U dacht dat een 6.2-liter V8 uit de AMG-gelederen al overdadig was voor een auto als de C-Klasse? Wat te denken van een V12 uit de S-klasse onder het motorkapje, en door Brabus naar 800 pk en 1.420 Nm getild. Batshit verrückt!
Voor dit project van Brabus is een 5.5-liter V12 afkomstig van Mercedes’ vlaggenschip naar een inhoud van 6.2 liter opgeboord. Daaraan werden nog eens twee gigaturbo’s toegevoegd en tadidaa, de sterkste C-Klasse Coupé ter wereld werd een feit. Ja, met zoveel vermogen is de toevoeging ‘bullit’ in de typenaam wel gerechtvaardigd. Het is waarschijnlijk maar goed dat het koppel elektronisch gelimiteerd is op 1.100 Newtonmeters, dit om een permanent bandenrookgordijn te voorkomen.
De matzwarte kogel accelereert in 3,7 tellen naar de honderd km/u. Naar de tweehonderd stoempen moet in 9.8 tellen kunnen, de 300 aantikken gebeurd na 23,8 seconden pedaalvloeren en de topsnelheid ligt uiteindelijk op 370 km/u. In een freakin’ tweedeurs C-Klasse, welteverstaan! We mogen er dus vanuit gaan dat het onderstel, de remmerij en de snelheidsindex van de banden hierop aangepast is.
Meer info daarover in Genève, waar Brabus deze geweldenaar aan het plebs en puissant rijke petrolheadklanten zal tonen. Hij kost -in Duitsland- namelijk €449.820. Slik!
Leuk om te leasen :)
F12 killer? :lol: lolled @ 800pk :mrgreen:
laat zoiets maar aan Brabus over, wat een beest :D
@dennisr: Nee. Een sinistere S-Klasse-killer. Letterlijk.
@ricardo: :lol:
Dokter Evil brabus :D. Nu maar hopen voor de bandjes dat deze auto niet in handen van Wouter komt :lol:
WTF :D
De AMG BS had al te veel power, lappen ze dr even nog een paar honderd pk bij!
Ik zou toch een paar bredere achterbanden laten monteren, de C-klasse is nogal tail-happy van nature.
Voor die gigatisch hoge prijs zal het hele onderstel wel aangepast zijn, net als de aandrijflijn…
6.3 V12 Biturbo <3
@vale46: Zo goed als alles wat je kunt bedenken, is door Brabus onderdelen vervangen. Zo is het nu eenmaal bij Brabus, achterlijk duur, maar wel het beste materiaal.
hè gatver.. weer een coupe.. waar blijven de sedans?!?! :cry:
@bigcar:
Brabus rocket
Brabus E v12
Brabus S 800
Brabus Bullit
desnoods een Brabus maybach
@bigcar: keuze genoeg lijkt me. waarom zou je perse in dit segment een sedan willen? iedereen die meerijdt is toch in 2 minuten kotsmisselijk.
Ik ben blij dat ze het koppel hebben gelimiteerd op 1100, nog meer en hij gaat driften enzo…
@gerard1710: dat zal die met 1100 Nm nog steeds graag voor je doen als je dat lief vraagt ;)
echt een monsterlijke auto. Die uitlaten lijken wel vlammenwerpers. Alleen dat voetenstuk in het interieur, waaorm maken ze dat altijd zo lelijk bij Brabus. Het ziet er ook uit alsof iemand wat bizonkit erop gekwakt heeft en die dingen erin gesmeten heeft
maar goed dat ie “snel” is ..
want in zo,n ongezellig hok wil je geen seconde te lang zitten ..
@lincoln: Perfect om even snel mee naar de slager te gaan.
@lincoln: Snel is relatief: je tank is snel leeg, je banden zijn snel op, je krijgt snel rugpijn van de vering en je staat snel achterstevoren. Maar snel als in sneller dan een GTR geloof ik niet; dit is vooral een speeltje, geen serieuze stuurauto.
@dawwg: +1. Zwaar op de neus en relatief nog minder gewicht op de achteras. Ongeveer even relevant als stuurauto als een te dik jachtluipaard op het ijs van de Barenszzee…
Echt wel een vette bak!
Kijk, dan vinden mensen het prima als je een spoilertje op de kofferbak hebt…of zijskirts…of een diffuser! :lol:
@Megakix: Precies – en waarom mag mijn buurvrouw met haar Twingo dat dan niet? Het is niet eerlijk
@mout: ik denk niet dat jou buurvrouw ooit 340 zal gaan rijden;)
@mout: :lol: … oké, en zij mag het ook ok ?!
O_O Wat een BAAS!!! Audi en BMW suck on this! kom maar op Audi en BMW fanboys :p
@house: mijn gezicht is nog steeds zo : :O damn wat een monster, Brabus en Mercedes. Simply the best*
*mijn mening :)
@house: Mercedes heeft hier niks mee te maken man. Het enige wat ze doen bij brabus, is een C klasse kopen en alles veranderen, gewoon een standaard pauper tuner.
@umadbrah: precies, beetje G-Power die BMW’s doet.
@Megakix: jah, G-Pauper dan.. ;)
Daar kan AMG niet aan.. Maar AMG moet ook deftig blijven, dit is echt dirty shit!
Echt een topwagen! (op het zicht dan ;) )
@makzim: AMG deftig? Heb je weleens een AMG gezien/gehoord?
