De markt der tweedehands Veyrons krijgt een keurmerk.
Even een tweedehands Bugatti op de kop tikken is beslist geen sinecure. Het aanbod is gering en de onderhoudskosten zijn ronduit exorbitant, dus een afgestempeld onderhoudsboekje is het minste dat je mag verwachten. Nu de Veyron aan het einde van zijn levenscyclus is aangekomen en Bugatti met moeite de laatste exemplaren aan de man brengt wordt het tijd voor een inruilprogramma dat tweedehandsjes in onberispelijke staat moet houden. Dat Bugatti hiermee nog wat euro’s verdient in de periode tussen de laatst gebouwde Veyron en zijn opvolger is ongetwijfeld mooi meegenomen.
Het programma, vandaag gepresenteerd op Techno Classica, wordt in eerste instantie uitgerold voor de Veyron 16.4 (1.001 pk) en de Veyron 16.4 Super Sport (1.200 pk). Om de status ‘Bugatti Certified’ te krijgen ondergaan de hypercars een strenge kwaliteitscontrole en wordt er een uitgebreide onderhoudsbeurt uitgevoerd. Eventuele technische updates worden daarbij meteen meegenomen.
Wat zo’n verklaring Omtrent Goed Onderhoud gaat kosten is niet bekend.
lamm7191 zegt
Apart neusje heeft dat concept.
SCscreamGT2 zegt
@lamm7191: en waarom zou ‘ie al op kenteken staan?
lambo4all zegt
Op de bovenstaande foto was het nog een conceptcar denk? de neus ziet er namelijk wat raar uit vergelijken met de ” echte” veyron
SCscreamGT2 zegt
Gezien de chrome velgen gaat het hier dan ook waarschijnlijk om een replica.
str8six zegt
Natuurlijk is dit de conceptcar van de Veyron en het kenteken is geen echt kenteken denk ik maar:
16.4 als in cilinderinhoud – EB – Ettore Bugatti – die 67 grijpt terug naar de geschiedenis en staat voor het project dat in 1939 is opgezet voor de ontwikkeling een V16 vliegtuig motor.
Vincegail zegt
@str8six: 16 cilinders, 4 turbo’s, Ettore Bugatti had je goed, en 67 staat voor het departement Bas-Rhin waar Molsheim (het hoofdkwartier van Bugatti staat daar) ligt.
Tot een paar jaar geleden eindigden de Franse nummerplaten op een twee-cijferig getal dat het departement aangaf. Nu staat dat getal ergens klein in een vakje aan de linkerkant van het nummerbord.
Dat getal is tevens het begin van de postcode van die regio. Bas-Rhin heeft dus als postcode 67xxx.
str8six zegt
@Vincegail: ah ok, ik had ff gegoogled Ettore Bugatti icm 67, toen kwam ik uit op een document waarin stond dat ze toen bezig waren met dat bovengenoemde project, type 67. Maar dat is met jouw logische verklaring wel wat ver gezocht haha!
SimonMc zegt
@str8six: *8 liter als cilinderinhoud.
240ecoboost zegt
Deze stond in 2005 als concept in een winkelstraat in Berlijn, heb em daar als klein jochie zien staan en was er weg van ;)
Jochen zegt
@240ecoboost: ik herken hem ook uit Berlijn, ik heb hem zien staan in 2007
fanatic zegt
@Jochen: Mhm, en dan heb ik in 2009 het uiteindelijke productieexemplaar daar in diezelfde winkelstraat in Berlijn gezien. Populaire winkelstraat was dat precies
http://i.imgur.com/xjHohQ4.jpg
norge zegt
Erg belangrijk zo’n controle, voor je het weet koop je een probleem geval…
e1000bmw zegt
@norge: wat zelfs bij de über-premium merken binnnen VAG niet neer uitgesloten is. Moet je weer een koddige brief publiceren enzo.
kjeld zegt
Bij deze concept kon er teminste nog een kentekenplaat op de voorkant. Er zit meer ruimte onder de gril die kleiner is.
sls63amg zegt
Ik ga naar techno classica