Hij krijgt as we speak een spoedcursus voorwielaandrijving.
Met het plotselinge vertrek van Rupert Stadler als CEO van Audi, moest de Duitse autofabrikant op zoek naar een opvolger. Al gauw werd na de arrestatie van Stadler duidelijk dat hij niet ging terugkeren als leider van het merk. Afgezien van zijn mogelijke betrokkenheid bij dieselgate, is de reputatieschade van Stadler onomkeerbaar.
Vandaag heeft de Volkswagen Groep bekendgemaakt dat Markus Duesmann deel zal uitmaken van de board van Volkswagen. Naar alle waarschijnlijkheid met de taak als CEO van Audi voor ogen. Daarmee kiest VAG niet voor een opvolger uit eigen keuken, want Duesmann werkt momenteel bij de BMW Groep als expert op het gebied van inkopen. De keuze van Volkswagen werd gisteren genomen na een vergadering met de top en vandaag brengen de Duitsers het nieuws naar buiten.
At its meeting yesterday, the Supervisory Board of Volkswagen Aktiengesellschaft decided to offer Mr. Markus Duesmann a position on the Group Board of Management. Mr. Duesmann, currently Board of Management Member for Purchasing and Supplier Network at BMW AG, will take up his new position as soon as he is able to do so. An agreement to this effect has already been signed. With Duesmann, Volkswagen AG is welcoming on board one of the automotive industry’s most experienced and distinguished experts. He has a wealth of knowledge in different areas of the industry, having served with various companies.
Het is op dit moment niet concreet bekend wanneer de 49-jarige Duesmann zijn intrek neemt bij VAG. Bij BMW heeft de topman nog een contract tot volgend jaar herfst. In zijn contract is bovendien een clausule opgenomen die niet toestaat dat hij zomaar de overstap naar een concurrent mag maken. Duesmann is sinds 2007 werkzaam bij BMW, daarvoor werkte hij bij Daimler.
tttijn zegt
BMW AUDI same shit different name.
elemento zegt
@tttijn: ik denk dat fiat psa GM Vag Bmw allemaal shit zijn
levivdakker zegt
@elemento: wat telt wel mee dan?
toniominestrone zegt
@elemento: Wat jij denkt maakt mij niet zoveel uit.
elemento zegt
@toniominestrone: waarom reageer je dan
toniominestrone zegt
@elemento: Dat id altijd mijn zwakte om te reageren op van die kansloze.
elemento zegt
@toniominestrone: wahaha
.. maar jullie begrijpen net als sigaretten industrie of philips siemens samsung etc monopoly spelen en onderling afspraken maken gebeurd dit ook in de auto industrie
beefcake zegt
@tttijn: je gebrek aan autokennis doet mijn brein pijn
kroon zegt
Zou een leuke actie van BMW zijn om die man in te zetten om Audi helemaal kapot te maken.
deVia zegt
“as we speak een spoedcursus voorwielaandrijving” I see what you did there
Jantje_555 zegt
BMW krijgt alsmaar meer voorwielaandrijvers dus hij was al jaren aan het oefenen om naar Audi te kunnen gaan.
berlinetta zegt
Lijkt mij toch dat die kerel is gebonden aan een stevig concurrentiebeding dus ik ben benieuwd hoelang het nog gaat duren voordat hij aan de bak mag bij Audi.
cloverleaf zegt
@berlinetta: Een concurrentiebeding stelt vaak niet zo veel voor. Zeker niet wanneer iemand bij de concurrent een veel hogere functie kan bekleden. Zal wel een schikking worden gedaan en geheimhouding worden bedongen.
berlinetta zegt
@cloverleaf: Als er iets niets voorstelt, dan is het wel een geheimhoudingsbeding. Dat is een wassen neus.
lekkaah zegt
@berlinetta: op papier gaat hij printers bijvullen :’)
bartsmit zegt
Dus er bestaat een kans dat Audi’s lekker gaan rijden
Orichy zegt
@bartsmit: Nee, hij heeft inkooptalenten, dus BMW en Audi trekken samen op, qua inkoop en besparen zo nog weer meer en maken daardoor meer winst. Waarvan deze man dan weer extra stukje salaris krijgt.
Handige jongens daar, dat zij daar niet eerder opgekomen zijn?!?
schreute01 zegt
Hopelijk heeft BMW wat opgestoken van de Lopez affaire. 1993. De Wurger van Wolfsburg noemden ze ‘m ook. Maar bovenal een enorme bedrijfsspion.
mashell zegt
@schreute01: en van Bernd Pischetsrieder dat niet elke BMW bobo een topper is. Maar VAG wil niets liever dan de zelfde winstgevendheid per auto halen als BMW.