Deze BMW 5 Serie occasion is voor 89 procent onderweg naar de magische miljoen kilometer. De vraag is echter of de race tegen het roestmonster gehaald gaat worden.
We hebben er weer eentje: een high mileage hero. Een auto met een (logische!) kilometerstand die al lekker onderweg is naar de magische zeven getallen. In theorie ideaal: een dikke BMW 5 Serie occasion. Want wie van hoge kilometerstanden houdt, wil wellicht ook wel eens iets dikkers dan een Volvo stationwagon.
BMW 5 Serie occasion
Want je kunt ook in een heuse BMW 5 Serie occasion neerploffen. Het gaat om een 530d uit 2000, dus met de 2.9 liter zes-in-lijn diesel die 184 pk levert. Voor zo’n dikke motor is het wellicht wat vreemd om stoffen bekleding te hebben, maar met mooi notenhout in het interieur en een reeks fijne opties heb je ook weinig te klagen.
Ook aan de buitenkant heb je niet alles wat je normaliter nodig hebt om deze BMW 5 Serie occasion écht mooi te maken, maar dat mag de pret niet drukken. Je krijgt namelijk wel xenonlampen, bijvoorbeeld. Maar geen M-pakket fratsen of grote velgen, bijvoorbeeld. Misschien wel mooi zo, dan komen de mooie lijnen van een E39 beter uit de verf.
Kilometerstand en prijs
“Huh, kun je nu ook al met een schraapspecificatie BMW 5 Serie occasion op Autoblog komen?” Ja, mits hij iets bijzonders heeft. En deze 5 Serie heeft iets bijzonders. Zoals gezegd is dit een mooie high mileage hero. De kilometerteller noteert 889.658 kilometer. 88,9 procent onderweg naar een miljoen en 42.000 kilometer per jaar. Je koopt een auto zonder importhistorie, met alle boekjes, met NAP-kilometerstand en in een relatief nette specificatie. Dat alles voor 799 euro: een vriendelijk bedrag. Wat kan er mis gaan?
Roestmonster
We kunnen uitleggen waarom die prijs zo vriendelijk is: er zitten wat smetjes op de auto. Of nou ja, noem het maar smetjes. De auto wordt langzaam opgegeten door roest. Rondom kun je wat krokante stukjes in de lak vinden en plekjes waar de lak zijn binding met het metaal moest opgeven. De dorpel spant de kroon, daar zit gewoon een flink gat in. Je moet dus van lassen houden als je 799 euro betaalt voor deze BMW 5 Serie.
Maar goed, een BMW 5 Serie occasion met 889.000 km op de teller voor 799 euro, het kan. Zoals altijd: dan moet je het wel willen. Je slag slaan doe je op de advertentie van de BMW 5 Serie.
Met dank aan Joost voor de tip!
kuip zegt
Voor het eerst dat ik die contour of comfort stoelen zie met stoffen bekleding, dan moet je wel echt een hekel aan leder hebben wil je dat zo samenstellen.
Fijne auto’s die e39, heb zelf jaren een pre facelift 528i gereden en mis hem af en toe nog. Wel jammer van de face lift koplampen.
Of dit exemplaar het gaat redden betwijfel ik met die roest.
tazmania zegt
@kuip: hangt er puur vanaf of er dragende delen zijn aangepast. Die plekjes op de het plaatwerk zijn nou niet dramatisch. Maar het nare aan roest is dat het vaak van binnenuit komt.
406_v6 zegt
Stoffen (en liefst velours) bekleding is altijd +1!
Zomer én winter juiste behagelijkheid.
wildbeest zegt
Lekker veel mis mee, ik zou zeggen naar afrika met dat ding
maroksahbe zegt
@wildbeest: Daar komt ie niet meer binnen. Afrikaanse landen hebben inmiddels strenge regels.
toniominestrone zegt
Niet de dorpel maar de skirt is verroest.
toniominestrone zegt
Dit waren wel de hoogtij dagen voor BMW, wat betreft afwerking staan de e39 en e46 om eenzame hoogte.
Svenska II zegt
@toniominestrone: ja, dat is te zien hahahaha. Neem aan dat je dit cynisch bedoelt…
kniesoor zegt
Zoals taalvirtuoos Johan Druijff zou zeggen : het lijkt wel een geitenkaas.
isleofman zegt
Eerste eigenaar is echt wel een prestatie zeg!
mondial zegt
De befaamde m57, heb de 3 liter variant in mijn x3
wimof zegt
Was bij een Audi nooit gebeurd, en voor er opmerkingen komen, een 1.9 tdi haalt ook 600.000 km wat geen 1.000.000 is, doch voor het verschil in kilometers leg je er 5 andere motoren in voor je aan de prijs van de “roestherstelling” komt. Roest kost een vermogen en brengt niets aan meerwaarde.