De baas van BMW droomt over een M7, de fanboys kunnen hun geduld met moeite bewaren, maar toch lijkt de brute bolide er niet te gaan komen.
De BMW M7 is al jaren een hot item, al is het maar omdat de Duitsers de afgelopen jaren op vrijwel elk model een M-badge plakten. In augustus hoorden we voor het laatst over de mogelijke komst van de M7, die zou worden voorzien van de 4.4-liter V8 twin-turbo uit de BMW M5. Dat blok is met 560 pk al alles behalve misselijk, maar zou speciaal voor de M7 nog een beetje meer gekieteld worden.
We hebben helaas slecht nieuws, want een bron binnen BMW heeft tegenover INAUTONEWS laten weten dat we de M7 wel kunnen vergeten. “Nee, die auto gaat er absoluut niet komen”, zou de bron hebben geantwoord na vragen over de komst van de potente 7 Serie. Moeten we hieruit opmaken dat de nieuwe 7 Serie een laf karretje wordt? Nee, dat gaat wat te ver, maar het afschieten van de M7 blijft natuurlijk jammer.
persian1 zegt
Toch mezelf altijd afgevraagd waarom er nooit een M7 op de markt is gekomen…
norge zegt
@persian1: Omdat BMW hem niet maakt misschien?
persian1 zegt
@norge: Serieus?
FB_100002168127182 zegt
@norge: stating the obvious?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@persian1: Omdat rappers hem dan gelijk niet meer motten. Goed voor je zakelijke imago!
jrk68 zegt
@Svenska_Aeroplan_AB:
Als dat de reden zou zijn, waarom dan wel een M X5/X6.
Die zijn zo mogelijk nog onbegrijpelijker dan een M7.
Mercedes bewijst dat er best vraag is naar de ordi zakenlimo, om de niche een naampje te geven.
kaasdevies zegt
@jrk68: dan kunnen ze die opentrekken met hun grote apparaten maar blijven ze van de 7er af
Jipp zegt
@jrk68: niet alleen Mercedes bewijst dat, denk eens aan de s8.
gtwillem zegt
@jipp: Jaguar XJ-R is er ook nog ;-)
jrk68 zegt
@Jipp:
Nee, S hoort niet in het rijtje M, AMG en daar er geen RS8 is….
griffendahl zegt
@jrk68: Dan ga je toch voor een Alpina B12? Denk dat het Alpina karakter sowieso beter past bij een 7er dan het M karakter.
jrk68 zegt
@griffendahl:
Nope, geen enkele 7 past bij mij, allemaal te groot, te zwaar en veel te comfortabel.
Van de huidige BMW line-up vind ik alleen de 2 (zonder AT/GT toevoeging) en de Z4 nog een beetje interessant. Zelfs die twee mogen van mij serieus op dieet en een heel stuk spartaanser.
tombe zegt
@jrk68: ik kon het niet beter zeggen :-)
Bij Audi ook de A1, A3 berline (fantastische looks) en een TT?
Mercedes…nee
e1000bmw zegt
@persian1: Omdat degene achterin niet door elkaar geschud hoeft te worden…
Dutchdriftking zegt
@persian1: Omdat BMW altijd van mening was dat het M label alleen aan echte sportieve rakkers gelinkt kon worden. Niet aan een luxe sedan. Snap ik opzich best. En een 760 met zo`n heerlijke BMW 12 pitter is dan ook geweldig.
Waarom BMW dit heilige huisje wel laat staan, maar ondertussen ook mormels als een X6M en aanverwanten produceert? Het zal wel iets met geld te maken hebben….
pindakoning zegt
Wel een x5m en x6m maken, maar geen m7. Ik ben benieuwd naar hun argumentatie…
nvhuijkelom zegt
@pindakoning: naar een pindakoning zullen ze niet luisteren
michaelcorleone zegt
@nvhuijkelom: Maar naar Michael Corleone wel :)
gtwillem zegt
@michaelcorleone: ‘Cause you’ll make them an offer they can’t refuse?
michaelcorleone zegt
@gtwillem: That’s correct Don Willem :)
mrrallycross zegt
Ach een 760i is ook best met zo een lekkere v12 er in
Arvado zegt
@mrrallycross: juist, dat dacht ik dus ook.
alcantara zegt
Was toch al niet van plan om hem te kopen mocht hij er komen.
bsxc2 zegt
Ach, een 750i is toch al achterlijk snel.
jrmpower24 zegt
@bsxc2: ah joh inderdaad of een 760li met V12je..
