• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: Laadpaalklevers krijgen boete!

Auteur: willeme, gepost 11 april 2022 om 15:08 – 67 Reacties

Laadpaalklevers krijgen boete

Wat? Ja. Je leest het helaas goed. Laadpaalklevers krijgen een boete. En ze moeten ‘m nog betalen ook! Handig.

Een elektrische auto is in veel opzichten erg prettig. Er is enorm veel koppel direct voor handen. Er zijn geen trillingen en nauwelijks geluiden. Het is relaxed toeven met een EV. Nu ze betaalbaarder worden, is het ook wel logischer dat we ze meer zien.

Maar het grootste nadeel is de accu. Dankzij de accu zijn de laadtijden vrij lang en is de actieradius beperkt. Als je een huis hebt met eigen inrit plus laadkabel, kun je het probleem grotendeels tackelen. Je vertrekt dan immers altijd met een volle accu. Maar dat geldt niet voor iedereen. Als je in de binnenstad woont en het moet doen met een gezamenlijke laadplaats, dan is het een uitdaging. Met dank aan de laadpaalklevers.

Laadpaalklevers krijgen boete

Doorn in het oog

Het probleem is dus dat die palen niet altijd bezet worden door de juiste auto’s. Soms staat er een reguliere auto op. Een andere mogelijkheid is dat de accuvan de EV al volgeladen is. Deze laadpaalklevers zijn een doorn in het oog voor veel gemeenten. Die willen natuurlijk dat de palen gebruikt worden door een auto die aan het laden is. Niet eentje die al een hele tijd vol is.

Een eigenaar voor een MG (een Chinese crossover, niet zo’n toffe Rover 75 met Mustang V8 en achterwielaandrijving) kreeg een boete voor het te lang in beslag nemen van een laadplaats voor EV’s. Omdat de man een elektrische MG reed, wilde hij natuurlijk niet geld uitgeven voor een boete. Daarom ging hij in hoger beroep. Daarbij ging hij tot en met (ja, echt waar) het hooggerechtshof.

Laadpaalklevers krijgen boete

De uitspraak van de rechter zal geen verrassing zijn, gezien de kop van dit artikel. De man in kwestie moet namelijk gewoon betalen. De parkeerinspecteur zag dat de MG met een groen lampje (indicatie voor een volle accu) onterecht op de parkeerplaats stond. De inspecteur schreef de boete niet direct uit. Nee, 1 uur en 59 minuten later stond de MG er nog steeds en toen pas kreeg deze een boete voor het ‘langdurig bezet houden van voor laden gereserveerde plek’.

De man in de MG vond 1 uur en 59 minuten niet langdurig. Ook vond de MG-rijder dat het onmogelijk is om in te schatten hoe lang het laadproces ging duren. Volgens de rechter is er gewoon een verachte laadtijd die de fabrikant opgeeft. Ook had de eigenaar een berekening kunnen maken. Hij zal de boete dus moeten betalen.

Via: AD.nl

Ook interessant!

  • Stellantis bouwt snelweg die auto's kan opladen
  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • gratis
    Arnhem laat elektrische auto opladen aan lantaarnpaal
  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen heeft het weer voor elkaar
  • Deze Hummer is van een Bekende Nederlander geweest
  • Dit moet wel de allerleukste auto ter wereld zijn
  • Checklist: zo maak je je auto vuurwerk-proof
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, opladen

Vorig bericht: « Laatste echte V8 Vantage is de coolste auto van vandaag
Volgend bericht: Gelekt: dit is de Lamborghini Huracán Tecnica »

Lees Interacties

Reacties

  1. mmax zegt

    11 april 2022 om 15:22

    Oke leuk. Kan dit nieuws over elektrische saaie autos misschien terug naar groen7 of zo? Wellicht dat E-rijdend nederland daar lekker meewarig met elkaar kunnen zitten te zijn over dat hier een oplossing voor moet komen.

