In maart van dit jaar pimpte BRABUS de Mercedes ML63 en doopte deze om tot de BRABUS ML63 Widestar. Hetzelfde geintje heeft men nu uitgehaald met de grote broer van de ML-klasse met als resultaat de BRABUS GL Widestar.
BRABUS ging al twee keer eerder met GL-klasse aan de slag. De GL420 CDI kreeg een keer een zielige 44 pk extra en voor de GL320 en GL500 heeft BRABUS al een poosje styling componenten beschikbaar. BRABUS heeft dit nu op één berg gegooid en met wat vernieuwingen hier en daar was de GL Widestar geboren.
De zeecontainer van Mercedes heeft door z’n omvang standaard al snel een lomp overkomen. BRABUS is er wat mij betreft goed in geslaagd om ‘m daar met de nodige tupperware van af te helpen en buigt daarmee lomp om naar bruut. Ik ben te lui om ieder onderdeeltje apart te benoemen, dus als je precies wilt weten wat BRABUS allemaal kan betekenen voor de GL, pluis dan zelf even onderstaand persbericht uit. Een leuk detail dat ik er wel voor je uitgelicht heb, is dat Brabus een 6,1 liter V8 blok beschikbaar heeft voor de GL450 en GL500. Daarmee sprint het 462 pk sterke bakbeest in slechts 6,0 seconden naar de 100 km/u.
Update: En zoals gezien in Essen.
Muscular fender flares front and back, giant 23-inch wheels and a striking face with large air dams and four auxiliary headlights: In a world premiere BRABUS (Brabus-Allee, D-46240 Bottrop, phone + 49 / (0) 2041 / 777-0, fax + 49 / (0) 2041 / 777 111, Internet www.brabus.com) presents the 2007 WIDESTAR wide version for the Mercedes GL-Class.
The elegant sweeping lines of the fender flares add five centimeters (two inches) to the width of the large SUV. The corresponding rocker panels have more than just visual effect; they also facilitate entering and exiting of the vehicle in the dark with their integrated entrance lights.
The BRABUS WIDESTAR front apron maximizes the supply of cooling air for radiators and front brakes. It also improves active safety with auxiliary high beams and fog lamps as well as by reducing aerodynamic lift.
The rear of the WIDESTAR is characterized by a roof spoiler and a rear apron custom-tailored to the wider fenders. The diffuser integrated into the bumper and the precise-fit cutouts for the four tailpipes of the BRABUS stainless-steel sport exhaust system document loving attention to detail.
All BRABUS body components are manufactured from Pur-R-Rim in OEM quality, guaranteeing optimal precise fit and ensuring that the components are easy to paint.
The BRABUS WIDESTAR also creates space for extreme tire sizes. The most exclusive version features three-piece BRABUS Monoblock E 11Jx23 wheels. These nine-spoke wheels have a forged, highly polished drop center and can be fitted with Pirelli or YOKOHAMA high-performance street tires up to size 305/35 R 23.
The BRABUS WIDESTAR can also be equipped with forged 21-inch Monoblock VI wheels or 22-inch wheels from the Monoblock VI, E or S design families.
The wide version looks best in combination with ride-height lowering. BRABUS lowers the GL-Class by some 30 millimeters (1.18 inches) with a custom module for the AIRMATIC air suspension. This measure benefits the vehicle’s overall appearance and further improves safe and sporty on-road handling by lowering the center of gravity.
For further improved active safety BRABUS offers various versions of its high-performance brake systems. The largest version features 12-piston aluminum fixed calipers and vented and cross-drilled 380 x 36 millimeter (15.0 x 1.42 inches) discs on the front axle. The rear axle is fitted with six-piston fixed calipers.The powerful stance of the WIDESTAR all but demands a more powerful engine. BRABUS offers performance tuning for all GL models. The one-of-kind BRABUS Tuning Warranty® of three years, up to 100,000 kilometers (see BRABUS warranty conditions as of November 2006) also covers all engine conversions.
BRABUS Power Xtra tuning kits are available for the especially popular common-rail turbodiesel engines. They produce more power while at the same time meeting stringent Euro IV emission limits.
The BRABUS D6 (III) module increases maximum power output of the GL 320 CDI to 272 hp (268 hp SAE net) / 200 kW and a peak torque of 590 Nm (435 lb-ft) at just 1,600 rpm.
Equipped with BRABUS PowerXtra D8 (III) tuning, rated power output of the GL 420 CDI jumps from standard 306 hp (302 hp SAE net) / 225 kW to 350 hp (345 hp SAE net) / 257 kW at just 3,800 rpm. Simultaneously peak torque grows from 700 Nm to 800 Nm (516 to 590 lb-ft). Performance is on a correspondingly high level: The BRABUS-tuned GL 420 CDI sprints from 0 – 100 km/h (62 mph) in just 7.1 seconds, half a second faster than the production car. Top speed grows from 230 to 240 km/h (143 to 149 mph).
For the V8 gasoline models GL 450 and GL 500 BRABUS offers its 6.1 displacement engine as the most powerful version. It delivers 462 hp (456 hp SAE net) / 340 kW of power and a peak torque of 615 Nm (454 lb-ft). Equipped with this engine the 4×4 accelerates from 0 – 100 km/h (62 mph) in just 6.0 seconds and reaches a top speed of 255 km/h (158 mph).
All BRABUS engines are lubricated exclusively with ARAL high-performance motor oil.
Individual exclusivity is also the guiding BRABUS principle when it comes to customizing the GL-Class interior. The company-own upholstery shop transforms customers’ individual selections into masterfully crafted fully leather interiors made from especially soft and breathable Mastik and Alcantara leathers.
