
Een ingrijpende maatregel, die misschien logischer is dan hij lijkt.
“Het is klaar met al die cabrio’s!” aldus wethouder Willemijn Ballebroek (ChristenUnie) van de gemeente Harderwijk. Ze heeft een voorstel neergelegd bij haar burgemeester om cabrio’s te verbieden in haar geliefde gemeente. “We krijgen steeds meer klachten van onze inwoners over de overlast van cabrioletrijders. Genoeg is genoeg.” aldus de wethouder, vanmorgen aan de telefoon tegen Autoblog.nl.
Het lijkt misschien vreemd, maar cabrio’s veroorzaken sinds jaar en dag overlast in Harderwijk. Met name in weekenden met mooi weer en gedurende de vakantieperiodes is er veel sprake van overlast. Bestuurders van cabrio’s pakken dan de kans om hun fraaie bolides uit te laten op de Veluwe. Dit wordt vaak afgesloten met een ritje over de heide, waarna een visje in de haven, of een terrasje in het centrum zorgt voor een enorme toestroom van auto’s met open dak. Het lijkt misschien op het eerste gezicht cabriorijdertje pesten, maar Ballebroek is van mening dat ze juist deze doelgroep ook in bescherming neemt tegen zichzelf.
“We beschermen niet alleen onze inwoners, maar ook de cabrio-rijders zelf met deze maatregel. Aan de ene kant stoten cabrio’s natuurlijk meer uit dan auto’s met vaste daken, door hun minder goede stroomlijn en hogere gewicht. Bovendien ademen de berijders deze vervuilde lucht veel directer in, omdat ze niet beschermd worden door interieurfilters wanneer het dak open is. In onze overvolle, slecht doorstromende infrastructuur staan auto’s bovendien vaak stil, waarbij het inademen van de uitlaatgassen een nog groter probleem wordt.”
De gemeente Harderwijk verwacht met de maatregel ongeveer 2500 auto’s per jaar uit het verkeer te kunnen weren. Dat is ruim meer dan de 800 diesels die per 2019 in Arnhem geweerd zullen worden, door de gisteren aangekondigde maatregel om diesels van voor 2004 te gaan verbieden. De wethouder mobiliteit in Arnhem verklaarde gisteren dat bewoners van de binnenstad gemiddeld meer dan een jaar korter leven, vanwege de slechte lucht.
De techniek om cabrio’s te registreren en boetes te genereren voor overtreders is echter niet goedkoop. “We zijn al in gesprek met omliggende gemeenten als Nunspeet en Nijkerk, waar dezelfde problematiek speelt,” aldus Ballebroek. “Wellicht kunnen we kosten delen.” Ondertussen wordt er getest met een camerasysteem dat door middel van kentekenregistratie kan controleren of een auto wel of niet een cabrio is.
Hoe het systeem omgaat met tussenvarianten zoals targa’s, is nog onderdeel van discussie. Wel wordt er gesproken over een uitzonderingsregel voor inwonenden van Harderwijk die een cabrio hebben van ná 2007. Mits deze met hun dak dicht rijden, zouden deze auto’s toegelaten kunnen worden. Bij vervanging van de auto mag echter geen cabrio meer worden aangeschaft, de uitzondering geldt dus alleen voor cabrio’s die nu al geregistreerd staan in Harderwijk. De hoop is voor de zomer van 2018 het systeem al in werking te kunnen laten treden.
Het is wellicht begrijpelijk, maar het wordt langzamerhand als automobilist wel steeds lastiger om nog te onthouden waar we wel en niet een stad in mogen. Zo spraken we een bestuurder van een Golf Cabriolet TDI uit 1999: “Eerst mocht ik al Rotterdam en Utrecht niet meer in, binnenkort ook Arnhem niet meer, laatst kreeg ik een boete in Antwerpen en dan komt Harderwijk er nu ook nog bij! Ik ga mijn auto maar eens verkopen, want dit slaat toch helemaal nergens meer op! Ik betaal toch ook gewoon wegenbelasting?”, gevolgd door wat krachttermen die we hier niet zullen herhalen. Op de vraag wat hij dan nu voor auto wilde gaan kopen: “Ik denk een TT Roadster. Oh nee, dat mag natuurlijk ook niet. Dan maar een oude Passat Variant ofzo, best makkelijk met de hond. Of zijn stations ook een probleem?”
Een vrouw in een Mazda MX-5 reageerde gelaten: “Ach, als het beter is voor het milieu en voor mezelf, dan ga ik wel gewoon met de trein naar mijn werk in Appingedam.”
