We hadden het al een beetje verwacht en Brabus heeft het inderdaad gegaan. Ze hebben een V12 onder de motorkap van de nieuwe Mercedes CLS gepropt. Het apparaat heet Brabus Rocket 800 en is naar eigen zeggen de snelste sedan ter wereld.
De topsnelheid van deze 429.000 euro kostende (excl. belastingen uiteraard) Rocket ligt op 370 km/u. De V12 perst er in totaal 800 pk uit en het koppel is gelimiteerd tot 1.100 Nm. Het persbericht ontbreekt nog, maar zal overmorgen wereldkundig gemaakt worden. Tot die tijd kunnen we alvast genieten van deze foto’s.
RickB zegt
Wat een geld!
mout zegt
@RickB: Het lijkt me de goedkoopste 800 pk sedan die er is :P
RickB zegt
@mout: Als je je best doet op een Audi RS6 ben je veel goedkoper uit!
bigcar zegt
@RickB: als ik het geld had zou ik een s600 guard halen ( dikste bepantsering, veel bodyguards, een heli en ook nog een lekker wijf), dan door richting villa,
je weet maar nooit wie er op je zal jagen als je zoveel geld zou hebben… Aangezien de meeste de zo’n auto betalen steenrijk zijn… Denk zo’n 6,5 euroton voor deze wagen(incl. Bpm etc). Zou dan toch voor dat zelfde geld die S600 guard halen
jzaero zegt
@bigcar: Je bent toch sneller dan welke kogel dan ook ;) Dus het maakt niet uit
bloempot zegt
@jzaero: hahaha touché
bigcar zegt
@jzaero: tot je stil staat… Dan heb je pech…
PeugeotGTI zegt
@bigcar:
Ja omdat je zonder benzine zit bijvoorbeeld
bigcar zegt
@PeugeotGTI: +1, precies, jij snapt het!
norge zegt
Plastic fantastic uiterlijk ,mooi voor der heimat maar voor de rest van de wereld een beetje over de top?
amg77 zegt
Deze instructie kost uw 1 douche minder : Heren houd uw handen voorzichtig uit uw broek en maak geen verdachte bewegingen Dit is zoo cool nan als je zon auto hebt dan ben je wel zwaar drugsdealer of professioneel dokter / manager xD
erce zegt
@amg77: wat?
ardalfa zegt
Die laatste foto… lijkt wel alsof zijn achterwiel is afgebroken, of behoorlijk camber heeft. Behoorlijk vervormde foto lijkt me. Tuurlijk wel heerlijk dikke bak!
bosje zegt
Wauw, wat doen ze dat goed zeg! Zo’n snelle auto bouwen, en dat in deze vorm gieten. Wat mij betreft een nieuwe binnenkomer op de wenslijst!
maseratiferrarilover zegt
hier heb ik maar 1 woord voor: AWESOME
bigcar zegt
YES!!! hij is er… ziet er iets te… hoe zal ik het zeggen .. de vorige was scherper, die vind ik leuker, deze lijkt meer schattiger (ben geen homo…), soort vrouwelijker… kijk maar naar die achterlichten:
bigcar zegt
@bigcar: de ouwe ziet er gevaarlijker uit, en van die nieuwe zijn die uitlaten mooier..
jzaero zegt
@bigcar: De vorige was bruut, gewoon een stoere auto, de nieuwe is meer sierlijk, wat bij een auto van dit type wel past.
bigcar zegt
@jzaero: het is te …’vrouwelijk’..
bigcar zegt
@jzaero: kep zojuist het woord gevonden waar ik naar zocht: elegant.
de achterkant van deze wagen is gewoon te elegant!
jzaero zegt
@bigcar: Haha, dat kan ;) Ik vind hem erg mooi, aantal keer in het echt gezien, ook met AMG spul eromheen en dan ziet hij er beeldig uit. Elegantie mag wel bij een coupe-achtige. De oude was echter elegant en stoer tegelijk ;)
bigcar zegt
@jzaero: de voorkant van de nieuwe is gewoon vet gevaarlijk, de achterkant is gewoon te vrouwelijk ( zeg maar op de vrouwelijke manier elegant..) de uitlaten vind ik overigens beter ogen, dat rechthoekige is gewoon mijn smaak :)
bigcar zegt
@jzaero: de achterkant van de nieuwe is te elegant in de zin van egaal –) te rond, te gestroomlijnd..