The BRABUS product lineup further includes numerous attractive cockpit accessories. They range from stainless-steel scuff plates with illuminated BRABUS logo to sporty aluminum components such as foot pedals and door-lock pins to an ergonomically shaped sport steering wheel.
Multimedia on wheels is yet another BRABUS specialty. Custom-built seat consoles for the back of the front seats house a seven-inch LCD screen and a DVD player. These consoles are also available with an integrated powered tabletop.
The multimedia package can be expanded further with larger screens that deploy from the headliner, with an on-board computer with Internet connectivity, and with an MP3 player that stores more than 5,000 songs.
Frank deH zegt
Erg lelijk dus….
Frank deH zegt
Om met de heer Bugatti te spreken. Ze bouwen erg snelle vrachtwagens.
MFX zegt
………stores more than 5,000 songs.
Duurste MP3 speler ooit?
Wel een f*cking brute bak!
Oly zegt
haha lekkere CO2 Kweker
RA999 zegt
@MFX
Wel een hele lelijke MP3-speler ;)
vla zegt
@ MFX
mijn iPod is lekker beteur :P XD
vla zegt
en btw wel een mooie zeecontainer vind ik
Floris zegt
Nieuwe A-team bus?
RA999 zegt
@MFX
Eigenlijk kan hij wel meer liedjes hebben dan mijn zielige 16GB, dus misschien moet ik ‘m toch maar overwegen :P
LC zegt
Widestar? ;)
Michael zegt
Hey hoeveel kost het nou om je MB helemaal brabus te pimpen!?
Ok ik weet het kan een shitload kosten, maar gewoon zon set als deze? Hoeveel is dat nu?
Nedim S zegt
Ik vind het Persoonlijk helemaal niets.!!!
De Gl hoort helemaal niet gepimpt en getuned te worden, Word ie alleen maar lelijker van.!!!
MFX zegt
:D LOL,
Uber lelijk maar wel bruut als je zo´n opgevoerde zeecontainer in je spiegel krijgt of probeert mee te accelereren, toch Wouter (Q7 killer)?;)
@RA999
Trouwens ook moeilijk om in je jas/broekzak te stoppen.
VLS54 zegt
Ik vind em gevaarlijk.
MFX zegt
@LC,
Widestar :lol:
MFX zegt
@LC,
Misschien wel de nieuwe auto van Gordon??? ;)
lodewijk zegt
Met de vlam in de pijp!!….
ZwerverRoodbaard zegt
Misschien wel de nieuwe bumper van de Jeep Grand Cherokee SRT-8 ;)
YK zegt
@Michael,
Brabus-Allee, D-46240 Bottrop, phone + 49 / (0) 2041 / 777-0, fax + 49 / (0) 2041 / 777 111, Internet http://www.brabus.com
Moet je het hun ff vragen ;)
Arnoud zegt
En toch haalt ie het niet naast de originele Gelände Wagen. Dat is pas een echte (snelle) zeecontainer. G55 AMG met de side pipes graag!!
RA999 zegt
@MFX
Als mijn zakken groot genoeg zijn om het geld te bevatten dat dit kost, past die auto er ook wel in ;)
Silverarrow zegt
Plak er vleugeltjes op en de Airbus A380 is een overbodig gevaarte :P .
Niet de meest mooie creatie, maar met die 0-100 sprint is best te leven.
Hakan zegt
Vette bakk, iedergeval mooier dan de Q7
Nedim S zegt
Hakan, Mooier dan de Q7?
Heb je wel goed naar de plaatjes gekeken.?
Of vind je zelf ook dat je een beetje overdrijft….!! ??
six trey zegt
mooiste mercedes ooit
eXHaust zegt
wel vet, er staat zelfs al eene op autogespot :)
Michael zegt
lol @ YK!!!
Maar dat is een internationaal nummer! Kost geld :P
sacha zegt
He die heb ik ook in Essen gezien! FF foto’s opzoeken…
MFX zegt
@Hakan,
Amen
Whoohoow zegt
Heb ik ook in Essen gezien, ik zeg je wat een brute bak, die wil je niet graag in het donker op de autobaan tegenkomen
110% zegt
Dit had de nieuwe Kitt moeten zijn! :lol:
Lamborghini zegt
machtig
Juliën zegt
OOO wat een wagen
Heb hem in essen gezien
Wat een ding,mooiste jeep,suv van de show
Birger zegt
Ik vind het nooit mooi wanneer men het chroom van de gril overspuit in het zwart, ziet er altijd wat wrakkig uit zo.
Verder machtig!!
ML320 CDI zegt
Ze moeten het zelf weten hoor, maar ik vind dit dus echt niet mooi. Doe mij maar gewoon een mooi uitgevoerde van mercedes zelf. Ziet er al prima uit.
Charles zegt
Ik vind het een van de lelijkste schoenendoos.
zo een ordinaire pooier wagen, met sportuitlaat.
Rick dos zegt
Jeuz lijkwagen op steroide.
denny zegt
waar is die dikke 6,3 v12 van brabus, 730 pk in een gl is toch wel wat ruiger!
Hakan zegt
@Nedim
Ieder zijn eigen smaak tog…
Ik vind hem mooier dan de Q7.. En dat is het verder ga ik er niet op in…
Peugeot407coupe zegt
Lekker Charles! I agree
escortje zegt
Geen half werk, dit is der uber-SUV.
Nu idd nog die V12 erin, +300km/h met een tank. knallen :mrgreen:
joris zegt
Bruut Bruut Bruut, heb dit bakbeest rond zien rijden in Bulgarijen afgelopen jaar. respect voor brabus!!!