    Ondertussen snapt de rest dat je bij het tankstation weer weg rijdt als je de tank vol hebt. Een laadpaal is toch gewoon hetzelfde? Als die vol is parkeer je maar gewoon tussen de echte auto’s. Je hoeft niet bang te zijn want deze geparkeerde autos staan uit en zijn op dat moment uitstootvrij, net zoals jou plug in dinges

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      11 april 2022 om 16:47

      @mmax: het beste signaal wat je af kan geven is om het artikel niet te openen en niet te reageren. Nu doe je beide en voed je dus het verdienmodel van Autoblog.

      Je bent niet de klant maar het product van Autoblog. Zo lang jij de views omhoog haalt en ook nog “engagement” toont door te reageren krijgen zullen de adverteerders alleen maar meer elektrisch gerelateerde content willen. Waarschijnlijk begrijpen deze adverteerders wel dat elektrisch rijden de toekomst is en het met name met de lezers met een ruim bestedingsruimte de stap naar elektrisch rijden maken.

      Login om te reageren
      • anthwan zegt

        11 april 2022 om 18:05

        @flutterby: elektrische is de toekomst? Het gewoon een hype!.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          11 april 2022 om 19:46

          @anthwan: sure en blijf reageren voor de adverteerders! ;)

          Login om te reageren
        • petroldrinker zegt

          11 april 2022 om 20:27

          Precies dit dus!

          Login om te reageren
        • flutterby zegt

          12 april 2022 om 12:37

          @anthwan: vrij uniek dat een hype meerdere jaren aanhoudt. Elektrisch rijden is goedkoper en dus superieur aan brandstof.

          Login om te reageren
      • jeroenm83 zegt

        12 april 2022 om 10:31

        Wat jammer dat je geen minnetjes kunt geven. En wat een geluk dat mensen met een ‘ruime bestedingsruimte’ vaak een dikke wagen kopen. En dat die dikke wagen een accu heeft om de motor te starten.

        Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      11 april 2022 om 18:52

      Stond er bij een druk tankstation een auto te tanken waar ik achter ging staan. De bestuurder hangt de slang weer terug, en blijft 5 minuten- rij voor de kassa-10 minuten dus ik ga na 20 minuten maar eens naar binnen, hangt die bestuurder relaxed aan de koffietafel. Daar was een boete ook op z’n plaats geweest.

      Login om te reageren
      • Towel986 zegt

        11 april 2022 om 22:37

        Dat zijn echte varkens ja, ongegeneerd zo’n smerig broodje weg kanen uitkijkend op de wachtende mensen

        Login om te reageren
      • ukbob zegt

        12 april 2022 om 07:38

        @audicoupe84: eens! Doe daar aub ook even 95,- per keer boete voor.
        Ergste zijn die figuren die tussen 2 pompen parkeren (waarom?!?) Om dan uitgebreid sigaretten en een bak koffie te halen. Daarvoor heeft elk tankstation vast wel een P plek zónder benzine pomp ernaast!

        Login om te reageren
  2. Bella Macchina zegt

    11 april 2022 om 15:22

    Ik heb geen flauw benul hoe die dingen werken maar misschien moeten ze er eens voor zorgen dat je een berichtje op je telefoon krijgt als de auto volgeladen is.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 april 2022 om 15:29

      Dat had de eUp! in 2013 al.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        11 april 2022 om 21:23

        Die was zijn tijd echt vooruit, hij was zo goed dat ze hem nu niet meer WILLEN leveren.

        Login om te reageren
    • karhengst zegt

      11 april 2022 om 15:31

      Met alle nutteloze dingen die je met de apps van moderne auto’s kunt doen, geloof ik ook zeker wel dat een dergelijke feature voor de meeste auto’s beschikbaar is.

      Wat ik me vooral afvraag is of men eventueel niet de auto kan vertellen langzamer te laden, om zo je voorrecht daar te mogen parkeren zo lang mogelijk op kan rekken al naar gelang je verwachte parkeertijd.

