
Deze dikke M5 heeft niet alleen een typisch Brits kleurtje, maar ook nog eens een extra krachtige V8 onder de motorkap liggen.
Waarom deze BMW M5 extra krachtig is? Dat komt omdat deze groen gespoten 5 Serie voorzien is van een Competition Package waardoor de geblazen V8 nu 575 pk levert in plaats van 560 pk. Dat zorgt er voor dat je 0,1 seconden sneller van 0 naar 100 km/u sprint en 0,2 seconden sneller op 200 km/u zit. Ook is het onderstel aangepast en ligt deze BMW M5 ongeveer één centimeter dichter op het asfalt.
Het interieur is uitgevoerd in Volleder Merino Cohibabraun en uiteraard beschikt deze dikke BMW over alle opties die je maar kan bedenken. Deze kleur groen is niet standaard leverbaar, maar als je genoeg geld overmaakt naar BMW Individual dan wordt het voor je geregeld.
Deze gloednieuwe M5 Competition Package staat op dit moment te koop in Zwitserland voor 155.557 euro. Als je er een Nederlands kenteken op wil hebben ben je echter nog een bak extra geld kwijt.
Pff maken hele mooie uitvoering
Maken, maar dan niet met die velgen. Die mogen wat mij betreft wat minder zwart. Zo is ie wel héél donker
@deladude: Tja , once you go black you never go back :p
@ariif: spreek voor jezelf
@deladude: klopt, dat groene staat klassiek, de velgen niet..
Doe mij die maar! Zeer gave kleur voor de M5!
Vind het wel wat hebben. Ik zou hem niet bestellen zo maar ik vind hem niet lelijk. Beetje kortzichtig om te zeggen donker groen kan alleen op een Engelse auto.
Ach, het is tenminste niet grijs.
Dit is de kleur van de e36 M3 GT, ik heb niks met groen, maar de e36 m3 GT is wel mooi om te zien,
doe mij maar estoril blauw
@isobmw: word volgens mij ook Boston green genoemd
@isobmw: nee, boston green is kleurcode 275. Die van de E36 M3 GT is 312 en heet echt gewoon british racing green.
Van €108.950 naar €155.557 voor een wrap en chiptuning voor samen circa €1500? :-) Geef me dan maar een 135i extra voor die prijs
@tombe: Ooit gehoord van opties?
@berlinetta: Ja daar laat je alles wat standaard is betaald achter in de fabriek en betaald vervolgens opnieuw voor de optie´s.
@berlinetta: :-D
€108.950: M-pakket, elektrisch verstelbare verwarmde leren sportzetels, navi, 4-zone airco, adaptieve xenon met highbeam assist, alarm, DKG automaat, park-distance, headup-display
Duurste optie: keramische €8950 of een Fiesta :-)
€149.798 Panamera Turbo 520pk
@tombe: En jij rijdt een Panamera zonder opties?
@berlinetta: m’n wagen had nul opties, correct!
Daar zit net hun winstmarge en kan je makkelijk, zelfs het dubbel betalen van de standaard auto.
Wat Sandnigga schrijft is ook correct, eigenlijk zouden we de standaardstukken bij bvb een sportophanging erbij mogen krijgen.
Ik ben snel tevreden en die optielijst voor de standaard M5 is nu geen kale kip.
Maar deze M5, voor sommige wel leuk, wat ik zie is een 5-serie aan de prijs van een Panamera Turbo.
Nog vragen?
@tombe: Ik ben het met je eens. Opties zijn veel te duur en de meeste dingen zouden ook gewoon standaard moeten zijn. Maar zo werkt de markt nou eenmaal. Mensen willen opties en daar hangt een prijskaartje aan. Geef BMW eens ongelijk dat ze er niet zoveel geld voor vragen.
@tombe:
@marussia: Jij bent een man van weinig woorden he?
@berlinetta: sorry was niet mijn bedoeling, het ging per ongeluk door die stomme app
@tombe: Wraps die je niet kan opeten zuigen. Een bijzondere kleur in ekte verf is viel besser.
@jaapiyo: akkoord!
Individual = €5000 of €5000 aan 5 jaar lang elk jaar een nieuwe wrap en bij verkoop een nieuwstaat M5 die in het zwart beter op de markt zal liggen
@tombe: wrapjes zijn voor mensen die een dure telefoon kopen omdat die niet zo plastic is/aanvoelt en er vervolgens een beschermende plastic folie omheen plakken. En als je je druk maakt om resale value koop dan niet zo’n duur ding.