Wellicht is het handig dat er in Den Haag eens gekeken wordt naar eenduidige regelgeving over milieuzones, zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Al zullen specifieke problemen als de overlast van cabrio’s in Harderwijk dan wellicht buiten de boot vallen. Een lastig vraagstuk, aan Den Haag de taak om het voor iedereen begrijpelijk te maken.
NB: voor sommigen onduidelijk, maar bovenstaande is een fictief nieuwsbericht, verzonnen vanwege frustratie over het nieuws uit Arnhem. Zie ook de onderstaande tags fictie en column.
Fotocredit: een dikke cabrio voor het stadhuis van Harderwijk, via Autojunk
Ik ben haast zeker dat dit puur voorkomt uit jaloezie. Wat een onzin zeg.
@kilum: Ho, stop, ho! Ik kan nergens anders iets vinden over dit bericht, danwel over ene “Willemijn Ballebroek”. Er is niemand te vinden via google met die naam, er zit niemand namens de Christenunie in de gemeenteraad van Harderwijk, en er is ook geen wethouder met die naam in Harderwijk. Volgens mij is dit bericht compleet uit de duim gezogen.
@jochempie: joh…
@autoblogger: Achteraf best lachen. De scherpte mis ik blijkbaar nog wel eens. Autoblog is ineens een goede leerschool.
@viezefreddyw: ik snap hem nog steeds niet…
@nicolasr: Jij blij dat je je Audi net verkocht hebt…
@viezefreddyw: maar serieus. Aan de tag ‘fictie’ te zien is het verhaal niet echt. Maar dan zal het nog wel niet af zijn. Of de alinea waarin wordt verklaard waarom het verhaal überhaupt is gemaakt, al dan niet voorzien van een link, is eraf gevallen. Dat denk ik haast wel.
Want weet je; ik ben heus niet dom (ja, mijn moeder heeft me ooit laten testen en daar kwamen best leuke cijfers uit), maar ik snap hem gewoon nog steeds niet. De aanleiding snap ik niet, de gekozen plek, het soort auto…
Maar goed. Ik ga eten. Boontjes. Doei!
@nicolasr: Denk dat het te maken heeft met de absurde milieuzone die Arnhem gaat invoeren en dat daarmee diverse steden verschillende regels hanteren en daarmee sommige auto’s in de ene stad wel mogen komen en de ander weer niet…
Alleen snap ik niet dat er zo’n artikel gemaakt moet worden om dat duidelijk te maken.
@viezefreddyw: In Arnhem valt het allemaal nog wel mee. Het is alleen het gebied binnen de stadsring en de stadsring zelf. Daar binnen wonen maar weinig mensen met een oude diesel die echt geraakt gaan worden. En de andere bewoners redden zich wel want je kan nog steeds gewoon tot aan de ring komen (het stadshart). Daar binnen is sowieso weinig ruimte voor verkeer.
Het zal vooral het sluipverkeer raken, en dat juichen we hier alleen maar toe.
@Jochempie: ik lach me de ballen uit de broek
@kilum: vieze honden die andere niks gunnen inderdaad
@kilum: de poging tot satire zelf is al ronduit sneu. Dat je dan niet begrijpt dat dit een poging tot satire is, dat is ronduit treurig.
@joep: Nou sorry hoor, dat ik na het lezen van een artikel niet de tags controleer.
Daarnaast zegt het wel iets over NL in zijn huidige vorm dat we iets, zo belachelijk als dit, gewoon voor waar aannemen.
@joep: jij hebt er anders anderhalf uur langer over gedaan om er achter te komen dat het satire was. Om @kilum dan op zo’n denigrerende wijze weg te zetten getuigt ook niet echt van super intelligent, of heb je die mening zelf niet? Want wie geeft ons de zekerheid dat jij het wèl in één keer door had dat het satire was, of kwam je hier achter nadat anderen dat voor jou al hadden ontdekt? Ik dacht eerst ook dat het een serieus bericht was, ben ik nu ook heel dom?
@joep: In eerste instantie vroeg ik mij bij ’t lezen van dit bericht af hoe ’t mogelijk is, dat gemeenten zover kunnen gaan met ’t opstellen van eigen regels om luchtvervuiling te beperken. In tweede instantie rees bij mij de vraag, waarom deze maatregel alleen maar cabrio’s zou betreffen en niet auto’s, die vervuilender zijn. Mijn conclusie: Het ontbreken van landelijke maatregelen en regels zorgt voor ’n wirwar aan regels, die autorijdend Nederland alleen maar in de problemen brengt. Er zijn dus dringend algemeen geldende, landelijke dan wel Europese regels nodig. En ja! Ook ik nam dit bericht even voor serieus aan. Dat ik verplicht zou zijn om eerst de tags te controleren alvorens zo’n bericht te lezen, ontging mij volkomen.
