Meer dan drie maanden voor een interieur, Bugatti heeft het er maar druk mee.
In een periode dat een doorsnee auto al tig keer van de band is komen rollen, zijn ze bij Bugatti nog steeds bezig met één en dezelfde auto. Zijn die anderen nou zo snel, of is Bugatti zo langzaam? Kun je natuurlijk niet vergelijken met elkaar, want de dames en heren in Molsheim gaan tot het gaatje als het gaat om het interieur van een Bugatti Centodieci.
Als je miljoenen moet overmaken voor een auto wil je ook dat het speciaal is, toch? Niet alleen een bijzonder uiterlijk hoort daar bij. Ook het interieur is iets waar de aandacht op gevestigd mag worden. Bugatti gaat nog net even een stapje verder met de extra bijzondere Centodieci.
De Bugatti Centodieci is het nieuwste prestigeproject van het Franse automerk. Met een prijskaartje van acht miljoen euro exclusief belastingen is het een speeltje voor de happy few. En met een oplage van 10 auto’s zal er inderdaad een slechts een select gezelschap gaan genieten van deze auto.
Bugatti is ontzettend precies met de afwerking van het interieur van de Centodieci. Al met al kost het dus 16 weken om de boel in elkaar te zetten. Alleen al de hoofdsteunen nemen volgens het merk vier dagen in beslag om te maken.
Geen harde plastics aan boord van de miljoenen kostende hypercar. Bugatti trakteert ons op het gedetailleerde vakmanschap in een gallery. De eerste exemplaren worden de komende weken uitgeleverd. De Centodieci was binnen enkele uren na aankondiging al uitverkocht.
Dutchdriftking zegt
Zo in het blauw met hyper silver velgen en de verwijzing naar de EB110 Supersport (de kleur en het ruitje achter de deur met vier ronde gaten) is hij stiekem toch wel heel erg lekker. Ook een mooi interieur.
kniesoor zegt
Was de Supersport niet altijd zilver metallic ?
posthumus zegt
@amghans: Heb ze ook in het geel, blauw en zwart (online uiteraard) voorbij zien komen.
Deze blauwe van Elise’s opa was oorspronkelijk inderdaad grijs:
https://drivr.be/2018/10/24/te-koop-romano-artiolis-persoonlijke-bugatti-eb110-ss/
Deze naar verluidt, was altijd al geel:
https://www.classicargarage.com/archives/bugatti-eb110-ss-1994
kniesoor zegt
Dank je, duidelijk.
okdoei zegt
@dutchdriftking: ik tel er 5.
ghini zegt
@dutchdriftking: eens, geweldige spec
mashell zegt
Veel werk, heel dure auto, hartstikke blauw, dit zou zomaar eens echt smurfenpenisleer kunnen zijn!
MaartenD zegt
Is natuurlijk allemaal marketingpraat, ze moeten natuurlijk wel met iets komen om die belachelijke aanschafprijs te kunnen verantwoorden
potver7 zegt
Dat dus. Voor een kwart van het geld koop je een Rimac die sneller, krachtiger en exlusiever is. En nog electrisch ook. En volgens mij zit daar ook geen interieur uit een VW Up! in…
flyerbunch zegt
Het interieur is ook gebaseerd op de EB110 in een modern jasje. Men deed er een jaar over om het hele interieur opnieuw te ontwerpen blijkbaar. Het leder patroon dat bijna identiek is aan de EB110 is hier ook een voorbeeld van. Hierbij moet het patroon mooi aansluiten op de deuren, stoelen, dashboard, roof liner, vloermatten en de rest van het interieur. Dat moet perfect zijn en is dus een leuk klusje dat veel tijd inneemt.
p993 zegt
Ik vind het interieur ook ‘uiterlijk’
mpgc zegt
Het is een fraai apparaat geworden. Al vind ik acht miljoen wel obsceen veel geld voor een auto.
tmenges zegt
8! Miljoen! Voor een auto, dit gaat werkelijk helemaal nergens meer over.
ralfast zegt
Maar dit zijn toch geïntegreerde hoofdsteunen en daarmee dus integraal onderdeel van de stoel? Als dan het hoofdsteuntje borduren 4u kost, durf ik naar de complete stoel te vragen…