HEEEERLIJK
phevtreb zegt
@bsxc2: dat valt vies tegen, als ik mijn onbescheiden mening mag ventileren. Het gevoel van een snelle auto te rijden krijg ik in een 750i absoluut niet.
tombe zegt
@phevtreb: dat zou je enkel aan de kilometriek mogen merken in de 7, die trouwens heel dicht bij Rolls staat.
lekbak zegt
@phevtreb: het gevoel dat je rijdt krijg je in een 750i niet zul je bedoelen. Alles is bij dat soort auto’s tot in het extreme weg gefilterd.
gtwillem zegt
@phevtreb: ga in de huidige een blokje om. Tegenwoordig hebben ze gewoon 450pk (!) onder de kap. Het blijft een luxe slee, dus snelheidssensatie blijft uiteraard beperkt.
pimcs zegt
jammer
marussia zegt
Audi heeft de S8, Mercedes heeft de S63/65, maar BMW wil geen M7. Boeoeoeoe!
kaasdevies zegt
@marussia: minder minder minder
Dutchdriftking zegt
@marussia: De S8 is dan ook semi sportief. Audi doet geen RS8 daar de auto daar nier geschikt voor is….
gtwillem zegt
@dutchdriftking: Dat zou een fijne auto zijn. Ik zou er niet raar van opkijken als er een RS8 zal komen van de volgende A8. De huidige S8 is weliswaar half om half, maar schijnt wel serieus snel te zijn. Het blok van de S8 vertoond meer overeenkomsten met de RS6 dan de S6/S7/S8 (om te beginnen het aantal turbo’s…)
Jochen zegt
@gtwillem: het blok van de S8 lijkt minder op het blok van een S8 …
gtwillem zegt
@jochen: je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde A8.
De 4.0 TFSI komt volgens mij in twee smaken: de S6, S7 en A8 variant. Die levert tussen de 420 en 450pk. En de RS6, RS7, S8 en Continental GT variant. Die levert tussen de 525 en 600pk.
Zo beter? ;-)
sir_smokalot zegt
De Conti GT V8 heeft 507 pk ;)
gtwillem zegt
@sir_smokalot: was die niet vervangen door de V8 S met 527pk?
sir_smokalot zegt
Dacht dat die modellen gewoon naast elkaar bleven bestaan.
gtwillem zegt
@sir_smokalot: je hebt gelijk. De ‘gewone’ V8 kun je nog bestellen. De S heeft niet alleen een iets hoger vermogen, maar is ook een wat ‘sportievere’ uitvoering. Weer wat geleerd op de Zaterochtend!
rhellema zegt
@marussia:
Precies, en omdat BMW dus niet mee wil doen aan die vermogenshype blijven ze in mijn ogen nou net een stukje exclusiever. Gewoon NEE zeggen, welke fabrikant durft dat nog tegenwoordig?
brandon1997 zegt
Wel troep maken als die 2AT en 2GT maar geen M7
406_v6 zegt
@brandon1997: Net droog achter je oren en dan al beweren dat de 2-serie troep is?? Eerst ff je rijbewijs halen, paar jaartjes sparen, dan nog eens terugkomen…
brandon1997 zegt
@406_v6: Ik heb al een rijbewijs en ik rij bijna dagelijks een 520d f10 en een 328i f30.
Dat ik de 2AT/GT niks vind is mijn eigen mening.
Jipp zegt
@brandon1997: rij jij daarin of je papa, wat iets aannemelijker is gezien je nickname
redbeams zegt
@jipp: Aannames…de meest gemaakte fout van een slechte advocaat
Jipp zegt
@redbeams: blijkbaar niet zon slechte aanname he, gewoon logisch nadenken en verbanden leggen.
redbeams zegt
@jipp: Iets wat audi fanatiekelingen niet kunnen blijkt wel ;)
w0o0dy zegt
@Jipp: assumption is the mother of all fuck-ups
brandon1997 zegt
@jipp: ik ben 18 dus ik rij er natuurlijk zelf in
e1000bmw zegt
@brandon1997: maar staan ze ook op je eigen naam, of is pappie de eigenaar…?
