De allereerste Bugatti Chiron, de 4-005, is met pensioen gestuurd door de exclusieve autofabrikant.
Het design ziet er nog altijd fris uit, maar de Chiron is alweer sinds 2016 onder ons. Dit exemplaar is nog ouder, namelijk acht jaar. De Bugatti Chiron 4-005 is de allereerste ooit gebouwd. Het is een prototype waar het automerk allerlei tests mee ondernam voordat de Chiron daadwerkelijk uitgeleverd werd aan klanten.
In totaal bouwde Bugatti acht prototypes van de hypercar, dit is de allereerste. De primaire taak van de 4-005 had te maken met software ontwikkeling. Dat heeft betrekking op de infotainment, als alle computersystemen die zich met de techniek van de auto bemoeien. Bugatti ondernam tests met dit protype op allerlei plekken van deze planeet. Van Death Valley en de Grand Canyon tot Granada (Spanje) en de Großglockner. De Bugatti Chiron 4-005 heeft het allemaal gezien.
Ook na de komst van de Chiron ging het testen met de 4-005 door. Tot nu. Na acht jaar mag de hypercar met pensioen. Voor Bugatti-begrippen is er best veel gereden met de testwagen. De kilometerstand bedraagt net iets meer dan 74.000. Verwacht de Bugatti Chiron 4-005 niet binnenkort op Marktplaats. Deze bijzondere machine houden ze graag binnen de familie.
Dutchdriftking zegt
Het leer ziet er uit alsof het al twee ton mee gaat…..
dave09ham zegt
@dutchdriftking: Ze zitten continu in de auto om dingen te installeren en stappen daarbij ook vaak in en uit de auto. De stoelen zouden dus zomaar meer gebruikt kunnen zijn dan een auto van 2 ton km
adyton zegt
@dutchdriftking: het carbon op de middentunnel is ook beschadigd en lijkt wel een vibyl sticker te zijn zo 😂 mss toch niet zo luxueuze materialen. Dat ’titanium’ dat ze overal gebruiken is misschien ook gewoon aluminium met een bepaalde patina! 😁
cossiekiller zegt
Ik wil hem wel nog wat verder testen voor Bugatti. Ben de beroerdste nog niet.
schreute01 zegt
8 prototypes die zeg maar gemiddeld 70000 km hebben gereden. Da’s een dikke half miljoen bij elkaar. En dan al op de weg brengen? Dat doet Tesla zelfs beter.
petroldrinker zegt
ze weten zelf ook wel dat als de autos al 10,000pj halen dat dat echt bizar veel is… zal dus nooit voorkomen met hoge km standen…
mashell zegt
De meeste prototypes rijden niet die 70 duizend kilometer. Maar dat is precies wat de afweging is bij een kleine serie. Hoeveel moet je testen. Overigens kosten deze wagens miljoenen maar toch zijn de eigenaren niet erg kritisch, gewoon omdat ze nog meer wagens hebben. Als er iets doms in een Chiron zit is dat ongemakkelijk, als er iets doms in een Polo zit is dat onacceptabel en ontploft het internet en voor je het weet mag iemand van Pon aanschuiven bij Antoinette Hertsenberg.
rolov zegt
Uiteindelijk is het gewoon een auto