ipv 3 Bugatti’s koopt omdat de showroom zo mooi is.
jorden zegt
@ghost: gelukkig stelt de auto wel wat voor.
gerjan zegt
@jorden: wat dan ? Zeer zijn wel meer snelle auto’s en het woord mooi past ook niet bij deze auto. Nee ik heb niks mee
kilum zegt
@gerjan: lees dat nog is na.
suzikubelona zegt
@kilum: En jij je eigen zin ook “is”. Dat is pas een trieste taalfout. Jij gaat zeker ook “na” de winkel?
kilum zegt
@suzikubelona: wat is dat nou weer voor reactie? Het was geen commentaar op zijn spelling alleen is het totaal niet duidelijk wat er in zijn reactie staat. Even rustig doen jochie.
suzikubelona zegt
@kilum: In dat geval excuses voor mijn botheid, verkeerd geïnterpreteerd!
– gaat terug in mand…
sleurs zegt
Hoeveel zijn er inmiddels wel verkocht? Blijft gek dat de McLarens, Porsche’s, Laferrari’s, Red Bulls, AMG’s de deur uitvliegen en uitverkocht zijn voordat er eentje inelkar geschroefd is en Bugatti er tijden over doet.
eferrari zegt
@sleurs: de Veyron en Chiron word in iets grotere aantallen gemaakt
sleurs zegt
@eferrari: Volgens mij 500 toch? Ferrari heeft er ook 499 gemaakt en de Porsche nog meer. McLaren weet ik even niet. Zou het te maken hebben dat die andere een betere ‘investering’ zijn gebleken?
eferrari zegt
@sleurs: excuses! Je hebt helemaal gelijk!
theracetosucces zegt
@eferrari: niet helemaal waar. Van de LaFerrari zijn er 500 stuks gemaakt, net zoals er van de Chiron gemaakt worden. En bijv de 918 Spyder was gelimiteerd op 918
eferrari zegt
@theracetosucces: de Veyron is in verschillende versies uit gekomen:
– Veyron 16.4 2005-2011
– Grand Sport 2009-2015
– Super Sport 2010-2011
– Grand sport Vitesse 2012-2015
Ik kan alleen niet vinden hoeveel er totaal zijn verkocht van deze 4 modellen samen. Ik kan alleen vinden dat er 450 Veyron zijn verkocht en nog 449 rijden. Wil dit zeggen alle versies van de Veyron?
theracetosucces zegt
@eferrari: zo ver ik weet zijn alle versies inbegrepen in het getal 450 stuks. Maar weet het niet helemaal zeker…
sleurs zegt
@eferrari: Ik denk het wel. Ik meen ook dat de Chiron in grotere oplage gebouwd ging worden dan de Veyron.
rolov zegt
@eferrari: ook degene die ging zwemmen en zijn eigenaar even gas gaf in het water?
kilum zegt
@eferrari: voorzover ik weet zijn er 450 Veyrons gebouwd en dat is inclusief alle speciaaltjes. Die werden alleen maar gebouwd omdat het origineel niet goed genoeg verkocht.
kilum zegt
@sleurs: zo zie je maar dat ronde tijden op de nurburgring en prestaties op het circuit in het algemeen, beter zijn voor de verkopen dan de hoogste topsnelheid.