Je moet er blijkbaar wat voor over hebben om je Ferrari 250 SWB en 250 Lusso te voorzien van een bijpassende kentekenplaat.
Klassieke Ferrari’s kosten bakken met geld. Reken er maar op dat je miljoenen kwijt bent als je een zeldzaam exemplaar op de kop wilt tikken. Nu is dat voor de meeste mensen die in deze categorie shoppen geen enkel probleem, want zij weten vaak van gekkigheid niet wat ze met hun geld moeten doen. Ferrari-handelaar Talacrest hoort honderd procent bij die laatste groep, want hoe kunnen we anders verklaren dat hij dik 800.000 euro neerlegde voor twee vanity plates?
De plaat voor zijn Ferrari 250 SWB was de duurste van de twee. Kenteken 25 O bracht het recordbedrag (voor officieel verkochte kentekens) van 651.000 euro op, terwijl 250 L (voor zijn 250 Lusso) 163.000 euro opleverde. Dat is goed nieuws voor de Britse overheid, want de ponden verdwijnen linea recta in de schatkist. Big business, want de gepersonaliseerde kentekens leverden de afgelopen 25 jaar in totaal 2,5 miljard euro op. Kassa! (via: The Telegraph)
matje140 zegt
Dit moeten we ook in Nederland invoeren, maar dan bij de CD-kentekens! Die diplomaten willen dat kenteken graag houden en andere lolbroeken met geld kopen zo’n ding om zo fictief onschendbaar te zijn.
sydney zegt
@matje140: Ik geloof dat jij het begrip ‘Corps Diplomatique’ niet helemaal begrijpt.
jordy14 zegt
Voor 8 ton kun je heel wat automobiel vermaak kopen, maar dat zal deze kerel al genoeg hebben aangezien hij 8 ton voor een fking kenteken neerlegt, over statussymbolen gesproken…
moveyourmind zegt
Voor dat geld zou het me toch een heel klein beetje irriteren dat er 25 0 staat ipv 250.
rolov zegt
@moveyourmind: die gasten willen ook kunnen vertellen dat ze de duurste platen ooit kochten. Krijgen ze een boner van.
lohran zegt
@moveyourmind: Zelfs 25 O (de letter, niet eens nul dus).
desjonnies zegt
@moveyourmind:
Yep, the devil’s in the details
Hupke zegt
2.5 miliard, da’s belachelijk veel, doen ze goed zo.
Voor een keer een van de weinige eerlijke manieren waarmee de staat geld kan verdienen.
Hupke zegt
@JordyS
Waar haal je dat van de 2.5 miliard overigens vandaan? Want dat staat niet in dat telegraph artikel.
JordyS zegt
@Hupke: Ik doe m’n best om jullie van wat meer info te voorzien ;-) Die info stond overigens hier: http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/Motoring-issues/The-most-expensive-number-plates-ever-sold-in-Britain/
sydney zegt
@JordyS: EN DAT OP JE VRIJDAGAVOND !! ;)
JordyS zegt
@sydney: Haha, ja het is wat… Wat wil je nog meer ;)
sydney zegt
Ach, gepersonaliseerde kentekens..Ik hou er wel van, je eigen platen houden en als er wat ego’s rondrijden die de staatskas extra willen spekken vind ik dat op zich een prima idee.En als ze dan ook nog tegen elkaar op willen bieden? Prima.Ik ben er hier in Nederland echter wel tegen omdat het hele kentekensysteem dan op de schop moet.Dat gaat honderden miljoenen kosten waarna het weer niet gaat werken.Veranderingen in ICT en de overheid gaan niet samen en bij de RDW is het nog steeds een nooitgeoliede machine vol roest.Werk in een bedrijf waar men zelf kentekens te naam mag stellen en je begrijpt wat ik bedoel.
Leuk voor de spotters,laten we het daar maar bij houden.
Vincegail zegt
Saillant detail:
voor de 250 L nummerplaat waren er twee bieders. Eén via internet en één via telefoon. Ze boden lustig telkens 1000 euro meer dan de ander, totdat de ene via internet 100.000 pond bood en zijn limiet via de veiling-app (oid) bereikte! De telefoonbieder ging er met een sneaky laag bedrag overeen, en he presto! Een nieuwe plaat voor je 250 Lusso :)
Vincegail zegt
@Vincegail: +30% veilingkosten die er nog bovenop kwamen.
E550 zegt
@Vincegail: Hoe kom je aan deze info?
Vincegail zegt
@e550: Iemand op pistonheads (Sir Bagalot, misschien het Engelse alias van Sir Smokalot?) was het aan het volgen:
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=23&t=1328554&mid=252588&i=5060&nmt=Real+Good+Number+Plates+%3A+Vol+4&mid=252588
trustmeiamanengineer zegt
Duur. Maakt mij eerlijk gezegd geen reet uit wat er op m’n kenteken plaat staat. Maarja, als je t geld toch hebt..
Zag gisteren een Belgische Porsche Cayenne met 1 – P – 1 als kenteken. Grappig en sneu tegelijk.
ettie zegt
iedereen heeft een uniek kenteken
ettie zegt
Je mag die van mij trouwens voor 3 ton op komen halen, krijg je de scooter erbij. Kan ik een leuke auto kopen en jij hebt je unieke kenteken. Win win toch?
jaapiyo zegt
Ach er zijn leuke dingen mee te doen, vooral als je echt zelf mag kiezen wat je wilt. Ik kan er zo uit mijn hoofd twee herinneren die ik ooit voorbij heb zien komen op autosites.
Een daarvan was ‘2big2fail’ op een Cayenne turbo die in de buurt van Wallstreet geparkeerd stond. Extreem douchy, maar zo extreem dat het ook wel weer leuk is op een zwartgallige manier.
De tweede en veruit de beste die ik ooit gezien heb was op een Tesla met als plaat ‘Nikola’. Beetje nerdy, maar wel humor.
joostvis zegt
Ik denk dat het ook extra waarde geeft aan de auto. Naast het feit dat het er leuk uitziet, heb ik het idee dat wanneer je een 250 wil kopen, dat je ook echt graag een unieke wil. Als je toch al bakken met geld uit gaat geven aan zo’n auto, kan er best een miljoentje bovenop voor een exemplaar met zo’n kek plaatje.
Design_Driven zegt
Vind die vanity plates wel leuk maar ik heb al een uniek nummer plaat, niemand anders heeft die.
Snap echt niet waarom ze het ook niet in nl doen, als er geld binnen te harken is zijn ze er meestal als eerste bij. Nu is het iets wat we wellicht ook leuk zouden vinden en dan zijn ze niet thuis.
O plaat zegt
Indien het een Belg was in plaats van een Brit koste het hem slechts 1000euro per nummerplaat.
koalaophetachterwiel zegt
Ik vraag me af hoe de aanvraag van zo een gepersionaliseerde kenten in werking gaat. Zo van:
Baliemedewerker: Hoi.
Jij: Hoi, ik wil graag 250 op me gele plaat. Kost dat?
Baliemedewerker: Volgens het systeem is dat nummer beschikbaar en kost €651.000. Pinnen of contant?