• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Britten gespot, deel II

Auteur: appeltje, gepost 7 november 2007 om 14:00 – 49 Reacties

Britten gespot


Zoals jullie gewend zijn blijft het tegenwoordig niet bij een enkele aflevering in thema, waarom immers weinig als het ook veel kan? Laat ik het anders zeggen, waarom weinig als veel de enige optie is? Ook in Engeland zelf gaat dat op, niet alleen om het feit dat het eiland de grootse kleine-automerken-dichtheid heeft, óók omdat ze hun heilige koeien doodleuk achter elkaar parkeren alsof iedereen het kan betalen. Kortom: een aanvulling op de vorige aflevering…

Waar de woensdag vroeger vol was van niet-eerder-behandelde stof, is een primeur nu helaas moeilijk te vinden. Want naast het feit dat er niet dagelijks een Pagani voor Uilenstede geparkeerd staat – inderdaad, P.C. Hooft within five minutes is over – is het nou eenmaal een natuurwet dat ik na anderhalf jaar het nieuws voor m’n eigen neus heb weggeschreven.

Aston-Martin DB5

In de zoektocht naar één van de twee Iso Grifo’s in Antwerpen ben ik natuurlijk succesvol teruggekomen met… Een DB5. Wie de auto niet kent raad ik aan de films Doctor No, Goldfinger, Thunderball, of Goldeneye nog eens te bekijken. Echter, wie de auto niet meteen herkent, niet getreurd, De verschillen met bijvoorbeeld een DB4 vallen niet direct op.

Belangrijk zijn voornamelijk de koplampunits en de achterlichten, verdere verschillen zijn verder te zoeken, zeg maar. Onder de motorkap bijvoorbeeld, waar de 3,7 liter zescilinder in lijn – een V6 heeft Aston-Martin zelfs nooit gebouwd – plaats maakte voor een vierliter zespitter. Dit betekende een toename van 240 naar 282 pk, en van 266 naar 314 pk voor de Vantage. Opmerkelijk genoeg was de auto alleen maar leverbaar van 1963 tot in 1965, waar de cabrio pas in 1965 in productie ging en in het jaar erop weer uit productie werd gehaald. Dat is misschien de reden dat nog geen duizend DB5’s zijn gemaakt – okee, 1.021 inclusief de convertible – waar de DB4 en zeker de DB6 het iets beter deden.

Wel iets makkelijker te spotten dan een Iso Grifo, maar het missen werd er nog een beetje door gecompenseerd.

Aston-Martin DB5 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB5 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB5 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB5 - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB5 - Foto Jim Appelmelk

Aston-Martin DB7 Vantage Volante

Een klein intermezzo met een DB7 Vantage Volante in de hoofdrol. Natuurlijk een overblijfsel van mijn laatste tripje naar Londen, eind juli, waar ik terecht kwam op Cadogan Square, of Cadogan Place, waar dit precies was ben ik eigenlijk alweer vergeten. Naast het feit dat dit “plein” zeker het bezoeken waard is, opgebouwd kastelen en paleizen in felrood en gebroken wit, hebben de mensen na de aanschaf van hun stulpje nog genoeg geld om er een mooie auto voor te zetten.

De Vantage Volante stond achteraan het rijtje AMV8-Silver Spirit-DB7 Vantage Volante. Zoals de naam al zegt is de auto gebaseerd op de DB7 Vantage, – de eerste Aston ever met een V12! – en dan zonder dak waardoor er helaas niet veel van de mooie vorm meer overblijft. Daarnaast werd de auto zwaarder en werd de snelheid begrensd op 266 km/u waar dat eerst 298 km/u was. Desalniettemin blijkbaar het kopen waard, want er zijn enkele duizenden exemplaren van deze cabrio verkocht. De eerste Aston-Martin zonder dak waarvan er meer dan duizend zijn gebouwd, de zescilinderversie haalde de 900 nog niet eens.

