Mercedes wil verder met elektrische auto’s, Tesla weet hoe, dus Tesla gaat voor Mercedes de A-klasse elektrisch maken. Logisch?
De nieuwe A-klasse moet een jonger publiek aanspreken. Jonger publiek komt tegenwoordig de stad niet uit en (daarmee) wil jonger publiek elektrisch rijden. Een aanzienlijk deel in ieder geval. Mercedes had al een aardige oude A-klasse E-cell rondrijden maar de nieuwe moet echt potjes gaan breken. De nieuwste, beste en meest soepele aandrijflijn mag Tesla nu in de tweede generatie A-klasse E-cell gaan bouwen. Volgend jaar moet de concept af zijn, 2014 gaan ze in de verkoop. Meer info op Groen7.
valetparker zegt
Nice, goed voor Tesla ook.
zakar36 zegt
Tja, why not? Tesla weet wat ze doen dus verstandige keus. :D
Basnov zegt
Gaat de A-klasse dan straks ook binne 4 sec naar de 100? Dan zou het karretje gegarandeerd potten kunnen breken onder het jonge publiek!
jzaero zegt
@Basnov: Aangezien BMW een M135i met 320pk heeft, zou ik het niet erg vinden als Mercedes een enorme V6 erin lepelt. Echter acht ik die kans klein, aangezien het FWD is en ze eerder ook met een viercilinder turbo komen met een vermogen dat in de buurt komt.
mrbones zegt
@jzaero: Een elektrische auto is toch iets heel anders dan een auto met v6? wat is je punt?
jzaero zegt
@mrbones: @HDM: Juist, je maakt mijn punt alleen maar duidelijker. Welke A klasse zou potentieel hebben om 0-100 in 4 sec te doen? Alleen de AMG met evt een 4cil turbo of een heerlijke V6. Denk namelijk niet dat Mercedes een 4 seconden aandrijflijn in de A-klasse gaat lepelen die op elektriciteit loopt..?
jzaero zegt
@mrbones: @HDM: Met andere woorden, mijn eerdere comment was een reactie op die 4s 0-100. Waarschijnlijk doelt hij op de Tesla Roadster die in die waardes zit, maar Mercedes doet dat eerder met een leuke AMG versie dan een elektrische versie.
HDM zegt
@jzaero: zoals mrbones zegt, wat heeft die V6 ermee te maken? Met prestaties? Er komt een AMG van de A dus die neemt het op tegen de M135.
JanJansen zegt
Mercedes/BMW/VW zijn al heel ver met de brandstofcel. Daarmee houd je de handel in brandstoffen en de actieradius in stand. Verder zit je niet met die vervuilende accu’s.
Ik vermoed dat dit de logische tussenstap is voordat we zo ver zijn.
magetwan zegt
Ik ben dan toch van het jongere publiek dat (nog) niets heeft aan een electrische auto. Ik maak te veel kilometers… Doordeweeks naar het werk zou geen probleem zijn, maar in het weekend regelmatig 400, 500 km op een dag…
JanJansen zegt
@magetwan:
precies mijn punt.
Hupke zegt
Iets milieu vriendelijk is er niet aan maar het zal wel goedkoper zijn totdat de politici er eindelijk de problemen van gaan inzien.
Voor de rest vraag ik me af of zo’n A-klasse niet wat te zwaar gebouwd is om er nog een zware accu in te gaan leggen.
james125 zegt
Goed voor toesla, maar de euro heeft 2 kanten.
Als ze deze koers doorzetten, en voor andere merken de motorisering verzorgen, zullen ze op den duur stoppen met eigen auto’s.
Weg Model S, want anders worden ze te direct concurrentie.
Zou jammer zijn als Mercedes Tesla zou kopen.
JanJansen zegt
@james125: Of meer centjes om hun eigen projecten te financieren. Die model S hebben ze nu al zo ver ontwikkeld, daar zullen ze echt zo maar mee stoppen.
Esprit_de_Flandre zegt
@james125: Mercedes heeft nu al een poot van 10% binnen in Tesla. Als alles goed gaat ziet het er dus idd naar uit dat Daimler het grootste deel in handen zal nemen. Wil niet zeggen dat Tesla zal verdwijnen. Misschien behouden ze het om nieuwe technologie te testen, en eens die op punt staat lepelen ze het gewoon in de MB’s…
jolig zegt
Weer eentje. Kennelijk kun je niet meer op artikelen klikken die over voertuigen gaan met minder dan 5 cilinders hier.
Esprit_de_Flandre zegt
Hoezo, BREKEND? Was toch al lang bekend?
4991 zegt
gaan zij die dan ook zo snel maken als hun auto?
Jipjj zegt
BREKEND?
Preske zegt
Jammer dat ze nooit de oude A-klasses verkocht hebben als elektrische variant, dat zou perfect geweest zijn voor de korte tripjes die ik maak.