Dat bedoelde hij, denk ik..
gtwillem zegt
@e1000bmw523i: nu is het heel erg lang wachten op een reactie!
brandon1997 zegt
@gtwillem: de bmws staan op mn vaders naam ja, over een maand krijg ik een Volvo V40
gtwillem zegt
@brandon1997: van je faduhr?
pimcs zegt
@gtwillem: Ik snap dit soort ruzies op het internet echt nooit. Je bereikt er helemaal niks mee.
tombe zegt
@pimcs: idd.
@406_v6 @jipp @e1000bmw523i @gtwillem
Go easy on new guy, we zijn allemaal jong geweest en als paps een Volvo onder m’n kont zou geschoven hebben zou ik blij geweest zijn.
@brandon1997
1) BMW is een commercieel bedrijf en als die met de 2AT wat van het cliënteel vd B-klasse kan snoepen zullen ze.
2) de tijden zijn verandert. Wagens worden universeel. We willen ALLES in 1 wagen. Comfort EN sportief, compact EN ruimte, zuinig, looks, …
Vroeger kocht je een Citroen voor z’n luchtvering en aparte looks, een Audi voor z’n gegalvaniseerd roestvrij chassis, Mercedes voor de klasse, Alfa voor z’n looks, Japanners voor betrouwbaarheid en BMW voor z’n sportiviteit.
Ik betreur ergens ook dat er bvb //M-badges op een X5 of zelfs op cabrios geplakt worden zelfs al zouden die voor de pure sportwagens moeten gereserveerd zijn, money remember?
Sorry @gtwillem & @mcshine :-) imo :-)
Money is zowat het antwoord van 99% van elke vraag je kan stellen en absoluut op deze blog.
Waarom geen focus 4WD cosworth? Money
Waarom geen 225i 6-cil van 800kg? Money
Waarom geen Alfa MX5? Money
….
3) fases in het leven:
Waar jij nu binnen 10 jaar zal zijn, kids, carrière of net niet, kilometervreter of net niet, niemand weet het en zelfs jij niet.
Ik op m’n 18 begreep niet waarom het niet vol reed met lotussen. Rete snel, zuinig als je in het turbogat bleef, licht, compact, fun maar nu (wat) ouder en nog steeds kinderloos single, begin je na je werkdag, in mijn geval tot soms 16h/dag, RUST te apprecieren.
Wat mij dan sterk irriteerde aan m’n mini R56 met z’n sportophanging en low-profile-runflats. Ook z’n drang om steeds het einde vd teller te bereiken komt even irritant over als een Jack Russel op amfetamine na een drukke werkdag. Audi heeft bvb magnetische ophanging, sport tot comfort, universeel remember?
Het belangrijkste is begrip voor mensen die andere eisen stellen aan wagens. De perfecte wagen bestaat niet, en zeker geen die met je mee groeit in de fases van je leven. Zolang JIJ in je wagen maar lekker voelt en gelukkig rijden we niet allemaal in dezelfde wagen!
Btw, welkom
tombe zegt
@tombe: waar ik nu zit in m’n leven met wagens is een aaneenschakeling van wagens, testritjes met firmawagens, huurwagens, vrienden, ouders.
Van A tot S-klasses, Jaguars, Porsches, oldtimers (DS fantastische aanrader), bestelwagens, en ja zelfs vrachtwagens. De lijst is echt te lang.
Mijn tip, test zoveel mogelijk wagens je kan. Je zal voelen wat best bij je past en zal inzien of die “broodnodige” opties wel die zuurverdiende euro’s waard zijn.
Je zal zien of je echt voor meer comfort of spartaans gaat om echt zo veel mogelijk bij het rijden betrokken te worden en dit natuurlijk zoals de meeste onder ons met een vuurrode bankier die je op de vingers zal tikken want zoals iedereen hier moet er een dak boven ons hoofd, kids, gezondheid enz.
Ik kwam erachter na m’n E30 dat power niet alles is, je het meeste fun kan hebben met zowat 200pk vóór de motor je chassis overneemt en je armen eruit worstelt.
Alles meer of 200pk je echt weinig kan gebruiken voor dat gigantische meerwaarde je mag voor neertellen en het geen uitdaging wordt om op je chassis te werken.
Je werkt wat harder in de bochten om geen snelheid te verliezen en toch maar die Porsche of andere zware motor wat te kunnen irriteren met je onderpowerde wagen.
Na een rit met een S5 kwam ik erachter dat Audi echt heel goed is, maar totaal alles van je overneemt en filtert tot als het ware, een gigantische zware badkuip waar je niks in voelt en toch wel goed klinkt en aan de tellers te zien, snel is. €66.000…hmmm…Dan liever een golfje slowmotion en een MX5 voor het weekend bvb voor diezelfde prijs.