Aston-Martin DB7 Vantage Volante - Foto Jim Appelmelk

Aston-Martin DB7 Vantage Zagato

Waarom die Vantage Volante er zo goed tussen past, is omdat de DB7 Zagato gebaseerd is op deze dakloze variant. Deze aparte variant is gebouwd op het Volante chassis, maar dan 6 centimeter korter. De auto zelf was met 4 meter 48 zelfs 18 centimeter gekrompen. In combinatie met lichtgewicht technieken viel de auto 60 kilo af. Dit was een speciale uitvoering die niet ieders smaak was, en was dus een leuke voor een gelimiteerde oplage van 99 stuks. Overigens is het één van mijn favoriete auto’s en daarom verwelkom ik het eerste met Nederlands kenteken uitgevoerde exemplaar ook van harte! De andere is gespot in een parkeergarage, in welke stad die is laat ik te raden over aan de trouwe lezers.

Aston-Martin DB7 Vantage Zagato - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 Vantage Zagato - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 Vantage Zagato - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 Vantage Zagato - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 Vantage Zagato - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 Vantage Zagato - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 Vantage Zagato - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB7 Vantage Zagato - Foto Jim Appelmelk

Bentley Azure

Dan kwam ik nog twee Azures tegen in de afgelopen maanden. Het is een model dat niet heel makkelijk te spotten is, door de jaren heen ben ik er hooguit een dozijn tegen gekomen, verdeeld over een periode van zes jaar in de beste spotoorden. De Azure is niet gebaseerd op de voorloper van de Arnage, maar op de Continental R, een uit de kluiten gewassen coupé die Bentley in de jaren ’90 in het gamma had.

De auto was 5 meter 34 lang, wat vooral in de neus ging zitten want achterin zit je niet bijzonder ruim, wel ruim genoeg. De auto werd weer aangedreven door de 385 pk sterke V8 van 6,75 liter, nog wel met hulp van een compressor! Weinig mensen vonden hem de achthonderdduizend gulden – zoveel kostte de auto eind jaren ’90 – waard, en dat is wel een beetje terecht. Er zijn er 1.098 gemaakt tussen ’95 en ‘02. Het verschil tussen variant met spijlengrill en die met gaasgrill geeft alleen iets aan over de leeftijd, verder niets. In de late jaren ’90 kwam er een Mulliner-versie met 420 pk en een straffer onderstel, die hebben allemaal een gaasgrill en vaak ook nog zo’n interessant roostertje.

Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk
Bentley Azure - Foto Jim Appelmelk

Ford GT

Deze razendsnelle Ford krijgt een symbolische plaats tussen alle Britten, we weten natuurlijk allemaal dondersgoed waar deze auto eigenlijk vandaan komt. Wat we ook allemaal horen te weten is de achterliggende gedachte van deze auto, een reïncarnatie van de Ford GT40 uit de jaren ’60, een zeer succesvolle raceauto die uit de jaren ’60. Wat je misschien niet weet, is dat de Ford GT helemaal geen Amerikaanse Ford was. Er werden toen Duitse Fords gebouwd, net als nu trouwens, maar ook Engeland en Frankrijk hadden hun eigen Ford-cultuurtje met eigen modellen.

De racy Cortina Lotussen van dit merk verhullen dat met hun naam wat minder, want die waren inderdaad gerelateerd aan het Britse sportautomerk Lotus. Een andere sportauto die gerelateerd is aan deze succesvolle Ford is de AC Cobra 289, die door hetzelfde blok werd aangedreven, eveneens met ongeveer 300 pk, en in de vroege Ford GT40’s zelfs 335. Om terug ontopic te komen, de Ford GT’s komen gewoon uit Amerika, worden natuurlijk ook aangedreven door een V8 van 5,4 liter en maar liefst 550 pk! Maar wel geholpen door een supercharger, waar ik in supercars liever atmosferische blokken zie. Nog steeds eens schitterende auto in het nieuwe jasje, en ook nog eens makkelijker te spotten dan je denkt. De productie zal dan ook pas stoppen na “slechts” 4.500 exemplaren, wat natuurlijk helemaal niet zo weinig is als je de concurrentie van de auto bekijkt!

