Zonder enige aankondiging! Cadillac laat zich direct sterk uit over hun “nieuwe” wagens.
Nee, wie op de Twitterpagina van Jeep (mirror) ziet al snel dat er wat anders aan de hand is. Het Jeep logo is vervangen door het wapen van Cadillac en het taalgebruik plus de belachelijke McDonalds achtergrond wijzen overduidelijk op een hack. De tweets bevatten diverse refrenties naar rappers zoals 50 Cent en Chief Keef.
Gisteren was het ook al raak met het account van Burger King. Hier werd het logo vervangen met die van McDonalds onder het mom van een geflopte Wopper. Grote kans dat we hier te maken hebben met dezelfde groep hackers, die blijkbaar een grote liefde hebben voor de snelle hap. Deze keer zou Cadillac het SUV merk hebben overgenomen omdat werknemers van Jeep zogenaamd betrapt zijn op het slikken van pillen.
Uiteraard heeft Cadillac niets te maken met de hack van het Jeep-account. Het plaatselijke tweetverkeer is al stilgelegd om de schade te beperken, want er zijn al een tijdje geen nieuwe berichtjes bij gekomen. Toch heeft het hele “geintje” zo zijn voordelen. Net als Burger King gisteren, krijgt Jeep er honderden nieuwe volgers bij. Morgen een nieuw (on)fortuinlijk slachtoffer?
tt123 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
autoblogger zegt
Gizmodo denkt een link te hebben gevodnen tussen de Burger King en Jeep hacks; een DJ uit New England die de naam iThug gebruikt. Meer info hier: http://gizmodo.com/5985353/exclusive-the-burger-king-and-jeep-hacker-is-probably-this-dj-from-new-england
Hupke zegt
Ha ha zo ongelofelijk grappig, ik lach me dood.
Een kleuter actie is het eigenlijk, al ze dan toch per se zoiets willen uitsteken waarom dan niet dat beetje extra moeite doen en iets grappigs doen.
StijnB zegt
@Hupke:
Waarom willen multinationals ook op Twitter zitten, liever toch een platform hebben waarop je zelf meer controle hebt…
Esprit_de_Flandre zegt
@StijnB: Omdat het gepeupel op Twitter zit, dus zij ook…
Hupke zegt
@StijnB:
Wat @Esprit_de_flandre zo wijs zegt.
Het is niet zo dat ze dit gehack uitlokken, dus ik vind het toch maar bijzonder kinderachtige grapjes vinden. (ik denk trouwens niet dat ze er schade van ondervinden, toch niet als ze het sportief opnemen, aandacht is aandacht)
Esprit_de_Flandre zegt
@Hupke: Alle reclame is goeie reclame, want meteen een hoop volgers bij.
Misschien heeft Jeep het wel zelf gedaan…
CedricH zegt
Ook de Twitter account van Jeremy Clarkson werd gehackt en er werden dieettips op gepost.
StijnB zegt
@CedricH:
Wss door zijn vrouw…