–edit: we hebben voor de duidelijkheid nog even een extra regeltje in het artikel opgenomen–
@9000cse: @CasperH: Dan nog vind ik ’t ontzettend slap om mijn bericht in te korten! Wees gewoon consequent en accepteer reacties die zulke nepberichten veroorzaken. Ook al wijs je me nu terecht door deze toevoeging en ’t schrappen van de rest van mijn reactie, de trend van ongeloofwaardigheid heb jij zelf ingezet. Ik ervaar je reactie nu als ’n ongerechtvaardigde censuur! Ik onderbouwde tenminste mijn reactie en gaf ook aan, dat ik daar niet mis te verstane reacties op kon verwachten. Als dat niet meer mag, richt je dan in ’t vervolg alleen op fans, die geen kritiek willen leveren en alles wat met luchtvervuiling te maken heeft als nonsens betitelen. Voor de rest sta ik nog volkomen achter mijn volledige bericht, ook al mogen anderen dat van jou niet meer lezen.
@kilum: AB neemt een voorschotje op 1 april ? Nu maar hopen dat pluizen in gemeentehuizen de satire begrijpen.
Nederland is kapot..
@daiko: nederland moet weer snel heeeel arm worden dan hebben mensen wel wat anders aan hun hoofd dan dit, genderneutraliteit of zwarte piet!
@mb10: juist!!
Dat zeg ik dus altijd
Het wordt tijd dat de pleuris uitbreekt
Dat zal ze die nsbers
Ik schrik hiervan.
Is dit de site van De Speld?
@brokkenpiloot: eerste dat ik dacht..
-edit: check de tags/trefwoorden-
@ontploffer: Zouden ze beter nog ‘fake news’ aan toevoegen…
@brokkenpiloot: autospeld.nl
32 juni 2018 Supercar Sunday in Harderwijk.
Zet vast in uw agenda.
@daiko: Dan kom ik met mijn Viper GTS. Geen probleem, maar je Copen kan je thuislaten..
@daiko: 32 maart bedoel je? ;-)
@kareljansen: de 32e bestaat niet, moet dus 31 februari zijn
@escort77: 31 februari kan ik niet, dan is het mijn verjaardag!
Satire? Mag ik hopen?
@olivier420: als een site als Autoblog dit soort artikels nodig heeft om de likes dan moeten ze zich toch heel stevig achter de oren gaan krabben.
@rhellema: het is niet voor likes, het is om eens even goed na te denken waar we in Nederland mee bezig zijn.
@autoblogger: wacht even…er wordt dus een artikel verzonnen om eens goed na te denken waar we in Nederland mee bezig zijn?
@rhellema: Ja, raar hè! Blijkbaar heeft men bij de redactie gedacht, dat een onderwerp over fijnstof, in de relatie tot cabrio’s, een smerig zaakje zou kunnen zijn. Dus hoe pak je het dan aan, om een artikel te schrijven wat a, verontwaardiging te weeg kan brengen en b, mensen toch aan het nadenken zet, over het bedoelde onderwerp?
Maar het is natuurlijk een heel dubbel iets, binnen Autoblog.nl, want aan de ene kant, adoreren zij juist die cabrio’s, zeker hen waarmee zoveel fun te behalen valt en toch gaat men het bezit van cabrio’s ter discussie stellen.
Bijzonder verwarrend, lijkt mij die discussie geweest zijn.
Persoonlijk, had ik het nooit zo gebracht, maar meer als voorzetje, met de kop tekst: “Wat als je cabrio’s nou eens gaan verbieden in de binnenstad?”. Dan hoef je geen nepnieuws te maken en toch het zelfde onderwerp te behandelen.
Het zijn keuzes en die zijn soms best lastig.
Maar uiteindelijk past het in de evolutie van Autoblog.nl.
Misschien een tip, doe het iets verstandiger en toch leuk!
@Orichy: wat ik met name vreemd vind is de reactie van @autoblogger “om na te denken waar we mee bezig zijn”. Alsof Autoblog het verschil kan maken in wat we wel of niet doen. En dan verzinnen ze dus een artikel waarmee ze reacties ontlokken. Een artikel waarvan Autoblog op voorhand al weet dat het reacties op gaat leveren die totaal niet gaan over hetgeen @autoblogger beweert hiermee te bereiken. Als je zoiets wil bespreken dan moet je dat inderdaad zoals jij ook zegt niet op deze manier brengen maar maak dan gewoon een topic met als titel “Opinie: is het gezond om met een cabrio te rijden?”