      Login om te reageren
      • mrdrummetvloei zegt

        11 april 2022 om 16:59

        @karhengst: dat dus, als ik weet dat ik later terug ben op de laadplek als dat mijn auto vol is, knal ik in de app gewoon het amperage omlaag. Hij berekent dan precies hoe lang het nog duurt voordat hij vol is.

        Login om te reageren
    • mattr zegt

      11 april 2022 om 15:32

      Volgens mij doet vrijwel elke elektrische of hybride auto dat ook, behalve die MG rommel.

      Login om te reageren
      • banderas zegt

        11 april 2022 om 22:42

        @mattr: nieuwste modellen wel hoor. Werkt perfect. Niet iets roepen als je het niet weet.

        Login om te reageren
    • Pascal zegt

      11 april 2022 om 16:00

      Bij Tesla krijg je geen push-notificatie als je auto vol is. Die krijg je wel als je aan een Supercharger hangt en de auto is bijna klaar met laden. (maar daar gelden ook idle-fees)

      Login om te reageren
      • mrdrummetvloei zegt

        11 april 2022 om 17:00

        @Pascal: die krijg je gewoon als push melding op je scherm van je iPhone bij een tesla. Van Android durf ik niet te zeggen

        Login om te reageren
        • Pascal zegt

          11 april 2022 om 17:15

          @mrdrummetvloei kan wel kloppen wat je zegt. Ik ben inmiddels al maanden bezig om de gratis Supercharger km’s die ik bij de auto kreeg op te maken dus ik laad momenteel nooit ergens anders. Kan best zijn dat ik vergeten was dat ik altijd zo’n notificatie kreeg.

          Login om te reageren
        • flutterby zegt

          11 april 2022 om 19:47

          @mrdrummetvloei: die melding heb ik nog nooit gehad, maar het advies is ook om een LR niet vol te laden.

          Login om te reageren
          • Pascal zegt

            11 april 2022 om 20:32

            @flutterby ah ligt niet aan mij dan. Advies geldt niet alleen voor een LR toch?

            Login om te reageren
            • flutterby zegt

              11 april 2022 om 22:25

              @Pascal: LFP kan probleemloos tot 100% (LR ook, vanwege degratie de voorkeur voor sporadisch), enige nadeel blijft dat je dan de eerste kilometers geen regen hebt.

              Login om te reageren
  3. mashell zegt

    11 april 2022 om 15:31

    Het klinkt logisch maar het werkt averechts, op deze manier gaan mensen een vertrektijd instellen zodat de wagen langzamer gaat laden en pas op de gewenste tijd vol is.

    Login om te reageren
  4. rutgerg zegt

    11 april 2022 om 15:47

    En terecht: hier in de straat ook van die mensen die m er op vrijdag aan hangen en op maandag pas weer weghalen als ze naar t werk gaan… kansloos… gelukkig heb ik mijn eigen laadpaal.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      11 april 2022 om 15:56

      @rutgerg precies dit gebeurt hier ook helaas. En het zijn dan ook nog eens juist de plugin-EV rijders die zich hier schuldig aan maken, met hun mini-accu’tje waarop ze maximaal 30km elektrisch kunnen rijden en die binnen een paar uurtjes al vol is. Hele weekenden laten ze die gewoon staan. De full-EV-rijders zijn hier een stuk socialer en verplaatsen ‘m juist wel binnen redelijke termijnen.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      11 april 2022 om 16:49

      @rutgerg: 2-3 dagen is toch echt wat anders dan 2 uur. Dit vormt gevaarlijke jurisprudentie waardoor straks mensen hun wekker gaan zetten om een boete te voorkomen.

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        11 april 2022 om 16:58

        @flutterby: inderdaad, al heb ik niet de illusie dat je snachts of sochtends vroeg een boete zult krijgen. Boa’s zijn ambtenaren die volgens mij van 10:00-15:00 werken ;-)

        Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        11 april 2022 om 17:01

        Dat is nu toch ook als je betaald moet parkeren en van tevoren een kaartje met een eindtijd moet kopen? Hoezo is dat anders als je auto op hetzelfde moment toevallig aan een laadpaal hangt? Het is een laadplek, geen onbeperkte parkeerplek.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          11 april 2022 om 19:44

          @sportabgasanlage: wat ouderwets, en ja het is iets heel anders..

