Kia teast al vast met een foto van een conceptcar die we op de beurs van Genève dit voorjaar in het geheel mogen aangschouwen. Wordt dit dan eindelijk het zakelijke succes voor Kia?
Kijk naar waar Kia twintig jaar geleden stond en wat ze nu op de weg zetten: een wereld van verschil. Toch is er één markt waarin Kia nog altijd weinig potten kan breken, namelijk de zakelijke markt. Aan de looks van hun huidige middenklasser, de Optima, zal het niet waarschijnlijk niet liggen. Het louter aanbieden van versies met 25 procent bijtelling (zelfs de hybride) zal een groter probleem zijn.
Op de beurs van Genève, die begin maart zijn deuren opent, trekt Kia het doek van de opvolger van de Optima. Het is officieel nog een conceptcar, maar ga er maar vanuit dat het productiemodel in grote lijnen overeen gaat komen met deze concept. Voor het eerst komt Kia ook met een stationwagen, in 2016 volgt zeer waarschijnlijk een plug-inhybride. Helaas is van 7% bijtelling dan geen sprake meer, maar we hebben goede hoop dat ook 15% bijtelling Kia kan helpen een plekje te veroveren in de zakelijke markt.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.