Maak je geen zorgen: uiteraard gaat hij alsnog gewoon winnen.
De spanning is er een beetje uit dit seizoen nu Max Verstappen met 109 punten voor staat. Zelfs Toto Wolff vindt dat Max Verstappen te dominant is. Een gridstaf is dan natuurlijk welkom, om de race wat op te leuken. Alhoewel de Dutch GP uiteindelijk nog best spannend was zonder gridstraf, dat moet gezegd worden.
Nadat Max Verstappen eerder op Spa een gridstraf van 10 plaatsen pakte, is het nu alweer tijd voor de volgende gridstraf. De Telegraaf weet te melden dat Max Verstappen opnieuw een motorwissel krijgt in Monza. Dit is niet uit noodzaak, maar uit voorzorg.
Omdat vooralsnog alleen de verbrandingsmotor wordt gewisseld blijft de gridstraf deze keer beperkt. Het gaat om een straf van vijf plaatsten. Als we er gemakshalve even vanuit gaan dat Max pole pakt, start hij zondag vanaf P6.
Max Verstappen is zeker niet de enige die een gridstraf moet incasseren op Monza. Lewis Hamilton krijgt ook een gridstraf en wordt minstens 10 plaatsen naar achteren gezet. Ook Sainz, Perez, Bottas, Tsunoda en Schumacher pakken een gridstraf. En wie weet volgen er nog wel meer.
Het veld zal dus aardig door elkaar geschud worden. De strijd om pole position zal vooral tussen Leclerc en Russell gaan. Uiteindelijk maakt het allemaal niet uit, want Max Verstappen gaat toch wel winnen. Dat hebben de drie Autoblog-orakels Wouter, Michael en Jaap unaniem voorspeld, dus dan gaat het ook gebeuren.
Benny_Weisz zegt
Dus P20 voor #LH44 en P5/P6 or lager voor #MV1.
Als Ferrari niet het maximale aantal punten scoort komende weekend, dan weet ik het ook niet meer
str8six zegt
Die halen wel weer rare fratsen uit zodat ze eindigen achter RB en tussen de Mercs
padoempats zegt
Als je goed leest zie je dat sainz ook een straf heeft
Richmond zegt
Sainz krijgt ook een motorwissel. Daar gokken ze op dat hij ergens rond de 16e plek begint.
Edge zegt
Het gerucht gaat dat Ferrari dit weekend de auto’s met extra agressieve engine mappings de baan op gaat sturen omdat Monza graag wil winnen om na die kansloze titelstrijd iets minder klunzig te lijken voor eigen publiek. Het zou mij niks verbazen als ze dat op hun kenmerkende kansloze wijze verprutsen door dat ding zo agressief af te stellen dat hij halverwege de race ploft op beide auto’s.
blogie zegt
Maximaal is p1 & p2 toch? Gezien de overspeed van de RB18 verwacht ik niet dat Ferrari p1 kan pakken. Daarnaast zal Ferrari vast weer iets verkloten…..
sportevo zegt
Tsunoda had ook een 10 plaatsen gridstraf vanwege zijn 5 reprimande dit seizoen.
Maar doordat hij wat nieuwe onderdelen pakt, is die gridstraf voor je toch 5x misdragen opeens weggepoetst want achteraan starten, zou hij toch al moeten. Wat is dan het effect van zo’n straf?
Richmond zegt
Omdat in de tijd van Mclaren Honda alle straffen bij elkaar geteld werden en je bij wijze van 60 plaatsen straf kon krijgen maar nog steeds achteraan startte. Dus hebben ze dat weggehaald en beperkt hoeveel straffen je maximaal kan krijgen. Zelfde effect, maar het klinkt minder negatief. Je kan niet verder dan achteraan starten. Wat wil je dan? Dat je eerst de ene straf pakt en daarna nog de andere? Dat de 5 plaatsen straf vanuit de vorige race aan het einde van deze race gepakt worden?
sportevo zegt
Het gaat mij niet zozeer om de gridstraffen voor het wisselen van onderdelen maar om de combinatie die Tsunoda nu heeft.
Hij had 5 reprimandes en dat betekend dat je 10 plaatsen gridstraf krijgt. Een straf omdat je je ‘misdragen’ hebt. Nu wisselen ze meteen een zwik motoronderdelen en dan valt die straf voor het misdragen weg.
Alsof je bij een tijdstraf van 5 seconden in diezelfde tijd je banden verwisseld en zo het effect van de straf nauwelijks merkt.
Het zal regeltechnisch wel allemaal kloppen maar ik vind het toch vreemd.
hippopotamus zegt
Tsja, afgekeken van Mercedes vorig jaar? Lekker van achteruit vlammen met nieuwe motoren, de rest haal je toch wel in.