          Login om te reageren
  5. connexie zegt

    11 april 2022 om 15:55

    Heeft m.i. ook een beetje met fatsoen te maken. Nacht laden ok, maar haal hem dan wel voor 8 uur weg. Kan de volgende tijdens zijn werkdag laden. Lijkt mij logisch, maar blijkbaar is er weer financiële pressie nodig om logica te activeren.

    Login om te reageren
    • joki zegt

      11 april 2022 om 22:12

      Dus als ik, na het werk, om 22u45 thuis kom en nog een vrije laadpaal vind moet ik om 02u de wagen gaan verplaatsen als deze dan volgeladen is. Of volgens anderen dan toch, owv het fatsoen, deze voor acht uur verplaatsen…
      Hopelijk wordt er een andere oplossing gevonden…

      Login om te reageren
  6. cazzo046 zegt

    11 april 2022 om 16:01

    Terecht, maar maakt een EV wel minder aantrekkelijk als je van zon publieke laadpaal afhankelijk bent.

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      11 april 2022 om 17:03

      Hoezo? Vol = wegwezen. Wat maakt het uit of je afhankelijk bent van een publieke laadpaal om ergens te kunnen parkeren? Dat er nu mensen zijn die hun auto laten is staan spreekt jouw argument zelfs tegen, wat juist dát gedrag maakt het minder aantrekkelijk om een EV te kopen.

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        11 april 2022 om 20:30

        Nee want die lui kopen hem wss om puur het gratis parkeren,

        Login om te reageren
        • Pascal zegt

          11 april 2022 om 21:10

          Als het ergens betaald parkeren is, betaal je met je EV ook gewoon als je staat te laden. Zowel voor de stroom, als de parkeerkosten. Maar verder zijn al je anti-EV comments echt super waardevol en interessant hoor.

          Login om te reageren
  7. koeberg zegt

    11 april 2022 om 16:07

    Het zijn die verachte laadtijden die vaak als drempel worden gezien om een EV aan te schaffen.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      11 april 2022 om 16:29

      De laadtijd is het issue eigenlijk nooit, de gemiddelde EV gaat aan een publieke paal van leeg naar vol in een uur of 5. In de praktijk rijd je ‘m vaak zelden leeg, en na een paar uur kan je alweer honderden kilometers rijden. Tot slot heb je dan nog de backup optie om ergens een kwartier een snellader te pakken en dan ook weer honderden kilometers range toe te voegen. Ik kom daar eigenlijk nooit mee in de knel. Plek vinden bij een publieke laadpaal, da’s dan wel weer een dingetje. Als ik afhankelijk zou zijn van publieke palen dan kocht ik geen EV, zo irritant vind ik ’t persoonlijk wel.

      Login om te reageren
  8. Friez zegt

    11 april 2022 om 16:12

    Wij hebben zelf een EV thuis en het is inderdaad knap irritant als er een ICE auto geparkeerd staat op een EV plek, of zelfs als het een hybrid is (met name op drukke of afgelegen plaatsen). Zeker als je op het laatste beetje acculading zit.

    Ik vind het alleen wel averechts werken om direct boetes te gaan schrijven als je auto vol is. De app van onze auto werkt bijvoorbeeld voor geen meter (langleve Peugeot) en de laadcapaciteit van de palen fluctueert nogal, dus dan zouden we op en neer moeten gaan lopen om te kijken of hij vol is, terwijl je misschien net je hoofdgerecht voor je neus krijgt. Los daarvan werken de openbare palen vaker niet dan wel… wij pakken voortaan wel de benzine auto als we naar de stad gaan.

