Een motorfiets met 200 pk is al bloedjesnel, laat staan een exemplaar met V8 en dik 400 pk. En het leuke is: hij staat gewoon te koop in Nederland!
Boss Hoss BHC-3 V8 LS3
Je kijkt naar een Boss Hoss BHC-3 V8 LS3, ook wel ‘midlife crisis’ genoemd in normaal Nederlands. Nee, zonder gekheid: wat een apparaat is dit zeg! Hoewel je wellicht denkt dat je hier kijkt naar een klassieker, is niets minder waar. Want deze Boss Hoss V8 is met liefde in 2010 gebouwd. Hij heeft inmiddels 12.950 kilometer op de teller staan. Wat we ons afvragen: wat zou zo’n machine nu verbruiken?
6,2-liter LS3 V8
In het frame hangt een – hou je vast – 6,2-liter V8 LS3 van General Motors, goed voor dik 428 pk. Er zijn twee versnellingen, plus een handige achteruitversnelling om het manoeuvreren wat makkelijker te maken. Het gewicht verklappen we zo. Het spuitwerk is gedaan door GL Paints Special, een ander exemplaar in deze kleurstelling ga je dus niet vinden.
Superbike, soort van…
Ja, dit is een superbike, maar dan wel van een ander kaliber. Niet ‘super’ met betrekking op superlicht, extreem wendbaar of klaar om rondetijden op circuits te verbeteren. Wel ‘super’ als het gaat om afmetingen, power en gewicht. Over dat gewicht gesproken: start het trommelgeroffel. Deze Boss Hoss BHC-3 met LS3 V8 weegt 484 kilogram rijklaar. Schrik overigens niet van de prijs, want dit V8-gevaarte moet een slordige 64.500 euro opleveren.
Om deze ‘superbike’ even in perspectief te plaatsen met een volbloed superbike: voor 55.400 euro haal je bij Kawasaki een gloednieuwe Ninja H2R met 310 pk sterke supercharged viercilinder op. Ach, op elk potje past een dekseltje zoals grootmoeder altijd vertelde. Dus zal er ook ongetwijfeld een liefhebber zijn die deze motorbike met V8 op waarde kan schatten. Uniek is het absoluut.
Te koop in Venlo
Dit specifieke exemplaar staat overigens te koop bij H.D Service Venlo. En weet je wat: dit bedrijf heeft zelfs drie Boss Hoss-motoren met V8-krachtbron staan. Zelfs eentje met 502 Big Block V8 met een slagvolume van 8,2-liter. Vooruit: een foto dan.
Fotocredit: H.D. Service Venlo
autodrome zegt
Mooi staaltje techniek, pas alleen vriendelijk, ik op een motor met zoveel vermogen = zelfmoord. Als je dan al die paarden tot je beschikking hebt, tegen dat gewicht, dan wil je het ook proberen. Tenminste ik . … Of ik het na kan vertellen, dat is dan een tweede.
rolov zegt
@autodrome: zeg dat nou niet. Mensen zonder motor rijbewijs zeggen dat soort lulkoek. Ik haal geen rijbewijs anders rij ik mezelf dood… tuurlijk pik .
bischero zegt
@rolov: wind je niet zo op joh, het is net zoals heeeeeel veel mensen hier een mening hebben over auto’s met een waarde van boven – zeg – €100.000 .. heel veel onzin opmerkingen en zullen er nooit in rijden.
mashell zegt
Ken jij de uitdrukking “zelfkennis is macht” nog niet? Al degenen die denken dat ze niet geschikt zijn voor motorrijden moeten dat ook vooral niet gaan doen want er rijden er al zoveel wel rond die ook helemaal niet geschikt zijn.
Joris24 zegt
Ik heb ruim 15 jaar mijn rijbewijs en nog steeds trap ik soms graag door met de auto. Ik heb 400+PK op 1400 kilo op mijn vier wielen ter beschikking, daarmee zit ik in 4.3 seconden op de 100, en daarmee ben ik ook al eens tegen de vangrail gevlogen op het circuit. Met de motor had ik dat niet zo mee willen maken.
