Het plebs pesten door van de Bugatti Chiron Roadster iets heel bijzonders te maken.
De Bugatti Chiron is alweer vier jaar onder ons, is het niet eens tijd voor een Roadster? Van de Veyron kregen we uiteindelijk de Grand Sport. In 2018 maakte Bugatti CEO Stephan Winkelmann al duidelijk dat we niet eenzelfde verwachtingen hoeven te hebben voor de opvolger van de Veyron. Zeg echter nooit nooit. Zeker niet in de autowereld.
Zo weet The Supercar Blog te melden dat er wel degelijk een open Chiron komt. In tegenstelling tot de Veyron Grand Sport, zal de Bugatti Chiron Roadster een stuk zeldzamer zijn. Een prestige project, voor zover de Chiron dat nog niet was.
Bugatti heeft officieel nog niets aangekondigd. De bron stelt echter dat de autofabrikant klanten aan het benaderen is of ze een Chiron Roadster (definitieve naam nog onbekend) willen kopen. Deze variant zou in een zeer gelimiteerde oplage komen voor een schofterige prijs van 9 miljoen euro per stuk, exclusief belastingen.
Bij zo’n bedrag moet je toch verder denken dan een aan een Chiron zonder dakje. Qua designelementen gaat Bugatti vermoedelijk nog een stapje verder met deze vermeende Chiron Roadster. Wat precies is afwachten. Voor het exclusieve automerk maakt het niet uit wat ze vragen. Vermoedelijk verkoopt het ding toch wel. Denk aan de 5 miljoen euro kostende Divo, die al voor de lancering was uitverkocht.
falcon zegt
9 miljoen.. daar koop je een jacht voor.
imaginenl zegt
Nee. Je kocht er kortgeleden wel een one off voor.
none zegt
Een mooie Swan 82f semi raised cabin, kan je er wel voor vinden. ;)
bischero zegt
@falcon: maar daar is het onderhoud en het personeel weer een nog groter vermogensdelict ?
unknown32 zegt
@falcon: +900K/jaar aan kosten dan (ruwweg 10% van de aankoop per jaar) + enorm veel shit en miserie! Dus ik zou wel voor een aantal auto’s gaan ipv deze:P Maar iemand die dit koopt heeft waarschijnlijk mijn volledige bucketlist al :-(
davelepeef zegt
@falcon: met ’n jacht kun je de weg niet op. Met ’n auto kun je daarentegen wél ’t water op.
louise zegt
@davelepeef:
jeroen13 zegt
@davelepeef: blijft wel bij één keer dan..
davelepeef zegt
@jeroen13: klopt, maar met ’n jacht van 9 miljoen maak je ook niet echt indruk. Vanaf de 100 mag je meedoen. Kun je ook 10x een nieuwe Bug te water laten. Misschien als je ze laat repareren vaker.
jmeverts zegt
@falcon: niemand koopt een jacht
none zegt
Sinds wanneer houden scheepswerven ze in eigendom?????
Dutchdriftking zegt
Een Chiron Speedster zou toch best wijs zijn.
breakingpoint zegt
Als je de klanten moet benaderen met de vraag of ze ‘m wel willen, dan doe je het verkeerd.
VeniVidiVici zegt
Flink uitzuigen al die mega rijke klanten moeten ze bij Bugatti denken haha
alfapeter zegt
De gewone versies zullen door sommige eigenaars wel omgebouwd worden.
ghini zegt
Ik ben benieuwd hoe lang Bugatti deze nieuwe tactiek gaat volhouden. Persoonlijk zou ik het mooi vinden als techniek meer hergebruikt zou worden, als die goed is, om zo meer bijzondere auto’s wel op de markt te brengen. Er zijn allerlei prachtige ontwerpen die niet zijn geproduceerd terwijl dat wel had gekund als ze techniek van een goed bestaand model hadden geleend. Bugatti doet dit echt wel op erg hoog niveau met absurde prijzen. De specs zijn blijkbaar indrukwekkend genoeg dat het niet uit maakt dat die bij al die modellen ongeveer gelijk is. Exclusiviteit en bijzonder design winnen dus, interessante ontwikkeling. Alfa, Maserati, Lancia, .. , ik zie mogelijkheden..
kle500 zegt
@ghini: coachbuilding..
donvincenzo zegt
Ik ben helemaal niet gebeld.
Nou, laat dan maar zitten. Als het zo moet….
Boomer zegt
Waarschijnlijk doet je PA dan iets niet goed… Dat kun je ze bij Bugatti niet kwalijk nemen.
bmw2coupeeigenaar zegt
Lekker uitwaaien met 400km/u +. Waarom niet?
tenaci zegt
@bmw2coupeeigenaar: als je je gordeltje niet om hebt kon het nog wel eens ‘eruit waaien’ worden…
davelepeef zegt
Heerlijk toch, als je je als koper niet druk hoeft te maken om ’t feit dat je met aankoop van deze auto gewoon
davelepeef zegt
@davelepeef: – was nog niet klaar- uitgekleed wordt waar je bij staat. Dat ding kost waarschijnlijk niet eens de helft om te bouwen…
Boomer zegt
En wat denk je dat het kost om een schilderij te maken van miljoenen?
davelepeef zegt
@airc: in ieder geval meer tijd en handarbeid dan ’n Bugatti :) Maar is dit nou echt ’n uniek kunstwerk dan?
none zegt
Inderdaad, roest gewoon weg en over 30 jaar is de auto niets meer waard. Alleen koeienkoppen volgen blindelings de trend om een auto naar iets te verheffen wat het niet is, zodat er grof aan verdient kan worden.
Dus als ik iemand zie in Chiron cabrio, zal ik waarschijnlijk lachen en denken wat domme koe, dat hij zich zo heeft laten naaien met de aanschaf ervan.
petroldrinker zegt
op youtube staat een documentaire over hoe een chiron gebouwd word…. kijk die eens en oordeel dan nog eens….
mashell zegt
Veel talent tijdens het schilderen, maar niet al teveel werklust en daarna een flink aantal jaren dood zijn. Dan kunnen je schilderijen miljoenen waard worden.
tortuga zegt
@airc: laat staan een gitaar van 6 miljoen
MaartenD zegt
Lachen toch, als de superrijken het er voor over hebben, uitknijpen die gasten en bizarre marges pakken
none zegt
Inderdaad, grote kans dat zij hetzelfde met jou hebben gedaan.
Kate zegt
De gewone versies zullen door sommige eigenaars wel omgebouwd worden.
mustang750supersnake zegt
hmmm…nee vind de velgen niet mooi…
Yzord zegt
Sorry maar nee. Mag die nog zo exclusief zijn en mooi en dan mag ik nog zo veel van mooie en exclusieve auto’s houden en is mijn bankrekening toereikend, dan nog zou ik hem niet kopen. Komop hey, 9mil does ff gezond ofzo.
Wat kost een onderhoudsbeurt dan? 100000 euro?