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      11 april 2022 om 17:04

      Je hebt toch geen volle accu nodig om thuis te komen? Of woon je op 300km van de stad?

      Login om te reageren
      • Friez zegt

        11 april 2022 om 22:58

        @sportabgasanlage: ik woon in de buurt van Den Bosch. Als je 130kmh rijdt, dan kunnen we een retourtje Amsterdam never halen. Dan is het lekker als je auto kunt laden tijdens het eten of winkelen (wel zo efficiënt) ipv dat je ook nog eens onderweg moet stoppen op de terugweg.

        Login om te reageren
        • deeeef zegt

          12 april 2022 om 10:50

          pfff Amsterdam staat vol met standaard laadpalen en echt heul veel snelladers

          Login om te reageren
    • banderas zegt

      11 april 2022 om 22:45

      @friez: inderdaad, wat een zwets. Naast een laadpaal op straat en werk gebruik ik vrijwel nooit andere palen. Alleen ver weg of als ik een goede laadplek vind (bv als de parkeerplekken vol zijn). Maar als ik op woensdag iets uit wil slapen moet ik dat wel kunnen.

      Login om te reageren
  9. martin zegt

    11 april 2022 om 16:29

    Wie EV wil rijden krijgt de voor- en nadelen erbij, net zoals ICE en perfect is het nergens.

    Login om te reageren
  10. Pascal zegt

    11 april 2022 om 16:35

    Het lijkt me handig als men eerst even goed communiceert dat men gaat beboeten bij laadpaal-plakken. Daarnaast vind ik ’t bij voorbaat niet meteen asociaal als iemand z’n auto nog 2 uur laat staan na volladen. Ik ga m’n auto bijv. om 22 uur ‘savonds ook heus niet meer verplaatsen. Dat gaat ook niet, want de rest van de wijk staat dan stijf volgeparkeerd. De volgende ochtend bijtijds weghalen is dan natuurlijk wel zo netjes.
    Wat mij betreft beboeten ze de ICE’s die er gaan staan en de notoire plakkers die ‘m bijv. 8+ uur te lang laten staan. Misschien ben ik nog wel een grotere voorstander van het invoeren van ‘idle fees’ op publieke laadpalen (maar dan wel met de redelijkheid dat je ‘snachts je auto mag laten staan). Dat lijkt me de ideale stimulans.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      11 april 2022 om 16:52

      @Pascal: 6-8 uur na vol lijkt mij redelijk. Daarnaast heb ik ook geen probleem met ICE op laadplaatsen voor minder dan 30 min wanneer er al een hoge parkeerdruk is.

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      11 april 2022 om 16:54

      Je ontneemt degene die om 11 uur ’s avonds van een zakentrip terugkomt echter wel de mogelijkheid om z’n auto voor de volgende ochtend weer te laden. En ook die persoon zal dus in de wijk geen plek kunnen vinden. In feite maak je van jouw probleem het probleem van een ander, plus dat de ander de volgende morgen nog met een veel groter probleem zit.

      Aan de andere kant, in hoeverre kan je verwachten dat iemand de wekker zet om de auto te verplaatsen, en is het alles eigenlijk niet gewoon een teken van dat er te weinig laadplekken zijn?

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        11 april 2022 om 17:00

        Wel een terecht punt wat je maakt. Gelukkig heb ik binnenkort m’n eigen parkeerplek met laadpunt waar ik lekker dag en nacht kan blijven staan. Ik zou voor de lange termijn geen zin hebben in elke dag dat ‘laadpaaldansje’ met m’n buren.

        Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        11 april 2022 om 20:33

        of een teken dat er teveel gepushed word op iets wat dus overduidelijk niet de oplossing is, dat is wat ik eruit haal

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          12 april 2022 om 05:55

          Met elektrisch rijden gaat het energieverbruik van het wegverkeer met meer dan de helft naar beneden, er al wordt niet meer aan verbrandingsmotoren ontwikkelt en vanaf 2030 mogen die ook niet meer nieuw verkocht worden. Dus of je het nou een oplossing vindt of niet, het pad is al definitief ingezet en er is geen weg meer terug. Het echte probleem is dus gewoon dat de gemeenten veel te traag zijn met het uitbreiden van het aantal laadpalen.

          Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    11 april 2022 om 16:48

    Tja, ergens vind ik het wel terecht natuurlijk. Je hindert er anderen mee en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Blijkbaar is een boete dan toch nodig om sommige mensen te bewegen. Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat je je volgeladen EV niet direct weg haalt van een laadpaal.

    Login om te reageren
  12. sportabgasanlage zegt

    11 april 2022 om 17:09

    Ik heb een paar dingen geleerd in de comments:
    1. Veel EV rijders zien het probleem van blijven staan na het volladen niet, ICE rijders snappen het probleem wel;
    2. Blijkbaar heb je altijd een volle accu nodig om ergens te komen;
    3. Opladen is volgens sommige hetzelfde als parkeren;
    4. We snappen wel dat als je op tijd parkeert, je daar je een wekker/reminder voor kunt instellen, maar voor op tijd laden is dat blijkbaar ineens ingewikkeld;
    5. Het is wel irritant als iemand anders een laadplek bezet houdt, maar het is niet irritant als je er zelf staat.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      11 april 2022 om 19:49

      @sportabgasanlage: je vergeet dat er een parkeerplaats opgeofferd wordt voor een laadplaats. Als je niet mag “overnachten” op de laadplaats kom je dus parkeerplaatsen te kort. In de meeste wijken is echter zonder laadpalen al een parkeerprobleem.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        12 april 2022 om 10:25

        Er worden geen parkeerplaatsen opgeofferd voor laadplaatsen, er worden parkeerplaatsen aangewezen die dienen als parkeerplaatsen voor specifieke voertuigen. Aangezien het aantal voertuigen door de komst van EVs niet echt toeneemt, kun je niet spreken van opofferen.
        Dit gaat in de praktijk natuurlijk ongeveer als volgt uitpakken: de landelijke overheid maakt een regel dat overdag, tussen 8:00u en 19:00u de auto bij vol binnen 120 minuten de laadplaats moet vrijgeven.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          12 april 2022 om 11:19

          @mashell: als je er niet mag staan zonder te laden is het geen parkeerplaats meer.

          Daarnaast laad mijn auto alleen ‘s nachts. Mag ik hem dan nog wel overdag aansluiten en moet ik daarmee dure stroom afnemen wanneer de vraag het hoogste is?

          En wat als ik hem van 16A terug zet naar 5A? Of mijn 3 fase auto met een 1 fase kavel laad? Er zijn genoeg technische middelen om alsnog er onderuit te komen..

          Login om te reageren
    • Friez zegt

      11 april 2022 om 23:23

      @sportabgasanlage:

      Ik heb een paar dingen geleerd in de comments:
      1. Je mist de nuance denk ik. Als je alleen avondje staat zie ik het probleem niet, maar een heel weekend blijven staan is asociaal ja. Daarnaast zullen ICE rijders het pas snappen als ze zelf ervaren hoe het is om een EV te hebben. Ik begreep het tot een jaar geleden ook niet namelijk.
      2. Het liefst wel. Opgegeven range klopt namelijk nooit (in onze auto in ieder geval) en palen zijn regelmatig buiten werking.
      3. Klopt want je betaalt gewoon parkeergelden terwijl je aan het laden bent…
      4. Je hebt kennelijk geen ervaring met laadpalen. Ze laden niet met constante snelheid en sommigen langzamer dan opgegeven. Dus je kunt het wel gaan uitrekenen, maar het is volstrekt kansloos.
      5. Zie punt 1

      Login om te reageren
  13. HZW zegt

    11 april 2022 om 17:17

    Het laadpaal probleem is zo opgelost.
    Vervang alle lantaarn palen door een dubbele laadpaal met daar verlichting op.
    Dat zal toch de toekomst worden, anders kan nooit de EV groei door gaan.
    Het gebrek aan laadpalen za EV aankoop niet stimuleren.
    In mijn buurt zitten maar 4 laadplaatsen in een straal van 300 meter, die altijd bezet zijn.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      11 april 2022 om 19:22

      Regel jij Liander even? Plek zat op het net.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      11 april 2022 om 22:32

      @HZW: lantarenpaal delen vaak een aansluiting. Een ledlampje laten branden vraagt minder stroom dan het opladen van een elektrische auto.