@rhellema: Je zou dit, bij verkeerd begrijpen, zelfs als opruiïng kunnen zien, tegenover Gemeente Harderwijk. Als Gemeente Harderwijk, zou ik wel even Autoblog.nl wel op het matje roepen, dat dit onnodig en beschadigend zou kunnen werken, als mensen dit voor zoete koek nemen, zonder een referentie uit te voeren.
Misschien krijgen zij wel veel vragen en reacties hierop. die zij als negatief ervaren.
Maar het doel wordt niet bereikt hierdoor.
Want wie op Autoblog.nl gaat serieus nadenken over dit soort zaken, na het lezen van dit artikel, over het vraagstuk gezondheid en cabriolet rijden? Niemand, want Autoblog.nl is vooral voor de leuk en wordt door het overgrote deel niet serieus genomen, nu al helemaal niet meer. Elk nieuw komend verhaal, zal met een kwinkslag gelezen worden, als het enigszins serieus oogt. Dus gooit Autoblog.nl haar eigen glazen in, om ooit nog serieus genomen te worden.
Niet jammer, maar wel apart.
@autoblogger: is het niet beter om dat aan de Speld over te laten..?
Flauw grapje… Geen bronvermelding, niets over vinden via Google en de enige wethouder van CU in Harderwijk is een kerel (https://harderwijk.christenunie.nl/pieterteeninga)
Waarom dit verhaal? Aandacht tekort? Raadslid bestaat helemaal niet,uit de duim gezogen verhaal. Of willen jullie een punt maken met dit verhaal?
Ik weet niet wie de kalender beheerd bin autoblog maar het is 26 oktober niet 1 april.
Ik kan dit verhaal nergens anders lezen dan hier.
Verminderen van uitstoot en fijnstoflobby? Prima. Gooi er direct de Umweltplakette bij zodat NL en DE dezelfde regelgeving hebben. Gemeentes verbieden nog zelfstandig beleid te bedenken aangaande landelijke thematiek en een verbod op linkse partijen op wethoudersposten die gaan over het milieu.
Ik stel voor om alle carbioclubs op te trommelen en keihard een potje te gaan revven voor her stadhuis. Wat een onzin…
Ballebroek. Die lacht zich de ballen in d’r broek.
Eng mens joh, wat een flauwekul man. Puur uit protest pak ik een rondje Harderwijk volgende zomer. Vol gas. Met mijn kop uit het raam zodat ik al die uitlaatgassen kan inademen. Om vervolgens een potje te revven voor het gemeentehuis.
@viezefreddyw: wanneer spreken we af? ik doe met je mee!! :)
@viezefreddyw: En dan sta je op Autoblog met een filmpje en dan kan je lekker jezelf een tokkie in je gehuurde f430 spider noemen!
@fmgarcia: Mag niet he, Tokkie zeggen. Want Joodse naam.
@viezefreddyw: wanneer gaan we? ik heb dan wel geen cabrio, maar wel een dakraampje.
is satire dit, hoop ik toch?
@viezefreddyw: ik was er dus bijna ingestonken, maar we kunnen er een project autoblog feestje van maken, alle cabrio rijders van autoblog naar Harderwijk, ik doe mee XD
Harderwijk zal verder geen problematiek hebben, geen hangjeugd, terrorouderen, parkeerproblemen, drugsoverlast etc. etc. Want alleen dan heb je de tijd om dit soort belachelijke dingen te verzinnen, ongelofelijk zeg… Wat een leeg leven moet je dan hebben…
@e34m5touring: heel leeg.
“Aan de ene kant stoten cabrio’s natuurlijk meer uit dan auto’s met vaste daken” O het is weer zo een groen links takke wijf… Wat is er toch met dit land en millieu, alleen al omdat iedereen er zo mee bezig is ga ik er absoluut niks aan doen, geef mij maar een duramaxx diesel met roaling coal, zal ff langs harderwijk gaan rijden dan :)
1 april duurt nog wel even of worden we nu een echt communistisch land?
@sjanbob123: ik zat ook ff op mijn kalender te kijken. Snap er niets van!
