Met de goodies van Brabus is de Smart #3 best leuk, toch?
Het hedendaagse Smart mag dan weinig te maken hebben met de kleine stadsauto’s van vroeger. Sommige dingen zijn wel hetzelfde gebleven. Zoals de bemoeienis van Brabus met de auto’s van Smart. Een bemoeienis op een leuke manier, want vaak zijn de Brabus Smart creaties best geinig om naar te kijken. Zo ook met de Smart #3 volgens Brabus.
Smart #3 volgens Brabus
Toen Smart de #3 aankondigde werd al meteen een Brabus versie gepresenteerd. Het verschil met de reguliere Smart is een extra elektromotor, zodat je niet 268 pk maar 422 pk tot je beschikking hebt. Voor wie het uiterlijk ook nog een extra push wil geven heeft Brabus nu een pakketje bedacht.
De Duitse tuning heeft de elektrische auto aardig opgedirkt. Het zwart zal niet ieders smaak zijn, er staat wel wat. De Smart #3 Brabus kun je herkennen aan de 20 inch (optioneel 21 inch) Monoblock Z wielen, spoiler lip en de verlaging van 35 mm.
Op deze manier is de Smart wat minder een crossover en wat meer een hatchback. Wat we eigenlijk alleen maar kunnen toejuichen. Achter is een diffuser te zien en tevens een achterspoiler om het geheel af te maken. In het interieur zien we aluminium pedalen en vloermatten van Brabus. Dat gezegd hebbende, het logo van de tuner komt uiteraard op diverse plaatsen terug.
De Smart #3 zit in een druk segment vol populaire EV’s. Denk bijvoorbeeld aan de Volvo EX30 en de Tesla Model Y. Met deze Brabus make-over is de Smart #3 duidelijk stoerder dan zijn concurrenten. Hoewel je ook Heico-spul kunt krijgen voor je Volvo EX30. Hmm, doe mij dan toch maar de Smart. Die zie je tenminste niet op elke hoek van de straat, zeker niet als dikke Brabus.
Hawkeye72 zegt
Ik loop iedere dag langs de Cupra winkel en daarvoor de Tavascan, daar doet deze #3 me best aan denken.
gezondverstand zegt
EX30 en Y zijn lease-sletten pur sang.
Als je mee wil in de kudde dan moet je die kiezen.
Die Y is helaas oerlelijk en bij de EX30 moet je net als bij de Y van een kaal interieur houden dat in geval ook nog eens krap is.
Dus doe mij die #3 maar. Extra Brabus opsmuk heeft ie niet nodig. De standaard Brabus uitvoering is goed genoeg. Overdaad schaadt.
Allison Burgers zegt
Model Y (D-segment) is toch een klap groter dan deze B-segmenter?
Wel een leuk ding, maar dan zonder Brabus-boevenpak aub.
RubenPriest zegt
Een Model Y is wat langer, maar deze Brabus Smart begint bij 50k (zonder de optische tuning uit het artikel). Voor dat geld kun je ook Model Y rijden.
William zegt
Apart wat Brabus aan het doen is. Vroeger MB, nu ook Porsche, Rolls Royce en zelfs Smart. Alleen ter uitbreiding van het bedrijf of loopt de verkoopt van gepimpte Mercedessen minder goed?
Edge zegt
Brabus houdt zich al sinds de eerste generatie Smart Fortwo bezig met Smart, wat natuurlijk ook niet heel gek is aangezien het een submerk van Mercedes was en tegenwoordig een joint-venture van Mercedes en Geely is. smart-Brabus als bedrijf bestaat al sinds 2001.
Overigens is dat uitbreiden van het portfolio ook niets nieuws voor Brabus. Onder de noemer Startech maken ze al jaren onderdelen en pakketjes voor auto’s van onder andere Jaguar, Land Rover, Aston Martin en Range Rover
JVvV0174 zegt
Is dit echt een smart dan, volgens mij kan je het beter een mercedes EQ(S/C) XS kunnen noemen