• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BRABUS SV12 R Biturbo 800 – daar gaan we weer!

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 oktober 2010 om 12:27 – 39 Reacties

Brabus SV12 R Biturbo 800
Brabus kwam onlangs met een S-klasse die volledig volgestouwd was met Apple-parafinalia. Dit beestje wist in zijn topuitvoering 750 pk te leveren. Belachelijk underpowered dus. Brabus heeft kennelijk goed naar de feedback geluisterd, want ze hebben hun SV12 R nu een oppeppertje gegeven naar 800 pk. Dat lijkt er meer op.

Deze S-klasse annex rijdend kantoor levert een maximumkoppel van 1.420 Nm, dus ik hoop dat alle Apple-accesoires goed vastgeschroefd zijn. Basis is nog steeds de S 600 die van 5,5 naar 6,3 liter is opgeboord (en dus ironisch genoeg de enige Mercedes is die een 6.3-badge op de flanken verdient). De acceleratie van 0-200 km/u gaat in 10,3 seconden, en de topsnelheid is elektronisch begrensd op 350 km/u, waarschijnlijk om de bandjes die om de 21″-monoblock-velgen liggen niet te veel te laten lijden.

Mocht je nog eens willen smijten met je rijdende Apple-kraam, dan biedt Brabus optioneel een limited-slip differentieel, met een sperwerking van 40%. Wij vragen ons af wanneer Brabus de 1000 pk-barriere denkt te slechten, maar waarschijnlijk zijn we dan wel weer 10 persberichten verder.

Ook interessant!

  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Brabus 800 Rocket Coupé is niet de coupé die je hoopt
  • Brabus GLE 800
    Brabus GLE 800 kost 299.005,35 euro (voor BPM)
  • Brabus GLS 800
    Brabus GLS 800 heeft 24" wielen en 1.000 Nm

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

apple, brabus, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Wat is dat toch met die voetgangers op de snelweg?
Volgend bericht: Eisenmann geeft je R8 een LP640-uitlaat »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick-dos zegt

    25 oktober 2010 om 12:29

    Ik prefereer Brabus boven een AMG. Alleen in dit geval even niet. Tenminste qua uiterlijk.

    Login om te reageren
  2. albert zegt

    25 oktober 2010 om 12:32

    Ik mis het wel bekende eurotekentje met een belachelijk hoog getal daarachter.

    iemand?

    Login om te reageren
  3. pjotter zegt

    25 oktober 2010 om 12:36

    strakke ingetogen bak! met hele lekkere velgen!

    Login om te reageren
  4. AGERA zegt

    25 oktober 2010 om 12:40

    Brabus en AMG zijn beiden grote factoren waarom veel kopers kiezen voor een Mercedes boven een BMW of Audi, alleen is dit niet moeders mooiste Brabus.

    Login om te reageren
  5. Baap zegt

    25 oktober 2010 om 12:44

    Die 1420 Newtonmetertjes kan dit kanon niet allemaal kwijt, daarom is deze auto zo zinloos, daarnaast wel 1 brok power!!!!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      25 oktober 2010 om 13:06

      @Baap: wel als je al 200km/h rijdt…

      Login om te reageren
      • Baap zegt

        26 oktober 2010 om 00:02

        @Megakix: Daar heb je gelijk in…maar dan gaat ie ook als een malle vanaf de 200!!!

        @Freewarefreak: Laat dan dat extra koppel van 320 NM vrijkomen vanaf een kilometertje of 200 a 250 km/u…Tis eigelijk van de zotte dat de bak dat niet aankan!?

        Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      25 oktober 2010 om 13:11

      @Baap: Die kan die inderdaad niet kwijt.. Brabus heeft daarom het koppel electronisch begrensd op 1100 Nm.. anders gaat de versnellingsbak deaud..

      Login om te reageren
  6. Tramontana zegt

    25 oktober 2010 om 12:48

    omdat het kan ! brabus bouwt teminsten auto’s die heel blijven bij z’n snelheden iedereen kan 100pk in een auto bouwen maar blijft hij dan ook heel ! neej brabus is een uitzondering ze combineren power met snelheid en degelijkheid zo hoort een tuner tezijn ! vindt ik

    Login om te reageren
  7. Tramontana zegt

    25 oktober 2010 om 12:49

    1000PK bedoelde ik:$ in plaats van 100

    Login om te reageren
  8. AQ zegt

    25 oktober 2010 om 13:01

    Waaaah! Het is een beeeeeeest!!

