Afgelopen maandag Wouter’s rijtest van de X6M Falcon van AC Schnitzer. Die X6M had 650 pk in plaats van 555 pk. Bij G-Power gaat met doorgaans minder subtiel tekeer. Eerder kreeg de X6M al de nodige tupperware opsmuk wat resulteerde in de G-Power X6M Typhoon. Dit model had met 600 pk slechts 45 pk extra vermogen. Dus voor wat betreft de motor hadden we nog wat van ze tegoed. Die achterstand wordt nu in één klap goedgemaakt met de G-Power X6 Typhoon RS.
Deze potente, ik bedoel brute, nee ik bedoel dit afgrijslijk sterke monster, heeft een vermogen van 900 pk en maximaal 870 Nm koppel. Het absurde vermogen dat men uit een V10 perst, wordt via een speciale door G-Power ontwikkelde 6-speed versnellingsbak richting de achterste 23 inch sloffen gedirigeerd. Het xDrive systeem moest wijken tijdens de ingreep. Natuurlijk werden ook de remmen aangepast. Deze zijn keramisch met schijven van 410 mm. “This system allows a deceleration better than Earth’s gravity”, zoals G-Power het zelf beschrijft.
Het enorme vermogen bereikt G-Power door de V8 te vervangen door de 5,0 liter V10 uit de M5, welke vergroot werd naar 5,5 liter. Dan nog twee superchargers en een intercooler, et voila! Ondanks al het geweld is de auto, mede door toepassing van het nodige carbon o.a. in het interieur, overall zo’n 150 kilo lichter geworden.
Wat doet dit alles met de prestaties? Het enorme gevaarte lanceert je in 4,2 seconde naar 100 km/u en na totaal 13 seconden zit je aan de 200 km/u. De topsnelheid bereik je bij 330 km/u, maar de kilometerteller loopt optimistisch door tot 400 km/h, dus wellicht op een dag…
Er zullen totaal 5 exemplaren worden gebouwd die in Nederland inclusief belastingen bijna 7 ton moeten opbrengen. Let wel, per stuk dus! De gewone X6M is er vanaf 160.000 euro. Je moet dus wat over hebben voor een exclusieve X6M met 345 pk extra die slechts een halve seconde sneller naar de 100 km/u sprint. Mij bescheiden mening: bespaar je de moeite. (bron: g-power)
Met dank aan Pinz710M voor de tip!
Hanss zegt
V10 hij heeft toch een V8 twinturbo?
laurens324 zegt
@Hanss: ze zullen de motor uit de huidige M5 hebben gehaalt als je leest de 5l werd vergrooot naar 5,5l …
waarom 900pk in een SUV?
Jokkebrok zegt
Nog een x6? begint afgezaagd te worden!
Maar het is wel een beest van een x6!
Headhunterz zegt
Doe mij maar alleen dat vermogen.. die opsmuk mogen ze houden ;)
Yeelen zegt
Hebben ze de twinturbo V8 vervangen? Zal wel wat beter klinken, dan :D
Oh, en voor iemand denkt dat deze reactie een positieve ondertoon heeft: JAKKES!
Headhunterz zegt
@ hand
Inderdaad, hier klopt iets niet?!
Michiel zegt
geen V8?
kevinc3 zegt
met moet wss men zijn..
en wat een afschuwelijk lelijk ding..
KlaasB zegt
die v8 zullen ze er wel uit trekken, en die m5 v10 daarvoor in de plaats knutselen…? Beter komt G-power met een pakket voor een Mercedes G55
Majinstar zegt
Tot ziens CL 63 AMG ( 4.6 sec ) en RS5 ( 4.6 sec ) .
Michiel zegt
sorry …..traag internet:S
Arnold zegt
ik vind de topsnelheid best laag als ik kijk naar het aantal pk’s ??
Yeelen zegt
@Arnold: De luchtweerstand is erg groot in zo’n grote en lompe auto… 330km/h in een SUV is enorm snel.