Ford GT - Foto Jim Appelmelk
Ford GT - Foto Jim Appelmelk
Ford GT - Foto Jim Appelmelk
Ford GT - Foto Jim Appelmelk
Ford GT - Foto Jim Appelmelk

Lotus Esprit S4S

Één van de belangrijkste Engelse sportauto’s is zonder meer de Lotus Esprit, een model dat in de mid jaren ’70 zijn intrede deed en als amfibievoertuig bekendheid verwierf in de James Bond film ‘The Spy Who Loved Me’ (1977). Het ging toen om een hoekige platte auto met een atmosferische tweeliter viercilinder die 162 pk opbracht. Het werd uiteindelijk een erg lange serie met later nog modellen met een iets grotere viercilinder, een turbo, en ten slotte een V8, nog steeds in een plat en hoekig jasje!

Die laatste zijn behoorlijk zeldzaam, we nemen genoegen met de S4S, die zich tussen de S4 en de Sport 300 positioneert. De S4 haalt uit 2,2 liter plus turbo maar liefst 264 pk en de S4S haalt er zelfs 300 uit. Het leuke aan deze auto’s is dat ze door Britten worden gebouwd, die er niet allerlei zware troep in gooien zodat ze vrij licht blijven. 1.325 kilo voor deze Esprit, ruim 270 km/u, 4,6 seconde naar de honderd en een erg fijne wegligging, Lotus’ racehistorie kennende. Inmiddels wordt dit legendarische model niet meer gebouwd, maar natuurlijk is er een opvolger in de maak, zoals het geval is voor elke icoon!

Lotus Esprit S4S - Foto Jim Appelmelk
Lotus Esprit S4S - Foto Jim Appelmelk

TVR Chimaera 400

Geen Britten zonder TVR, want dit is één van de meest eigenwijze automerken. Ik mag van geluk spreken dat VAG zich er nog niet mee is gaan bemoeien, maar waarschijnlijk spreken ze daar ook van geluk dat ze geen TVR in handen hebben, tsja… De Chimaera is met zijn softtop wat minder absurd dan de andere modellen, het laat immers minder ruimte over om te fantaseren over de vorm van de auto en dit ook daadwerkelijk ten uitvoer te brengen. De aanzichten zijn dan ook betrekkelijk simpel maar nog best kenmerkend. De neus mondt uit in een grote luchthapper en de neus heeft ook bovenop genoeg ruimte open gelaten om lucht nar de longen te brengen.

Woeste openingen in de Chimaera dus. Dan hebben we de apart vormgegeven deuren nog, in dit geval gaat de deur open via een knop aan de onderzijde van de zijspiegels. Dat is niet zo bij elke Chimaera, maar kwam bij de latere exemplaren. De deuren zelf zullen ook wel opvallen wat betreft vorm, maar het blijft subtiel. De achterkant toont een opmerkelijke badge met ‘Chimaera’, en twee forse, simpele uitlaten priemen standvastig richting de ozonlaag. En zo is het nog een echte TVR! Voorin ligt een V8 motor die vier liter meet, en 260 pk levert, op een gewicht van maar 1.100 kilo.

TVR begrijpt waar zo’n auto voor is, en laat onzinnige zaken als ABS wel achterwege en bouwt ze van een licht materiaal zoals polyester, zodat de auto’s alleen door echte diehards worden bestuurd. Er kwam ook nog een versie met een 280 pk krachtige 4,5 liter V8 en zelfs nog een 5.0 liter versie met ongeveer 320 pk.

TVR Chimaera 400 - Foto Jim Appelmelk
TVR Chimaera 400 - Foto Jim Appelmelk
TVR Chimaera 400 - Foto Jim Appelmelk
TVR Chimaera 400 - Foto Jim Appelmelk
TVR Chimaera 400 - Foto Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Gespot - Aston Martin Cygnet doet staarwedstrijdje met een Smart
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Bentley, Ford, ford-gt, Gespot, Lotus, TVR

Vorig bericht: « Ganz geile Audi TT met R8-design
Volgend bericht: BMW M3 CSL: nieuw ringrecord productieauto’s (+video) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Erik zegt

    7 november 2007 om 14:09

    Was gisteren in London en heb daar exact die DB5 gezien. Sowiezo veel dikke bakken in het centrum van London.