    Login om te reageren
  9. Jokkebrok zegt

    25 oktober 2010 om 13:07

    Hmmm, helemaal niet verkeerd! Komt er ook nog een Windows versie van?!

    Login om te reageren
    • peter - italia zegt

      25 oktober 2010 om 14:26

      @Jokkebrok: die zal dan snel in puin gereden worden :P

      Login om te reageren
  10. Timmie zegt

    25 oktober 2010 om 13:07

    Ik vroeg me al af wanneer de versie met 800 pk zou komen. Zoals iedereen stoppen ze bij Brabus gewoon dezelfde motor in al hun modellen (dus ook de 6.3 met 800 pk en 1420 Nm). Nu ja, in feite zijn het niet hun modellen, maar blijven het Mercedessen…

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      25 oktober 2010 om 16:58

      @Timmie: de Brabus G-klasse kost 440k, heb het zelf aan een van de verkopers in Gevene gevraagd, de Brabus Business (deze zijn voorganger) was nog een stuk duurder. Pakweg een halve ton voor deze dan.

      Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    25 oktober 2010 om 13:07

    Superieure kwaliteit(sbouw)..geweldige model…strak interieur, fenomenale motor en dito prestaties ! In één kreet; WOW !

    Login om te reageren
  12. 406_v6 zegt

    25 oktober 2010 om 13:29

    Het wachten is op een rijtest van Sacha :mrgreen:

    Login om te reageren
  13. QuattroBoy zegt

    25 oktober 2010 om 13:50

    @Albert
    Reken maar op +/- EUR 150.000,- netto boven de prijs van een S600.

    Login om te reageren
  14. Melvivio zegt

    25 oktober 2010 om 14:38

    Dit is toch werkelijk belachelijk…..

    En tevens heel heel erg gaaf..

    Je hebt tegenwoordig dit vermogen al nodig om je te onderscheiden van de rest… Beetje nieuwe auto heeft ook al rond de 400pk.. dus..

    Maar wat een geld ook die al niet kosten zeg… 70D€ ex, En dan deze auto. Koop je ook een aardig huis voor. 550D€ ex?

    Login om te reageren
  15. Sciurida zegt

    25 oktober 2010 om 14:48

    Über-taxi! Sorry, kon het niet laten, maar wat een brute bak zeg! Mijn god wat een auto, alleen jammer dat ze bij Brabus altijd de Mercedes ster er afslopen, dan komt het echt over alsof het hun auto is, snap niet waarom Mercedes daarmee akkoord gaat, maar goed je moet niet op alles gaan zeiken natuurlijk…

    Login om te reageren
    • Bart zegt

      25 oktober 2010 om 21:24

      @Sciurida: Dit is een Brabus, met eigen chassisnummers. Subtiele bodykit trouwens. Goed gedaan. Beter dan die Black Baron.

      Login om te reageren
  16. Birdman zegt

    25 oktober 2010 om 15:03

    Niet bijzonder mooi, maar wel heel vet. lekker al die apple apparatuur binnen. Alleen daarom vind ik hem al geweldig

    Login om te reageren
  17. Birdman zegt

    25 oktober 2010 om 15:03

    Niet bijzonder mooi, maar wel heel vet. lekker al die apple apparatuur binnen. Alleen daarom vind ik hem al geweldig

    Login om te reageren
  18. rob1 zegt

    25 oktober 2010 om 15:16

    heel heel mooi echt een droom auto en de binnen kant is oke helenmaal geweldig

    Login om te reageren
  19. RK77 zegt

    25 oktober 2010 om 15:45

    haha heel dik!! Alleen velgen ietsje minder.. Zou achterin prima kunnen vertoeven!

    Login om te reageren
  20. RALM zegt

    25 oktober 2010 om 19:45

    Dit is de S-Klasse die ik zou kiezen. Die nieuwe velgenlijn van Brabus is echt nice en bovendien niet zo ordi als de ouwe. Interieur is ongekend en al die Apple-goodies (ook al ben ik normaal gesproken anti omdat al hun producten en accesoires zo ridiculous overpriced zijn) zijn echt de bom. Vind dit echt een überkar, alleen die carbonaccentjes aan de buitenkant hoeven van mij niet, doe mij hem maar all-black!

