Wat doe je als een model al acht jaar op de markt is en begin 2008 een nieuw model uitkomt? Juist, dat model ga je volhangen met leuke gadgets. In het geval van een premiummerk als Jaguar verbind je er dan een sjieke naam aan en voilà: de Jaguar S-TYPE Palladium.
Als we Jaguar mogen geloven, biedt de S-TYPE Palladium stijlvolle sportiviteit gecombineerd met topcomfort. Allemaal leuk en aardig, maar wat houdt het precies in? De in beperkte oplage leverbare S-TYPE Palladium is gebaseerd op de S-TYPE Executive, maar heeft hier bovenop nog tal van snuisterijen. Zo zijn er speciale 18″ Triton velgen, diverse metallic-kleuren en is het middelgrote roofdier voorzien van Xenon-koplampen. Het interieur wordt voorzien van in twee standen verwarmbare voorstoelen, een voorbereiding van een Bluetooth-telefoonsysteem en een touch screen navigatiesysteem met geïntegreerde bediening waarmee je van alles en nog wat kunt bedienen. De Palladium-uitvoering is alleen voor de 2.7L V6 dieselmotor of 3.0L V6 benzinemotor leverbaar.
En de prijs van al dit lekkers? De S-TYPE 2.7d Palladium is leverbaar vanaf €64.900,- en de S-TYPE 3.0V6 Palladium is leverbaar vanaf €65.750,-. Voor beide modellen is dit €1850,- goedkoper dan de Executive-versie, oftewel zo’n 3000 pakken melk. Tel uit je winst!
stijn zegt
wat is het tog een *** auto
Klaas zegt
Ik heb die WC bril voorop nooit gesnapt. Ik snap het hele Jaguar niet. Ze maken de zelfde fout als het dode Rover. Ooit vooruitstrevend, nu proberen ze te overleven door retro auto’s te bouwen en daarmee nog een beetje dat wat ze in de jaren 50 en 60 hebben opgebouwd uit te melken.
Jaguar zou eens echt moeten vernieuwe en met revolutionaire auto’s moeten komen in plaats van melancholisch te kijken naar een tijd waarin ze nog wat voorstelde.
floris zegt
palladium is volgens mij een element. waarom zou je deze auto eigenlijk kopen? er zijn genoeg veel betere autos voor dat geld.
rvo zegt
tja. ik vind het nog steeds geen lelijke auto. maar evengoed eens met klaas!
slk55 amg zegt
8 jaar geleden vond ik het een van de mooiste auto’s, hij is nog steeds erg mooi vooral i.c.m. een luxe uitrusting. ik denk dat ze als warme broodjes over de toonbank zullen gaan. maar ik zou zelf toch even wachten op het nieuwe model.
MurcieBoy zegt
@klaas
waar slaat die wc bril op? ik vind dat je wel erg veel fantasie hebt als je mij vraagt :@
Fova' zegt
Die naam lijkt op polonium
Citrofiel zegt
Als warme broodjes? Ik denk het niet. De S-Type verkoopt al heel slecht de laatste tijd, en ik denk niet dat daar met deze actie verandering in komt.
slk55 amg zegt
@citrofiel
“Als warme broodjes? Ik denk het niet. De S-Type verkoopt al heel slecht de laatste tijd, en ik denk niet dat daar met deze actie verandering in komt.”
wat doet dat woord ‘niet’ er toch steeds tussen..?
JANUS zegt
En toch en toch en toch……
Ik vind het een hele mooie auto, nog steeds.
Ik weet niet of het een S-type zou worden als ik 65 ruggen te besteden had maar het blijft een hele sjieke bak.
Mojo zegt
Ik vind ‘m gedateerd. Daar verandert een S-type Palladium, S-type Uranium of S-type Cyclotrimethyleentrinitramine helemaal niks aan.
Citrofiel zegt
@ slk55 amg; …
karlo zegt
Ik vind het nog steeds een mooie auto en snap niet waarom de verkopen zo tegenvallen.
@Klaas, is de nieuwe XK daar dan geen voorbeeld van?
slk zegt
Deze auto had beter verdient.Ondergewaardeerde auto.De x type is ook geflopt.
statik zegt
De “S-type Cyclotrimethyleentrinitramine”, die is met fluoricerend groene lak, een dikke taartschep-spoiler en afgveerd met springveer-schokdempers ? Lijkt me wel vooruitstrevend :P
alex zegt
er is niks mis met deze auto , technisch zowel op wegligging of comfortvlak is die dik in orde. Vind em meer klasse hebben dan een E klasse of 5 serie.
slk zegt
Je kan ook overdrijven alex.
DAT zegt
Oké, hij is mischien te retro. Maar het is absoluut geen lelijke of slechte auto.
Ik denk dat hij best mooi zal rijpen net als die oude XK naast de nieuwe XK.
Poekie Lauda zegt
Wat ziet dat ding er gedateerd uit, en trouwens ook lelijk.
jaggy zegt
Blijft een mooie auto.
moet je dan zoals iedereen een mercedes E,
of bmw 5 serie kopen. zie je ook echt op elke hoek van de straat staan.
john the ultime car fan zegt
hij lijkt op het aude model dus niet super lelijk maar niet super mooi maar tog ik zou hm wel nemen
slk55 amg zegt
@citrofiel
ik denk juist wel dat hij door deze actie meer verkocht gaat worden.