    Login om te reageren
  2. 64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt

    7 november 2007 om 14:13

    Britisch Styling rules OK!

    Die TVR is naar mijn mening qua lijnen mooier dan zijn andere brute broertjes.
    Aston Martin….. ach… wie kan daar nou niet van houden?
    Een Bentley is wat over the top…. In My Humble Opinion ofcourse!

    Tally Ho!

    Login om te reageren
  3. ik de dinges zegt

    7 november 2007 om 14:14

    ford gt?

    Login om te reageren
  4. DirkR zegt

    7 november 2007 om 14:14

    Die DB5 is echt mooi, ik blijf fan van die klassieke engelse lijnen.
    Ik ben over het algemeen fan van engelse auto’s
    en ik vind dat Aston Martin nog steeds de mooiste auto’s allertijde heeft.
    Absolute niet de beste/snelste/enz maar wel de mooiste

    Login om te reageren
  5. Julian zegt

    7 november 2007 om 14:15

    het is weer woensdagmiddagfeest… iets wat wel typisch is voor de GT40 is dat de werkelijke racemodellen allemaal een amerikaans(v8) motorblok hadden. omdat die betrouwbaarder bleek dan het ´´lotus´´ motorblok dat ze eerst van plan waren te gebruiken.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_GT40

    Login om te reageren
  6. Julian zegt

    7 november 2007 om 14:16

    die DB7 Zagato is wel inderdaad 1 van de mooiste auto´s ooit gemaakt..

    Login om te reageren
  7. tinussssssss zegt

    7 november 2007 om 14:17

    Mooie serie!!

    Effe serieus wat is er mis met je als je in een Bentley Azure rond gaat rijden?? Ik ben over het algemeen onwijs fan van Bentley´s maar dit slaat nergens op!

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 14:19

    Doe mij toch die TVR maar, hoewel ik ten strengste betwijfel of ik hem op de weg kan houden.
    Aston Martin DB7 vantage is toch ook erg mooi, vooral met een wit- donkerblauw interieur.

    Login om te reageren
  9. Jeroen zegt

    7 november 2007 om 14:21

    Leuke serie Jim! Heb je die DB4 al gevonden die ik je had laten zien?

    Login om te reageren
  10. Steven zegt

    7 november 2007 om 14:24

    ze zijn wel mooi hou niet zo van engels auto’s zeker niet die oude, geef mij maar een nieuwe aston, al was het alleen maar om te kunnen zeggen

    “shall we take the aston:P”

    Login om te reageren
  11. Jochem zegt

    7 november 2007 om 14:26

    OMG, die DB7 Zagato wat een prachtige auto! Ik wordt helemaal nostalgisch, eerste supercar die ik als klein ventje zelf heb gezien..

    Login om te reageren
  12. Boss zegt

    7 november 2007 om 14:28

    Mooi werk, vooral die Chimaera en de Esprit kunnen me bekoren. Alleen die Zagato allerminst, ben hem niet mooier gaan vinden…

    Een puntje nog: in de laatste zin van de eerste alinea van de laatste auto, de TVR, moet er waarschijnlijk in plaats van nar >> naar staan.

    Login om te reageren
  13. Japjood zegt

    7 november 2007 om 14:34

    sjonge jonge die zagato is lelijk.. moeders wat lelijk

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    7 november 2007 om 14:46

    “Het leuke aan deze auto’s is dat ze door Britten worden gebouwd, die er niet allerlei zware troep in gooien zodat ze vrij licht blijven.”

    Met uitzondering van Rolls Royce, Bentley, Aston Martin (is ook niet licht meer), Daimler, Jaguar en Land Rover. Vrijwel alle grotere nog bestaande merken dus. ;) Niet dan?