@sjanbob123: Veluwe, ik denk dat je de bible belt bedoeld :)
Ach, hier is onlangs een nieuwe wethouder benoemd die een veroordeling die voor valsheid in geschriften achter zijn naam heeft staan, nog asocialer is dan Geert Wilders in het kwadraat en met zijn BV een miljoenenclaim heeft lopen tegen het gedeelte van de gemeente dat onder zijn nieuwe portefeuille valt.
Als dat soort maffe dingen kunnen, kijk ik er niet raar van op als een wethouder meent de plezierpolitie te moeten spelen en cabrio’s uit de gemeente wil verbannen.
Willemijn Ballebroek… Enough said
Wat een onzin dit.
@ko4n: Letterlijk onzin, ja.
Holy fuck, zelfs Kim Jung-un zou dit een draconische maatregel noemen
@tvklarenbosch: geloof niet alles wat in de media ziet, leest en hoort
@599gto: wat bedoel je?
@tvklarenbosch: Wat heeft Noord Korea en haar leider gedaan om zo in het hoekje te worden gedreven ?! haal geen argumenten aan die ongestraft door anderen worden gedaan
@599gto: haha
@599gto: Jij wil mij zeggen dat Kim Jong-Un niet op zijn derde leerde autorijden en dat Kim Jong-Il niet met drie weken al kon lopen en met 8 weken vloeiend sprak?
@edge: Vergeet niet dat hij de eerste was die alle 18 holes op de golfbaan een hole in 1 sloeg.
Die vrouw met haar MX-5 hoeft zich nergens zorgen om te maken. Dat is een roadster en geen cabrio.
@zwepp: De passengers terminal, Schiphol en Rotterdamse haven ook niet :)
@599gto: De Arena helaas niet. Dat dak kan wel open.
@fmgarcia:Komt door het sis geluid van het uit publiek
@599gto: Hmm een paar turbo’s zullen wel geapprecieerd worden in de groenste plaatst van de Veluwe! Dolfijnen psychisch knevelen is dan wel weer toegestaan in Harderwijk.
Ik heb even nagedacht over de argumenten die de dame aanhaalt, maar het enige dat ik me kan bedenken is “krijg de klere, snol!”
@Jochempie: haha, gewoon even langsgaan met alle open varianten die geen cabrio zijn: de Spider (Spyder), targa, roadster, landaulet, de topless …
@jules713: @zwepp …
@jules713: Topless zal haar zeker over de rooie krijgen
coffee and cars in Harderwijk
Wat een dol fijne stad is het toch ook… Ik denk dat we een locatie hebben voor het Mega Motor Treffen van volgend jaar!
@dizono: Maar niet op de boulevard hoor!1!! http://www.waterfrontharderwijk.nl/geen-motoren-op-de-vernieuwde-boulevard/
En viziertje dicht, want al die vieze uitlaatgassen jakkie.
@dizono: dude.
En over een jaar landelijke campagnes gaan voeren voor Harderwijk want het toerisme loopt keihard terug.
Ze snappen niet dat die cabriorijders de lokale middenstand steunen door in Harderwijk uit eten te gaan en wat te drinken? Ze zijn daar denk ik de weg kwijt
@CasperH: er bestaat helemaal geen Willemijn Ballebroek… Fake news?
@jochempie: Ik kan er ook nergens anders iets over vinden. Volgens mij is dit gewoon een grap.
@jochempie: zou zomaar kunnen ik heb haar gegoogeld en kreeg niets
Dit is zeker een voorschotje op 1 april? Dit kan gewoon niet serieus worden genomen. Dan zou ik de fietsers nog eerder verbieden, die hebben nog meer last van de vervuiling als er voor hen een zo’n smerige scooter optrekt.
Dit zullen de ondernemers in dat dorp leuk vinden!
@gregorius: Die zitten in de kerk hun geld te tellen :)
Whaha jezus wat een kansloos gezeik…. Ongelofgelijk… Je zou bijna een Dodge Challenger Hellcat kopen, puur om daar elke zondag rond te gaan rijden. Mag, is immers geen cabrio!
En wat nou als je je dak dicht hebt en door die schijtplaats rijdt? Dit houd natuurlijk geen stand bij de rechter.
Leuk geprobeerd AB! ;)
Dit is mij ooit overkomen op een warme dag zat ik te wachten in een M3 E30 cabrio wilde een verwarde nutcase de motor stilzetten hij ging serieus met zijn handen over mijn schoot naar het contactslot ….. Ik heb hem maar verzocht weg te gaan en een prettige dag gewenst .
@599gto: precies dit heb ik ook meegemaakt. Alleen is het hem gelukt; Contactslot zat links van het stuur…. belachelijke vent was het.
