Voor diegenen die een standaard AMG wat lafjes vinden, staat Brabus altijd klaar om wat peper toe te voegen. Hun laatste goede daad voor de mensheid is het bevrijden van 73 extra pk’s voor de C63 AMG.
Persoonlijk heb ik weinig problemen met het vermogen van de C63, maar blijkbaar ziet Brabus er wel brood in. Sterker nog: in de ook op de C-klasse gebaseerde Brabus Bullit is zelfs 730 pk beschikbaar. De standaard C63 heeft 457 pk, wat Brabus weet op te krikken naar 530 stuks. Ook het koppel stijgt: van 600 nm naar 650 nm.
Behalve de motorische aanpassingen kan je ook bij Brabus terecht voor diverse uiterlijke & andere aanpassingen. De specialisten uit Bottrop kunnen de C63 voorzien van een sperdifferentieel, in hoogte verstelbaar onderstel, maar ook het interieur geheel naar je eigen smaak aanpassen. Speciale vermelding verdienen de sportremmen: voor monteert Brabus 380 mm grote schijven met remklauwen met 12! zuigers. Aan de achteras zijn 360 mm grote schijven te vinden met zespots remklauwen.
Naar keuze wordt de topsnelheid van de Brabus C63 AMG begrensd op 300 of 315 km/u. De sprint naar de 100 km/u daalt van 4,5 naar 4,1 seconden en de sprint naar de 200 is in 13.1 seconden gepiept. Dat is ook nog eens 1,4 seconden sneller dan de standaard C63.
niels zegt
Doe mij toch maar de “normale”AMG :D al lang goed :D
Martijn zegt
echt afschuwelijk lelijk…pauper wagen!
Dit is gewoon bruut tunen zonder enige achterliggende gedachten…er zit totaal geen stijl, klasse of uitstraling op deze auto!
Dat mist mercedes…liever ster in de ruit dan op de moterkap!
Doe mij maar audi!
jorden zegt
@ martijn
Brabus maakt serieus werk van zijn auto’s!
en doet meer als klakkeloos pk’s uit een motor persen en je kan de optische aanpassingen ook achterwegen laten.
Audi… dat zijn toch van die veredelde VW’s??? idd heel stijlvol! :P
BB-Tjai zegt
Brabus lelijk?
Exclusievere tuning voor je mercedes kan je bijna niet krijgen
Def Tovertor zegt
“begrensd op 300 of 315 km/u”
dat betekent dat hij in werkelijkheid nog sneller dan 315km/h kan!?
Naissssssss :D
Pieter zegt
Ik las het ook vanmorgen. Vind het niet ‘wauw’ van Brabus.
Jesper zegt
“De standaard C63 heeft 457 pk, wat Brabus weet op te krikken naar 530 stuks.”
De standaart C63 heeft al zoveel pk?? Hoeveel heeft de AMG dan wel niet? :P Ik vind die 530 stuks van Brabus dan ineens niet heel spectaculair klinken :D
@ Martijn: Brabus is nagenoeg de huistuner van MB, afgezien van AMG… Brabus hoort gewoon bij Mercedes
In feite doet Brabus hetzelfde als MTM, zijn dat ook ‘pauperbakken’ ??
M Freak zegt
Waarom neemt Brabus altijd de AMG modellen over en knutseld daar aan?
Kan iemand mij uitleggen waarom ze niet gewoon een standaard C nemen en daar aan gaan werken?
JzAero zegt
Ja.. hou het maar gewoon op AC schnitzer :)
Mercedes-Gek zegt
Hmmm, mooi gedaan Brabus. Ik vind hem wel gaaf, die C63 AMG, zou hem zelf ook wel willen hebben! :D
Oul@ zegt
Ik moet zeggen dat ik wel een grote fan van Brabus ben. Soms zou je wensen dat ze dit kunstje ook op andere auto’s zouden uitvoeren als alleen een Merc. of dat Amerikaanse merk (ben de naam ff kwijt) waarvoor een Amerikaanse tuner is ingeschakeld welke eigenlijk werkt voor Brabus.
Someone help me out with the name?!
ps: ik zou wel eens willen weten wat zij met een M5 doen. Of is dit vloeken in de kerk?
Oul@ zegt
Iets met Startech toch?
Jesper zegt
@ Oul@: eigenlijk wel ja, dat vloeken… voor BMW is er al Alpina, al gaat dat wat minder ver dan Brabus…
Er zijn overigens wel tientallen tuners in de Jenaaitmesteeds, iets speciefieker?
Oul@ zegt
@Jesper:
Ik ben eerlijk gezegd geen liefhebber van de optische tuning van Alpina.
Dan vind ik dat Brabus het optisch beter doet bij Merc. dan Alpina bij BMW.
Ook heb ik het gevoel dat Alpina optisch de afgelopen jaren stil is blijven staan.
Dezelfde velgen en dezelfde horizontale strepen over de flanken van de auto. Niet echt mijn ding.
Brabus komt wat harder (ook niet altijd om over naar huis te schrijven) maar er zit enigzins een verandering in over de afgelopen jaren. Ze hebben nog steeds dezelfde velgen uit hun stenentijdperk maar er zijn een andere set velgen bijgekomen ;)
Jesper zegt
@ Oul@: Ach ja, smaak is iets heel persoonlijks he ;)
De multispaaks velgen van Alpina zijn net zo zeer hun handelsmerk, als de nieren in de BMW neus. Geef maar toe, als je een Beemer met die velgen ziet, denk je; Alpina!
Toegegeven dat ik ook geen enorme fan ben van Alpina, zou ik echter een BMW kopen, zou ik daar langs gaan :)
Oul@ zegt
@Jesper:
Ja, over smaakt valt zeker niet te twisten dus daarop baserend kraak ik niemand af.
Mocht ik BMW geld hebben dan was het voor mij Hartge geweest. Zij komen het dichtste in de buurt van de absurde tuning die Brabus bij Mercedes toepast.
Ik vind namelijk dat wanneer je tuned, je het absurd moet doen.
Optisch MOET het subtiel zijn, in ieder geval niet De-Grote-Beurt-stijl maar motorisch moet het zo gek zijn dat zelfs buitenaardse wezens er raar van opkijken ;)
Het moet wel binnen proporties blijven waarmee ik wil zeggen dat m`n koppelingsplaat niet bij de eerste keer opgebrand is.
Jesper zegt
@ Oul@ : Binnen proporties?? Absurd is absurd he… dan maar gewoon ook een andere koppelingsplaat r in :P
Verder zitten we op 1 lijn qua tuning ;)
de ecosnob zegt
geef mij maar een handbak..
Mercedes zegt
@M freak
Omdat ze dan een volledig nieuwe motor moeten ontwikkelen.
Zalige auto btw.
DennieFR zegt
Subtiel & dik,en gelukkig gebruiken ze gewoon 2 ipv 4 mistlampen aan de voorzijde,dus goed geslaagd wat mij betreft.
Zelf zou ik dan nog in de grill het welbekende ‘B’ logo plaatsen omdat ie anders net wat te kaal is.
CSL zegt
73pk erbij is fantastisch op een NA motor. Maar dat die Blok origineel al behoorlijk begrensd wat wegens koelproblemen wisten we al.
ferrari599 zegt
deze vind ik wel mooier dan de ‘gewone’ :D