    Leuke serie overigens weer. Engelse auto’s kan ik ook wel waarderen. :P

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    7 november 2007 om 14:48

    O ja, en die DB7 Zagato. Ik vond hem eerst heel lelijk, maar nu niet meer. Ik had namelijk nog nooit goed de achterkant bekeken, en wat is die mooi zeg! Dan maakt het me niet eens meer uit dat de voorkant niet de mooiste is. De achterkant lijkt overigens behoorlijk op een Ferrari 599 GTB… Da’s niet verkeerd! Hoewel het natuurlijk eigenlijk andersom is.

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    7 november 2007 om 15:00

    Grappig die verschillende reacties op de DB7 Zagato. Sommigen vinden het ding prachtig en anderen zoals ik vinden het een typisch geval “coachbuilding gone wrong”. Zagato kon het vroeger wel getuige de DB4 Zagato. Maar goed, de originele DB7 ontwerp is al zo sterk (en volgens de geruchten is dat een afgekeurd XJS replacement ontwerp) dat is alleen overtroffen door de Vanquish.

    Login om te reageren
  17. bakkerst zegt

    7 november 2007 om 15:06

    even reffererend aan de titel: “Britten gespot deel II”
    wat doet die ford er nou tussen dan?
    het gaat toch niet om het kenteken?

    mooie foto’s btw..

    Login om te reageren
  18. bakkerst zegt

    7 november 2007 om 15:06

    en ohja, DB7 Zagato,

    prachtig!

    Login om te reageren
  19. Dink zegt

    7 november 2007 om 15:22

    Tja, is de Ford GT nu wel of niet een Brit.

    Ik zeg van niet, de originele GT40 is in een samenwerkingsverband ontstaan:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_GT40

    “A frustrated Henry Ford II decided to produce his own car instead. To this end Ford began negotiation with Lotus, Lola, and Cooper. Cooper had no experience in GT or prototype and its performances in Formula One were declining.
    Lotus was already a Ford partner for their Indy 500 project. Ford executives already doubted the ability of Lotus to handle this new project. Colin Chapman probably had similar views as he asked a high price for his contribution and insisted that the car (which became the Lotus Europa) should be named Lotus and not Ford, an attitude that can be viewed as polite refusal.
    The Lola proposal was chosen, since Lola had used a Ford V8 engine in their mid-engined Lola Mk 6 (also known as Lola GT). It was one of the most advanced racing cars of the time, and made a noted performance in Le Mans 1963, even though the car didn’t finish. However, Broadley agreed on a short-term personal contribution to the project without involving Lola cars.
    The agreement with Lola Cars’ owner and chief designer Eric Broadley included a one year collaboration between Ford and Broadley and the sale of the two Lola Mk 6 chassis built to Ford. To form the development team, Ford also hired the already ex-Aston Martin team manager John Wyer. Ford Motor Co. engineer Roy Lunn was sent to England. Lunn had designed the mid-engined Mustang 1 concept car powered by a 1.7 L V4. Despite the small engine of the Mustang 1, Lunn was the only Dearborn’s engineer to have some experience with a mid-engined car.
    Broadley, Lunn and Wyer began working on the new car at Lola Factory in Bromley. At the end of 1963 the team moved to Slough, England near Heathrow airport. Ford established a new subsidiary under the direction of Wyer, Ford Advanced Vehicles Ltd to manage the project.
    The first chassis built by Abbey Panels of Coventry was delivered on March 16, 1963. The first “Ford GT” the GT/101 was unveiled in England on April 1 and soon after exhibited in New York.”

    Login om te reageren
  20. Christiano zegt

    7 november 2007 om 15:48

    Ik zag ergens een Quattroporte staan……

    Login om te reageren
  21. Ringfan zegt

    7 november 2007 om 15:59

    Deze plaatjes zijn toch al drie of vier keer eerder gepost???