@meneersander: Vergeleken met Brabus is AMG Inderdaad deftig :p dit is gewoon vulgair oh wat heerlijk vulgair :P
@house: ja, vergeleken met Brabus is AmG idd deftig, dat klopt.
@makzim: ik heb liever de relatief ingetogen looks van een AMG dan de overdone en overpriced Brabussen, kan me niet schelen hoe snel ze gaan :P
Wat kost dat eigenlijk op NL kenteken?
@mout: Zal tegen de 6 ton aanzitten.
Met de B van Bruut..
Meneer Brabus deze wil ik wel hebben:)
Bij G-Power halen ze 800pk uit een v10 voor een m5/m6 vorige generatie ;) en een heerlijk geluidje :)
http://www.youtube.com/watch?v=T2cdliYmmKs
@sanderm3: die test heb ik al zeker 10 x gezien….en hij blijft leuk :)
Die 0 / 300 km-h valt wel een beetje “tegen”, wanneer je het vergelijkt met een Koenigsegg Agera R;
0 – 300 km/h:
Koenigsegg Agera R: 14,5 sec
Brabus Bullit Coupé: 23,8 sec
@Ard: Really??? :-/ besef je wel dat een Agera R een hypercar is en in een totaal andere klasse zit?
Agera R moet je vergelijken met Zenvo ST1, Veyron en dergelijke wagens, de Brabus Bullit kan je beter vergelijken met BMW’s die door G-Power aangepast zijn.
@house: Ja dat snap ik heus wel… duh. Maar; grote verschil zit hem vooral in de tijden van 200 km/h – 300 km/h. En dat vond ik wel opvallend, ondanks het verschil tussen hypercar en sportcoupe!
@Ard:
idd .. eigenlijk zou iedereen schijt moeten hebben aan natuurwetten ..
@Ard: eerlijke gelijkenis…………Not
@Ard: 0-100 van de Carlson is 3,6 en deze 3,7 vond ik ook al opvallend
Waarschijnlijk is het extra vermogen meer een hindernis dan dat het je helpt vanuit staande start
Tis een bruut ding, maar met een dikke 4 ton kan je ook leuke andere dingen kopen.
@jdmfan:
heel mooi gesproken ..
echt nix tegen in te brengen ..
@jdmfan: je bekijkt het vanuit een verkeerd oogpunt vind ik, mensen die zulke bedragen uitgeven aan een auto hebben nog miljoenen over om aan andere dingen uit te geven.
@house: mensen die zulke bedragen uitgeven aan auto’s zouden dat nooit moeten doen aan een c klasse coupe…
Bruuut,, alleen die rode stiksels mogen weg blijven
@romenkorn: Nu je het zegt inderdaad, ik zou dan liever witte stiksels zien. De kermislichten in de bumper vind ik ook maar 3x niks, de leds die al in de koplampen verwerkt zitten vind ik mooi genoeg en voldoen dan ook wel.
En de belangrijkste vraag , hoeveel woonwagen kan je er mee trekken?
@norge: whah, I lol’d. Met Frans Bauer muziek op de achtergrond?! :)
@integraturbo: Tuurlijk ,wel het pakketje met roestvrije luidsprekers bestellen.
Langs welke gaten in de motorkap zuigen die filters lucht?
@garagewinters:
Jammer dat ze die motor niet in de estate hebben gelepeld, beetje ordinair dit, en dat is een understatement
Tegenwoordig een beetje diesel heeft al 420Nm. Deze heeft er ook nog een 1 ervoor staan. Permanent bandenrook gordijn lukt met 1100Nm ook wel hoor..
Waarom zou je in Godsnaam zo’n ding willen. Niet comfortabel, lelijk en elke dag nieuwe banden. Paupermobiel. Gewone 320 coupé vele malen beter.
@umadbrah: veel succes met het vinden van een C320 in het huidige aanbod. Er zijn iets makkelijker C350’s te krijgen.
Volgens mij issie uit Transformers…
Als ik het geld had hing ik nu al met de dealer aan de telefoon, wat een geweldig mooie auto en wat een motorblok!
Wat een beest!
Brute bak, alleen prijskaartje is wel erg hoog. Tenzij het een gelimiteerd aantal betreft…
Bizar apparaat. Niet iets om ff stoer mee te doen met nat weer (wtf ook met droog weer) als je niet heel erg goed weet waar je mee bezig bent. Dwingt respect af zo’n Autobahnblaffer…
Wat een ding zeg!! Echt superdik. 800 pk en 12 cilinders. En zoiezo de c coupe is al een mooi ding
Petje af hoor, prachtig ding!!
Brabus flikt het em weer hoor, jammer dat je ze nooit in real life ziet:(
@gekkegerrit0314: ik zou hier, hoe flauw ook, juist zeggen petje op :)…
Vroeger kon ik Brabus wel waarderen. Tegenwoordig zijn ze net zo smakeloos als hun Russische/Arabische klantenkring…
En die prijs, haha! 4,5 ton voor een veredelde C-Klasse :lol:
Geef mij maar gewoon AMG.
Whaa wat dik :D dat is bij de bandenboer wegrijden met een drift, omdraaien en nieuwe bandjes halen met dat koppel :P
Appeltaart:
-appeltjes
-suiker
-beetje melk
-deeg
-een omaatje die het wil bakken
Extreem! kan me goed voorstellen dat als je je financiële zaakjes goed voor elkaar hebt dat je deze auto gewoon koopt omdat het kan, ik zou ’t wel doen iig