Het moment voor Bugatti om te gaan monetizen op de merknaam is aangebroken. In de komende vijf jaar worden er 35 kledingwinkels, pardon, exclusieve single brand boetieks geopend.
Onder de noemer ‘Art, Forme, Technique’ komen de Veyron-bouwers met een kleding- en accessoirelijn. De collectie zal voorlopig bestaan uit twee modelijnen: Ettore Bugatti en Extreme Performance. Kleding die bereikbaar wordt voor het plebs, maar voor de daadwerkelijke Bugatti-bezitters wordt er een Tailor Made / Bespoke-programma opgetuigd. Niet beschikbaar voor de non-Bugatti-rijders, dus ongetwijfeld superduur. En exclusief.
Bij een nieuw kledinglijn hoort natuurlijk een marketingbabbeltje. Voor de Ettore Bugatti-lijn is dit:
Elegantie, vakmanschap en een uitzonderlijk design kenmerken de Ettore Bugatti-lijn, die herkenbaar is aan het opvallende EB-monogram. De EB-collectie werd ontworpen om de zelfverzekerde persoonlijkheid en levensstijl van Ettore Bugatti te onderstrepen, evenals het erfgoed van zijn iconische creaties op het gebied van design en materiaalgebruik.
De Extreme Performance Macaron-lijn wordt als volgt geduid:
De Extreme Performance-lijn is herkenbaar aan het Bugatti-logo, de zogenaamde Macaron, en bestaat uit een uitgebreide collectie vrijetijdskleding, vervaardigd uit technische en geavanceerde stoffen en stretchmaterialen met afbeeldingen en reflecterende accenten. Het gekleurde, zichtbare koolstofvezel koetswerk van de hedendaagse Bugatti’s vormde een belangrijke inspiratie voor deze modestukken, samen met de aerodynamische vormen en geavanceerde materialen die de Bugatti-modellen van nu kenmerken.
De klerenhandel wordt deze week op de Milaan Fashion Week gelanceerd, de eerste winkels worden in 2014 in Hong Kong en Peking geopend. Daar waar geld zit, zeg maar.
Dit kledingmerk staat overigens los van het schoenenmerk ‘Bugatti’, dat je in iedere schoenenwinkel terugziet. Die hebben niets met de autobouwer uit Molsheim te maken, maar hebben wel een licentie, verstrekt door de Duitse Brinkmann Groep, om de naam op schoenen te plakken.
Ik wou net zeggen, die Bugatti schoenen zuigen kwalitatief enorm. (En mooi is anders in mijn ogen)
Volgens mij zit er een omgekeerd evenredig verband tussen geld en stijl. Ach zolang ze belasting betalen vind ik het best allemaal.
Zou hem/haar wel uitlachen mocht ik er ooit 1 tegenkomen.
Als fiat en mini hiermee maar niet op rare ideeen gebracht worden.
Gayyy
@bsxc2: was het maar waar, de meeste gays hebben een goede smaak qua kleding.
helaas geen trainingspak of witte sportsokken met Bugatti-logo, ik loop weer verder…
Kledinghandel klinkt wat beter. Spreek klerenhandel maar eens uit, alsof het een ziekte is.
@Robbert89: hahahahah
@Robbert89:
Ach, heel vroeger zij een klasgenootje dat zijn vader een klerezaak had, dat bleek een exclusieve boutique te zijn.
Whats in a name….
Waarom zouden ze het niet doen?
Is het schoenen-Bugatti ook weer hetzelfde als het jassen-Bugatti? Of zijn dat weer 2 verschillende merken.
http://www.youtube.com/watch?v=jJrkTHG29gU&noredirect=1
@super:
hmm, dat autolinken valt kennelijk wel mee, nog es
http://youtu.be/jJrkTHG29gU
Zolang merken als Esprit en H&M maar geen auto’s gaan verkopen, vind ik alles prima.
@rovalo: lotus esprit? ;))
(Ja, ik weet dat dat niks met het kledingmerk te maken heeft)
Gaan ze toch nog wat verdienen aan Bugatti…
gaan we dan ook een fluwelen wrap krijgen?
oh en hebben ze ook petjes?
“I woke up in a new Bugatti”-kreet wordt ineens stukken minder spannend.
Krijgen we dan ook van elk paar schoenen 21563 ‘special editions’?
Komen ook “hardloop” schoenen, moet je eerst stilstaan, speciale knop activeren, schoenen maken contact met database in Molsheim, is er genoeg rubber op de zool, is de vochtigheid van de weg niet te hoog én heb je regelmatig op de voorgeschreven interval je schoenen laten “servicen” bij Bugatti, dan mag je “fullspeed” hardlopen, alle andere gevallen beperkt tot snelwandelen. Oh ja, jouw energie is uitgeput net voordat de zolen moeten worden vervangen.
Persoonlijk vind ik het heel triest om spullen van je automerk te kopen.
Alleen iets wat je echt puur voor de auto gebruikt dat kan nog wel, bijv een sleutelhanger.
Bugatti, mensen die daar geld voor hebben die hebben al hun exclusieve adresjes lijkt me.
Gemerkte rotzooi kopen is iets wat alleen de wannabee’s doen. De rijke eigenaar haalt daar z’n neus voor op.
Maken ze ook witte jurken voor onze zandkonijn vrinden in het oosten?
een Bugatti string met hoefijzer logo op kruis