![achterkant M3 touring](https://www.autoblog.nl/files/2022/06/BMW-M3-G83-Touring-gelekt-1.jpg)
Eindelijk hebben we de eerste afbeeldingen van de achterkant van de BMW M3 Touring voor je.
Het is een bekend fenomeen. Een photoshopper die van een bekende auto een coupé, sedan, hatchback of stationwagon maakt. Het is vaak duidelijk welke (pers-)plaat gebruikt werd als basis. In de meeste gevallen is dan de achterzijde anders en de voorzijde identiek. En wat doen ze dan? Precies, ze gebruiken een afbeelding van de voorkant, zodat je alsnog niet echt een idee hebt.
![](https://www.autoblog.nl/files/2022/06/BMW-M3-G83-Touring-gelekt-3.jpg)
Achterkant van de BMW M3
Daar hoef je moet de achterkant van de nieuwe M3 Touring geen rekening mee te houden, want we hebben ze voor je. Nou jij, ‘wij’, het zijn persplaten die kero_wolf gevonden heeft en Wilco Blok online heeft gezet. Heel veel dank aan die twee voor het ijverige werk, want wij kunnen zo een goed beeld krijgen van de auto.
![](https://www.autoblog.nl/files/2022/06/BMW-M3-G83-Touring-gelekt-2.jpg)
Zoals @Loek al op epische wijze wist te vermelden:
Wow! Een G80 met de daklijn van een G21!
Loek, is niet snel onder de indruk.
Daarmee kunnen we in principe het artikel ook wel afdoen, want dat is natuurlijk wat het is. Een M3 met een stationwagon-bips. Het is voor het eerst dat er een stationwagon-versie komt van de M3. Van de M5 waren er twee stationwagons, en beide waren net zo populair als backstage-passen voor een Ali B-concert
Introductie volgende week
De M3 Touring zal enkel en leverbaar worden als Competition met xDrive. Daarmee is het een rechtstreekse aanval op de Audi RS4. Sterker nog, nu de BMW met de M3 Touring ook een AWD stationwagon heeft, kun je je afvragen waarom je nog een RS4 moet kopen.
Audi heeft de aanval gepareerd met een speciale Competition Plus-uitvoering van de RS4, met behoorlijk serieuze hardware. En voordat de BMW-fanboys roepen dat Audi de naam Competition gebruikt, zij waren eerder: in 1994 was er een Audi 80 Competition quattro met die naam.
![](https://www.autoblog.nl/files/2022/06/BMW-M3-G83-Touring-gelekt-2.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2022/06/BMW-M3-G83-Touring-gelekt-1.jpg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2022/06/BMW-M3-G83-Touring-gelekt-3.jpg)
Je hoeft overigens niet lang meer te wachten op de officiële onthulling. Die zal 23 juni 2022 plaats vinden tijdens het Goodwood Festival of Speed.
Meer lezen? Dit zijn 15 extra praktische BMW 3 Series!
Met de achterkant is weinig mis..
Mogelijk dat mijn mening sterk afwijkt: ik vind die – vaak onnodige – diffusors ontzaglijk lelijk. Alpina houdt de achterkant beschaafd, zet de uitlaten wijder uit elkaar én de hele achterkant is in zelfde kleur
@willeme
“Sterker nog, nu de M3 ook een AWD Stationwagon heeft, kun je je afvragen waarom je nog een RS4 moet kopen.” Ik weet het wel, als je niet in een gedrocht rond wilt rijden, maar in een relatief snelle auto. Dan kies je dus voor een RS4 😉
Geen verrassing, wel fijn. Ik snap nog steeds niet waarom ze drie jaar die station gehyped hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat er zoveel extra ontwikkeling in gaat zitten.
Lijkt mij ook niet idd. Maar helaas staat er geen Giulia Q SportWagon tegenover.
“Daarmee kunnen we in principe het artikel ook wel afdoen, want dat is natuurlijk wat het is. Een M3 met een stationwagon bips.”
Wacht. Wacht………wacht. Heb je nou echt Loek nodig om tot die conclusie te komen? Als dat zo is laat ik jullie dan nog wat meer geheimen verklappen. Een C63 W205 is een W205 met een stationwagon bips. Een Audi RS4 B9 is een B9 met een stationwagon bips.
Probeer je mij nou af te schrijven als Spuit 11? 😂
De Alpina versie (B3 Touring allrad) weegt 1880kg getankt (din). Hopelijk is deze niet veel zwaarder….
Dit zijn de allerlaatste M wagens zonder hybride systeem of als EV. Over 20 jaar zijn dit de meest gewilde exemplaren. Leuke investering, je moet alleen niet meer dan een paar duizend per jaar rijden.