    Login om te reageren
  22. SR zegt

    7 november 2007 om 16:21

    wat is die DB7 Vantage Zagato toch een knappe auto 0_0

    Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    7 november 2007 om 16:43

    @appeltje .. leuk mooi en informatief .. constant goed bezig vriend.
    @Christiano .. eg nie .. (op z,n brabo,s)

    Login om te reageren
  24. SPEEDSIX zegt

    7 november 2007 om 16:47

    goed gedaan appeltje

    Login om te reageren
  25. Appeltje zegt

    7 november 2007 om 17:17

    Ford GT is inderdaad een Amerikaanse auto, maar ik heb ook uitgebreid toegelicht wat de auto tussen de Britse auto’s doet, namelijk om het feit dat de GT40 viel onder de noemer “Engelse Ford” in de jaren ’60.

    @ Jeroen DB4 nog niet gespot, maar ik weet waar z’n huis woont :P Ik hoop hem natuuurlijk nog eens te zien maar nu ik daar niet meer in de buurt woon…

    Verder leuk om te lezen hoe verdeeld de meningen zijn over de DB7 Zagato, ondanks dat ik hem antastisch vind zie ik er best de mindere kanten in hoor ;)

    Login om te reageren
  26. D zegt

    7 november 2007 om 17:19

    idd zagatto heeft een apparte stijl, je moet er maar net van houden. ik vind het maar een lelijk eendje

    Login om te reageren
  27. Markus zegt

    7 november 2007 om 17:25

    Mooi hoe die oogjes van die DB5 diep in de behuizing liggen. Die Zagato is best mooi, maar zo recht van de zijkant vind ik hem echt niet kloppen.
    Ford GT – vet!!!
    TVR – vet!!!

    Login om te reageren
  28. Racer X zegt

    7 november 2007 om 17:44

    Altijd leuk om te lezen, de gespot serie. Wederom goed gedaan appeltje!

    Login om te reageren
  29. burning rubber zegt

    7 november 2007 om 17:47

    Afgelopen jaar stonden er nog 2 Aston martin db7 zagato’s te koop bij autoblaricum….staat er nog steeds 1 op hun site, echter is deze al verkocht. 2 van de 99 gezien, geen slechte score…..

    Login om te reageren
  30. Guan zegt

    7 november 2007 om 18:25

    Wederom mooie post idd. Erg informatief en interessant!

    En die Ford GT; van mij mogen ze daar net zoveel van bouwen als dat ze Ka’s hebben gemaakt. Ter compensatie zeg maar ;)

    Login om te reageren
  31. Chip zegt

    7 november 2007 om 19:31

    Zagato’s zijn naar mijn idee altijd net niet in proportie. Kijkend naar de sideshot van de AM zie je dat goed. Leuk geprobeerd, maar zoals met eigenlijk alle Zagato’s heb ik liever het origineel.

    Login om te reageren
  32. Chief_S5 zegt

    7 november 2007 om 20:00

    Die Aston-Martin DB5 en Aston-Martin DB7 Vantage Zagato zijn de hoogtepunten van deze serie. Ik blijf het knap vinden hoe je ze vind. Keep up the good work! :)

    Login om te reageren
  33. Klassiekerrally zegt

    7 november 2007 om 20:29

    OK, mijn favorieten van deze serie:
    De DB5 (maar da’s wel heel obligaat) en de achterzijdes van de Zagato’s.
    De voorkant daarvan kan me nog steeds niet echt bekoren, maar van elke andere zijde gezien vind ik ze prachtig.

    Login om te reageren
  34. JPS zegt

    7 november 2007 om 20:37

    Schitterende serie weer, waarvan de Ford GT en de DB7 Zagato naar mijn mening de hoogtepunten vormen. De Ford GT is overigens helaas uit productie, maar 4038 exemplaren is gelukkig wel behoorlijk veel. Helaas zijn er maar weinig in Europa.
    Er zijn er 101 naar Europa gekomen, en afgezien van die exemplaren worden ze ook wel geïmporteerd, maar desalniettemin zijn ze helaas erg zeldzaam.