      Destijds hier ook aan de gemeente voorgesteld maar het is te duur omdat het de locatie sterk beperkt. Z’n laadpaal met extra led lampjes is sneller toegevoegd.

      Om de lantaarnpalen in nieuwbouwwijken bij parkeerplaatsen gelijk uit te rusten met een dubbele aansluiting lijkt mij logisch. De parkeerplaatsen hoeven dan niet eens gereserveerd worden. Saamhorigheid zal zorgen dat deze plaatsen vrij blijven om te laden wanneer je nog elders je auto kwijt kan. Pas wanneer saamhorigheid niet werkt zal het eenvoudig aangepast kunnen worden.

      Login om te reageren
  14. henk zegt

    11 april 2022 om 17:34

    net als bij Tesla met een andere auto , als hij vol is 1€ per minuut
    denk niet dat er nog veel zijn die te lang staan

    Login om te reageren
  15. dree16v zegt

    11 april 2022 om 19:04

    Ben benieuwd of er ooit nog inductieladen komt. Iedere gemeentelijke parkeerplaats hier mee uitrusten. Ik vind het steeds lelijker worden met al die laadpalen overal.

    Login om te reageren
  16. bernoulli zegt

    11 april 2022 om 19:17

    Is mijn eigen laadpunt. Maak ik zelf wel uit.

    Login om te reageren
  17. flyerbunch zegt

    11 april 2022 om 20:17

    Dat excuus is mss van toepassing op de eerste EV’s van bepaalde merken, maar de meest recente EV’s hebben een app om dit laadproces correct en in real time te volgen. Sommige bedrijven en vooral supermarkten hebben last van laadklevers. Mensen die even gaan wandelen zogenaamd ipv binnen en buiten bij de winkel. Het is omdat het gratis is dus.. Zeker hybriden die op 30min vol zijn blijven te lang hangen. Vele publieke palen rekenen tegenwoordig ook die extra kost als je EV vol is, maar EV deelauto’s hebben hier een broertje dood aan en blijven vaak dagen staan.

    Login om te reageren
  18. wimof zegt

    11 april 2022 om 21:23

    Die was zijn tijd echt vooruit, hij was zo goed dat ze hem nu niet meer WILLEN leveren.

    Login om te reageren
  19. wimof zegt

    11 april 2022 om 21:24

    Moet je niet de oorzaak voor het gevolg oplossen?

    Login om te reageren
  20. iphonistvongates zegt

    11 april 2022 om 21:38

    TK had er al lang een Laadplekken Valet Service platform voor opgezet toen hij nog de Uber neanderthaler CEO was.

    1 landelijke/EU opensource App met overdracht van tijdelijk werkende (tijdslot) sleutelcode voor de wagens.
    Vliegende (gescreende) brigades (NIET elke willekeurige pizzabezorger, no offense!) met elektrische fietsen/scooters o.i.d. om na een alert de opgeladen auto’s te verplaatsen naar gewone (betaalde) parkeerplaatsen. De eigenaar krijgt een Ping met locatie waar zijn/haar auto staat.
    Een simpel service abbo systeem voor achteraf afrekenen van de afwikkeling van de verplaatsingen en het geldende parkeertarief voor de gewone parkeerplaats.

    Login om te reageren
  21. shellplc zegt

    12 april 2022 om 13:57

    Dan zullen de gemeentes wel weer meer boa’s in gaan huren om dit weer te gaan controleren, kunnen ze weer flink bonnetjes schrijven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North