Omdat screw it, let’s do it.
Waar Brabus zich voornamelijk bezighoudt met dik vet AMG-spul is het nu een keer de beurt aan een groene Mercedes. Groen als in gunstig in de bijtelling maar nog steeds moddervet. Het betreft namelijk de S 500 Hybrid, die op papier zuiniger is dan een Prius. Of dat in de praktijk ook geldt? Lijkt ons stug, maar we hebben het nog niet getest.
Volgens de welbekende veredelaar kon de Merc wel een stukje spannender en dus kunnen we nu na de hybride E-klasse kennismaken met de PowerXtra B50 Hybrid. De winst is enigszins bescheiden (+ 52 pk, + 70 Nm), maar het gecombineerde vermogen van de hybride S komt nu wel uit op een mooie 500 pk en het koppel op 890 Nm.
Daarmee sprint de sedan naar 100 km/u in 4,9 tellen, de top blijft gelimiteerd op 250 km/u. Uiteraard kan de klant helemaal loco gaan met allerhande uiterlijke ‘verbeteringen’, tot 22 inchers aan toe. Denk verder aan LEDjes, carbon, een andere uitlaat en spoilerspul.
sr20det zegt
Begin de S klasse steeds saaier vinden, ook omdat de nieuwe c klasse hier erg op lijkt en die gewoon veel saaier is tegenover de vorige C
bartteeuwen zegt
@sr20det: Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. De vorige c-klasse kwam best sportief over, en de nieuwe is meer de chique kant op gegaan.
Op zich is het begrijpelijk natuurlijk omdat ze de c-klasse meer willen onderscheiden van een BMW 3-serie en de Audi A4. Ik zou bij het vorige model twijfelen tussen een 3-serie en een c-klasse. Ik denk dat ik nu (nee die keuze kan ik inderdaad nog niet maken als student) voor een BMW 3/4-serie zou kiezen.
bartteeuwen zegt
@bartteeuwen: meer ontopic. Ditzelfde geldt inderdaad ook wel bij de s-klasse. Alhoewel in dat segment alle auto’s wat minder sportief zijn.
ter zegt
@bartteeuwen: Komt ook door de overprijsde CLA die als sportief alternatief aangeboden wordt.
bartteeuwen zegt
@terrorizer: klopt, die was redelijk “extreem” voor Mercedes begrippen, maar daar is het nieuwe randje nu vanaf. Die auto vind ik verder wat uit proportie maar alsnog is het wel een auto waar ik nog voor om kijk.
knipperlichtje zegt
@sr20det: de S begint juist wat op me te groeien. Eerst vond het het echt automobiele kitch, maar nu begin ik het design wel te waarderen.
Dutchdriftking zegt
@sr20det: Dat de C er zo op lijkt doet zeker afbreuk aan de S. Waar ik de S bij introductie geniaal vond, is deze nu al haast belegen en erg saai. Voor een S dan natuurlijk he, want het blijft een indrukwekkende verschijning.
991gt3rs zegt
@sr20det: *steeds fraaier te vinden
sr20det zegt
@991gt3rs: nee sorry, ik blijf toch echt bij mijn eigen mening, als ik nu een nieuwe generatie S voorbij zie komen kijk ik niet meer zo snel meer om. Iets wat ik bijvoorbeeld wel nog bij de A8 en 7 serie heb.
991gt3rs zegt
@sr20det: De A8 en 7-Serie vind ik nauwelijks veranderd. Als je kijkt hoe de S-Klasse de afgelopen jaren is geëvolueerd vind ik deze het meest vooruitstrevend, om dan nog maar over de techniek te zwijgen. Ja de C en de S-Klasse lijken op elkaar en daar vind ik de C-Klasse niet minder fraai van worden maar bij BMW en Audi is het erger.
rikus zegt
@sr20det: Nou heeft deze uitvoering niet bepaald de uitstraling die je wilt van een S-klasse. Maar ik vind het zeker geen saaie auto. Mocht ik in de positie zijn om een luxe limo uit te kunnen kiezen, dan werd het zoiezo een S-klasse.
730ld zegt
@sr20det: is net als Audi. Daar moet je ook goed kijken. Maar BMW kan er ook wat van. Die menen ook series oo te vullen met lelijke auto’s zoals de 2 Gran Tourer
philipf zegt
Oke, leuk.
E34M5Touring zegt
-edit: thanks! Is gefixt-
Ot.
Mooie waarden voor een hybrid S klasse. Lekker veel koppel!
twiggaa zegt
De voorbumper vind ik veels te overdreven
parker zegt
En toch maar 14% bijtelling tot 2020, hardstikke mooi!! Lekker gassen en toch matties blijven met je Groen Links vriendjes, heerlijk..
jrk68 zegt
@parker:
Als je vrindjes wenst te worden met die bedenkelijke club doe je er beter aan om een groene GL te kopen, die is immers naar ze vernoemd.
Of je dan voor fris appeltjesgroen ok Kodeboswachtergroen kist zal ze wurst zijn.
Dutchdriftking zegt
De exterieur aanpassingen zijn bagger. Maar het gecombineerd vermogen is best fijn zo!
trustmeiamanengineer zegt
Toch knap, om zelfs van een GroenLinks wagen een pauperbak te kunnen maken.
Rob zegt
@trustmeiamanengineer:
GroenLinksers rijden toch in een oude Mercedes diesel? Of was dat alleen vrouwtje Halsema?
henkhupelschoten zegt
@Rob: Benieuwd waar die snotneus wel niet in rijdt…..
mashell zegt
@henkhupelschoten: iets groots en geels met minstens 1500pk…
Rob zegt
@henkhupelschoten:
Ik vind een Transporter T2 wel wat voor hem. Met bloemetjes gordijntjes en “peace” ketting aan de binnenspiegel uiteraard. Of anders een Kever cabriolet.
In ieder geval iets uit je jaren zestig/zeventig. Want hippies enzo… ;-)
henkhupelschoten zegt
Gaaf, maar zou je de c350 plug in ook niet kunnen opkrikken naar rond de 300 pk? 333 pk zou ook leuk zijn voor in de kroeg, kun je zeggen dat je hetzelfde aantal pk’s hebt als een c,cls e400
991gt3rs zegt
@henkhupelschoten: +41 PK is mogelijk
gerwin420 zegt
Wanneer halen ze dat walnoten interieur nou eens van de optielijst, vreselijk!
mrrallycross zegt
Zonde van het imago van brabus!