Arnold zegt
5 die gaan vast in dubai enz. belanden
toyotaprius zegt
@Arnold: en vinden we dat erg? ;)
Arnold zegt
@toyotaprius: Nee scheelt nachtmerries ;) ik vind het sowieso een auto voor mensen die niet kunnen kiezen tussen een sedan of een suv :P
toyotaprius zegt
@Arnold: Ja inderdaad, lol.. Maar ook gewoon 7 ton….
Mr. V8 zegt
Stelletje lijpo’s bij G-power, maar wat een producten zetten die gasten neer zeg! Uiterlijk niet echt mijn ding, maar under the hood, damn.. Zijn zij de absolute toptuner als het om motorische tuning van BMW’s gaat.
mrB zegt
Ik had wel door dat het om de M5 V10 ging, maar toch had het er voor de duidelijkheid wel bij mogen staan.
leuk, 900 pk. Maar wat is ie lelijk
tom zegt
Als je 7 ton hiervoor moet aftikken, dan betaalt G Power toch zeker wel al je boetes voor de komende 10 jaar!
Wat moet je met zoveel pk’s in dit kikkerlandje waar je al als een wegmisbruiker wordt bestempeld, als je 10 km/h boven de toegestane maximum snelheid rijdt.
martinus zegt
Een kleine p…. compenseer je met een grote lompe auto, een zware grote lompe auto compenseer je met veel PK’s en Newton meters.. Maar hoe compenseer je toch al die CO2-uitstoot van het verlengstuk van je kleine piemeltje?
ilovecars zegt
en wat is het brandstofverbruik? en co2 uitstoot?
Dennis zegt
G-Power heeft de 5,0 liter V10 uit de M5 gebruikt en die vergroot naar 5,5 liter. Sorry, dat stond er inderdaad niet heel duidelijk.
Pinz_710M zegt
@Dennis waar zijn mijn credits? Ik heb die tip vannacht door gestuurd.
-edit: je hebt gelijk, dat had ik er nog even bij willen zetten-
Overgens nog een vraag voor G-power, wanneer komt deze upgrade van de motor beschikbaar voor mijn E60 M5? Ik wil ook wel eens een veyron gek maken :P
Merry zegt
Dus nu is het een RWD coupe die te hoog staat?
Hadden ze dan niet beter een M5 coupe kunnen namen en daar iest van maken?
Lijkt me een betere basis voor een supercar.
En supercar met hoge instap, leuk hoor, wanneer komt de nieuwe McLaren?
Pinz_710M zegt
@Merry: hebben ze al gedaan:
http://www.g-power.de/914.html?&L=1&carid=12000
730 pk en begrenst op 340 km/h
Pinz_710M zegt
@Wouter: nu wel blij met het geluid en de drift capaciteiten?
Tvk zegt
de x5m van mijn buurman is nu bij essing dieseltuning voor een upgrade naar 950pk, ik had er met 700 pk in gereden echt bruut! over aantal weken weer terug nog een keer testen:P hij had het over 3.2 seconden naar 100. Is wel een zware auto maar toch 4×4 en onderstel tuurlijk aangepast
Pinz_710M zegt
@Tvk: diesel tuning?
Tvk zegt
http://www.dieseltuning.nl/Extra-Vermogen/ die x5m op deze site
Tvk zegt
http://www.tuningsbox.eu/Extra-Vermogen/index.php?q=bmw-x5-m-900-pk
Pinz_710M zegt
@Tvk: Gaat dan een leuke strijd worden op nardo tussen essing en
G-power, ben benieuwd.
RenesisHP zegt
FFS. Waar gaat dit over?.. :shock:
Op zich wel een heftige ombouw. De V10 klinkt natuurlijk erg lekker.
Vinny_93 zegt
Die V10 in een mooie supercar, en iedereen is blij.
13mw zegt
wow !
Benz.. zegt
Bijna 7 ton exclusief belastingen?? Mét belastingen dus een “tonnetje” of 8..
Bespaar je dan sowiezo de moeite en koop een RS6 Essing. Sneller, mooier en functioneel stukken beter.
De X6 is een compleet nutteloze auto, dit maakt het er niet bepaald beter op.
Jaja, fugly-ugly X6’en: Spaar je allemaal.
