Wel zo fijn.
Je auto rijden terwijl het onderhoud nog onder de garantie valt geeft een lekker gevoel. Je hoeft je iets minder zorgen te maken als er iets mis lijkt te zijn en een dure factuur dreigt te komen. In het geval van Bugatti is het eigenlijk verstandig om altijd garantie af te sluiten. De onderhoudskosten van bijvoorbeeld een Veyron zijn niet mals en als er iets mis is ben je de sigaar.
Bugatti heeft speciaal voor klanten de Loyalty Maintenance Program in het leven geroepen. De lengte van het programma is verder uitgebreid, want de autofabrikant heeft bekendgemaakt dat de garantie van het loyaliteitsprogramma 15 jaar van kracht is. Naast garantie, kunnen klanten met dit programma rekenen op individuele ondersteuning vanuit het merk.
Daarnaast is er de Bugatti Certified-stempel. Bugatti-eigenaren kunnen dit certificaat krijgen van het merk, nadat de auto uitbundig is gecontroleerd door Bugatti. Met deze stempel zal de garantie worden verlengd. Zouden Bugatti’s nu ook een grote ’15 jaar garantie’-sticker krijgen, zoals Kia doet met de 7-jaar garantie stickers?
zegheteens zegt
Hmm, lastig. Denk dat ik dan toch voor de Bugatti ga, ipv de Kia Cee’d.
Ik verwacht dat de onderhoudskosten er niet minder van worden. Integendeel, de garantie is geldig MITS onderhouden door Bugatti zelf.
Gulli zegt
@zegheteens: zou dan denk je wel twee keer na voordat je ermee naar de Kwit-fit gaat
lekkaah zegt
@gulli: Dat zou ik al doen met een Suzuki Alto..
cloverleaf zegt
@zegheteens: ik ga voor de C’eed. Wolfgang de herder past niet zo lekker in de Chiron
mart144 zegt
@zegheteens: als je verstandig bent, ga je in ieder geval al nooit voor en Kia Cee’d
generaalalfa zegt
@mart144: en waarom dan niet? Of is het gewoon jou niets zeggende mening die je even wou verkondigen?
mart144 zegt
@generaalalfa: net zoals een Alfa, maar daar zorgt Alfa zelf wel voor
generaalalfa zegt
@mart144:
Net zoals een alfa… communiceren is niet jouw sterkste vak he…
Leg het nou eens uit in normaal Nederlands. Want Kia is een erg sterk vertegenwoordigd merk in Nederland. En je kan me niet vertellen dat je dat met slechte auto’s bereikt…
Anders zou Alfa Romeo nu ook niet zo weinig verkopen. Wat ik dan weer heel jammer vind. Maar dat terzijde.
rikus zegt
@generaalalfa: Als je het hebt over normaal Nederlands, en over communiceren, dan verwacht ik op z’n minst dat je zelf wel een paar zinnen foutloos kunt typen..
ikleesookoverautos zegt
@generaalalfa: Opel was ooit ook eens een sterk vertegenwoordigd merk in Nederland maar dat hoeft niet meteen een indicatie te zijn dat het goede auto’s zijn.
davelepeef zegt
@ikleesookoverautos: ja, heb je ook een tante met een Corsa B uit 1997 bij wie ook de stuurpomp stuk ging. Wat een verhaal hè, elke verjaardag bij de koffie weer…
ikleesookoverautos zegt
@davelepeef: nee, ik lees veel over auto’s en de familie weet dat. Dus die vragen altijd om advies en kopen dus nooit een Opel….
w0o0dy zegt
@mart144: check ff de positie van Kia in het JDPower onderzoek…
Oké Kia maakt niet zulke spannende auto’s maar ze zitten wel goed in elkaar en de c’eed die ik laatst reed daar was in de klasse niet veel verkeerd aan. Voor het geld koop je geen enkele nieuwe auto die ruimschoots beter is. Dus weet jij niet wat je zegt en is mijn reactie een beetje zinloos want je houdt vrijwel zeker liever aan je (slecht geïnformeerde) vooroordelen.
davelepeef zegt
@w0o0dy: amen. Kia komt wel hoor, die timmeren hard aan de weg. Leuke modellen, alleen verwachten sommige mensen afwerking/specs/kwaliteit van een auto in een compleet andere prijsrange…
rikus zegt
@davelepeef: Dat is altijd zo. Raar is dat hé. Niet alleen met auto’s, maar ook kleding, meubels, etc. Mensen kopen een paar schoenen voor een kwartje bij de primark en gaan dan klagen over de kwaliteit en dergelijke. Ik snap dat niet.
chrisvis zegt
@w0o0dy: vooroordelen??? Rijd zelf privé met een Hyundai i40(zelfde groep als Kia) en zal u even briefen wat wij tot op vandaag al hebben meegemaakt, de wagen is nu 5j en heeft 130k op de teller.