“Als warme broodjes? Ik denk het. De S-Type verkoopt al heel slecht de laatste tijd, en ik denk dat daar met deze actie verandering in komt.”
jouw tekst maar dan zonder al dat ‘niet’ ;)
luc zegt
ziet te ouderwets uit, doe me dan maar liever een nieuw model
Rick dos zegt
Vind dit de enige Jaguar die de “Jaguar lijn” doortrekt in het design naast de XJ. Helemaal niets mis mee. En toch kan ik niet wachten op zijn opvolger.
Bertus zegt
@john the ultime car fan:
Breezah tog un ijnt op man….
jaguar fan zegt
blijft een mooie auto.
Moet je dan zoals iedereen een Mercedes E,
of bmw 5 serie nemen. Zie je ook op elke hoek van de straat staan.
Stakke zegt
Jaguars zijn niet meer wat ze geweest zijn …
Arie Nap zegt
Als ze er nu weer eens een hele mooie zelfgebouwde 6-in-lijn inlepelde :)
Maar toch ben ik inderdaad van mening dat deze auto het compleet afgekraakt worden niet waard is. Het design heeft toch stijl.
Jela zegt
@klaas
wc-bril, hoezo? volgens mij is het eerder een pisbak, daar gebruik ik ‘m ook het meest voor :D
Jan zegt
Mooie stijlvolle auto. Next!
Mark zegt
De eerste S-type vond ik nog het mooist. Nu is ie me te gladjes achter. Het is zeker wel een stijlvolle keuze!
Cars zegt
Aardig detail: die kuilen in z’n wangen (eerste foto) en alles is zilver uitgevoerd. Zeer orginele velgen, en xenon koplampen vind ik ook een welkome aanvulling. Succes hè Jaguar
Roy zegt
Ze mogen die auto wel eens heel hard gaan updaten, in deze staat zou ik zeggen dat het een Chinese imitatie-auto is met veel plastic aan de buitenkant.
lincoln zegt
was 8 jaar geleden al een klassieker .. en nu nog steeds .. ik hoop tegen beter weten in dat ie goed word verkocht .
Adriaan zegt
Zet die in sportuitvoering Britisch racing green en die is mooi !.. dus alle chromo in koetswerkkleur
m’n vader heeft al z’n 2de S-Type.. geen problemen mee
eerste was een 3.0 l benzine en nu een 2.7 Diesel (100k km)
ik heb zelf mogen leren rijden met de benzine versie.. :-)
triton velgen waren denk ik standaard bij de S-type sinds een 2j
Voor mij is jaguar de mix tussen luxe en sportiviteit.. zover ik weet heeft de s-type een machtige ophanging.. ofwel ligt het aan het CATS ophanging systeem.
64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt
@Adriaan
“Voor mij is jaguar de mix tussen luxe en sportiviteit.. zover ik weet heeft de s-type een machtige ophanging.. ofwel ligt het aan het CATS ophanging systeem.
”
1e gedeelte: spot on mate!
2e gedeelte: CATS zit alleen onder een S-type R en aangezien de S-type R alleen met een 4.2 motor wordt geleverd zat dat niet onder de 3.0 van je pa.
Ik heb zelf in een S-type 3.0 Executive (uiteraard British Racing Green, Ivory leather interior) gereden en de wegligging is superb: sportief maar niet stug, comfortabel maar niet slap. Van meet af aan voelde de auto alsof ik er altijd in gereden had.
Aan de negativelingen onder ons: wat is het nou van jullie dat jullie mekkeren over gedateerde modellen (en dan niet alleen deze auto). Is het nou snobisme, georganiseerde jaloezie of willen jullie alleen maar nieuw! nieuw! nieuw!?
Help me jullie begrijpen.
lincoln zegt
@64-jv-ds .. nee niet nieuw nieuw nieuw maar nieuws nieuws nieuws .. en dan alsnog mekkeren over achterlichtje,grilletje,kleurtje,PKtje,sprintje, dat is wat we echt willen (goede auto keuze van u trouwens .. als het budget het toelaat ga ik op zeker ook voor een s-type voor dailydriver)
BMW Freak zegt
Wat n ouwe troep gek.
Verzin ns wat nieuws, want dit is toch echt niks meer waard
64-JV-DS (géén auto kenteken) zegt
@BMW freak: nou, blijf jij dan maar in je BMWtje rijden en bemoei je niet met echte auto’s ;-)
slk zegt
Die s type is altijd nog mooier dan al die wangedrochten die bmw op de weg zet.
Adriaan zegt
@64-JV-DS
“De 4.0 V8 Sport is standaard (optie op 3.0 V6 Sport) voorzien van Jaguars ‘Computer Active Technology Suspension’ (CATS) met adaptieve schokdempers”
Ik was zodanig overtuigd van de CATS dat ik toch even gaan Googlen ben. Dit kwam ik oa tegen op http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/news.details?p_show_header=Y&p_ni_id=315
64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt
@Adriaan
You got me there. De Sport had ik helemaal over het hoofd gezien.
Zo zie je maar weer: een mens is nooit te oud om te leren. Thanks chap!
@Lincoln
Ah, okee! Ik snap ‘m. Het is dus: “er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan!”
Verder: dank voor het compliment.
Niekje! zegt
@ Klaas
De WC bril vind ik eerlijk gezegd wel heel erg ver gezocht! je moet vast een grote fantasie hebben!
Helaas vOor jou is de Rover nog niet dood.. hij herleeft weer in de Chinese Roewe!
Frodo zegt
De S-type heeft karakter en persoonlijkheid. Dat kun je van de Duitse automerken niet zeggen. Da’s gemeen goed geworden.