(7 euroton, daar kan je leuke dingen mee doen)
Laue zegt
SICK!
toyotaprius zegt
7 ton… Koop liever met het geld een huis ergens op een tropisch eiland. Zakt stukken minder in waarde en ik heb er 700 000x meer plezier van…
nicktexel zegt
super gaaf interieur 4.2 sec met 900 pk? had tog wel 3. … verwacht aangezien hij 345 pk meer heeft als de gewone
en 7 ton daar kan je aardig wat leuke dingen voor kopen
Tinus zegt
mn lul is bij dezen gesmolten…
Citrofiel zegt
Vreemd, hoe ik dit soort monsters op de renderings nog wel wat vind hebben, maar zogauw er echte foto’s opduiken komen ze slechts nog belachelijk over. Vrees dat hier hetzelfde gaat gebeuren.
the-budel-guy zegt
wat hebben ze toch vandaag met lelijke BMW’s
Piet zegt
Wie gaat hier ooit zoveel geld voor betalen!?
m5 zegt
ze hadden het blok beter in een m5 kunnen lepelen kijken wat ie dan doet
lambo4all zegt
wat moet in godsnaam met 900pk in een nep-SUV?
KaCh1ng zegt
@lambo4all: waarom een nep SUV? het is toch een SUV .. LOL
ik zou liever een X6M + ander uitlaat kopen en mij zoveel k uitsparen :)
lamborghinimaster7 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
dw zegt
This system allows a deceleration better than Earth’s gravity
zwartekracht is 9,81 m/s^-2 ofwel 36km/u/s dus 100-0 remmen duurt ongeveer 3sec, dat geloof ik het wel met keramische schijven.
The360box zegt
Nou, ik koop dan gewoon 2 X6M’en en heb dan 1100PK, 1 motor voor en 1 achter, dan heb je pas 4 wielaandrijving!
lincoln zegt
over de top .. ver over de top ..
thumbs up dus ..
Dimglor zegt
That’s one crazy car!
Ziet er wel goed uit ;)
opgooier zegt
Hey, alweer een X6. Populaire auto onder de tuners, dit exemplaar is ook weer verschrikkelijk lelijk. Wel respect de onderhuidse veranderingen.
DonEmilio zegt
Ik vind die halve seconden van de 0-100sprint maar magertjes en dat terwijl die 870nm heeft en 150kilo lichter weegt.
jamesBROWN zegt
@laurens324:
Omdat het kan! :D
@martinus:
Verdwaald? Greenpeace.com is die kant op ———->
reinz75 zegt
Vet Hoor!!! en jullie stelletje zeiksnollen zouden hem maar al te graag hebben!!! f@ckers
Pallas zegt
Lelijke vrouwen worden niet mooier door make-up!
bpc zegt
blijkbaar kunnen heel wat mensen op ab nog maar pas lezen en kijken ze daardoor enkel naar de prentjes ?
aan al die het over de v8 hebben
de motor kom uit de m5
CSL zegt
WAT EEN MONSTER!!
Laat die V10 maar even horen dan :)
Timmie zegt
Ruim 300 pk meer, en slechts een halve seconde minder. Perfecte illustratie van het doel van al die extra’s: Johnny-gehalte verhogen, en de ECHTE waarde(ring) verlagen!
RenesisHP zegt
@Timmie:
Na de 100 zal dit toch echt een slag harder doortrekken.
Ik denk dat veel sneller accelereren niet goed mogelijk is met straatbanden.
RonnieD zegt
tering de pering.
Benz.. zegt
@CSL: “WAT EEN MONSTER!!”
Beter kon je hem inderdaad niet omschrijven.. Een auto met een dergelijke vormgeving verdient geen ander predicaat.
Yilm0w zegt
Wat een dıng zeg, geen woorden meer voor !
Cantago zegt
Ziet er gaaf uit… Maar niet mooi. En voor dat geld koop ik wel een Rolls Royce Phantom, beter in stijl naar je werk;)
John zegt
Wat een mooie wagen! Helaas is m’n bankrekening niet toereikend, maar anders werd 1 van die 5 van mij :)
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
lol