maxx1 zegt
@bigcar: dat noemen we japans ;)
bigcar zegt
@maxx1: hoe je het ook noemen wil, denk dat iedereen wel snapt wat ik bedoel.. :)
jzaero zegt
De Gpower M5 Hurricane RS heeft toch een record van 372km/u?
maseratiferrarilover zegt
@jzaero: ja maar BMW boeit niet
jzaero zegt
@maseratiferrarilover: Leg eens uit mijn beste onnodige moddergooier? Vorige keer was je ook al zo bij de Maserati’s bezig. Beetje gefrustreerd? Of kan je echt niet met argumenten komen, naast het uitschelden van mensen (in vorige topics).
maseratiferrarilover zegt
@jzaero: ohla iemand is op zijn kilometersange tenen getrapt. Mijn beste heer, ik doe gwn maar wat onnozel, “zwanzen” noemen ze dat, iets dat ge dus ni te serieus moet nemen, en gefrustreerd, ALLESBEHALVE maat
jzaero zegt
@maseratiferrarilover: Kan je ook normaal typen? En nee hoor, ik houd namelijk veel van Maseratis dus ik deel toch wel een mening met jou, alleen ik vind jou manier van overbrengen van meningen gewoon kortweg nikszeggend. Van mij mag je best BMW haten, dat doet mij niets want ik geniet van mijn eigen rides als, daar deel jij niet aan mee. Wat ik wel vind is dat je best wel even mag uitleggen waarom.
maseratiferrarilover zegt
@jzaero: ja dat ik zeker meneer. Maar, in tegenstelling tot wat u denkt, ik haat BMW niet, ik bewonder de ingenieurs van BMW ze levere namelijk geweldig werk, ik hou gewoon niet zo van hun styling en uitsraling. Maar ik ben wel tevreden dat we het eens zijn over Maserati, das NICE. maar
Ik geef u 100% gelijk over mijn
Manier van overbrengen
jzaero zegt
@maseratiferrarilover: Dank u, mogen wij nog lang genieten van Maserati’s dan en het is nu duidelijk waarom je zo reageert dus zal er niet teveel van aantrekken bij de volgende comments.
cisn zegt
@maseratiferrarilover: thehe, droog!!
maseratiferrarilover zegt
@cisn: heb ik gelijk of heb ik gelijk?
SimonMc zegt
@maseratiferrarilover: zeg aub niet “heb ik gelijk of heb ik gelijk”, doet me altijd terugdenken aan een zeer irritant personage in een bepaalde serie :S
Benz65 zegt
Wat een zieke auto!
Benz65 zegt
gegaan = gedaan ofnie?
maseratiferrarilover zegt
@Benz65: hoogstwrs
amg77 zegt
Bmw is niks vergeleken met dit. Dit is BRABUS powerrrrr!! Hier kan je niet tegen op
maseratiferrarilover zegt
@amg77: CHECK
amg77 zegt
@maseratiferrarilover: jij begrijpt me
maseratiferrarilover zegt
@amg77: altijd aangenaam niet waar?
amg77 zegt
@maseratiferrarilover: jazeker :D
maseratiferrarilover zegt
@amg77: hha awesome ?
jzaero zegt
@amg77: Toch, in feitelijke aspecten is de BMW sneller dan de 370 die hier staat geclaimed, al gaat de Brabus bij een officiële recordpoging er vast overheen.
amg77 zegt
@jzaero: sneller of niet rijd jij maar in de brabus en daarna in de beamer dan zal je heel snel zien wat beter is check this: speed = bmw , speed luxe fun = mercedes benz
maseratiferrarilover zegt
@amg77: I couldn’t agree more mate
SimonMc zegt
@amg77: *Bimmer
jzaero zegt
@amg77: Could be, ik heb in allebei de merken gereden, beide zijn verschillend op hun eigen manier. Juist bij deze twee merken heb ik geen duidelijke scheidingslijn, die ik bijvoorbeeld van deze twee merken ten opzichte van Audi wel heb. Ik vind Merc en BMW allebei wel mooi. De eerste auto waar ik in zat was een Mercedes E klasse, maar ben opgegroeid met BMW’s. Ik heb geen Brabus Rocket voorlopig, dus ik houd het voorlopig bij oordelen naar ervaring en feitelijke aspecten.