-gerammel in dashboard(regelmatig voor binnen geweest, nooit gevonden)
-gordels vooraan springen regelmatig los(wd40 ingespoten door de garage)
-70000 km nieuwe embreagge( geen garantie want gebruiksschade)
-bij koud weer vertikt de touchscreen mijn vinger te vinden
-deze week ook na een koude nacht weigerde de turbo dienst( rijd naar de garage en daar is het probleem ineens verholpen zonder ingreep)
-nieuwe batterij na 4 jaar ( wat ik echt wel snel vond)
Heb met verschillende mensen gesproken die ook een i40 hebben/hadden en die ondervonden vergelijkbare problemen, dus zo een vooroordelen zijn dit niet medunkt…
w0o0dy zegt
@chrisvis: je hebt pech denk ik.. er is idd wel een dingetje met de koppeling van de i40. Lekkende drukgroep kan voortijdige slijtage veroorzaken maar ook het niet correct functioneren van een elektronische parkeerrem komt voor. De gordels moeten gewoon vervangen worden onder garantie als dit al langer speelt. Bewijslast is je vijand in dit soort gevallen. Te makkelijk je factuur aftikken overigens ook. Beetje meer voor jezelf opkomen!
De i40 is niet de beste auto in het programma van Hyundai maar de problemen die jij hebt heb je ook gewoon met een VW of Peugeot wel.
Wil je beter dan zal het toch echt een Japanse auto moeten worden. 8 jaar oude Toyota voor de deur en geen enkele reparatie noodzakelijk tot nu toe.
davelepeef zegt
@w0o0dy: en als er ellende is met die Jap koop je gewoon een nieuwe…
chrisvis zegt
@w0o0dy: dat treft…we hebben eveneens vw gereden voor meer dan 13 jaar(ne polo van 2003) en hebben hem vorig jaar verkocht met spijt in het hart en de enige kosten die we hebben gehad waren 2x een nieuwe bobijn op 2 cilinders en ‘that’s it’ kostprijs 15€/stuk en zelf geplaatst en uitgelezen. Peugeot 207 ook gehad voor 3 jaar en echt waar 14 keer een nieuw ballonnetje moeten steken in de koplamp en altijd op dezelfde plaats(linksvoor).
Komt er idd op neer dat je een beetje geluk moet hebben met een wagen maar zijn altijd wel ‘trends’ te bemerken. Kijk eens de volgende keer als je een wagen met defecte koplamp ziet rijden…9 van de 10 ist een Peugeot (206/207/307)
viezefreddyw zegt
Zo op de header vind ik het nog best een mooie auto om te zien. Mooie kleur blauw en rood interieur. De velgen had ik niet in het chroom willen hebben maar verder vind ik hem zo wel mooi ook.
Gulli zegt
@viezefreddyw: ik vind hem beter te pruimen dan een Veyron in elk geval. Toch heb ik voor dat geld nog steeds liever een heel mooi huis en een snelle station voor de deur denk ik.
viezefreddyw zegt
@gulli: Uiteraard, ik ook. En dan hou je nog geld over.
406_v6 zegt
@Gulli: als ik zoveel geld had dat ik me zo’n auto kon veroorloven, werd het toch een McLaren F1. Maar goed, voorlopig maar blijven dromen ?
Gulli zegt
@406_v6: Oei, met de prijzen die er de laatste tijd aan die dingen gehangen worden ben ik bang dat je dan tevreden moet zijn met een ex-schademodelletje. F1’s gaan echt voor bizarre bedragen onder de hamer!
sportevo zegt
@viezefreddyw: Datzelfde heb ik ook, alleen misschien een ander kleur interieur alhoewel dit rood best mooi staat. Het chroom van de velgen valt op de foto nog wel mee maar hoeft voor mij ook niet persé.
str8six zegt
@viezefreddyw: ik dacht precies hetzelfde. Ziet er keurig uit.
berlinetta zegt
@viezefreddyw: Hier ook. Ik was nooit fan van de Veyron, maar de Chiron vind ik best een knappe auto. Alleen de achterkant ziet eruit alsof ze die zijn vergeten.
davelepeef zegt
@viezefreddyw: ik mag toch hopen dat het niet echt verchroomd is maar blank gepolijst aluminium van één of andere soort… Het is geen West Coast Customs ;:D
viezefreddyw zegt
@davelepeef: Ik heb geen idee eigenlijk. Op de foto lijkt het chroom…
davelepeef zegt
@viezefreddyw: zoek maar eens naar hoogglans verdichten ;)
ghost zegt
Onderhoud valt echt niet onder garantie. Daarnaast zullen de meeste Bugatti’s doorbrengen in een garage of in die zin weinig buiten komen, waardoor
Bugatti dit vrij makkelijk kan geven. Voor Kia is het zodoende een betere prestatie met 7 jaar garantie, al blijf ik het bovenal gek vinden bij VW en Audi 2 jaar terwijl Seat er standaard 4 jaar bij krijgt.
wildewesten zegt
@ghost: bij vw en audi kun je er 2 jaar bijkopen en veel garages doen dat automatisch in de afleverkosten
dijan zegt
@wildewesten: Klopt , ik kreeg het er gratis 2 jaar bij. Anders betaal je 299 euro voor 2 jaar extra.