@599gto: als je net zo rijd als denkt is het volkomen begrijpelijk
Tijd voor de revival van het schuifdak. Daar kan toch niemand tegen zijn? En toch frisse lucht…
Leuk stukje. Nu nog een trekhaakverbod in Leerdam-oost of zo? Geen verbod trekt immers alleen maar auto’s met aanhanger aan, waardoor de file langer wordt en de uitstoot groter.
@eaudi: eerder een verbod op petjes bmw’s in Leerdam west;)
Autoblog doet een ‘Speldje’, geinig hoor.
@pier: ik moest lang doorscrollen tot de eerste reactie die dit níet serieus neemt. Geweldig.
@coffeecup:Wie neemt autoblog nou serieus ?! we dollen we lachen en we hebben plezier meer niet
FAKE: https://www.harderwijk.nl/organisatie/samenstelling_3283/
@trustmeiamanengineer: Denk dat @CasperH zich de Balle-uit-z’n-broek lacht…
@trustmeiamanengineer: Rare humor heeft die knakker
@599gto: Inderdaad, minkudo’s zijn op hun plaats..
@599gto: absoluut
@casperh: Wat denk je wel!
@mauritsh: zo min mogelijk
@trustmeiamanengineer: dat denk ik ook
@CasperH: Een fictieve GroenLinkser het idee laten opperen ging te ver? Ik snap het idee achter dit stuk (nu wel), maar of het op deze manier de uitwerking heeft die jullie beoogde betwijfel ik.
@trustmeiamanengineer: is dat op zichzelf al niet treurig genoeg? Dat we in een land leven waar mensen daadwerkelijk zouden geloven dat lokale overheden dit soort onzinregels zouden kunnen invoeren?
@CasperH: Ja eigenlijk wel en daar hebben jullie zeker wel gelijk in…
@casperh: haha dus als ik het goed begrijp gaan jullie dit (bar slechte artikel welke volledig z’n doel voorbij schiet) nu achter af gooien op ‘dat het treurig genoeg is dat we (misschien eventueel en wellicht, maar toch echt volledig onbewezen en in geen enkele vorm ook maar onderbouwd) in een land leven waar mensen daadwerkelijk zouden geloven dat lokale overheden dit soort onzinregels zouden kunnen invoeren’
nope: gewoon een slecht artikel. blijf lekker bij je core business. En als het daadwerkelijk zo bedoeld was, waarom niet afsluiten met een alinea waarin je uitlegt dat overheden een wir war van regels aan het creëren zijn, welke goed bedoeld zijn, maar dat daardoor het overzicht verdwijnt en niemand meer weet waar hij/zij aan toe was. ‘maar we willen een discussie op gang brengen…’. Snap ik, maar welke discussie? vooralsnog gaat het gros erover dat min kudos terecht zijn, dat het fake news is, teveel op De Speld lijkt etc etc etc
@desalen: bedankt voor je opbouwende kritiek!
En alle open zeilbootjes die in de haven liggen dan? Die mogen zeker dan ook niet meer op de motor binnen komen?
Ik voel een Autoblog evenementje aankomen.. Cabrio rijden in Harderwijk, zomer 2018!
count me in ! :)
Ik stel voor dat we al die sprookjes huizen ook sluiten waar ze als makke schaapjes elke zondag naar toe gaan, moet je zien wat een overlast dat oplevert al die auto’s op zondag morgen.
En dan meteen met dezelfde argumentatie iedereen die op een fiets, motor, scooter/brommer, step, segway […] of met de benenwagen is ook maar meteen uit de stad weren? Want die ademen ook al die zooi in!
Oh ja, gaan we dan ook alle open haarden, allesbranders, pizza-ovens, zweedse houtblokken en kaarsenstandaards verbieden?
Zit Autoblog HQ niet in de buurt van Harderwijk?
@shibby: bingo!
Leuk…. Fake nieuws! Laten we zo lekker doorgaan zodat je geen idee meer hebt wat echt is en wat niet…. Autoblog; hou je bij je core-activiteiten: schrijf goede autoartikelen en doe verslag middels videos maar begin niet aan deze fake-troep. Hou jullie kwaliteit hoog. Dit is jullie eer te na.
@greggy: vervelend voor je. wil je een nieuwe luier?
@esprit84: Nee hoor guppie. Ik zeg alleen dat er genoeg baggerwebsites zijn. Zou zonde zijn als Autoblog ook een baggerwebsite wordt. Maar ik ben blij dat jij gelukkig wordt van bagger.
