Logan Sargeant reed niet de sterren van de hemel dit seizoen, maar hij mag toch zijn stoeltje houden in 2024.
De grid voor 2024 staat al lang vast, op één stoeltje na: dat van Logan Sargeant. Tijdens de laatste race van het seizoen was het nog altijd niet bevestigd of hij mocht blijven bij Williams of niet. Zijn prestaties waren niet echt overtuigend dit jaar, dus een contractverlenging is absoluut geen no-brainer.
We hebben echter zojuist het nieuws ontvangen van Williams: Logan Sargeant krijgt nog een kans. De Amerikaanse rookie mag volgend jaar wederom plaatsnemen in de Williams, naast Alex Albon. Harstikke leuk natuurlijk, voor alle Amerikaanse fans.
Ondanks zijn matige prestaties heeft Sargeant toch nog een mijlpaal weten te bereiken. Hij was namelijk de eerste Amerikaan in 30 jaar die een punt heeft gescoord in de Formule 1. Daarvoor moesten er wel twee coureurs gediskwalificeerd worden, maar dat hoef je er niet bij te vertellen.
Met de bevestiging van Logan Sargeant is de line-up voor volgend jaar eindelijk compleet. Daarmee is er dus geen enkele spannende transfer en ook geen nieuw bloed, want alle teams gaan gewoon door met hun huidige coureurs. Maar dat gaat Silly Season voor 2024 alleen maar interessanter maken.
Johanneke zegt
Ik hoop nog steeds op Lawson. Perez mag er af van mij. Als je 290 punten minder haalt dan je teamgenoot ben je gewoon niet goed genoeg. Gemiddeld kwalificeerde hij zich ook als 9e. 9e!! Verstappen als 3e.
okdoei zegt
Gemiddeld 3e kwalificeren met een WK-auto is ook vet ondermaats. Verstappen eruit!
bluebird zegt
Bizar eigenlijk, kan me niet heugen dat er in een eerder seizoen werkelijk niemand na afloop zijn stoeltje kwijtraakte. Maar goed, de start van 2024 is nog ver en in de wondere wereld van F1 kan er nog vanalles gebeuren.
Johanneke zegt
De Vries in 2023. Niet na afloop, maar goed.
Edge zegt
Klopt, dit is ook de eerste keer in de historie van de Formule 1 dat dit gebeurt.
sanderkomnogeensergens zegt
Volg al 10-tallen jaren de Formule 1. Het gaat echt heel rap berg afwaarts. Rare weekend formats, geen echte talenten die kansen krijgen, racen op vervelende tijden, circuits zonder passie en teams die als amateurs werken. Begint een ergernis te worden.
gregorius zegt
Williams is van Dorilton Capital.
Dorilton Capital is een private equity bedrijf dat uiteindelijk Williams wil verkopen. Voor zoveel mogelijk geld.
En Dorilton Capital is een Amerikaans bedrijf. Dus ja, die denken ook aan Amerikaanse sponsoren en nieuwe investeerders; dus dan is het interessant om een Amerikaanse coureur er bij te hebben.
Ik denk dat ze het gewoon berekend hebben: welke andere coureur, die beschikbaar is, zal hoeveel meer punten halen? Ze zijn door Albon nu 7e geworden, maar het gat naar de 6e plaats is gigantisch.
Dus ja als ze ‘geloven’ dat ze volgend jaar iig even goed zijn; dan ga je nooit 6e worden; dus maakt t zo heel veel uit wie je dan in die auto stopt.