560pkferrari zegt
Jammer van dat spoilertje, maar voor de rest: HEBBEN!!!
jzaero zegt
OT: Spoiler mag wat mij betreft wel weg, voor de rest een zeer geslaagde auto. Toen de eerste CLS uitkwam, zag ik hem voor het eerst als modelauto. Toen wist ik al dat deze auto een succes zou worden en dat wordt de nieuwe ongetwijfeld ook, ik wil hem ook!
trisx zegt
Beauty van een wagen
Romen zegt
bruut
PiK zegt
De eerste CLS blijft het mooist. Dus ook van voor de facelift. Jammer dat de motoren van de eerste types zo langzaam zijn. Een CLS 500 met V8 met 225 kW is echt niet voorruit te branden. En de 55 AMG vind ik qua styling te.
SimonMc zegt
@PiK: LOL, 0-100 in 6,1 is niet vooruit te branden dus? Met welk racemachien rijdt u als ik vragen mag?
jzaero zegt
@PiK: Rijd je dagelijks in een Ferrari Enzo ofzo?
SimonMc zegt
@jzaero: Waarschijnlijk in een Polo Bluemotion ofzo XD
kimi100 zegt
Eigenlijk hoort ie wel mat zwart he!
Dev zegt
Ben toch wel benieuwd naar de testruns, want de standaard CLS schijnt een hele lage drag-coëfficient te hebben. Brabus heeft nog een aantal wijzigingen aangebracht dus dat moet wel hard gaan. Spoilertje mocht wegblijven van me maar wellicht is het nodig, I dunno.
amg77 zegt
Het stuur blijft gewoon mooi het interieur is altijd mooi bij mercedes oh ja over de spoiler dat is voor de downforce kon stijlvoller maar het kan nog veranderd worden. Het zijn tenslotte alleen foto’s hoop op meer volgende week
TDI-goeroe zegt
leuk, dattie een top van 370 rijdt. Ik denk dat weinig eigenaren dat ooit gaan halen.
jzaero zegt
@TDI-goeroe: Het gaat vaak bij een hoge topsnelheid ook niet hoe hoog deze is, maar hoe snel deze auto op hoogst illegale snelheden komt. 320km/u is voor veel auto’s het uiterste, maar deze auto komt daar binnen no time op.
Ram-G-maN zegt
Wat een vernuftige multifuntionele grill! Je krijgt maar liefst vier postvakjes geïntegreerd aan de voorzijde. Wel zo handig om je blauwe brieven, liefdes brieven, ik-heb-wat-te-compenseren-club-lidmaatschap brieven en brieven van het CJIB te sorteren! :? Er bestaan subtielere oplossingen om het blok van voldoende koude lucht te voorzien.
jzaero zegt
@AutomotiveDesigner: Dit is een standaard grill (of het oogt in ieder geval hetzelfde), bijna dezelfde als die op de CLS63 AMG zit. Ik vind het juist strak ogen.
Ram-G-maN zegt
@jzaero: Ik had het over hetgeen wat vlak boven de grill bevindt. Verwarring zaaiende woordkeuze van mij. Ik hoop dat je nu wel die openingen ziet. ;)
laurensl zegt
@AutomotiveDesigner: Porche heeft toch ook die openingen.
En ik denk dat subtiliteit niet in het woordenboek van Brabus staat.
jzaero zegt
@AutomotiveDesigner: Oh op die manier, ja ik keek op ook op mijn iPhone en had niet ingezoomed, maar inderdaad zijn wel aparte gleuven.
993turbo zegt
Doelloos apparaat. Zou zoiets echt nooit van m’n hele leven kopen. Wat moet je er in vredesnaam mee? Voor die prijs kan je zoveel andere auto’s kopen die mij veel leuker lijken dan dit. Kan aan mij liggen heur…
Jantje_555 zegt
wil wil er nu een auto kopen voor dat geld en dan nog met een begrenzing op de newtonmeters zitten…dat zou er van mij direct uit moeten, alles of niets!
jzaero zegt
@Jantje_555: Die begrenzing zit er niets voor niets. De versnellingsbakken kunnen gewoon dit koppel niet aan op lang termijn. Als je weet wat koppel inhoudt, dan weet je hoeveel 1100Nm is. Dat is alsof jij een stok van 1 meter vasthoudt en aan het uiteinde 110kg hangt. Een gemiddelde auto heeft slechts 100-200Nm.