trust zegt
@ghost: dat heeft vooral te maken met de doelgroep, over het algemene genomen kopen mensen die niet zoveel om auto’s geven of in rijden een kia. Bv. Een aannemer en een priester kopen de zelfde MB Vito, rijden even veel maar toch komt de aannemer een stuk vaker bij de garage voor reparatie. Daarbij is de garantie van kia max 150.000 km of 7 jaar. Beetje beknopte en onsamenhangende uitgeleg, hopelijk is het duidelijk
generaalalfa zegt
@trust: dus iedereen die in een Kia rijdt. Houd niet van auto’s of rijd weinig…
Want een kortzichtige gedachte.. zo zit het natuurlijk helemaal niet. Niet iedereen die van auto’s houd, heeft het geld om een Ferarri of Porsche te rijden.
En als je het budget hebt om een Kia aan te schaffen. Welke auto zou je dan als autoliefhebber volgens jou aanschaffen?
Rekening houdend met werk/gezin/inkomen…
Ik denk dat wanneer je een nieuwe auto gaat kopen in deze klasse er maar weinig betere opties zijn.
En die 150.000 km waar je op doelt. Dat betekend dus dat je iets meet dan 20.000 km per jaar mag rijden. Meer dan genoeg voor de gemiddelde Nederlander. Hele nette garantie regeling wat dat betreft.
trust zegt
@generaalalfa: Begrijpend lezen blijft lastig. Over het algemeen: doorgaans, meestal (‘Over het algemeen komen hier mannen, maar enkele keren verschijnen er ook vrouwen’). Dat betekend iets anders dan iedereen en alles. Zoals je zelf zegt de gemiddelde Nederlander, betekend dus niet alle Nederlanders. Het spijt mij ten zeerste als ik op je kleine teentje ben gaan staan met mijn aanname.
De information met betrekking tot de 150.000, is puur extra informatie dat het niet 7 jaar ongelimiteerde KM zijn, mij zie je dus ook nergens zeggen dat dit een onacceptabel garantie regeling is…
En welke auto mensen moeten kopen moeten ze toch echt lekker zelf weten, smaken verschillen evenals prioriteiten. Gelukkig is er ook nog een hoop meer keuze buiten een Kia en een Ferrari of Porsche ;)
davelepeef zegt
@generaalalfa: oooooh je snapt het niet. Een Volvo met 376000km is veel meer auto dan een Kia… Dus beter daar je centen daarin stoppen….
sameshitdifferentday zegt
Voor dat geld… liever een koenigsegg
circlestorm69 zegt
Wat een gave kleur is dit toch! Ik zou alleen nooit een rood interieur nemen. Beetje hoerig. Doe maar een cognac kleurig interieur.
porsche928 zegt
Of je nu 10 jaar of 15 jaar garantie hebt op je garagequeen die 1000 km rijdt maakt weinig uit.
misterdrogba zegt
Alsof Bugatti eigenaren hun bolides lieten onderhouden bij de universele garage naast hun landhuis.
str8six zegt
@misterdrogba: autoservice “Het Vertrouwen” nu ook voor onderhoud op uw hypercar. Harde karretjes voor een zacht prijsje.
rolov zegt
@str8six: het vertrouwen is een auto sloperij in Utrecht.
Joost zegt
@misterdrogba: waar zouden ze heen gaan voor de apk? Of mag de fabriek ook keuren?
notsobig zegt
En wat kost je als klant zo’n loyaliteitsprogramma? Waarom heb ik zo’n vermoeden dat je daar al een dikke auto van kopen?
Slimme PR, waarschijnlijk betalen ze ruim meer als dat ze kwijt zouden zijn zonder de garantie en klanten zullen het toch doen, want meer waarde bij de verkoop…
notsobig zegt
@notsobig: Maar dat zijn mijn vermoedens, kan ernaast zitten natuurlijk…
generaalalfa zegt
En zit dit gewoon in de aankoopprijs of moet je hier voor nog wat extra goud bij de dealer achterlaten?
weetikveel zegt
‘Je voelt je lekkerder in een Bugatti’
Dutchdriftking zegt
Bloedmooie uitvoering op de foto. 15 jaar garantie op een wagen als dit. Nu wachten op die miljoenair met humor die er in 14 jaar tijd 3 ton op zet en met garantie alles laat reviseren…
elemento zegt
Collega had een 4 jaar oude kia sorento met zogenaamd 7 jaar garantir
Hij heeft blijkbaar 1x olie niet ververst. (Te laat 5000 km) turbo ging kapot…. 7000 euro… vroeg men . Het kon niet onder garantie vallen. Hij had bij garage in Rijswijk laten maken. Gelukkig scheelde dat hoop euro,s
tstile zegt
@elemento: Die garantie telt alleen bij onderhoud zoals voorgeschreven. Dat doen andere merken ook zelfs als ze maar 2 jaar garantie geven.
Vooral een turbo heeft regelmatig verse olie nodig. Dus waarom je ‘zogenaamd’ zegt? Kia heeft gewoon gelijk hierin. Volgende keer op tijd olie verversen.