Het lijkt verdorie wel een begrafenis bij Brabus, op één na al hun auto’s zwart! Deze bij zijn lurven gegrepen AMG GT S is de lekkerste van stel.
Eigenlijk heeft Brabus helemaal niet zoveel hoeven doen aan de AMG GT S, het voorbereidende werk is in Stuttgart en Affalterbach gedaan. Om de vermogenswinst van 90 pk te behalen, wordt simpelweg Brabus’ PowerXtra B40-module ingeplugd. Wat klinkt als een TellSell-keukenmachine, zorgt er in werkelijkheid voor dat het vermogen van 510 naar 600 pk stijgt. Het koppel nam met 100 Nm toe tot 750 Nm. Voor de blinden die de wekelijkse Autoblog-uitgave in braille-schrift lezen: dankzij een titanium uitlaat klikt hij ook net iets anders.
Optisch herken je de Brabus-versie van de AMG GT S vooral aan de flinke velgen, het carbon-luchtroostertje aan de zijkant (meh) en de onderlip en subtiele zijskirt van het zelfde materiaal. 0-100 is in 3.6 seconden gepiept, de topsnelheid bedraagt 325 km/u.
jaapiyo zegt
Inderdaad eensch met dat luchtroostertje aan de zijkant @dizono…Meh. De rest is wel ok hoewel ik de achterspoilert er zelf ook af zou schroeven. De achterbumper/diffuser, frontlip en zijskirts zijn wel tof.
Maar…doe mij een gifgroene. Of een rode. Of een gele. Of purple swek. Alleen geen zwart.
elias zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
dhrwilders zegt
Liever een AMG GT-S BRABUS 850pk en 1450nm het zelfde motor blok als uit die GLE 850 dan pas kan je lachen
gtwillem zegt
@dhrwilders: 600pk is serieus veel vermogen. Vroeger had alleen een HWA CLK-GTR dat vermogen. En de McLaren F1 GT-R.
Met die 850 conversie verstier je meteen die fantastische balans van de AMG GT. 725nm per achterwiel is killing voor de achterbanden. Dit is precies goed. Voldoende power om een keurige drift neer te leggen, maar op de Nordschleife kun je het vermogen nog goed gebruiken. Daarbij is qua kosten de 850 conversie exorbitant duur. Nee, deze ‘600’ is gewoon helemaal perfect.
(Is dit het gevoel wat fanboys ook hebben?)
clarkson zegt
@gtwillem: Ik ben geen tuning liefhebber dus ook zeker geen fanboy. Maar deze wil ik wel hebben!!
dhrwilders zegt
@gtwillem: 850 is gewoon meer fun omdat het te bizar voor woorden is, maarja 600pk is beter op zn plaats daar heb je gelijk mee
g40freak zegt
@dhrwilders: ja want dit is serieus underpowered, wou je zeggen?
clarkson zegt
Het is zeker een beauty op dat chrome randje om de achterlichten na.
gtwillem zegt
Man, man, man. Wat een gigantisch goed geslaagde versie is dit geworden zeg. Dit mag je zo op mijn inrit zetten.
Een van de weinige keren dat een getunede auto mooier is dan het origineel. Normaal gesproken zou ik altijd een lekkere 911 kiezen als ik een sportwagen mocht/kon uitkiezen. Maar deze brengt er verandering in. Ze zijn voorzichtig te werk gegaan en alles een klein beetje aangepast. Heren van Mansory, neem even een kijkje op de Brabus stand als je tijd hebt: daar kun je zien hoe het heurt.
knipperlichtje zegt
Doe mij de helft met de gepolijste wielen maar, ik vind de gt van zichzelf niet zo’n mooie auto, maar Brabus weet het goed weg te botoxen.
jasvl zegt
Nooit echt heel gecharmeerd geweest van de GT-S maar dit heeft Brabus wel heel netjes gedaan! Is zo een erg gave bak geworden alleen mogen ze van mij wel die chromen lijsten om de achterlicht units weg laten. Lucht roostertje vind ik wel kunnen.
kaeser zegt
Die glim-wielen aan de rechterkant…heerlijk!
Dutchdriftking zegt
Op de spoiler en wielen na is dit goed gelukt. Heel subtiel die carbon acenten, heerlijk. Het diffusor is op het randje maar kan nog net. 600pk is uit eindelijk natuurlijk meer dan voldoende.
toyotafortuner zegt
Erg dik. Maar wel in een in-yo-face-kleur graag
gtwillem zegt
@toyotafortuner: het is een 600pk sterke lage tweezits sportwagen. Als je dat ook nog eens in het kneitergeel gaat spuiten, is het dubbelop. Brabussen horen eigenlijk wel zwart te zijn ;-).
mazdarx zegt
Brabus staat voor mij gelijk aan ordinair. Dit is Brabus onwaardig als je het mij vraagt… Geweldig, ik wil er wel een!
spoiler zegt
Ik ben stiekem toch wel Brabus fan, wat een geweld