Opties totaal overroepen zijn en puur commercieel gericht zijn en als je even kritisch nadenkt, gigantisch veel geld kosten. Neem bvb regensensor €400. Ben je echt te lui om je vinger uit te steken en het je daar €400 voor over? Ruw gerekend 40h werken om even je vinger uit te steken??
Ik ken mensen die bleven aanvinken en trots hun nieuwe aan me voorstellen. Ze verkleuren toch hard als ik hen zeg dat ze voor de prijs van hun opties mijn berlingo nieuw konden kopen.
Wat ik over de jaren ook voel is dat de bestuurder minder en minder betrokken wordt met het rijden. Alles wordt zoals men hier zegt hard gefilterd zodat ik het een saaie bedoeling vind.
Daarom ik nu, als m’n nieuwbouw wat verder afbetaald zal zijn, voor ofwel een GT86 zou gaan of een MX5. Als BMW fan zie ik helaas geen interessante wagens meer tenzij de 2-series 400kg op dieet gaat. Maar wat de toekomst ons zal brengen niemand weet het.
Koop maar wat jij lekker vind in dit moment.
norge zegt
@tombe: Deze reactie verdient een pluim, heerlijk om mijn mening eens van een ander te horen..
tombe zegt
@norge: ben wel benieuwd op welke v m’n punten je akkoord gaat. M’n boodschap liep onverwacht nogal lang uit…
norge zegt
@tombe: dat iedereen een auto koopt naar zijn eigen wensen en dat daardoor de ideale auto niet bestaat. En punt 2 en 3 kloppen als een bus..
Jipp zegt
@e1000bmw523i: klopt helemaal!
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
@brandon1997: De snellere 2-series vind ik persoonlijk wel de leukste BMW’s. Lekkere 6-in lijn en zet bij maar voor de deur.
Getekend iemand diiemande meestal niet van BMW houdt.
Dutchdriftking zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Ik kan snelle 1 series wel waarderen. 1M coupe….
brandon1997 zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: Tuurlijk is dat zo, ik vind dat de M235i ook een van de leukste BMW is nu maar het gaat over die bejaardenbak
tombe zegt
@brandon1997: tja bejaardenbak…met welke wagen zou je dan liever naar het je buitenverblijf gaan in het zuiden?
Voor m’n werk doe ik zowat … even ruw rekenen … 600km/dag X 20 X 12 … 140.000km/jaar … Ik apprecieer het comfort erin. Ik deed ooit ns 1400km op 1 dag in een 207cc. Dat lukt wel maar je bent heel blij je benen ns te kunnen strekken. Met een S-klasse keer je gewoon terug om je vergeten pakje sigretten op te halen.
gtwillem zegt
@2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: ik vond jou meer een type voor de 225d. Dat is namelijk een auto met 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo!
dubcars zegt
Misschien moeten we maar weer de 8-serie gaan introduceren en focussen op een M8
Carreza zegt
@dubcars: ik zie liever geen 8-serie verschijnen met de huidige designtaal in het achterhoofd …
jrmpower24 zegt
@Carreza: uuuhm wat? nieuwe BMW’s zijn naar mijn mening prachtiger dan ooit. Niet dat de 8 serie niet schitterend is hoor..
gtwillem zegt
@jrmpower24: In de jaren 70, 80 en 90 waren de BMW’s prachtigee dan ooit, naar mijn mening.
In de jaren ’00 tot ’10 moest BMW van hunzelf wel komen met de aparte Bangle stijl, omdat ze zo veel meer auto’s in nieuwe klasses gingen aanbieden (1-serie, X3, X5, 6-serie, GT’s). De huidige stijl is weer alle worsten in een andere maat. Persoonlijk vind ik ze niet erg geslaagd. Alleen de 2-serie (niet de AT), 5-serie in Sedan en Touring (en in mindere mate de 3-serie) vind ik best fraai. De rest vind ik niet erg geslaagd te noemen. Dat doen de concurrenten beter. Het zullen kwalitatief allemaal goede auto’s zijn, maar de vorige X5 vond ik best een geslaagde SUV, de huidige vind ik overdreven lomp. De Z4 was een slanke roadster en is nu een dikke vrouwen-van-het-Gooi mobiel. De 6-serie is een iets platsgeslagen 5-serie die de flair ontbeert van zijn voorganger. De 1-serie is sinds zijn feestlift ook weer een anonieme auto geworden. De 5-serie GT kan ik begrijpen vanwege de ruimte van een 7, maar de 3 GT is gewoon lelijk. De 4-serie mist de rankheid van de E92. De huidige 7 is een beetje anoniem (de vorige was na de LCI best een aardige en unieke auto).
