Uiteraard niet op het moment dat Renault bedacht had, kunnen we je de plaatjes laten zien van de SUV die boven de Kadjar gepositioneerd gaat worden.
De naam Koleos komt je waarschijnlijk wel bekend voor. Niet alleen was het de naam waaronder ze in 2000 hun eerste SUV-concept lieten zien, het was ook de eerste SUV die Renault tussen 2008 en 2011 in ons land verkocht. Niet met al te veel succes overigens, de in Korea ontworpen SUV smoelde niet zo lekker en lag ook qua afwerking niet op het niveau van wat Renault in Europa bouwde.
Renault gaat in de herkansing en gaat binnenkort deze Koleos presenteren. Het model komt boven de Kadjar en deelt net als die SUV zijn genen met een Nisssan. Daar waar je de Kadjar moet zien als Renaults Qashqai, daar is deze Koleos de Franse visie op de X-Trail. De basis mag dan uit Japan komen, het design is helemaal des Renault’s, met een groot logo en koplampen met dagrijverlichting die als een soort hockeystick onder de koplampen hangen. Aan de achterzijde zien we ook hier weer de achterlichten die bijna tot het midden doorlopen. Geen natuurlijke schoonheid wat mij betreft, maar het smoelt wel tien keer beter dan de oude Koleos. (Via CarScoops)
Update: koud vijf minuten na het publiceren van dit bericht heeft Renault ons bovenstaande foto gestuurd, maar die hadden we natuurlijk al. Heel veel extra informatie krijgen we ook niet, anders dan het feit dat Renault deze Koleos gaat onthullen in Beijing en dat de auto ook op de Chinese markt gebouwd en verkocht gaat worden. Vandaar ook die Chinese karakters in onderstaande foto’s.
martinus zegt
Mooi Nederlands Ontwerp.
Goed bezig v.d. Acker!
Renault begint echt een familiegezicht te krijgen.
lincoln zegt
@martinus:
Idd .. Typisch NL auto ontwerp ..
mashell zegt
@lincoln: als je ogen heel erg (nou ja eigenlijk helemaal) dichtknijpt dan lijkt die Koleos wel wat op een Volvo 340.
st220 zegt
Nja, q7 achterkant… Niet zo mooi…. Maar dat is mijn mening.
cadrez zegt
Voorkant is wel dik. Achterkant is maar mwaaah. Geef mij dan maar een 159 station nu het nog kan.
thefmanl zegt
Ik vind hem geslaagd
mastemaker zegt
Is dit niet de chinese kloon?
rubencarspotter zegt
Het heeft wel wat.
gt500eleanor zegt
Netjes!
Jochempie zegt
@dizono je bent vergeten SCOOP!!!!11! In de titel te plaatsen…
Dizono zegt
@Jochempie: ik wilde wel, maar dat paste niet op één regel: http://static.autoblog.nl/images/wp2016/divers/past-niet-550.jpg
Jochempie zegt
@Dizono: Sowieso is die regel niet hoog genoeg om er een lekker schreeuwerige titel in te plaatsen, of niet? ;)
KEV9 zegt
Zekers geen lelijke auto maar hij moet wel opboksen tegen de Mazda Cx5
dikdraak zegt
@Soulmaster: De CX-5 is toch wel een slag kleiner dan het X-Trail/Koleo-duo.
On-topic: Niet verkeerd, maar ik vind zijn Japanse broer tot nu toe fraaier.
sr20det zegt
@dikdraak: cx-7 dan
dikdraak zegt
@sr20det: Die is al bijna 4 jaar uit productie ;)
maxhunter zegt
Prima! Kom maar door met die 160pk diesel en automaat.
pomoek zegt
Pff. Een SUV is suf. Bovendien een Duitse Premium kloon.
E34M5Touring zegt
De vorige was een omgekatte Samsung. En niet Frans genoeg. Zelfde probleem had de C-Crosser bij Citroen. Te Aziatisch qua styling en interieur. En vooral qua weggedrag. Mensen die bewust Frans kopen voor het comfort vonden dat niet in deze modellen. Goed dat ze nu daarom een echt eigen design er op los laten. Denk zeker dat dat scheelt.
dikdraak zegt
@E34M5Touring: De Fransen zijn al een generatie of twee bezig om dat ‘comfortsloep’-imago weg te werken; een DS5 is tegenwoordig harder geveerd dan een vergelijkbare Mercedes of Audi en ook de Espace is lang niet meer zo’n dweil als zijn voorganger. Hoe jammer het ook is, het wordt tijd dat we de associatie tussen Frankrijk en comfort gaan verlaten.