Tevens met betrekking tot diezelfde resale value; exotische auto’s hebben juist vaak een hogere waarde tweedehands met een zeldzame orginele lakkleur. Vraag en aanbod je weet wel. Voor elke paarse Ferrari staan er tig rode te koop en reken maar dat een orginele individual kleur op een dikke BMW ook waarde behoudt/toevoegt. Dat zwart en grijs beter doorverkopen geldt alleen voor 1.weinig slowmotion leaserts
Ziet eruit alsof je er zó het bos mee in mag
Mooi voorbeeld van een “groene” auto ;)
Bruin kan een geweldige interieur kleur zijn…. Zolang de tint door een Italiaan gekozen wordt. Hoe komt het toch dat als Duitsers bruin bedenken, je meteen scheisse denkt (en ziet)???
@garp: nou… Mijn oom rijdt een donkerbruine F10 528i. Dat staat hem toch wel fraai hoor. Heeft dat ding alleen niet gekocht om de kleur, maar omdat ie el cheapo (relatief natuurlijk) bij de dealer stond en hij verzot is op 5-series
Zoals ”isobmw” al schreef: British Racing Green zoals de begeerlijke E36 M3 GT. Auto Leitner heeft onlangs een hele fraaie verkocht:
http://www.autoleitner.nl/automobielen/aanbod/1995-bmw-m3-gt-limited-edition-e36-british-racing-green2
@gash: wat een pareltje! Je durft er bijna niet mee te rijden…vind de E36 M3 nog steeds de minst begeerlijke M3 maar deze is wel erg mooi! Beetje vergelijkbaar met de E92 M3 GTS.
Staat m wel leuk dat kleurtje
Even los van de vraag of de auto waar het hier om gaat mooi is:
Als je een BMW Individual gaat kopen, dan zit de lol toch in het feit dat je die auto zelf helemaal naar eigen wens kunt laten bouwen? Dat laat je toch niet door een ander doen?
Ik vind die kleur totaal niet bij een M passen, BRG was ooit de kleur voor racewagens maar ik vind het beter passen op opa’s Jag S-type dan op een BMW M5.
Prachtig.
Echt mooi in die kleur
@kip5000: Die auto is mooi in elke kleur maar als je er voor moet betalen dan niet
Competition package zodat ie te veel achterloopt op een basis M5 zonder een massa (zware) opties?
Ik ga er maar even vanuit dat het gedeelte over die extra krachtige V8 sarcastisch bedoelt is..
Verder erg mooi kleurtje!
@jeffreym3:
Hoezo? In sommige landen wordt de competition package geleverd
maken! een keer wat anders dan zwart of grijs…..
De Kleur is “Peridot Green” (individual color) en Cohiba leder.
Erg fraaie uitvoeing. De zwarte velgen zijn natuurlijk errug lelijk, maar een setje 19 of 20 duims velgen in de zilvergrijs doet een hoop wonderen. Cohoba bruin interieur is aardig, maar icm Peridot Grün zou ik Voor Amaro Braun zijn gegaan, voor iets meer contrast. Em eem handbak uiteraard!
Ik vind het eigenlijk kraken. Kleur is het net niet voor deze M5 liever iets lichter groen
Ziet er gelikt uit. Een keertje wat anders is wel leuk.
Hoe zit het eigenlijk bij BMW Individual? Als je lang genoeg door blijft zeiken kunnen ze toch wel een handbak er in leggen, net zoals de US-spec M5?
@rd1991: Ik weet niet of dat met regeltjes rondom typegoedkeuring te maken heeft of zo. BMW zal je er best een willen verkopen voor de juiste prijs maar misschien mag je er dan niet mee rijden op de openbare weg.
Overigens van wat ik gezien heb in Amerikaanse reviews is de handbak niet zo top. De DKG past veel beter bij deze M5.
Jaren 90 kleurtje
als ik die krijg, ga ik niet zeiken over de kleur… :)
Zojuist maar even in mijn humidor gekeken, en ik ben blij dat mijn Cohiba’s die kleur niet hebben.
Oud kleurtje, ziet er toch wel heel lekker uit..
Onzin.