SimonMc zegt
@jzaero: Dat gemiddelde mag wel wat naar omhoog. Ik weet het percentage van auto’s met diesel in Nederland niet, maar in België zijn bijna 80% van de nieuw verkochte auto’s diesels, en een Golf VI 1,6 TDI met 90 pk, heeft al 230 Nm koppel. Ga je naar een middenklasser, bv een Audi A4, dan heeft de instapdiesel reeds 290 Nm koppel.
Bij ons rijdt de Citroën C3 veelvuldig rond, en de dieselversie daarvan heeft 160 Nm koppel.
Misschien dat in Nederland veel meer benzines rondrijden dan hier?
jzaero zegt
@SimonMc: nee dat niet, maar goed en diesel heeft dan een veel kleiner pk op Nm verhouding wat een heel ander karakter geeft, aangezien we met een benzie vergelijken (en ik vaak ook alleen benzine rijd) is het logischer in dit geval een benzine te nemen als voorbeeld.
efendice zegt
oke hoe mooi die ook is hoe snel die ook is toch is deze auto is in mij ogen echt geen 429000 waard.
SimonMc zegt
@efendice: Nee, dat vind ik nu ook wel astronomisch veel, maar in tegenstelling tot meeste bedrijven die zo’n vermogens bereiken, is dit niet simpelweg door wat onderdelen erop te schroeven.
Bijna alles wat onder de kap zit, en ook al hetgene wat de wielen in het algemeen aandrijft, is van Brabus. De motor is een met de hand gemaakte 6,3 liter V12…van Brabus, dus niet zomaar een opgeboord motortje van Mercedes.
Het blijft erg veel geld, maar zelf met deze vermogens, blijken die Brabussen goed te scoren op betrouwbaarheid.
Veel geld dus, maar je krijgt er wat voor terug.
SimonMc zegt
@SimonMc: *6,2 liter V12 eigenlijk ( Die Duitse afrondingen ook altijd verdammt noch mal ).
jzaero zegt
@SimonMc: ze hebben wel nagedacht over de koppellimieten ook, dat is puur gedaan voor de betrouwbaarheid. En zeg nou zelf? Wie heeft er niet genoeg aan 1100Nm achter een sedan haha, kan je een flinke sleurhut mee kapot rijden.
highperformance zegt
Wat mij betreft blijft het tjoening, net als G-Power. Uberoverthetopdikkeopzichtige bakken… ik heb er niets mee. Doe mij dan maar een “gewone” AMG CLS, geld dat ik over hou schenk ik aan natuurmonumenten als compensatie voor het gat dat ik in de ozon brand… ;-)
xilver zegt
Elke creatie dat Brabus maakt is gewoon goed… op dat smartgedrochtje na. Die lui blijven monsterlijke wagens tevoorschijn toveren!
torana zegt
ik krijg toch wel een gratis trekhaakkie voor de vouwwagen hoop ik? want na dit autootje heb ik komend jaar geen geld meer over voor een hotel vrees ik ;)
xilver zegt
@torana: En jij wil nog in een vouwwagen slapen? Met zo’n monster in bezit :mrgreen:
torana zegt
@xilver: sja, ik heb nog maar 430000 in mijn spaarvarkentje zitten, 150 euris voor benzine om de dichtsbijzijnde camping te bereiken en hetzelfde bedrag om weer thuis te komen en dan zijn er nog maar 700 over… ik weet het, een grote stacaravan met goudkleurige wieldoppen past er beter bij maar da gaat um nie worre nie voor die centen :-P
baasbas zegt
@torana: Hang je een stacaravan erachter. Maakt niet uit of die wielen heeft…
…of ingemetseld staat…
:)
The360box zegt
DIe velgen en spoiler doen hem niet, ik vnod deze velgen altijd een beetje te, je hbet er ook suptielere versies van.
stihl zegt
@The360box: “Deze velgen en spoiler doen het hem niet. Ik vind deze velgen een beetje te, je hebt er ook subtielere versies van.”
Jochen zegt
vond deze toch mooier :
In bovenstaande IWC hangt trouwens echt een V12.