E34M5Touring zegt
@dikdraak: Dat komt omdat een DS5 moet kunnen concurreren met die merken. Of dat ook zo werkt in real life laat ik even in het midden maar dat was de insteek. Een gewone C3,C4 of C5 is veel meer op comfort ingericht. In alles, stoelen etc. Maar ook onderstelafstelling. Niet voor niets dat de DS modellen niet met Hydractief geleverd worden.
De eerste Koleos en C-Crosser waren niet Frans genoeg om de echte liefhebbers uit de C5 en Laguna te krijgen. Wij kregen de introductie Demo niet gesleten. Pas jaren later met een flinke korting. We hebben er in al die tijd geloof 3 verkocht. Het zag er vanbuiten een beetje uit als een Citroen. Maar vanbinnen was het gewoon een Outlander, met dito stoelen en dashboard. Leek in de verste verte niet op een Citroen interieur. Daar trappen je klanten gewoon niet in.
Maar ja, dr moest snel zo’n ding komen want ze werden aan alle kanten voorbij gestoken door Midi SUV’s. Zelfde geldt voor Renault.
dikdraak zegt
@E34M5Touring: De C3, C4 en C5 zijn dan ook allemaal een volle generatie ouder.
E34M5Touring zegt
@dikdraak: Niet ouder dan de DS3, DS4, en DS5. De DS3 en 4 zijn zelfs ongeveer gelijktijdig met de nieuwe C3 en 4 geintroduceerd. Dus dat valt wel mee hoor.
coffeecup zegt
@E34M5Touring: C5 Tourer. Heerlijk…
E34M5Touring zegt
@coffeecup: Ik heb 2j met een sedan gestuurd. Bijzonder fijne en comfortabele reisauto.
coffeecup zegt
@e34m5touring: en ik met de Tourer 2.0hdi. Lekker reed dat hè. En lang neutraal in de bochten, daar verbaasde ik me vaak over.
Wegenbelasting à 1.800e/jr was de enige overweging om tot verkoop over te gaan :(
E34M5Touring zegt
@coffeecup: Ja t is geen lichtgewicht, zeker als tourer. Maar wel lekker veel ruimte en geweldige stoelen.
henkhupelschoten zegt
Schitterend, maar wat moet je nu met de Espace?
Rob zegt
@henkhupelschoten:
Ik denk dat deze een stukje goedkoper wordt? Voor een nieuwe Espace moet je namelijk 45k meenemen.
shootingbrake zegt
Gewoon een mooie auto, maar het design van Renault is ondertussen wel erg voorspelbaar geworden. De verschillen tussen de modellen hadden wat mij betreft groter kunnen zijn. Wel knap hoe snel Renault hun hele modellengamma heeft vernieuwd, op dit moment zijn voor mijn gevoel alle modellen bij de tijd.
desjonnies zegt
@shootingbrake:
Ik vind de passage in jou zin ” maar het design van Renault is ondertussen wel erg voorspelbaar geworden ” fantastisch, want onbewust geef je het Duitse Design in één halve zin weer !
Renault.
Rare piepensnijders.
Hebben periodes dat ze meer lef hebben dan welke andere auto fabrikant ook :
https://www.carsbase.com/photo/Renault-Avantime_mp43_pic_1538.jpg
Maar ook periodes dat ze eerste-klas gladiolen-bakken maken.:
http://www.autodata1.com/media/renault/pics/renault-9-l42-%5B8642%5D.jpg
ArnoldH zegt
Een opgeblazen Megane. De kadjar is in mijn ogen veel mooier
87sandyd zegt
@arnoldh: renault doet een Mercedesje….
mrrallycross zegt
Mooie nissan
Nemus zegt
Het lijkt wel of ze die koplampen en grille uit de rekken bij Volkswagen zijn gaan halen (Passat) en er dan die hockeystick onder hebben gehangen.