    Login om te reageren
  35. joske zegt

    7 november 2007 om 20:42

    Hoe vind je altijd die auto’s?
    Ik heb in 1 jaar nog maar 2 Aston Martin’s(DB 8 en 9) gezien,
    5 Ferrari’s (Spider), enorm veel Porsches(van alles) en nog geen enkele
    Lamborghini.

    Login om te reageren
  36. david zegt

    7 november 2007 om 20:49

    @joske, je moet naar plekken gaan waar veel dure auto’s komen of veel rijke mensen zijn
    pc hoofstraat in amsterdam, of naar het gooi (omgeving hilversum), london, parijs, monaco , californië en nog wel meer plaatsen ..

    die azure is prachtig, wat is trouwens de beste tijd om auto’s te spotten in de pc hooftstraat ?? en wanneer komt amerikanen gespot ??

    Login om te reageren
  37. Dink zegt

    7 november 2007 om 23:20

    Oh ja, Astons:


    Dat neusje he . . .


    Deze is nog niet af ;)


    De lekkerste Esprit: de 1e!

    De Chim is trouwens best een lekkere cruiser. Wel een beetje dreunerig na een uur of wat . . . Cerbera for me!

    Login om te reageren
  38. Autobandventieldopje zegt

    7 november 2007 om 23:23

    Volgens mij stond de DB7 Vantage Zagato in de Beethovenstraat in Amsterdam Zuid..lekker belangrijk…herken ’t bij toeval door de Chinees op de achtergrond..

    Login om te reageren
  39. Klassiekerrally zegt

    7 november 2007 om 23:34

    Ah.. Dink, kleine correctie: die Esprit is een S2 of S3. De S1 had de luchthappertjes achter de zijruitjes bijvoorbeeld nog niet. Ook de voorspoiler was veel kleiner en de wielen waren ook anders (Wolfrace als ik me niet vergis).

    Die Aston is gaaf he? Een DB4 in dit geval…

    Login om te reageren
  40. Domien zegt

    7 november 2007 om 23:50

    Ik heb ook eens een DB7 Zagato gespot, weliswaar in het spel Test Drive Unlimited :-) 1/99
    @ Appeltje: wat hou ik van die zinsconstructies als ’twee forse, simpele uitlaten priemen standvastig richting de ozonlaag’, dat maakt het de moeite van niet alleen naar de foto’s te kijken maar ook de tekst te lezen ;-)

    Login om te reageren
  41. Roland zegt

    8 november 2007 om 00:00

    @ lincoln
    je hebt gelijk, de quattoporte staat in Nl, achter die Azure

    Login om te reageren
  42. Dink zegt

    8 november 2007 om 12:24

    Je hebt gelijk Wim, een turbo is S2 . . .

    Login om te reageren
  43. vla zegt

    8 november 2007 om 13:11

    @ Dink
    meer foto’s aub!! wat een prachtige bolide!

    Login om te reageren
  44. Rutger zegt

    8 november 2007 om 15:20

    wat doet die ford gt er tussen? verder mooie spots!

    Login om te reageren
  45. Dink zegt

    8 november 2007 om 16:49

    Meer Astons bedoel je?

    Om niet teveel te patsen post ik er maar 3 per keer ;)

    Login om te reageren
  46. Windhoos zegt

    8 november 2007 om 18:04

    @Rutger, eerst ff goed lezen joh ;-)

    Login om te reageren
  47. Maarten G zegt

    12 november 2007 om 14:45

    Die donkerpaars/blauwe Azure in de PC Hooft is echt een prachtexemplaar. Evenals die Zagato’s natuurlijk, maar dat lijkt me overbodig om te zeggen. Als ik nog eens mijardair zou zijn zou ik heel wat van dat soort rijdende stukjes autogeschiedenis in de garage willen hebben..

    Login om te reageren
  48. Maarten G zegt

    12 november 2007 om 14:48

    mijardair moet natuurlijk miljardair zijn in m’n vorige post…

    Login om te reageren
  49. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 februari 2008 om 18:39

    Die DB5: mooiste auto ooit gemaakt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North