Enige vooruitgang van de huidige range is dan denk ik de X3. Die eerste was niet best. De huidige X3 is op zich wel een nette SUV geworden (qua uiterlijk dan, interieur valt tegen). Maar de X1, 2AT, New New New Mini, X4 en X6 zijn gewoon erg lelijk.
En dat is jammer, want de E30, E31, E34, E36, E38, E39, E46 waren allemaal schitterende auto’s! Naar mijn mening.
undifined1 zegt
@gtwillem: dan vergeet je de mooiste 2 uit die tijd: de e31 en e31
undifined1 zegt
@undifined1: sorry e31 en e32
gtwillem zegt
@undifined1: de E31 heb ik genoemd. Maar de E28 hoort er eigenlijk ook bij!
tombe zegt
@dubcars: de 850…is die er nu of niet met de i8 ik weet het zelf niet. Beide imposante exclusieve GT’s die ik wel op de parkeerplaatsen van directeurs zie staan waar vroeger toch wel een 850 zou gestaan hebben…Ik denk het wel, de i8 is de nieuwe 850!
Hupke zegt
Waarom zou je in godsnaam een M7 willen?
Een alpina B7 darentegen ben ik wel voor te vinden.
gtwillem zegt
Als je op de Amerikaanse BMW site kijkt, zie je dat de top 7 serie de Alpina B7 is.
Als BMW Motorsport een M7 gaat bouwen, zal het eindresultaat wel erg veel lijken op de Alpina B7. Prima concurrent voor de Audi S8, Jaguar XJR en Mercedes-Benz S63 AMG.
Dutchdriftking zegt
Niet meer dan logisch. In deze auto hoor je achterin te zitten. Dan wil je geen knetter hard onderstel, directe besturing of een luide motor. Dan wil je comfort.
michaelcorleone zegt
Wie staat er dan te wachten op een M7? Een BMW 760Li met V12 is meer dan genoeg. Wil je bij BMW een exclusieve en dure 4-deurs power sedan heb je de M6 Gran Coupe of de M5. Wil je de meest comfortabele limo dan heb je weer de 7-serie.
Ik begrijp het wel met het oog op een eventuele 9-serie kiest BMW niet voor een M7. Dit bevestigt voor mij dat de 9-serie een stap dichter bij is gekomen.
Mercedes heeft het wel, maar Mercedes heeft de S dan ook opgedeeld en opgesplitst in een aparte submerk.
gtwillem zegt
@michaelcorleone: bij Audi kun je een S8 krijgen met 525pk (eigenlijk meer richting 600, check het filmpje van MotorTrend met de S8 tegen de B7, die Jeremy Lieberman is een goede journalist met veel enthousiasme). Jaguar heeft een XJR met 550pk. Mercedes heeft een S63 AMg met 577pk. Dus een M7 met 575pk past hier uitstekend tussen.
jrk68 zegt
@gtwillem:
Als de vergelijking met de S8 wilt trekken dan lijkt een benaming in de trant van m750i mij een betere benaming.
M staat immers tegenover RS.
tombe zegt
@jrk68: amen, zoals altijd, jij hebt zeker familie hier in Belgie :-)
Technisch gezien kan BMW veel, en zeker geld uit je broek slaan wat goed is voor hen natuurlijk, door oa altijd de lat hoger te leggen en mensen te laten geloven dat 370pk in een hatch toch nodig is om fun te hebben.
Maar +2ton als een MX5 laten sturen? Be my guest BMW :-)
Als ze slim zijn doen ze die M7 niet, maar M750i klinkt wel goed! Money money!
Wie koopt nu een smart voor z’n ruime koffer, dus waarom zou je een limo kopen voor z’n sportief karakter?