De Kadjar lijkt verl meer in proportie dan deze. Bij de Kadjar en Espace had ik nog zoiets van: ‘nou, die zou ik wel willen!’, maar van deze word ik niet erg warm…
freezzr zegt
Ik stond laatst achter een Talisman sedan voor ’t stoplicht en moet bekennen dat die kont er zeer goed uit zag IRL.
zweed zegt
Nu al oud ontwerp…
coffeecup zegt
@zweed: juist. Dit en de Talisman zijn de Safrane van de huidige tijd. Over vijf jaar hopeloos onverkoopbaar omdat de nieuwigheid dan wel van die belachelijke lampen af is.
miezemiez zegt
Ze kijken af bij Duitsland. Noem het familiegezicht of budget/tijd tekort voor een nieuw ontwerp. Voor en achterkant copy-paste staat Renault niet. Gewaagde, apparte modellen waar je over kon nadenken of je het mooi vond of niet. Dat is wat ik begin te missen bij dit merk.
Joost zegt
Ik hoop dat slechte fotografie het beeld heel erg vertekend….dan kan het nl nog wat worden.
Word hier niet heel warm van…
berlinetta zegt
Aangezien ik de Talisman erg fraai vind, is deze ook leuk om te zien. Ben sowieso wel fan van de huidige designtaal van Renault.
HIM zegt
Alle nieuwe Renoos zien er druk uit van achter…lomp!…het is ook nooit goed hè :)
2wheeler zegt
Brede, platte achterlichten doen het voor mij altijd erg goed. Vind het een stoere verschijning. Of het allemaal echt mooi is laat ik in het midden.
premiumduitser zegt
Achterkant van de nieuwe megane, voorkant hetzelfde als alle andere modellen van Renault. Als BMW, Mercedes of Audi dit doet hoor je hier alleen maar: Schandalig! Wat fantasieloos! Maar bij Renault is het een familiegezicht? Nee Renault doet het geen haar beter dan de rest qua design originaliteit. De nieuwe Renaults zien er zeker niet slecht uit, maar ook hier is er geen originaliteit.
Dutchdriftking zegt
Tja, eerst leken alle Audi’s op elkaar. Binnen no time deden alle VAG modellen dat. Kort daarna kwamen de BMW’s en Mercedessen die extreem veel op elkaar leken. En nu volgen traditie getrouw de Fransen een tikje later. Erg jammer overigens. Het is echt heel erg mooi hoor, maar het lijkt zo enorm op elkaar!
LaLancia zegt
En dit is een Renault omdat? Door die kekke ledlampjes, of door die enorme achterlichten? Wat mij betreft gaat dit merk qua ontwerp de laatste jaren alleen maar achteruit. Ik wil Le Quement terug!
flik2punt0 zegt
Ziet er niet verkeerd uit is alleen wel een megane met botox
Calimero zegt
Ze hadden beter de Captur als Kaptur op de markt kunnen brengen zoals nu in Rusland.
Dan had je Kaptur, Kadjar, Koleos gehad. Allemaal namen met een K.
onnorolo zegt
de voorkant van de nieuwe renaults vind ik niet echt mooi. ik denk ook niet dat het logo groter kan.
noreplacementfordisplacement zegt
Dikke bak voor een prima prijs. Ik vind helemaal mooi!
mijosu zegt
Kan dat wiebertje niet groter?
desjonnies zegt
@mijosu:
JA.
Zonder problemen…………
http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/243662/1002768z.jpg
BRT zegt
Ze hadden de naam Koleos beter mee kunnen geven aan de Kadjar en andersom. De Koleos doet me denken aan de veel compactere SUV van voorheen. Maar wel slim van Renault aangezien de SUV’s zo gewild schijnen te zijn/worden.
mashell zegt
Renault probeert het opnieuw met de Kolossos?
Stoere wagen en ik ben razend nieuwsgierig waar die luchtroosters in de voorportieren voor dienen.
Citrofiel zegt
Waar de X-Trail in mijn ogen een Qashqai met iets andere/langere kont is, heeft de Koleos wat meer een eigen smoel ten opzichte van de Kadjar. Meer Talisman vs. Mégane, hij oogt veel meer een klasse hoger. Lijkt me best een geslaagd ontwerp, hoewel ik nog even meer (video)beelden afwacht.