@greggy: jouw baggerichtlijnen zijn mijn baggerrichtlijnen niet. Iedereen zijn eigen baggerichtlijnen!!!
Fake News
En 6 maanden te vroeg voor 1 april, foutje ?
Dit is weer duidelijk iemand bij de gemeente die geen idee heeft wat ze aan het doen is
En maar flink wegenbelasting betalen. Nederland is goed bezig
Doordat ik lekker druk was ben ik weer een tijdje minder vaak op Autoblog geweest, is dit bullshit-artikel het 1e artikel dat ik lees.
Ik ga wel weer weg. In afwachting van alle “doei”-reacties hieronder die ik over een half jaar dan wel weer lees ;)
doei!
Iemand een goed alternatief voor Autoblog om het laatste autonieuws te volgen? Het is de laatste tijd al lastig om gewoon autonieuws te vinden tussen alle Max Verstappen fanboy artikelen maar als ze nu ook al fakenews de wereld in willen slingeren is het voor mij helemaal klaar. Jammer dat Autoblog zo is afgezakt de laatste tijd…
@theracingelf: is al bijna 14 jaar gaande…
@autoblogger: Ik vind dit echt niet kunnen. Nou kan je zelfs op autoblog geen dom schaap meer zijn.
Nu raak ik gewoon bijna overspannen doordat ik onder werktijd op autoblog zit. Gelukkig is er het regresrecht!
@theracingelf: Ik kan een dode boom a la Autovisie altijd wel waarderen naast Autoblog, als je op zoek bent naar wat meer inhoud als afwisseling.
@theracingelf: wake up! autoblog is zeer zeker niet om autonieuws te volgen hahaha. Dit is zeer selectieve inhoud waar het veelal om de mening van de auteur en de leuke foto’s met dito teksten gaat. En zeer zeker niet om automotive nieuws. Wil je echt echt op de hoogte blijven van alles binnen de automotive, check dan eens iets als autonews.com. Daar weten ze de lezer daadwerkelijk op de hoogte de houden.
Bovenstaande wordt bevestigd door dit artikel wat gewoon een belachelijk aftreksel van De Speld is. De discussie dat het jammer is dat je hier niet daadwerkelijk structureel nieuws kan volgen ben ik jaren geleden al eens aangegaan. Maar een artikel als deze op autoblog, is toch wel de ultieme bevestiging dat je niet meer weet waarom je nou eigenlijk op autoblog zit. voor fake news en satire hebben we genoeg alternatieven. iets met schoenmaker en leest!!
@desalen: toppie!! Dank voor de tip! Ik ga snel een van mijn startpagina’s vervangen… :D
@caspherh
haha nice one!
autoblog lezers zijn ook niet de meeste intelligente humoristische mensen hahaha. wat een kranten hier. wat een gezeik, op gratis content.
Laten we Nederland lekker kapot reguleren
Dat iedereen hier intrapt. Kom op zeg.
1 april duurt nog even…
Zucht, waar betaal je dan nog wegenbelasting voor? Als je toch nergens meer mag rijden, voer dan iets anders in.
Eerst was het de SUV en nu de Cabrio
Het wordt steeds gekker
1 April is wel erg laat dit jaar.
Autoblog waar halen dit vandaan. Wethouder bestaat niet gaan jullie nu al zelf verhaaltjes verzinnen kom op zeg
Anders verbieden we toch gewoon alles met wielen?
Toch hebben ze van Autoblog een punt. Cabrio’s verbieden is hetzelfde als oude diesels verbieden. Alle auto’s op de weg in Nederland hebben een typegoedkeuring en een geldig kenteken. Daar is flink (belasting) voor betaald. De houderschapsbelasting blijft ook hetzelfde. De verzekering wordt niet goedkoper. Dus het klopt van geen kant. Dit ruikt naar ernstige discriminatie. En wie hebben ze te pakken: de middenstand en mensen die geen geld hebben voor een jongere auto.
De idioterie wat uitvergroot, leuk gedaan ab!
Dit is dus wel de kant waar we opgaan; beetje bij beetje steeds meer verbieden, in de marge natuurlijk, totdat iedereen in een rijdende iPhone zit, wat dan wel weer voordelen biedt voor de sleepwet… (= utopie bij een kritische bevolking)
Hahaha hoe verzin je het! Zo zie je mr eer dat wethouders dr niet voor de burgers zitten maar enkel om zichzelf in beeld te brengen bij grotere organisaties. Ze zijn puur met zichzelf bezig.