Mensen met dit budget kopen iets comfortabel en iets fun, een Range EN een 911 bvb.
michaelcorleone zegt
@gtwillem: De 760 heeft 544 pk de M7 krijgt dan een stuk of 30 pk’s erbij. Wat is de meerwaarde vraag ik mij af, misschien meer sportiever en dynamischer. Hetzelfde gevoel die ik ook heb bij de S600 en de S65. Voorheen vond ik de S65 de meest aantrekkelijke S, echter bij de huidige generatie S gaat mijn voorkeur uit naar de S600. Ik sluit het niet uit, want nooit moet je nooit zeggen. Voor de rest vraag ik mij af of de M7 echt noodzakelijk is. Aan de andere kant betrekt de 7 je meer bij het sturen, dan is de M7 juist geen gek idee zou je denken. Verder heb je natuurlijk de Porsche Panamera Turbo (S) een van de best sturende auto’s in dit segment.
gtwillem zegt
@michaelcorleone: oke. Vermogen is niet het toverwoord. Maar met een wat ‘sportievere’ V8 haal je het gewicht van een 760 naar beneden. Het zijn meer nuances. De S600 en de S55/S63 AMG hebben qua power altijd dicht bij elkaar gelegen. Allemaal toplimo’s. Maar de S600 was een discreet technologisch wonder, de S63 had een randje. Net zoals de S8 en XJR. Als allesovertreffende trap is er nog de S65 AMG (die een beetje overbodig is, nu de S63 al bijna 600pk en 900nm levert, de motor van de S65 AMG staat qua ontwikkeling al sinds 2004 stil, lijkt het…).
Nogmaals, ik denk dat er absoluut markt is voor een M7. BMW Motorsport staat al jaren lang niet meer voor puristische automobielen. Maar ik denk wel dat het eindresultaat krek eender is als aan de Alpina B7…
w0o0dy zegt
@gtwillem: de 760 heeft 544pk uit de twin-turbo v12.. 4,4 sec naar 100 dankzij veel teveel gewicht. Maar geloof me, meer vermogen is niet echt nodig. Minder gewicht en betere tractie wel.
gtwillem zegt
@w0o0dy: zie bovenstaande reply. Het gaat niet zozeer om het vermogen, wel om het karakter van de motoren.
E34M5Touring zegt
Dr kwam absoluut geen M SUV. Dr kwamen absoluut geen diesel auto met M labels. Turbo’s op een M waren no go. Dus die M7 gaat er gewoon komen.
gtwillem zegt
@e34m5touring: om maar te zwijgen dat er nooit een M model kwam met vierwielaandrijving…
E34M5Touring zegt
@gtwillem: BMW met FWD… Nooit een V8 M3 (ten tijde van de E46 M3). Etc Etc Etc. Dus die M7 komt er gewoon. Want in de US is de B7 Alpina het topmodel en die verkoopt daar prima. Dus er is zeker markt voor.
gtwillem zegt
@E34M5Touring: De enige reden die ik kan bedenken dat BMW het niet doet is omdat de opbrengsten niet opwegen tegen de kosten. Enige reden.
Want zoals je zelf aangeeft heeft BMW afgelopen 10 jaar al zijn heilige huisjesplat gewalst. Met de X5M 50d en 216d Active Tourer als epitoom hoogtepunt! En de huidige M-reeks valt mij gewoon erg zwaar tegen: turbo’s, automaten, hoog gewicht etc:
Dus BMW kan inderdaad onmogelijk zeggen dat het niet ‘past’ om van een 750i een M7 te maken. Misschien was de B7 een pilot voor BMW en komt er van de volgende gewoon een M7 variant bij.
E34M5Touring zegt
@gtwillem: Ja kan me niet voorstellen dat er enorm veel investering nodig is vanuit BMW. De M5 motor past er gewoon in. Het onderstel/chassis kan prima zulke pk’s aan. Onderstel tweaks kan met spul uit de M6 gran coupe. En de bodykit leveren ze nu al als optie. Snij het iets aggressiefer en klaar. Dr is duidelijk markt voor, gezien de enorme hoeveelheid S AMG’s en S8en er verkocht worden. In sommige landen is het bijna zot hoeveel je er ziet. Dus er moet wel een business case voor te maken zijn. Ding komt er nog wel.
ronald zegt
Er zal bij de Bmw 7 serie rijders wel geen vraag naar een m7 zijn anders hadden ze hem wel gebouwd ( 760i en 750d ) zijn snel genoeg voor de meeste klanten denk ik.
reggie-boy_rood zegt
Nog een rede om een Mercedes-Benz te kiezen
LMV zegt
@reggie-boy_rood: Welke heb je dan nog?
exclusieviteitsfreak zegt
Om het nu op z’n plat vlaams te zeggen en te typen ‘zo blijft bmw maar met de echte diehard fan z’n kloten spelen’