    Login om te reageren
  21. Benz.. zegt

    25 oktober 2010 om 19:59

    HELL YEAH!!! (Sorry ben even blij..)!

    Het blijkt maar weer dat Brabus gewoon schijt heeft aan alles wat groen/zuinig/verantwoord is. Normaal ben ik niet een grote fan van getunede Benzen (motor-upgrade ben ik voor, de rest hoeft van mij niet zo) maar dit kan ik echt waarderen. Het totaalplaatje klopt precies mijns inziens. De juiste kleur (zowel interieur als exterieur) en ook de velgen ogen goed bij de rest van de wagen.

    En je bent sneller dan welke limo dan ook, no doubt.. :)

    Login om te reageren
  22. vale46 zegt

    25 oktober 2010 om 20:07

    Maffe auto!
    Typisch Brabus, ik blijf versteld staan over de hoeveelheden koppel die ze er uit kunnen krijgen, meer dan een standaard Veyron! Echt gekkenwerk. Je zult er spijtig genoeg ook weinig aan hebben op de openbare weg. En als je het probeert aan te spreken verander je je achterbanden in een rookgordijn.

    Waar de meeste kopers het voor doen is het uiterlijk(showen), het idee dat er immens veel pk/koppel onder de kap zit(want je zult ze zelden aanspreken) en het geluid. Want dat zal je ook wel het nodige kippenvel bezorgen!

    Login om te reageren
  23. Dimglor zegt

    25 oktober 2010 om 20:24

    Dit is gewoon echt een bruut ding…. Een echte Brabus!
    En dan die topsnelheid… begrensd op 350 :-D

    Login om te reageren
  24. transistor zegt

    25 oktober 2010 om 20:53

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  25. jeanclaude zegt

    25 oktober 2010 om 22:16

    wat een ongelofelijke monster, maar tog liever de nieuwe getunede rs6 van mtm met 760pk/850nm – 0-100 in 3.5sec en een top van 355kmh

    Login om te reageren
  26. m5 zegt

    25 oktober 2010 om 22:18

    hmm nu kunnen ze bij g-power weer flink aan de bak de 7 serie blijft steken op een laffe 725pk

    Login om te reageren
    • RDS zegt

      26 oktober 2010 om 22:01

      @m5: Kwestie van dit blok even in een 7 serie hangen.
      http://www.g-power.com/391.html?&L=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=363&tx_ttnews%5BbackPid%5D=315&cHash=8b6df5d18c

      Login om te reageren
  27. Gerard zegt

    25 oktober 2010 om 22:43

    Amai, dat beloofd voor mijnen toekomstige Maybach 62 Zeppelin in de Brabus uitvoering, alleen mag dien pipo van-ne-Sheikh nu mijn voorgesteld voorschot wel ‘ns gaan storten, verdomd hé zeg . . . :( :| ;) :D

    Login om te reageren
  28. Stopwearingpants zegt

    26 oktober 2010 om 00:26

    jezus doe even normaal man 800 pk en 1400 nm +, te veel!!

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      26 oktober 2010 om 09:42

      @Stopwearingpants: Uit betrouwbare bron vernomen: Bij Brabus werkt geen jezus, dus die was ’t niet ;)

      Login om te reageren
      • RDS zegt

        26 oktober 2010 om 22:21

        @406_v6: Hij had het tegen mij, mijn zus werkt bij brabus. Het klopt dus….

        Login om te reageren
  29. Ramshoek zegt

    26 oktober 2010 om 08:51

    We hebben vaker gehoord dat tjoeners hoge vermogens en een hoog koppel claimden. Dan werd er gezegd dat het blok 1320 Nm koppel ontwikkelde, maar dat dat koppel begrensd werd omdat de bak ‘slechts’ 1000 Nm aan kon. Daar zie ik nu niets van, is de bak ook aangepakt?

    Login om te reageren
  30. RDS zegt

    26 oktober 2010 om 22:19

    @Redactie:
    Maak even een volledig bericht, dit blok kun je ook in de E coupe en E limousine krijgen.
    http://www.brabus.com/raster.php?page=3&sub=2&id=16565
    Daarnaast kopt de naam niet, de S V12R is de Maybach 57….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North