







Mag best, van ons.
Met de introductie van de nieuwe G-Klasse lijkt er weinig veranderd te zijn aan het recept van de Geländewagen. Toch zijn bepaalde aspecten aan de auto op zo een manier aangepast, dat de nieuwe generatie van de G-Klasse zomaar buiten je smaak kan vallen. Als een laatste ode aan de W463 heeft Brabus vandaag een gelimiteerde Final Edition-reeks in het leven geroepen.
De Brabus 700 4×4² “one of ten” Final Edition, zoals de auto in zijn volledigheid genoemd mag worden, is vooral bedoeld AMG-fanaten die van inhoud kunnen genieten. In plaats van de vierliter twin-turbo V8 die in de huidige G63 van Mercedes-AMG en in de Brabus 700 Widestar ligt, heeft de tuner uit Bottrop gebruik moeten maken van de 5,5-liter V8 uit de oude generatie. Dit is een blok waarmee Brabus ruimschoots ervaring heeft. Om precies te zijn neemt deze 4×4² de exacte specificaties over van de BRABUS B63S 700. Zodoende heeft de achtcilinder 700 pk en 960 Nm. In tegenstelling tot de rappe E-Klasse is de G-Klasse aanzienlijk langzamer. De auto sprint in precies 5 seconden naar de 100 km/u en hij heeft een elektronisch gelimiteerde topsnelheid van 210 km/u.
Naast de verouderde techniek heeft de vorige generatie van de G-Klasse een uiterlijk waarin menig persoon zich meer zal kunnen vinden. Immers, de rondere hoeken van het nieuwe model zijn niet bij iedereen even goed in de smaak gevallen. De W463, daarentegen, heeft nog het meer agressieve ontwerp van de oude school. Past ook vele malen beter bij het avontuurlijk karakter dat Brabus de auto heeft gegeven. De 4×4² Final Edition richt zich namelijk nog meer op off-road rijden en heeft daarom gigantische terreinbanden en een enorme bodemplaat om rotsblokken mee te weren. Het op portaalassen rustende gevaarte hangt liefst 60 centimeter boven de grond.
De wagen kost 209.000 euro, maar bij dit bedrag is uiteraard de belasting niet inbegrepen.
Een G-klasse is gewoon echt een icoon en mega dik, de AMG versie des te leuker. maar hier is naar mijn mening het elegante dan wel de klasse vanaf. Echter zijn de foto’s wel op de goede plaats gemaakt, Abu Dhabi, waar het niet duur en exclusief genoeg kan zijn. Daar is de auto goed in de markt te leggen, maar voor hier is ie gewoon too much denk ik.
@ductapetuning: G-klasse en elegant? Dat is hetzelfde als Erica Terpstra frivool noemen.
@str8six: elegant misschien niet de juiste woordkeuze, ik had beter kunnen zeggen dat de G zijn charme heeft verdiend tijdens zijn bestaan.
@ductapetuning: een g klasse in abu dhabi is net zo exclusief als een golf in Nederland.
@schuiftrompet: klopt, maar een Golf R daarentegen is wel weer wat exclusiever, zelfde geldt denk ik voor de G 4×4 kwadraat brabus, toch net ff dat beetje anders dan de rest
Wat een waardeloze specs. 700 pk en 960 nm en 5 seconden naar de 100 en een top van 210. Met dat vermogen haal ik dat ook wel als ik een wolkenkrabber op wieltjes zet.
@jerry: Ik denk niet dat het blok hier het probleem is. Maar met starre assen, portal’s, banden maatje groot en 60 cm bodemvrijheid is harder gewoon levensgevaarlijk.
Ze hebben aan de achterkant de twee ijzeren staven weggehaald HALLELUJAH
@sntial: De precieze regel weet ik niet maar die ijzeren staven zijn in de EU verplicht. Daarom zaten ze er in eerste instantie op. In het midden Oosten zijn ze niet verplicht denk ik. Daar gelden andere regels.
“de tuner uit Bottrop gebruik moeten maken voor de 5,5-liter V8” dit moet zijn “gebruik moeten maken VAN de”
Ruimshoots is met een “s” aan het einde. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
edit- is inmiddels gefixt, maar ik laat je comment wel even staan ;)
@loserboi932: de . achter einde is niet nodig omdat je “en” gebruikt als koppelwoord. Deze hoef je dan ook niet met een hoofdletter te schrijven. Daarnaast schrijf je “ruimschoots” met S C H niet met S H.
@str8six: auw burnnnn.
Niet dat ik het kan betalen, maar ligt het aan mij of is 2 ton niet echt aan de prijs? Voor mijn gevoel zijn die G klasses standaard al 2 ton zonder de Brabus opsmuk.
@thomcarspotter: tis een hoop geld maar denk idd dat hier iets niet klopt. Zal nogwel de BPM overheen komen
Deze heeft zeker -5 ncap sterren.
Nu nog wachten tot Maersk of Hapag Loyd met hun versie van de G klasse komt.