Speciaal voor degenen die zich geen 2-Eleven kunnen veroorloven maar toch graag een Lotus willen hebben: een instap-2-Eleven.
De goedkopere 2-Eleven moet het met 190 pk stellen (uit een atmosferische motor, die we ook in de Elise R vinden), waar zijn duurdere broer 255 paarden ter beschikking heeft. Maar met een gewicht van 720 kg betekent dit dat je in een zeer nette 4,3 seconden op de 100 km/u zit. De topsnelheid van deze 2-Eleven ligt boven de 220 km/u.
Op de optielijst is het een en ander aan te kruisen. Ik noem 2 verschillende sperdifferentiëlen, een verwijderbaar racestuur, een ‘bag fuel tank’ met een capaciteit van 70 liter, en een accesoire-pakket in de smaak Aero (instelbare carbon achtervleugel en een frontsplitter) of Sport (met instelbare dempers van Ohlins).
In de basis is het dus gewoon een uitgeklede versie die je naar eigen smaak verder kunt aankleden, maar het verlaagt wel weer de drempel om te gaan racen. Een goede zaak dus!
Aston Martin zegt
Vindt ik niet zo mooi
RenesisHP zegt
Dat is toch ook geen straf, zo’n uitgeklede versie. Het levert hoe dan ook een berg sensatie op.
Aston Martin zegt
Maar toch vindt ik het van uitzicht maar niks, geef mij maar de Ariel Atom.
skill3r zegt
mooie kleuren, maar ik mis toch nog iets..
Oh ja. Een dak en een voorruit. :-P
Maar nu even serieus.. Ik koos binnen dit klassement toch liever een caterham/donkervoort
skill3r zegt
doet me denken aan een homevideo van een auto die ge-cabrio-od werd toen hij onder een vr8wagen door reed..
De 254pk versie kostte al een luttele 84k, vraag me af wat deze mag gaan kosten..
lincoln zegt
tja .. typisch voor de Britse markt .. wij hebben niet in elk dorpje een circuit ..
apos zegt
2de kuipje erin
removeble hardtop
en dan een schitterende wagen
Mark zegt
en niet te vergeten dat je een garage moet hebben met ruimte.
Natuurlijk zonde om je auto terug te vinden als aquarium na een regenbui…
Mr. J zegt
die binnenspiegel maakt t echt af :S
Michel zegt
Ik vind het meer een kart worden zo :P, maar t zal wel een hoop rijplezier geven
RenJie zegt
“Speciaal voor degenen die zich geen 2-Eleven kunnen veroorloven maar toch graag een Lotus willen hebben: een instap-2-Eleven.”
dus dit is de goedkoopste Lotus?
desingMNN zegt
stond op geneve, lijkt me geweldig om te rijden
dekster zegt
Hoeveel gaat dat kosten?
bram zegt
waarom afbeeldingen van een exige eronder? doe er dan afbeeldingen van de originele lotus eleven onder, die is ook mooi :D
Audi zegt
28k pond moet die gaan kosten :)
Stephan zegt
Die binnenspiegel is wel de klap op de vuurpijl ja. Maja onder het motto ‘alles behalve fraai’ past hij er perfect bij.
Robbert_W zegt
Dit soort auto’s koop je niet om mooi te zijn,
maar om keihard mee te racen!
En dat kan ie wel! Price-tag anyone?
IlCuoreSportivo zegt
Mooi is hij niet he,
zal wel plezier geven op het circuit.
Sir Smokalot zegt
@Robbert_W
Ik heb alleen de prijzen in ponden voor je (Engels persbericht), vandaar dat ik er geen prijs bij heb gezet ivm prijsverschillen door belasting.
Komt ‘ie:
De ‘dikke’ 2-Eleven doet £39,995.
Zijn budgetbroertje kost £27,995.
Benjamin1 zegt
goh, dat komt in NL dus op 50.000 euro uit ofzo??
Markus zegt
@ Mr J: dat is dus geen binnenspiegel. Zie jij ergens een ‘binnen’?
Het lijkt me geweldig om mee te rijden, maar het oog wil ook wat en dit vind ik echt niet mooi. Dan liever een standaard Elise.