‘Het nieuwe Bugatti’ gaat verder dan enkel een Chiron en een Divo in het gamma.
Heeft Bugatti de coachbuild-handschoen weer opgepakt? Met de komst van de La Voiture Noire leek de autobouwer een voorzichtig startschot te hebben gegeven. Dat was een one-off, maar het lijkt er op dat Bugatti nog veel meer van plan is dan enkel die ene one-off.
Bugatti is al een merk voor enkel de allerrijksten. Met een lange historie en de Volkswagen Groep als daddy kan het bedrijf meer voor elkaar krijgen dan kleinere jongens als Koenigsegg en Pagani. Door eventueel met een serie nóg exclusievere auto’s te komen laat Bugatti de klanten watertanden. Het maakt dan niet meer uit wat voor prijskaartje het heeft. Of het nu 10, 15 of 20 miljoen euro is.
Volgens Girardo & Co. Ltd gaat het gerucht dat Bugatti iets speciaals in petto heeft voor Pebble Beach. Op dit exclusieve autofeestje zou het merk een nieuwe auto onthullen. Dit nieuwe model zal geïnspireerd worden op de originele EB110SS. In tegenstelling tot de La Voiture Noire gaat Bugatti volgens de geruchten niet één, maar 10 exemplaren bouwen van dit nieuwe model met een prijskaartje van 8 miljoen per stuk.
Het gerucht komt enigszins overeen met een recent interview dat Bugatti deed met Bloomberg. Daar kwam ter sprake dat het merk inderdaad overweegt meer bijzondere (one-off) auto’s te bouwen voor vermogende verzamelaars die al een Veyron of Chiron hebben. De Monterey Car Week gaat begin augustus van start. Het is afwachten of Bugatti inderdaad iets gaat presenteren.
chriscross zegt
Het geld kan niet op
leovreenen zegt
@chriscross: geld niet voor iedereeen
fmgarcia zegt
De gemiddelde Bugatti eigenaar heeft 42 auto’s ofzo. Dan is hier ook gewoon markt voor. Beter dan een productie Chiron toch?
pomoek zegt
@fmgarcia: als ik 42 auto’s zou hebben dan werd mijn 43e auto een Eurocopter ec135 of zoiets. Maar goed, eerst nog even doorpauperen tot ik die 42 auto’s heb…
fmgarcia zegt
@pomoek: Ik had al eerder een Harrier gekocht.
Dutchdriftking zegt
Mooie manier om geld bij elkaar te harken. Alles om de ontwikkelingskosten van de Chiron te delen.
suzikubelona zegt
@dutchdriftking: McLaren werkt op een vergelijkbare manier, en die verdienen er goed aan. Ipv McLaren kun je ook VAG schrijven, oh wacht… ?
mashell zegt
Doet Lamborghini ook, heel veel speciaaltjes maken voor heel veel geld voor weinig klanten, maar waarschijnlijk wel telkens dezelfde klanten dus toch nog gemakkelijk verkopen.
Edge zegt
@mashell: Het zal ook vast geen toeval zijn dat het moderne Lamborghini onder het bewind van Stephan Winkelmann daarmee is begonnen, en diezelfde Winkelmann nu bij Bugatti aan het roer staat.
Edge zegt
Dan ben ik wel benieuwd naar wat ze in petto hebben. Bugatti heeft met de La Voiture Noire laten zien dat je op het Chiron-platform ook prima auto’s kunt maken die significant anders ogen. Dat zie ik stukken liever dan die tactiek die ze bij de Veyron hanteerden. Ander kleurtje, ander borduurseltje op de hoofdsteun en je had weer een special edition
potver7 zegt
@edge: Volgens mij staan er genoeg hints in het artikel over welke kant het op gaat…
jorden zegt
Leuker plan dan al die vergezochte “specials” van de Veyron. Niet dat ik een Bugatti voor op m’n oprit zoek, maar Bugatti fascineert mij op technisch gebied toch zeker!
mausk zegt
Zijn bugattis niet allemaal miljoenen projecten??
potver7 zegt
Ik voel een off-road versie aankomen…
emping zegt
@potver7: dat voel je verkeerd.
cossiekiller zegt
@emping: Nee hoor. Kijk maar naar het volgende bericht.
ericd zegt
Van 0 tot 50 in de file in 0,5 seconde. De eerste Veyrons zullen inmiddels ook gewoon een APK moeten doorstaan. Ben benieuwd hoe dat dan gaat…
lambowambo zegt
Mooi dat het coachbuilding van vroegah weer terugkeert tov al die windtunnelproducties. Ferrari doet het al jaren en Rolls had onlangs succes met met die Sweeptail. Bovendien heeft Winkelmann bij Lambo al laten zien dat hij wel weet hoe hij dit aan moet pakken. Goed plan lijkt me