Mijn zelfkennis is voldoende om geen motor te gaan rijden, met een auto de grenzen opzoeken op een circuit of eens doortrappen op een lege weg is tot daaraantoe, met de motor kom je minder goed weg als het fout gaat. Daarnaast ben je gewoon een stuk kwetsbaarder, als ik zie hoeveel correcties je als automobilist moet uitvoeren voor onoplettende medeweggebruikers hoef je als motor niet eens verkeerd te zitten om platgereden te worden.
Motorrijden lijkt me heerlijk, ook vanwege de snelheid, vrijheid en wendbaarheid die je hebt, maar met de auto zoek ik de grenzen al voldoende op en ik wil graag de risico’s op permanent letsel toch iets beperken door een kooi om me heen te hebben. Pik.
vaakbenjetebang zegt
“Uniek is het absoluut” – en dan blijkt de verkoper zomaar drie van die dingen te hebben staan. Lekker uniek, dan…
Dutchdriftking zegt
Het lijkt mij bijzonder vervelend rijden… Ik hou m’n GSje wel.
scott zegt
Jeuh, lekker hard rechtuit.
kennone zegt
Denk toch wel dat ik raar sta te kijken als ik met mijn 1098 stront word gereden door een chopper..
jarnobakker zegt
@kennone: tot de eerste bocht 😂
tmenges zegt
@kennone: geen idee hoe snel dit ding is maar denk dat je met je 1098 net zo snel bent op t rechte stuk. Ik bedoel 400 pk op 1 achterwiel, dat is volgas of de banden oproken of achterover flikkeren gok ik.
rikus zegt
Als je graag met je voorraad wil blijven zitten; ga Boss Hogg motoren verkopen.
rikus zegt
@rikus: Hoss
mustang750supersnake zegt
wat een ver-SCHRIKKELIJK LELIJK dinky-toys ding zeg…ziet dr echt belachelijk uit
turbotoll zegt
Je bent de lachgas flessen vergeten te vermelden.
Dat kan ook makkelijk 50 – 100pk waard zijn (indien het is aangesloten natuurlijk).
arthur75 zegt
Veel lelijker dan dit wordt het niet. Hoe klein moet hij zijn dat je hem hiermee moet compenseren?
luchtgekoeld zegt
@arthur75: ik dacht precies hetzelfde…
B00G1E zegt
Ben benieuwd hoe vaak je je benen gaat branden aan dit ding? Lijkt alsof je vrij dicht tegen de uitlaat aan zit met je benen?
michiel_vandelft zegt
En toch een slechtere PK/gewichtsverhouding dan een BMW S1000RR, laat staan de genoemde Kawa H2R, het is leuk dat het kan, maar je hebt er denk ik niet bijster veel aan
ar156sw zegt
@michiel_vandelft: Wat rijdende filmpjes bekeken, 1 waar zo’n ding naast een R1 rijdt… wordt echt volledig zoekgereden door die R1 (let wel: rechtuit… bochten hoeven we het al helemaal niet over te hebben).
Dit ding is duur, onhandig, lelijk… slaat eigenlijk helemaal nergens op. Tegelijkertijd is een motor met een gigantische V8 natuurlijk eigenlijk wel cool, gewoon omdat het kan.
milanomt zegt
Mijn werkgever heeft er lange tijd een gehad, maar dan wel een met een bigblock en 800pk. Het schijnt dat ze erg geliefd zijn, maar wel een selectieve groep. Hij wordt alleen loei heet, op een warme zomerdag is er bijna niet mee te rijden omdat het blok ook zoveel warmte produceert.
PanseK zegt
Wel lekker voor koudere seizoenen dan.
rikv99 zegt
Hoop toch echt dat jullie wel even een mailtje naar desbetreffende verkoper hebben voor een review van dit ding?!
Wij een vette video, hun goeie advertentie.
Ik zou zeggen Bart, trek dat motorpak maar aan!