Met bumpers ontwerpen, 800 pk V12’s monteren en LEDs plakken kan je prima brood verdienen. Bij Brabus doen ze ook echt werk. Het soort waar je zwarte handen van krijgt maar dan in een prachtig schone werkplaats.
Automerken die het wel door hebben vertroetelen de liefhebbers van klassiekers al enige tijd. Porsche, BMW en Mercedes houden er een flink klassiekeronderdelenmagazijn op na. Ze repareren en restaureren klassiekers. Een vetpot is het niet. Naast een bescheiden omzet krijg je er vaak wel trouwe klanten en een goed imago voor terug.
In een wereld die verzadigd is met auto’s wil je de bijzondere oudjes rijden houden. Om een stukje geschiedenis in stand te houden maar ook omdat een Mercedes 300SL zijn waarde beter behoud dan sommige spaarrekeningen. Dat weet Brabus ook en ze hebben er tegenwoordig een prachtige werkplaats voor ingericht. Met niet de minste klanten ligt die er zo bij.
lexlfa zegt
Alleen die 300SL is wel gaaf, voor de rest maar rare bakken…
nielsa87 zegt
@lexlfa: rare bakken? Wat is er raar aan een 280 SE cabrio of MB 600? Het zijn beide geweldige auto’s, waaraan maar weinig auto’s tegenwoordig aan kunnen tippen!
label89 zegt
@nielsa87: jij zegt het…
bandensmurf zegt
Prachtig maar neem toch aan dat dit de showroom is? Met die bruggen kunnen potitiële klanten ook de onderkant bekijken..
ronaldddvos zegt
@bandensmurf: nee werkplaats, ben er zelf een keer geweest met mijn zwager, e350 tunen. alles mochten we zien, we mochten ook nog in de cls power diesel rijden, wilt hij misschien kopen.
onlycocksdriveaudi zegt
@AB goedmakertje dit artikel na al die pest vag meuk van eerder op de dag?
9000cse zegt
Gewoonweg schitterend om dit te zien. Het doet mij wegdromen naar de tijd, dat deze auto’s nieuw waren. Er waren 300 SL’s, maar ook andere exoten, die later wegreden met afdrukken van de handjes en het neusje van een klein, nieuwsgierig knaapje. Nu kan ik er wel vanaf blijven natuurlijk. Toen zag ik er geen kwaad in. Soms mocht ik, als de eigenaar net terugkwam, ook wel eens in zitten. Dat was voor mij dan een ervaring, waarvan ik nog weken lang kon nadromen.
Geweldig om te zien, dat er liefhebbers zijn, die deze auto’s in nieuwstaat kunnen en willen houden. En….. wat bouwde Mercedes toen nog prachtige automobielen!
carsandmore zegt
Mooie oldtimers,het is inderdaad denk ik een showroom want voor een werkplaats ziet het er wel heel schoon uit
Alwood zegt
@carsandmore: brabus noemt het (op facebook) echt een workshop. Als alle monteurs aan het einde van de dag de vloer vegen en hun karretje wegrollen ziet het er natuurlijk snel zo uit. Mijn idee…
lincoln zegt
@Alwood:
nee .. zo werkt dat niet ..
of het is een gloednieuwe hal ..
of er is een schoonmaakteam de hele week bezig geweest ..
de auto,s zelf komen van een casting-bureau iig ..
jeroen92 zegt
@lincoln: Werkplaats bij Bugatti lijkt net een ziekenhuis
http://www.youtube.com/watch?v=Z5XcAf-Psd8
Hupke zegt
Als dat de werkplaats is vind ik het toch maar behoorlijk kill.
schnitzelexpert46 zegt
Deftig.
norge zegt
Over een paar jaar staat het er vol met 190 serie diesel klassiekers…
onlycocksdriveaudi zegt
@norge: nu niet te kribbig worden he na dat artikel over die Hyundai dealer in Texas ;-))
supertjeduc zegt
Ik ben wel eens bij Brabus geweest en het is daar overal zo schoon , de hal waar ze de motoren op voeren is schoner als de gemiddelde operatiezaal
ronaldddvos zegt
@supertjeduc: ja idd ben er ook geweest
zenoemenmemax zegt
Wat is die 300SL toch een tijdloze auto… prachtig!
badsaying zegt
Dit is gewoon prachtig
Foramen zegt
Kijk, dit is nou een droom garage, bruggen, werkbanken alleen mis ik het gereedschap…
lincoln zegt
@Foramen:
en een openstaande motorkap ..
en gedemonteerde wielen ..
heidekonijn zegt
@lincoln: Geopende motork… gaat een Mercedes ooit stuk dan? Of bedoel je om het oliepeil te meten ?
yannick-s zegt
Waar ik woon is ook iemand die de oudjes onder de auto’s restaureert en je kan er van de vloer eten. Aan het eind van iedere dag is er geen vuiltje meer te bekennen. Dus het kan makkelijk dat dat voor deze werkplaats net zo is.
heidekonijn zegt
@yannick-s: Als je aan auto’s werkt, komt er vuil aan te pas. Remstof, opgedroogde modder, olie, combinatiekoek van dat alles… komt overal in terecht. Als zo’n werkplaats kraaknet is, heeft iemand daar be-hoor-lijk veel tijd ingestoken – tenzij ze beschikken over goedgetrainde kleine aapjes. Al die werkuren voor dat poetsen moeten betaald worden. Als je dus zo’n nette werkplaats ziet, zonder aapjes, is de kans niet gering dat de klant betaald voor de supernette werkplaats. Zelf geef ik mijn geld liever aan iets anders uit. Het kan dus, maar wil je het?
babybenzer zegt
Allemaal snoepjes
Svda zegt
Bij Brabus doen ze nog wel meer AB, blijkbaar weer mensen die bij jullie geen verstand van auto’s hebben.Wat dacht remmen, interieur, electronica, schokbrekers.Moet ik nog even doorgaan?
heidekonijn zegt
Of er weinig geld aan verdient wordt, daar durf ik over te twijfelen.
Leuke opslagplaats :-) In de ruimte ernaast zullen de rochelende oudjes wel gedemonteerd worden neem ik aan. Toch al geen glimmende vloer zoals soms wel eens te zien is op plaatjes als deze. Glimmende vloer + olie = ziekenhuis.
bertorelli zegt
kwijl….
Rij zelf een oude Mercedes (W126), maar dit is toch geheel andere koek.