Barnato zegt
@Jochen: Inderdaad stuk subtieler. Die air rams voor op, de grote B logo en spoiler zijn iets te veel van het goede. Dan maar een 750pk versie ofzo die niet zo opzichtig is.
maxx1 zegt
@Jochen: iwc was alleen in de cls 55 amg te verkrijgen. met de 5.5 l v8. kan niet geloven dat dit zo uit de fabriek gerolt is.
rstyled zegt
Het enige sutiele aan deze auto lijkt het interieur te zijn..
Dimglor zegt
Typfoutje? We hadden het al een beetje verwacht en Brabus heeft het inderdaad *gegaan* (gedaan waarschijnlijk ;-) )
Verder vind ik deze echt prachtig…. Mooie velgen, leuke kleur, mooie voorbumper, mooie achterbumper met dikke uitlaten….. maar dat spoilertje is er toch iets te veel aan…. Alsook die grille met die enorme B van voor is niet echt subtiel…
Pica zegt
Achterspoiler vervangen door spoilerlip en dan is ie af.
highperformance zegt
@Pica: Mwah, dan ook die B in de neus voor een ster en de gaten boven de gril er af, dan begint het ergens op te lijken.
W115 zegt
Ziet eruit als een trein, brabus expres
baasbas zegt
Perfecte stadsauto!
(London city met arabische platen)
lowlow zegt
Klopt, achterspoiler mag iets discreter want past niet op dit soort wagen. Maar verder één van de heerlijkste wagens die er zijn! En ja, exclusiviteit en handenarbeid heeft nu eenmaal zijn prijs, elke euro waard.
Daar kan BMW M toch wel een puntje aan zuigen.
406_v6 zegt
Ik zeg “Sacha kom er maar in met je rijtest” !! :mrgreen:
dennisr zegt
had opzich wel wat subtieler gemogen, maar toch wel een geweldig ding.. beetje duur dat wel..
Maar mooi om te zien dat er ook nog echte auto’s gemaakt worden, V12! :D
trolle zegt
qua uitzicht hadk toch liever de vorige rocket
maar daar zal ook wel voldoen ;)
trolle zegt
@trolle: daar = deze
maxx1 zegt
bloedlelijk! hoe kun je dat ding zo verpesten. met dat ontiegelijk lelijke brabus logo voorop
benenwagen zegt
chicky, mag ik je rijden? :P
maxx1 zegt
@sacha-prins wat vind jij hier nou van? als AMG liefhebber ben ik ernstig benieuwd hoe jij tegen zulk soort onderhanden genomen auto’s denkt.
theblackdude zegt
hoop geld voor een hoop pk geweld. ding ziet er bruut uit. maar voor al dat geld heb je toch een GTR, ZR-1,911 turbo en een R8 samen ongv.
PiK zegt
@SimonMc @jzaero was niet als opscheppen bedoeld. Dagelijks geen enzo, maar ook zeker geen Polo BM, maar dat terzijde, niet relevant. Als het al zo is dat een CLS 500 (oude 500 motor met ‘maar’ 306pk) 6,1 seconden aan de honderd zit, een jaar na zijn introductie maakte de nu welbekende 350 CGI (toen met 292 PK, nu zelfs evenveel als de oude V8, 306 dus) zijn debuut. Maar ik doelde met ‘niet voorruit te branden’ dus op de eerste V8. Zijn opvolger met bijna 400 doet het qua snelheidsbeleving 3x zo goed als zijn broer!
jzaero zegt
@PiK: Zo kan je het natuurlijk niet interpreteren, want dat blok heeft ook nog een geluid natuurlijk, met een andere demper heb je echt een bruut dik geluid en je merkt nauwelijks het verschil met die V6.
bigcar zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
PiK zegt
@jzaero als je een andere demper onder een Mercedes wilt plaatsen ga ik niet eens met je in discussie.
jzaero zegt
@PiK: Je hebt ook een reply knop pik.. Waarom reageer je uberhaupt op dit artikel dan waar het gaat om tuning enzovoorts. Ik zou het niet erg vinden om een AMG uitlaat traject eronder te zetten aangezien de CLS500 vrij tam klinkt.
gtrpauperbak zegt
Wat een apparaat, heb ik liever dan een A7 aangezien daar niet een volslagen doorgedraaide versie van is, dit hoort bij de hebbedingetjes ?