Dit is hem dan in het echt: de opvolger van de SLS AMG GT3.
Waar de straatversie zich moet behelpen met een overigens prima klinkende 4.0 V8 turbomotor (take notes, BMW) is zijn circuitbroeder uitgerust met de oude vertrouwde 6,2-liter V8. Deze is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak tussen de achterwielen. Verder heeft de tamelijk booskijkende racer een dubbel ophanging en tal van gewichtsbesparende onderdelen gekregen, grotendeels opgetrokken uit carbon. Neem gerust aan dat de gehele – verbrede – body van het lichtgewicht spul is gemaakt.
Wat de AMG GT3 weegt is nog niet bekend, Mercedes houdt het op ‘lichter dan de SLS AMG GT3‘. Later dit jaar komt hij in actie tijdens FIA GT3 races.
stfu zegt
Jammer dat zo’n schitterende bak en kleurencombi uiteindelijk vol komt te staan met lelijke reclame stickers.
Dutchdriftking zegt
De spoilers zullen vast een hoop nut hebben, maat het ziet er niet uit.
jrk68 zegt
Ziet er beter uit dan dat andere GT3 hok van eerder vandaag, als de geschiedenis een voorteken is zal hij het ook veel beter gaan doen….
Naast de nieuwe Mclaren toch de auto waar ik dit seizoen naar uit kijk….
sacha zegt
Beetje kleine vleugel achterop, niet?
jrk68 zegt
@sacha:
Eenmaal aan de muur kan je er anders aardig wat “vak”literatuur op kwijt….
papapilo zegt
Atmosferische motor
papapilo zegt
@papapilo:altijd leuk
trustmeiamanengineer zegt
Wel een dik ding. Is alleen natuurlijk niet handgeschakeld! Zit een sequentiële bak in. Zelf roeren doen ze volgens mij in geen enkele raceklasse meer.
jrk68 zegt
@trustmeiamanengineer:
Ja sequentiële bak, toch heb je in alle raceklassen nog immer je klavieren nodig….
Is het niet om te flipperen dan wel om aan de pook te trekken/ duwen….
lambo4all zegt
Yesss sidepipes! Mooi dat ze die behouden hebben op de gt3. Stiekem hoop ik dat ze ook op de toekomstige black zitten.
philipf zegt
@lambo4all: dat zou zeker heel vet zijn!
jaapiyo zegt
Ik vind die 4.0 V8 dus stiekem helemaal niet zo goed klinken. Ja het maakt wel geluid maar of het nou mooi is…mwah. Ik zat laatst de (tikje nerdy maar informatieve) ‘in depth review’ van SaabKyle te kijken en dan klinkt ‘ie IMO soms gewoon als een diesel:
https://www.youtube.com/watch?v=8OC7yqlQEto
pinut187 zegt
@jaapiyo: tikje maar
bietje zegt
Wow… wat een heerlijke reïncarnatie van de 300SLR Uhlenbaut Coupe
mrrallycross zegt
Wat een dikke auto, zal zeker niet misstaan tussen de andere gt3s
toyotafortuner zegt
Dat is nog eens een dik apparaat!
ar156sw zegt
zo op de eerste beursfoto, schuin van voren, is het net een 911 met een rare neus… wel een mooi apparaat, maar vond de SLS wel specialer qua ontwerp.
Hupke zegt
Leuk, zal als klanten auto wel verkopen als speeltje en een wagen moet meer zijn dan enkel snel dus mogelijk is er ook wel wat mee te winnen. Maar in theorie moeten een wagen zoals de 650s gt3 alles winnen komend seizoen.
lambo4all zegt
@Hupke: waarom zou dat in theorie zo moeten zijn? met de 12c heeft Mclaren ook bar weinig gewonnen in de gt3 klassen..
Hupke zegt
@lambo4all:
Van ver weg het beste chassis, competitieve motor. En ik weet van een klein vogeltje dat er een update qua ophanging verkrijgbaar gaat worden die daarvan ook de meest performante maakt. Niet dat de huidige echt lullig is.