En de verleiding weerstaan iets aan de voorkant te doen. Voor de rest, magnefiek dit.
Juist, en weinig kilometers maken met een Touring is wat vreemd, waarom koop je anders een praktische M3?
Des te meer zal eentje met lage kilometers nog meer waard zijn (al ben ik niet helemaal zeker, tijden veranderen), was het niet dat ik een auto koop om van te genieten achter het stuur, en niet vanop mijn financiele apps op mijn telefoon…
Volgens is het niet “ik maak veel kilometers, dus ik kies een stationwagen” maar “ik moet vaak babyspullen, kinderwagens, koelkasten of bouwmateriaal vervoeren, dus ik kies een stationwagen”.
Ik vraag me dat dus serieus af. Laatst met een paar vrienden de discussie gehad of je over 20/30 jaar überhaupt nog met een benzine auto mag rijden. De discussie ging verder, op een circuit kan het altijd nog wel. Maar gezien het aantal huidige milieu ridders zou dat wel eens teveel lawaai kunnen geven. Onze conclusie was; nu leven en lekker gas geven zolang het nog kan.
De vraag is meer waarom zou je over 20/30 jr niet meer met een benzine auto mogen rijden?
De gemiddelde uitstoot van het nederlandswagenpark daalt al jaren en zal deze trend blijven volgen.
Bij een verbod zullen er vanzelf schadeclaims volgen. Je kan je voorstellen dat een auto van nu een waarde op papier bij slechts een aankondiging van een verbod binnen no time minder waard zal worden. Die duikeling is het gevolg van het verbod. Dan is het niet meer dan normaal schadeloos te worden gesteld aangezien de overheid daarvan de veroorzaker is geweest. Dan hebben we ook nog wens auto’s die tonnen waard zijn. Je kan op je vingers natellen dat daar aardige rechtzaken op zullen volgen. Hoe makkelijk is het om het dan gewoon uit telaten faseren? Geen enkele actie is benodigd. Geen dreiging van rechszaken. En de gemiddelde uitstoot van het wagenpark zal door de jaren steeds lager worden. Tot over een jaar of 60 bijna geen brandstofmotoren rondrijden. Want hoevak zie je nu nogdagelijks een auto rijden van > 40 jr oud?
Iedereen heeft de spyfoto’s de afgelopen jaren al meermaals gezien. Weinig verrassingen dus..
En iedereen die die foto’s niet heeft gezien maar wel een klein beetje voorstellingsvermogen heeft die wist ook dat het er zo uit zou gaan zien.
Tsja, mijn lichtelijk sarcastische opmerking was dan ook meer gericht op het feit dat een XTomi of een andere fotosoeper dit natuurlijk ten tijde van de G80 al had voorspeld door de daklijn van een G21 achterop te soepen. Echt verrassend is het dus allemaal niet.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat BMW hem precies op het juiste moment lanceert. Ik was eerst erg sceptisch wat betreft de G80 en vond nu een Touring uitbrengen een beetje mosterd na de maaltijd. Maar nu BMW wat te vieren heeft dit jaar is het best een goede stap. Plus, de G80 begint te wennen. Ik heb er al een paar gezien, ook in andere kleuren dan Isle of Man Green (wat trouwens in het echt een gave kleur is) en ik vind hem absoluut nog steeds niet mooi, maar we hebben het er maar mee te doen.
Dus kom maar op met die M3 Touring. Wellicht wordt het nog wat.
Excuses, ik zal je moeten verbeteren. Een w205 station bestaat niet. Een s205 is een stationwagen.
Ziet er echt tering lekker uit. Pleur maar op de oprit, ideale gezinsauto.
Motorisch zal het best lekker zijn maar het uiterlijk kan ik maar niet mooi vinden.Zitten teveel vouwen en drukke lijnen op de verkeerde plek.
Wereldschokkend is het allemaal niet meer. In tijden van onbetaalbare fosiele brandstoffen schat ok de vraag naar dergelijke motorisaties toch vrij beperkt in. Kwa looks tja, je weet dat het duur en exlusief is, dus de druk om het mooi te vinden ligt behoorlijk hoog maar eerlijk is eerlijk blijf het een asso bak vinden. De vorige f80 serie zonder break was welliswaar stukker mooier. De gewone 4d m3 g80 dan maar als het echt moet ofja de Alpina versie, die veel minder into your face is .
Maar een trekhaak is geen optie… toch wat vreemd voor een touring…
Jeetje verrassend had deze achterkant echt niet verwacht…
Hoeveel M3’s worden er eigenlijk nog verkocht in NL nu de brandstof zo aan de prijs en een Tesla Plaid sneller is?