De Boxster Spyder RS is een logische keuze voor zonaanbidders.
Net als bij de Porsche 911, komt de Boxer in onnoemelijk veel smaakjes. Het begint bij een vrij eenvoudig basismodel met 300 pk, waar je eigenlijk al meer dan voldoende aan hebt. Vanaf de GTS wordt het pas echt leuk, want dan krijg je die geweldig huilende zescilinder boxermotor. Dat blok kun je ook aantreffen in de Boxster Spyder. Dat is nu nog het topmodel.
We zeggen specifiek nu nog, want er komt een nieuw topmodel voor de Boxster-familie aan. Dat meldt Motor1.com. Het zou gaan om de ‘Boxster Spyder RS’. Dat is een extra heftige, snelle, dure en zeldzame versie van de Boxster Spyder. Dat is op zich wel logisch. De Boxster Spyder is de open versie van de Cayman GT4. De Boxster Spyder RS is de open versie van de Cayman GT4 RS. Logisch, toch?
500 pk
Dat betekent dat de Boxster Spyder RS de motor en hardware krijgt van de Cayman GT4 RS. Het hoogtepunt is de 500 pk sterke atmosferische zescilinder motor. Qua onderstel, remmen en wielen zal het in grote lijnen identiek aan de GT4 RS.
Wel heeft Porsche GT-specialist Andreas Preuninger bevestigd dat de Boxster een stuk relaxter zal zijn in de afstelling en meer op straatgebruik afgestemd zal worden dan de circuitwaardige GT4 RS.
Uiterlijk Boxster Spyder RS
Qua uiterlijk zal de auto een combinatie zijn tussen de reguliere Spyder en de GT4 RS. Echter, de enorme spoilers zul je niet op de Spyder RS aantreffen. Wel zal er een iets grotere uitklapbare achterspoiler komen.
De voorspoiler zal een iets dikkere lip hebben, maar verwacht verder geen grote hoeveelheid aerodynamische features. Daarvoor moet je de Cayman hebben of bij Manthey langsgaan.
Voor Porsche is dit een mooie afscheidstour van de atmosferische motor. De komende 718-serie krijgt een elektromotor en accu’s om vooruit te gaan. De Spyder RS is echt zo’n ‘geniet ervan nu het nog kan’-auto.
Meer lezen? Deze 8 Porsches zijn een uitstekend Speedster-alternatief!
Dutchdriftking zegt
Dit kon wel eens écht de ultieme Porsche zijn. Atmosferische hoogtoerige boxer met meer dan genoeg vermogen, niet idioot hard qua onderstel zodat je er op de openbare weg nog wat aan hebt, wind in je haren, en relatief licht. En het ziet er nog goed uit ook. Veel geluk met je Cayenne Turbo GT, ik neem deze wel.
thomcarspotter zegt
-edit: Klopt helemaal, Thom! ! Dank u, is inmiddels gefixt-
carspotterjeroen zegt
Video: https://youtu.be/_jK76x_e2G4
Johanneke zegt
Wat een plaatje. Om van te smullen. Ik vind de Boxter en Cayman zo veel toffer als de 911, welke wel erg groot en zwaar is geworden. Die crossovers doen mij helemaal niks.
Overigens, is zo’n Cayman gt4 RS niet sneller dan een 911? Ik bedoel, de Cayman heeft de motor wel op de juiste plek liggen en is lichter.
coupedriver zegt
De basis versies zouden ook terug een 6 cilinder met handbak moeten krijgen, dat is rijplezier…
Van Winteren zegt
Mooi dat ze hier mee komen. Jammer dat deze in Nederland zo duur wordt.
flyerbunch zegt
Dit gaat een leuk model worden voor de cabrio fans. Maakt hopelijk de huidige Porsche Spyder weer iets bereikbaarder als je een 2e hands op de kop probeert te tikken. Ps: ook benieuwd naar het volgende Porsche project 911 ST.
Edge zegt
ST?
flyerbunch zegt
@Edge: ja, deze is een lichtgewicht versie op basis van de GT3 Touring en zal een limited edition version worden. Mss dat ze het Autoblog artikel ff updaten van Porsche 911 die nog komen.
https://carbuzz.com/news/spied-porsches-next-heritage-911-will-be-even-more-special