Brabus heeft de E Klasse cabriolet even voorzien van wat extra pit en looks. Na aflevering levert de Brabus E cabrio tot 456 pk. Omdat je nooit genoeg wind door je haren kan hebben.
Brabus kan ook de bestaande motor uit je nieuwe Ecabrio een upgrade geven maar de topper is toch wel de Brabus 6.1 Capacity motor met 456 pk en 615 Nm koppel. Nul naar honderd doe je dan in 4,7 seconden en de topsnelheid ligt op 300 kilometer per uur. Dan mag je wel zorgen dat je toupet goed vast op je hoofd zit, dat is zeker. De vermogenswinst wordt behaald door de standaard motor van de E500 op te boren van 5.5 liter naar 6.1 liter. Daarnaast wordt er een conversie gedaan naar vier kleppen per cilinder en worden er speciale nokkenassen gemonteerd. Het uitlaatsysteem van Brabus maakt het geheel af.
Naast deze motor zijn er ook tuningpakketten voor de E250 CDI BlueEFFICIENCY (232 pk / 560 Nm), de E350 CDI BlueEFFICIENCY (268 pk / 590 Nm), E250 CGI BlueEFFICIENCY (227 pk / 350 Nm) en op de E 350 CGI kan ook nog eens 18 pk gewonnen worden. En dit alles met drie jaar of 100.000 kilometer garantie.
Uiterlijk wordt één en ander opgeleukt met aangepaste spatborden, bumpers, spoilers en uitlaat. Uiteraard zitten er in de voorbumper LED daytime running lights gemonteerd. Wielen zijn er in 17 tot 19 inch. Binnenkort komt er voor de E Cabrio nog een 20 inch wiel beschikbaar. Remmen kunnen worden opgewaardeerd (schijven tot 360 mm) en het onderstel wordt naar wens 30 millimeter verlaagd. Het interieur is ook op te leuken met allerlei RVS en carbon onderdelen en een Brabus sportstuur.
Mathijs Raap zegt
Wow mooie gestroomlijnde auto! Wat krijg ik in 1 keer trek aan mooi weer.
LJ zegt
brrrruuuuutttt
Jokkebrok zegt
Ziet er leuk uit, maar ik zou nooit een cabrio kopen!
Something zegt
Altijd weer netjes van Brabus, niet teveel niet te weinig:)
BaySideBlueBoy zegt
Niet slecht, maar het kan beter. http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/02/brabus-e-v12-coupe-800-pk-1-420-nm-370-kmu
sven2 zegt
ik wil hem!!!
Pieter_Aertgeerts zegt
Wat braafjes gebleven bij Brabus precies, maar… geslaagd.
lambo4all zegt
456 pk? wel wat magertjes voor een brabus:P
Peter zegt
“Omdat je nooit genoeg wind door je haren kan hebben”
De meeste mannen die ik met zo’n auto zie rijden zijn kaal en de meeste vrouwen rijden met het dak dicht omdat ze anders hun duur kapsel ruïneren.
slappehap zegt
@Peter: …voor kalende grijze mannen is er nu ook een cabrio.
Speciaal voor die doelgroep is er een nieuw windscherm bedacht dat boven de voorruit omhoog klapt. Gecombineerd met het windschermpje achteraan creëert deze een zeer rustige atmosfeer in de cabine, ook met het dak open.
http://www.autoblog.nl/archive/2009/12/10/mercedes-e-klasse-cabrio-officieel-met-plaatjes
Stefan-Venema zegt
Ik zou het toch echt niet erg vinden om hier elke dag in te moeten rijden hoor.
Het is wel meer een bak voor ’s pa.
Luckylen zegt
naar 4 kleppen per cilinder? Je gaat me toch niet wijsmaken dat deze auto standaard 2 kleppen heeft???
bozewolf zegt
@Luckylen: Volgens mij is ’t een drie-klepper.
DRU zegt
Die Blanke alulook Brabus velgen blijven mooi. Echt een klassieker net als de BBS en de Alpina rims.
Z-Rider zegt
Wow…
Dit is een hele dikke auto zeg…. Ik zou em zeker doen…
En dat uit de mond van een “bimmer” lover..
Mr. V8 zegt
Not my cup of tea of moet ik zeggen: nicht mein Kelch Tee..
laurens324 zegt
en waar blijft de 800pk versie voor de arabieren onder ons?
nog mooier dan de standaard versie
BananaFlip zegt
Zonder de visuele meuk is de V8 best aantrekkelijk, met die Aircap schijn je weinig last van de wind te hebben.
Imba zegt
Je koopt een kant en klare Brabus voor 300.000 euro.
En na de aankoop is de waarde al gezakt met 120.000.
Bij Fifth Gear was er volgens mij een test met een Brabus op de autobahn waarna hij gelijk stuk ging…
laulau zegt
Wow, van een mooie wagen naar een iets mindere wagen, maar nog steeds wat is ie mooi!
mb man zegt
Wielen zijn veel te groot. 18 inch is groot zat.DIt is ordinair
Benz.. zegt
Ik vind de coupé persoonlijk iets minder mooi t.o.v. de Sedan maar deze Brabus ziet er goed uit..
Dimglor zegt
Prachtig gewoon!
Met die velgen van op de rechterzijde (lichtgrijs zonder die zwarte accenten) is ie gewoon af…
Ook leuk van die 3 jaar garantie…
Cantago zegt
Serieus te kleine velgen, en zo mooi is die auto toch al niet… Helaas!
Citrofiel zegt
@Cantago: :shock: Jij wil blijkbaar graag de wielkasten uitzagen? Zoveel groter lijkt er niet eens in de passen hoor…
Cantago zegt
@Citrofiel: Als ik kijk naar de achterkant van de Mercedes, en het achterwiel, dan vind ik de auto serieus uit verhouding. Uitzagen wordt lastig natuurlijk, maar ik zou ze toch graag iets groter zien. Natuurlijk moet voor dan ook groter… Wordt er niet makkelijker op. Beter een andere auto kopen! haha:P
benzke zegt
k vindt het wel nen toffe bak ma k geloof er ni veel van da ge daar altyd kunt mee ryde zonder da ge wind hebt. ma wel ne serieuze bak .ma Brabus is nog ni ver genoeg gegaan .Cool ,kon toch noch iet verder gaan.
Mart zegt
Oeioeioei, wat een lelijke creatie zeg!!!
Wat een dikke (en lange) kont heeft dit gedrogt zeg!
Kan beter de typeaanduiding krijgen: Bratwurst DeLuxe :)
Als zo’n geval naast me zou staan bij het stoplicht, moet ik moeite doen om m’n lachen in te houden..
Mart zegt
Wat zit daar trouwens in het midden van de bumper? Een reflector die je uit kan nemen en een afneembare trekhaak kunt plaatsen, zodat je er een TABBERT achter kunt hangen? :)
Dimglor zegt
Mja niet meteen mijn ding..
Brabus had het toch beter begrepen…
Dimglor zegt
@Dimglor: Natuurlijk verkeerde artikel…. Dit hoort bij: Dit is wat Prior Design van de E-klasse coupé maakt… :s