Volgens mij is de politie dr voor om overlast tegen te gaan en hierop te handhaven.
Ik denk dat over het algemeen genomen er veel mensen in nl zijn die ook last hebben van bepaalde bevolkingsgroepen die voor veel overlast zorgen. Gaan ze die ook weren??
@casperh: Mijn complimenten voor dit stuk.
Het is triest dat hier zoveel commentaar op is. Een teken dat dit soort hersenprikkels niet begrepen word. Het is niet de eerste keer dat jullie zoiets doen en ik hoop ook niet de laatste keer. Ga zo door!
@lekbak: thanks!
@lekbak: Thanks :)
oeioeioei. al die vervuiling…
wat een gezeik allemaal, straks mag je geen kaarsen meer in huis hebben…
Volgens mij is de kalender kapot, dit is toch echt een 1 april grap!
Een ding is zeker: Europa gaat niet kapot aan de klimaatverandering maar aan de regeltjes die van supranationaal (EU) tot ultra lokaal (Harderwijk) worden opgedrongen.
@autoblogger @casperh goed, het was dus een grap, maar ik (en denk ik met mij velen) snappen het punt van het artikel niet.. Care to explain?
@jochempie: je weet wat ze zeggen over het uitleggen van grappen…
@autoblogger: Fair enough! Volgende keer beter :)
Lol, ik dacht al dat het iets van De Speld was.
Ik zit met vol verbazing de reacties te lezen hoeveel lezers het verhaal geloven. Ik ben zelfs nog meer verbaasd over de lezers die verontwaardigd zijn dat Autoblog “fake news” schrijft.
Is de tweede groep gewoon gegeneerd dat ze niet gelijk door hadden dat het een grapje was? Autoblog is nooit echt van het super serieuze nieuws.
Ik vond de “premise” van de grap wel leuk. Hoeft nog niet te zeggen dat ik eens ben met de mening van de schrijver over de lokale milieu regels in Nederland. Ik woon ook niet meer in Nederland, dus mijn mening doet er helemaal niets toe.
@joepydo: autoblog is nu juist wel van het serieuze nieuws. Het is alleen soms absurd. Ik snap wel dat mensen hier in trapten. Maar het is een beetje “poep aan je schoen” niveau. Ja ik keek of ik in een drol gestaan had, maar is dat nou werkelijk zo grappig?
Sorry autoblog, er valt nog wel wat af te dingen op dit grapje. 5 uur later komen er nog steeds reacties binnen van mensen die denken dat dit een serieus plan is. Daarnaast kies je voor een onderwerp waar weinig bezoekers, mijzelf incluis, dat het een goed idee is om binnensteden af te sluiten voor bepaalde auto’s. Je roeptoetert voor je eigen publiek. Wel zo makkelijk. Nu kunnen we een boom opzetten over wat wel en niet leuk is. De een vindt dit een geweldige grap, de ander vindt ‘m flauw. Maar wat wil je zijn autoblog? een site waar mensen die dit soort fake nieuws grapjes waarderen of een bron van informatie en een discussieforum over autonieuws die, hoe absurd ook, wel waar is?
Bij het lezen van alle reacties schoot er een feitje door mijn hoofd; Het feit dat er bedrijven zijn waar je trollen in kunt huren om nieuwsgeving negatief (en positief) te beïnvloeden..
Mensen met dubbele motieven als het ware, ik las er een paar terug hierboven iig..
?
Het gaat zo slecht met de wereld dat je je zelfs af moet vragen of je het nieuws nog wel kunt geloven, het is triester gesteld met deze grote gehaktbal dan ooit tevoren..
Volgende keer best een vermelding maken over de uitzonderingsmaatregelen voor de Tesla Roadster, anders valt het te veel op dat het fictie is ;-)
#Satire op Autoblog. OK. Sure. Why not?
Dan ga ik maar in een wat oudere diesel naar Harderwijk. Lekker mijn roetfilter schoon trappen bij die zwarte-kousen-incest-oplichters.
Wat mij duidelijk is, na het lezen van diverse posts: vrijwel niemand post zijn reactie alvorens eerdere post even door te nemen. Deze ook vast niet, maar wat er ook staat, op naar de volgende die het voor de 100e keer ‘Fake news!’ Gaat noemen, zijnde een ware Sherlock
Het is fictief, want ik dacht – 1 April 2018 is nog ver weg.
Hoe mooi is het om steden te mijden. Steden vind ik niks.
Uitgestrekte bossen met prachtige wegen zijn prachtig, zoals het Zwarte woud en de Eifel in Duitsland.