En dat terwijl Mercedes er maar 20 per jaar produceert.
Brabus maakt Mercedessen met regelmaat krankzinnig. Maar in dit geval was de basisauto dat al, waardoor het eindresultaat van de Duitse tuner compleet over de top krankzinnig werd. Het raakte blijkbaar de juiste snaar bij het Brabus-publiek, want op de Essen Motorshow claimde de tuner er al tien te hebben verkocht.
Het merendeel vertrekt naar het Midden-Oosten, Rusland en China. Geen verassing hier. Ze zijn qua dealers goed vertegenwoordigt in Dubai en hebben in China inmiddels veertig verdelers. Eén exemplaar krijgt Chili als thuisland terwijl Europa er welgeteld nul zal zien. Voorlopig althans. Het is overigens ook niet zo dat iedere B63S 700 6×6 de full monty aan opties krijgt. Sommigen klanten nemen louter genoeg met de vermogensstijging – van 536 naar 700 pk – die Brabus uit de 5,5-liter V8 haalt en laten de carbonfiber aanpassingen en LED dagrijverlichting achterwege. Brabus zegt momenteel vier exemplaren te hebben verbouwd.
De Brabus B63S 700 6×6 sprint in 7,4 seconden van 0 naar 100 km/u, weegt 3.700 kg en bij 160 km/u grijpt de begrenzer in. Zonder tax kost hij 480.000 euro. Op = op.
a3aan zegt
Zooooo cool!!
mo112 zegt
pff dan ook maar ff 1 bestellen #stereotype
fritsie zegt
@mo112: Ga eens weg met je vieze hashtags
lincoln zegt
o.k. .. de handtasjesverkoper zegt er 10 orders voor te hebben ..
waar ken ik dat ook alweer van ??
rob68 zegt
Niet naar Nederland….Jammer, nouja hadden dan waarschijnlijk toch Duitse platen opgezeten…
natos zegt
@rob68: Gelukkig maar. Ik hoop dat de eigenaar van die p1 velen heeft geïnspireerd om hetzelfde te doen!
tupperware zegt
@natos:
Je hebt helemaal gelijk knul, maar geen huilie huillie doen als je volgend jaar 50% van je schamele loontje mag afdragen omdat Den Haag die inkomsten heeft misgelopen..
Vreddy_B zegt
Ik ben net terug uit Essen. Het is echt een belachelijk lomp apparaat. Werkelijk de ultiem FUCK YOU auto.
berlinetta zegt
@Vreddy_B: Inderdaad. Echt een middelvinger op wielen.
quattromeister zegt
@berlinetta: Ik heb een dikke middelvinger in m’n broek, dus sowieso niet nodig.
lincoln zegt
@berlinetta:
dikke middelvinger naar wie dan ??
rij je rond met een as teveel ..
2 banden teveel ..
3 diffs teveel ..
een bakkie waar je nix mee kan ..
dikke middelvinger van Brabus naar hun klanten ..
rob68 zegt
@lincoln: Lijkt mij een ideale auto om als ondernemer te gebruiken in woestijn gebieden, verder weet ik ook niet waar je dat ding voor kan gebruiken, behalve door London heen brullen dan…
lincoln zegt
@rob68:
3700 kg in de woestijn meesleuren ??
lijkt me verre van ideaal iig ..
rob68 zegt
@lincoln: Jan de Rooi sleepte wel meer gewicht met zich mee destijds…..Met succes overigens.
lincoln zegt
@rob68:
nope .. een baal shag blikjes bier en zijn dikke buik waren de enige ballast ..
de rest allemaal effectieve massa ..
rob68 zegt
@lincoln: ” baal shag blikjes bier” waren hoognodig materiaal, zonder was hij immers Frankrijk niet uitgekomen…
tupperware zegt
@rob68:
Die shag waren trouwens sloffen Gaulloises, met 2 pakjes per dag had hij wel wat nodig.
Dat was trouwens wel de tijd dat er nog echte kerels aan sport deden i.p.v. gelhoofdjes en modepoppetjes.
Ik meen mij te herinneren dat Keke Rosberg ooit in Marlboro Gold kleuren reed i.p.v. de reguliere livery. Die pafte daar 2 pakkies per dag van weg.
tievdz zegt
“en bij 160 km/u grijpt de begrenzer in.”
Dat valt me nogal tegen… (typfout misschien?)
lincoln zegt
@tievdz:
moet toch niet sneller willen met dat carnavals ding ..
SimonMc zegt
@tievdz: Echt geen typfout…
bsxc2 zegt
@tievdz: Even een vraag voor je:
Waarom kunnen de meeste tanks niet harder dan 50-75 km/u?
quattromeister zegt
@bsxc2: Anders schiet ie automatisch raketten?
st3fan zegt
@bsxc2: anders gaatie zo hard als een raket ?
sandniggah zegt
@tievdz: Hij rijdt wel overal 160 ook in een weiland
jonkie zegt
@tievdz: meer kunnen de 37(!) inch banden niet aan, de krachten die er dan op komen te staan zijn dan gewoon te groot.
toyotafortuner zegt
Wat een heerlijke FUCK de rest wagen zeg!
kempenaer zegt
“Geen verassing hier…” Gelukkig maar…
Verassen: “in as doen overgaan, (…) (chemie) verbranden tot zuivere as overblijft, die bij voortgezet gloeien geen gewichtsverlies meer ondergaat (…); (in ’t bijzonder) (met betrekking tot een lijk) verbranden, cremeren”.
kempenaer zegt
Verder een heerlijk, on-Hollands, want bruut en niet kleinburgerlijk, apparaat. Nice, very nice.
mopar zegt
Walgelijk lomp ding….wat moet je ermee
tupperware zegt
@mopar:
Als fan van Amerikaanse automobielen zou jij toch wel raad moeten weten met “lompe dingen”.
jasbelle zegt
Sinds wanneer hoort Rusland niet meer bij Europa?
st3fan zegt
@jasbelle: sinds Rusland merendeels in Azië ligt.
Rick-dos zegt
Het moet wel een dikke middelvinger auto zijn….je moet toch iets in je leven hebben om die minuscule kleine piemel van de eigenaar te compenseren….
Begrijp je gelijk waarom deze auto het zo goed doet in het MO, Rusland en China.
Of is dat racistisch? In dat geval mijn excuses.
Corrado16v zegt
Belachelijk apparaat, maar toch wel leuk zo tussen de EV’s te parkeren. ( Of er op, dat moet ook wel lukken lijkt me)
pvandissen1 zegt
Waar parkeren we dit monster?
sandniggah zegt
@pvandissen1: geef maar een wielklem of sleep maar weg (als het lukt)
Den zegt
@pvandissen1: altijd plek, je zet m gewoon op andere auto’s ;)
sandniggah zegt
Maar de auto is onbereikbaar voor velen ruim 4 ton euro dat is pas een middelvinger.
gtwillem zegt
Laten we er nog van genieten dar dit soort heerlijk aparte auto’s nu het nog kan. Hulde!
exclusieviteitsfreak zegt
Hoogstwaarschijnlijk is het ook een nieuwe vorm van Machthebben . . . , gewoon een los idee.